Επιχείρηση Σκούπα στην Γαλλία για Motocross που επιδίδονται σε "urban rodeo" μετά από σοβαρό τραυματισμού δεκάχρονου παιδιού

Τραυματίστηκαν σοβαρά δύο παιδιά, κρίσιμη η κατάσταση δεκάχρονου κοριτσιού
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/8/2022

Αυξημένα έκτακτα μέτρα αναλαμβάνουν οι αρχές στα βόρεια του Παρισιού και ιδιαίτερα στον δήμο Ποντουάζ, για να πατάξουν το φαινόμενο του “urban rodeo” μετά το σοβαρό τροχαίο που συνέβη την Παρασκευή στις 21:00 το βράδυ.

Δύο παιδιά, ένα δεκάχρονο κορίτσι και ένα ενδεκάχρονο αγόρι έπαιζαν κυνηγητό σε πεζόδρομο έξω από τα σπίτια τους και σε συνοικία που υπάρχουν μονάχα πολυκατοικίες με διαμερίσματα όταν μία motocross μοτοσυκλέτα έπεσε επάνω τους.

Ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας εξαφανίστηκε από το σημείο και το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις στην Γαλλία, ενώ από την πρώτη στιγμή συνδέθηκε το τροχαίο αυτό με παρακείμενο “meet-up” από ομάδες με Motocross που επιδίδονταν σε “urban rodeo”.

Την Κυριακή ένας 18χρονος παραδόθηκε τελικά στην αστυνομία συνοδευόμενος από τον δικηγόρο του και δήλωσε αναβάτης της μοτοσυκλέτας που προκάλεσε το ατύχημα χωρίς να εξηγήσει τον λόγο που κινούταν στον πεζόδρομο ή να το συνδέσει με τις υπόλοιπες ομάδες "urban rodeo".

Το ενδεκάχρονο αγόρι είναι πολυτραυματίας με διάφορα κατάγματα και το δεκάχρονο κορίτσι φέρει σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και σύμφωνα με τον εισαγγελέα η κατάστασή του είναι σοβαρή και αν ξεφύγει τον κίνδυνο, θα χρειαστεί πιθανότατα να αντιμετωπίζει για καιρό τις συνέπειες του ατυχήματος αυτού.

Η Γαλλία έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μία «παράδοση» στην χρήση Motocross μοτοσυκλετών για urban rodeo”, αντίστοιχη εκείνης που υπάρχει στην Βαλτιμόρη, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στην Βαλτιμόρη και πλέον και σε άλλες πολιτείες των ΗΠΑ ξεκίνησαν πριν αρκετά χρόνια κυνηγημένοι από την αστυνομία και η έξαρση των κοινωνικών δικτύων τους βοήθησε να γίνουν πρότυπα, να βρουν διάφορους χορηγούς και να οργανωθούν σε εκδηλώσεις και μαζί έφερε και την κατακραυγή όμως ώστε σιγά-σιγά αυτές οι εκδηλώσεις να γίνουν λιγότερο επιζήμιες για το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, ορισμένες από αυτές με την συνδρομή της αστυνομίας, ενώ πλέον η έξαρση του φαινομένου εκεί έχει ομαλοποιηθεί.

φωτογραφία από τις ΗΠΑ από όπου έχει αντιγραφεί το φαινόμενο, όπως το χαρακτηρίζουν στην Γαλλία:

Στην Γαλλία αντιθέτως βρίσκεται σε άνοδο και τον περασμένο Ιούνιο ένας 19χρονος έχασε την ζωή του στην πόλη Ρεν, χτυπημένος από motocross μοτοσυκλέτα που εκείνη την στιγμή συμμετείχε σε “urban rodeo”.

Η έξαρση του φαινομένου στην Γαλλία είναι τέτοια που τον Μάιο προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών η γαλλική ταινία “Rodeo” (κεντρική φωτογραφία άρθρου από τα γυρίσματα) με θέμα τις motocross που κάνουν κόντρες στους δρόμους του Παρισιού, με την σκηνοθέτη της ταινίας Lola Quivoron να κάνει λόγο για «κοινωνικό φαινόμενο» αυτή την στιγμή στην Γαλλία.

Δεν οδηγηθήκαμε λοιπόν τυχαία σε δυστυχήματα, όπως του 19χρονου τον Ιούνιο αλλά είναι κάτι που συμβαίνει καιρό και που οι αρχές του Παρισιού και η Γαλλική παιδεία που θεωρείται ανώτερη της δικής μας, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δεν κατάφεραν να προλάβουν. Ήδη το 2018 η κα Natalia Pouzyreff, μέλος της παράταξης του Μακρόν, και της Συντακτικής Συνέλευσης της Γαλλίας, πέρασε νόμο με τον οποίο όποιος επιδίδεται σε “urban rodeo” με motocross αντιμετωπίζει φυλάκιση πέντε ετών!

