Έρχεται νέο Streetfighter 1000 από τη Honda: Με ακραία προσωπικότητα και με φτερά

…και πλαίσιο σαν Ducati!!!!!!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/10/2022

Τα επίσημα σχέδια με τις πατέντες που κατέθεσε η Honda για ένα τετρακύλινδρο εν σειρά streetfighter στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ιαπωνίας έχουν τεράστιο ενδιαφέρον, τόσο ως προς τις μηχανολογικές επιλογές της Ιαπωνικής εταιρείας, όσο και ως προς τη θέση του μέσα στην σημερινή γκάμα μοντέλων της.

Αυτή τη στιγμή η Honda έχει το CB1000R Neo Sport Cafe, μια μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί ως βάση τον κινητήρα του CBR 1000 RR Fireblade του 2004 με διάμετρο εμβόλου στα 75mm και διαδρομή στα 56,5mm, προσαρμοσμένο στις Euro 5 προδιαγραφές.

Ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας είναι περισσότερο εκείνος ενός sport-roadster και η Honda είχε τονίσει κατά την διεθνή του παρουσίαση, πως στόχος της ήταν να δώσει στο κοινό μια μεγάλη και σύγχρονη γυμνή μοτοσυκλέτα με την παραδοσιακή ιαπωνική ποιότητα κατασκευής.

Όμως στα σχέδια που βλέπουμε στις πατέντες, είναι ξεκάθαρο πως η Honda ετοιμάζει ένα σκληροπυρινικό Streetfighter, με αιχμηρή εμφάνιση και… φτερά για downforce!

Προς το παρόν δεν είναι βέβαιο αν θα αντικαταστήσει  το υπάρχουν CB1000R ή αν θα ονομάζεται CB1000RR-R και θα προστεθεί στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Πιθανόν να ονομάζεται και Hornet 1000, αφού πλέον το όνομα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα με το ολοκαίνουριο δικύλινδρο Hornet 750 που παρουσιάστηκε στην Intermot πριν μερικές ημέρες.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας μοτοσυκλέτα σε σχέση με το CB1000R και έχει τεράστιες διαφορές στα μηχανικά μέρη.

Η πιο τρανταχτή διαφορά είναι στο σχεδιασμό του πλαισίου, όπου η Honda επαναφέρει την αρχιτεκτονική των Pivotless πλαισίων που χρησιμοποιούσε σε αρκετά μοντέλα της στο τέλος των 90ies και στις αρχές του 2000.

Και σε αυτό το σημείο οι οπαδοί της Honda και οι οπαδοί της Ducati μπορούν να στήσουν έναν θαυμάσιο καβγά για το ποιος είχε πρώτος την ιδέα...

Όσο τραβάνε τα μουστάκια τους και σφάζονται μεταξύ τους, εμείς μπορούμε με την ησυχία μας να παρατηρήσουμε πως το αλουμινένιο πλαίσιο δένει εμπρός στα κάρτερ του κινητήρα και το πίσω τμήμα του αγκαλιάζει από κάτω το σύστημα ψεκασμού, καταλήγοντας στο κέντρο του πίσω μέρος των κάρτερ. Εκεί κανονικά έπρεπε να βρίσκεται το πίσω αμορτισέρ, όμως οι σχεδιαστές της Honda το έχουν πλέον τοποθετήσει δίπλα από τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ένα τριγωνικό μοχλικό σύστημα που μεταφέρει τις δυνάμεις από το μονόμπρατσο ψαλίδι στο πίσω τμήμα του αμορτισέρ.

Το εμπρός τμήμα του αμορτισέρ δένει απευθείας στην κεφαλή του κινητήρα. Η όλη φιλοσοφία του πλαισίου θυμίζει πολύ τα δικύλινδρα Ducati Panigale και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως το βασικό δομικό στοιχείο με στόχο την μείωση του βάρους και την ακαμψία.

