Έρχονται νέου τύπου μπαριέρες στον Κηφισό - Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Με πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που περιστρέφονται
νέου τύπου μπαριέρες για πρώτη φορά στην ελλάδα
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2024

Η Περιφέρεια Αττικής παρουσίασε το πλάνο της για την αναβάθμιση του Λεκανοπεδίου Αττικής και ανάμεσα στα 281 έργα προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ είναι και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον Κηφισό.


Στις υποδομές ασφάλειας του οδικού δικτύου μακράν οι πιο αδικημένοι είμαστε εμείς οι μοτοσυκλετιστές αφού όλα τα συστήματα είναι σχεδιασμένα για να "λειτουργούν" με σαφώς βαρύτερα οχήματα και οδηγούς και επιβάτες που δεν είναι εκτεθειμένοι σε αυτά.

Σύμφωνα και με αυτά που παρουσίασε η Περιφέρεια Αττικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύμα Σταύρος Νιάρχος, η οδική ασφάλεια του λεκανοπεδίου αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα χρόνια, με σημαντικότερα ίσως έργα τις επιπλέον πεζογέφυρες που θα κατασκευαστούν σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου για τους πλέον ευάλωτους χρήστες των δρόμων αλλά και οι νέου τύπου μπαριέρες που θα τοποθετηθούν στη Λεωφόρο Κηφισού.

Οι μπαριέρες τύπου "rolling" θα τοποθετηθούν τόσο κεντρικά μεταξύ των δύο ρευμάτων της Λεωφόρου όσο και πλευρικά και θα εκτείνονται από το Φάληρο (ΣΕΦ) έως και την έξοδο της Αττικής Οδού, ενώ θα συνδυαστούν και με τσιμεντένια φράγματα τύπου "Jersey".

Οι νέου τύπου μπαριέρες είναι κατασκευασμένες από ατσάλι υψηλής αντοχής και στο μέσο τους φέρουν πλαστικά κυλινδρικά τμήματα που μοιάζουν με βαρελάκια και κατασκευάζονται από EVA, συμπολυμερές αιθυλενίου και οξικού βινυλίου, το οποίο είναι σκληρό αλλά εύκαμπτο.

Τα βαρελάκια στο κέντρο των νέων μπαριερών είναι φυσικά η σημαντικότερη αναβάθμιση σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες αφού αν ένα όχημα χτυπήσει πάνω τους υπό γωνία, τότε ένα μέρος της δύναμης της σύγκρουσης μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια αφού επί της ουσίας το όχημα κάνει "γκελ" πάνω στην μπαριέρα. Έτσι μειώνεται η έκταση της ζημιάς και μειώνεται και η πιθανότητα θανάτου και σοβαρού τραυματισμού. Μειώνεται επίσης η πιθανότητα να σπάσουν οι μπαριέρες και να περάσει το όχημα στο αντίθετο ρεύμα ή να ανατραπεί από την σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Καλές και ωραίες οι μπαριέρες νέου τύπου που θα τοποθετηθούν στον Κηφισό, οι οποίες, σε σχέση με το παλαιού τύπου σύστημα αναχαίτισης που χρησιμοποιείται σήμερα μπορούν όντως να μειώσουν δραστικά τα θανατηφόρα τροχαιά και τους σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών και επιβατών. 

Ωστόσο, ως άκαμπτο σύστημα αναχαίτισης οχημάτων και αυτές οι μπαριέρες είναι σχεδιασμένες και κατασκευασμένες για να μπορούν να μειώνουν τον αντίκτυπο μιας σύγκρουσης κυρίως σε αυτοκίνητα και βαρέα οχήματα και σαφώς λιγότερο για τους μοτοσυκλετιστές.

Στην περίπτωση που ένας μοτοσυκλετιστής χτυπήσει πάνω σε αυτές τις μπαριέρες όρθιος, τότε οι πιθανότητες να τραυματιστεί ελαφρύτερα, σε σχέση με τις σημερινές μπαριέρες είναι μεγαλύτερες αφού και εδώ μέρος της ενέργειας από τη σύγκρουση θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια και δεν θα απορροφηθεί ολόκληρη από το σώμα του.

Αν όμως ο μοτοσυκλετιστής πέσει νωρίτερα και συρθεί ως εκεί τότε θα χτυπήσει με κάποιο μέρος του σώματός τους γυμνούς ατσάλινους σωλήνες , οι οποίοι, λόγω σχήματος, μειώνουν την πιθανότητα ακρωτηριασμού σε σχέση με τις σημερινές “γκιλοτίνες”. Ωστόσο εν την εξαλείφουν σε καμία περίπτωση αφού μεταξύ τους υπάρχουν μεγάλα κενά, κάτι που θα μπορούσε να κάνει σε μεγάλο βαθμό η τοποθέτηση στο κάτω μέρος της μπαριέρας ενός συμπαγούς τμήματος, όπως αυτό που μπορείτε να δείτε στο ακόλουθο video.

 

Δεν ξέρουμε κατά πόσο θα το κάνει αλλά ελπίζουμε η περιφέρεια να λάβει υπόψη της και εμάς τους μοτοσυκλετιστές κατά τον διαγωνισμό για την αναδοχή του έργου και να "ζητήσει" από τις εταιρείες τις κατάλληλες προδιαγραφές για αυτές τις μπαριέρες ώστε να περιλαμβάνουν στο κάτω τμήμα τους και κλειστή μεταλλική λωρίδα. Ακόμη καλύτερα αυτή η λωρίδα θα μπορούσε να είναι πλαστική και πιο εύκαμπτη, όπως αυτή που σας είχαμε παρουσιάσει πριν από δέκα περίπου χρόνια, η οποία μείωσε δραστικά τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς μοτοσυκλετιστών όπου εφαρμόστηκε.

Αθήνα: Κι άλλες κάμερες που καταγράφουν παραβάσεις στο κέντρο - Πού τοποθετήθηκαν

Τον Μεγάλο Αδερφό ξεκινά να φέρνει στο μυαλό η πρωτεύουσα
kameres
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/5/2026

Νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ερυθρού σηματοδότη τοποθετήθηκαν στο κέντρο της Αθήνας που σιγά-σιγά θυμίζει reality show.

Τις νέες κάμερες καταγραφής παραβάσεων θα τις βρείτε στο ύψος των Στύλων του Ολυμπίου Διός, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της Λεωφόρου Συγγρού, αλλά και στην οδό Αθανασίου Διάκου, που συνδέει την Καλλιρρόης με τη Συγγρού.

Κάμερα καταγραφής παράβασης ερυθρού σηματοδότη έχει τοποθετηθεί και στη λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας μπροστά από τη Βουλή, ενώ τέσσερις νέες κάμερες προς κάθε κατεύθυνση έχει αποκτήσει και το σημείο που βρισκόταν το ξενοδοχείο Hilton, δηλαδή στη διασταύρωση Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Τα τρία παραπάνω σημεία σχηματίζουν ένα νοητό τρίγωνο στο κέντρο της πρωτεύουσας που επιτηρείται πλέον έντονα και σε συνδυασμό με τη λεωφόρο Συγγρού που έχει γεμίσει με κάμερες, αλλά και τον πιο αυστηρό Κ.Ο.Κ, οι οδηγοί και αναβάτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για την αποφυγή ατυχημάτων και προστίμων.

Υπενθυμίζεται πως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για έξι μήνες. Το επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται η τοποθέτηση καμερών σε νέα σημεία.