 

Η ίδια μιλώντας εχθές σε γαλλικό ραδιόφωνο εθνικής εμβέλειας στον απόηχο του τραγικού ατυχήματος, δήλωσε πως μονάχα η αυστηροποίηση του νόμου δεν γίνεται να αποτελεί λύση και χαιρέτησε την επιχείρηση σκούπα, υποστηρίζοντας πως μόνο με συστηματικές κατασχέσεις μοτοσυκλέτων που θα συνοδεύονται από φυλάκιση θα υπάρχει άμεσος αντίκτυπος στο φαινόμενο αυτό.

 

Σε ορισμένες περιοχές της Γαλλίας το “urban rodeo” έχει πολλούς περισσότερους υποστηρικτές και συμβαίνουν αρκετά ατυχήματα, ενίοτε και πιο σοβαρά πυροδοτώντας την εκ των υστέρων αντίδραση των αρχών.

Στην Βαλ ντ’ Ουαζί βόρεια του Παρισιού, έχουν ανοίξει 534 υποθέσεις για “urban rodeo” από τον φετινό Απρίλιο που οδήγησαν στην σύλληψη 37 ατόμων και στην κατάσχεση 34 μοτοσυκλετών.

Έχοντας ζήσει προσωπικά το σκηνικό αυτό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού σε μία περίοδο πριν τα κοινωνικά δίκτυα και προτού εξαπλωθεί η εικόνα αυτή στον υπόλοιπο κόσμο, μία ειδοποιός διαφορά -υπάρχουν πολλές, αλλά ας μείνουμε σε αυτή την μία- που πρέπει να λάβουν όλοι υπόψη τους, είναι η ρυμοτομία των αμερικανικών πόλεων, η αμιγώς οικιστική χρήση ορισμένων περιοχών, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια που βοήθησαν να υπάρχουν λιγότερα ατυχήματα συγκριτικά με το μέγεθος δράσης αυτών των ομάδων, προτού αυτή αρχίσει να μπαίνει σε καλούπια, να περιορίζεται και να οργανώνεται. Στην ελληνική επικράτεια συμβαίνουν τα ίδια και κατά περίπτωση τα πράγματα είναι και χειρότερα καθώς δεν χρειάζεται να οργανωθεί “meet-up”, συμβαίνουν παντού και πάντα, ενώ μονάχα το φαινόμενο της ηχορύπανσης από νομίμως αγορασμένες, παρανόμως όμως χρησιμοποιούμενες εξατμίσεις θα έπρεπε να είναι αρκετό για να επιφέρει επιχείρηση-σκούπα. Το κοινωνικό πρόβλημα ενός παπιού, ή ενός δικύλινδρου street με όρθια θέση οδήγησης που μετρά ήδη είκοσι χρόνια σχεδιασμού(!) καθώς και πληθώρας άλλων παραδειγμάτων με εξατμίσεις που παραβαίνουν τα όρια, είναι δύσκολο να αναγνωριστεί στον πραγματικό του βαθμό, από τον δίχως κράνος αναβάτη τους. Το ζει όμως έντονα ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας από βρέφη και μικρά παιδιά που χάνουν τον ύπνο τους ενώ δεν θα έπρεπε, μέχρι ηλικιωμένους. Στην ελληνική επικράτεια λοιπόν υπάρχει βαθύτερο ζήτημα.

Η εξύψωση κάθε ξενόφερτης πρακτικής, όπως έγινε στην Γαλλία, χωρίς να δουν τον τρόπο που αυτή εξελίχθηκε, τα λάθη και τις λύσεις που είχαν ήδη δοθεί, δεν βοηθά το κοινωνικά σύνολο να κάνει βήματα προς τα εμπρός, αλλά κύκλους.

Με πληροφορίες από τον Guardian και Γάλλους μοτοσυκλετιστές της περιοχής

Ετικέτες

Οι αθόρυβες περιπολίες της ΕΛ.ΑΣ. στην Ακρόπολη – Με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Can-Am 

Οφέλη συμβατικής μοτοσυκλέτας, χωρίς εκπομπές ρύπων - Τι είπαν οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν
Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/6/2026

Η Ελληνική Αστυνομία έχει στις τάξεις της εδώ και έξι περίπου μήνες τις Can-Am Pulse και Origin, τις οποίες και χρησιμοποιεί για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους επιτελώντας το έργο της χωρίς να προκαλείται θόρυβος ή να ρυπαίνεται το περιβάλλον.