Ο κινητήρας από την άλλη μεριά μάλλον θα είναι από τα Fireblabe του 2008 με την μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου και την μικρότερη διαδρομή. Ο βασικός στόχος σε αυτή τη μοτοσυκλέτα είναι η ανταγωνιστική ιπποδύναμη, δηλαδή πάνω από 160-170 ονομαστικούς ίππους.

Πράγματι, στα σχέδια φαίνονται δύο μεγάλα σε μέγεθος ψυγεία για τα υγρά του κινητήρα, αντί για μόλις του ενός μικρού ψυγείου που έχει τώρα το CB1000R.

Από τα σχέδια είναι δύσκολο να βγάλεις συμπεράσματα για τις αναρτήσεις, τα φρένα και τα ηλεκτρονικά, όμως θα ήταν απίθανο να μην έχει από τα καλύτερα που διαθέτει η Showa και η Nissin αν θέλει να βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με τις βασικές εκδόσεις των BMW S1000R, Ducati Streetfighter V4, Yamaha MT-10 και Aprilia Tuono 1100.  

Η τεράστια σε όγκο εξάτμιση με τον εξίσου τεράστιο διπλό καταλύτη κάτω από τον κινητήρα, είναι αναγκαίο κακό για τις προδιαγραφές Euro 5+ που θα αρχίσουν να ισχύουν όταν αυτή η μοτοσυκλέτα βρεθεί στα καταστήματα.

Τα φτεράκια στις άκρες του ψυγείου είναι καλοδεχούμενα σε μια μοτοσυκλέτα streetfighter που θέλει να κάνει γρήγορους γύρους σε πίστα και στο σημείο που βρίσκονται φαίνεται πως θα κάνουν δουλειά και δεν είναι μόνο για εφέ στην καφετέρια.

Μουσείο Agostini: Το μουσείο αφιερωμένο στον αναβάτη-θρύλο ανοίγει τις πόρτες του

Ένας χώρος για τους λάτρεις του πιο επιτυχημένου αναβάτη μοτοσυκλέτας
agostini
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Πρόκειται για ένα νέο μουσείο που είναι αφιερωμένο στον θρύλο της μοτοσυκλέτας Giacomo Agostini, το οποίο ανοίγει τις πόρτες του σήμερα Πέμπτη 25 Ιουνίου στο Bergamo της Ιταλίας.

Ο Ιταλός γεννήθηκε το 1942 στο Bergamo και στα 21 του χρόνια έκανε το ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας με Moto Morini. Τρία χρόνια αργότερα κατέκτησε τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο με MV Agusta και από εκείνη την χρονιά και μετά στέφεται συνεχώς πρωταθλητής. Από το 1968 έως το 1972 κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε δύο κατηγορίες, ενώ θα στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής 15 φορές συνολικά, πετυχαίνοντας 123 νίκες σε GP.

agostini

Οι επιτυχίες του Ιταλού αναβάτη δεν σταματάνε μέσα στην πίστα, καθώς συμμετείχε και στον πολύ επικίνδυνο και ιστορικό αγώνα του Isle of Man TT, σημειώνοντας 10 νίκες! Το 1974 συμμετείχε για πρώτη φορά στον αγώνα δρόμου Daytona 200 και κερδίζει κι εκεί. Τρία χρόνια αργότερα εγκαταλείπει την ενεργό δράση, όντας ο πιο επιτυχημένος αναβάτης όλων των εποχών, κάτι που ισχύει ακόμη και σήμερα.

Όσον αφορά το μουσείο, αυτό βρίσκεται στην γενέτειρα του Ιταλού αναβάτη, το Bergamo και η γενική είσοδος κοστίζει 20 ευρώ. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν από κοντά αυθεντικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Ιταλού, δερμάτινες φόρμες, φωτογραφίες, έγγραφα και προσωπικές αναμνήσεις. Κάθε αίθουσα αποτελεί ένα κεφάλαιο της πορείας του ανθρώπου που άλλαξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Μάλιστα υπάρχει και ειδική υπηρεσία, που προσφέρει το μουσείο και μπορείς να γευματίσεις με τον Ιταλό θρύλο!

Ιστοσελίδα Μουσείου Agostini: agomuseum.it