Η ηλεκτρική κινητικότητα έχει βρει τον δρόμο της στην Ελλάδα και στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία έχει εφοδιαστεί τους τελευταίους μήνες με ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και μοτοσυκλέτες με ηλεκτρικό κινητήρα.

Στα τέλη του 2025, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ προχώρησε στη δωρεά μίας Can-Am Pulse και μίας Origin εξοπλίζοντας έτσι την ΕΛ.ΑΣ. με τις πρώτες της ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Οι δύο εκδόσεις της καναδικής μοτοσυκλέτας χρησιμοποιούνται από τους αστυνομικούς της ΕΛ.ΑΣ. για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους, συγκεκριμένα γύρω από την Ακρόπολη και στην Πλάκα. 

Έξι περίπου μήνες μετά τη δωρεά των δύο Can-Am από την Πέτρος Πετρόπουλος, η Origin και η Pulse συνεχίζουν να υποστηρίζουν απρόσκοπτα το έργο των αστυνομικών οι οποίοι βίωσαν στην αρχή και κάτι πρωτόγνωρο αφού δεν είχαν οδηγήσει πριν ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι ίδιοι οι αναβάτες αστυνομικοί δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τη γενικότερη απόδοση των δύο μοτοσυκλετών, ενώ θετικά σχολίασαν και τον τρόπο που αποδίδει ο ηλεκτρικός κινητήρας των 47 ονομαστικών ίππων. Περισσότερο από όλα εντύπωση εξακολουθεί να τους κάνει η άμεση απόκριση και επιτάχυνση που προσφέρει από το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού ο ηλεκτρικός κινητήρας τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Οι αστυνομικοί που εκτελούν την υπηρεσία τους με τις μοτοσυκλέτες της Can-Am διαπίστωσαν το πόσο σημαντική είναι η αθόρυβη λειτουργία τους από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται για περιπολία στους αρχαιολογικούς χώρους γύρω από την Ακρόπολη καθώς δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ηχητικά. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν τόνισαν επίσης ότι και το κοινό τις αντιμετωπίζει με διαφορετική ματιά, οι πολίτες αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ακρόπολη, αφού η παρουσία τους είναι σαφώς πιο φιλική σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα που έχει συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι δύο Can-Am είναι επίσης και πιο φιλικές και για το περιβάλλον και αυτό είναι το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκαν οι αστυνομικοί αφού ο ηλεκτρικός τους κινητήρας δεν εκπέμπει ρύπους και έτσι δεν επιβαρύνει το περιβάλλον στο οποίο κινούνται. Μάλιστα δεν δίστασαν να προσθέσουν ότι θα ήθελαν να δουν περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να εντάσσονται στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια εφόσον αυτές χρησιμοποιούνται στο αστικό περιβάλλον. Η αξιολόγηση των δυνατοτήτων των δύο μοτοσυκλετών βρίσκεται ούτως ή άλλως υπό αξιολόγηση από τους αναβάτες αστυνομικούς, οι οποίοι σχολιάζουν θετικά όχι μόνο την απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, αλλά και την ευελιξία που προσφέρουν οι δύο μοτοσυκλέτες, σε συνδυασμό με την απορροφητικότητα των αναρτήσεών τους.

Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες όπως αυτές της Can-Am μπορούν κάλλιστα να ενσωματωθούν στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμη πιο ουσιαστικά. Σε σχέση με μια αντίστοιχης απόδοσης συμβατική μοτοσυκλέτα, τόσο η Pulse όσο και η Origin που χρησιμοποιούν κοινό πλαίσιο, κινητήρα και συστοιχία μπαταριών, παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Τα πιο εμφανή από αυτά είναι η άμεση απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα και η απουσία μηχανικού κιβωτίου που τις κάνει ακόμη πιο φιλικές στην οδήγηση, ενώ υπάρχει παράλληλα σημαντική μείωση σε επίπεδο κόστους χρήσης. Η μείωση προκύπτει τόσο από το κόστος του ρεύματος που είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ και το κόστος της περιοδικής συντήρησης είναι σαφώς χαμηλότερο αφού ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν έχει τα κινούμενα μέρη ενός θερμικού, δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών και κατ’ επέκταση παρουσιάζει ακόμη πιο υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026