Εξελιγμένα ABS της Bosch

Από το

Μαύρο Σκύλο

8/8/2011

Η πιο εξελιγμένη μονάδα ABS που παράγει η Bosch αποκλειστικά για μοτοσυκλέτες είναι η μονάδα 9. Αυτή που πήρε βραβείο από την ADAC το 2010 και ήδη υπάρχει σε μοτοσυκλέτες παραγωγής της Kawasaki, KTM, Ducati και BMW. Τώρα η Bosch ανακοίνωσε ότι εξέλιξε περαιτέρω αυτή τη μονάδα και θα την διαθέτει σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, Ο όγκος της έχει περιοριστεί στα 0,4 λίτρα και το βάρος της στα 700 γραμμάρια. Η ABS 9 base είναι η βασική που προορίζεται για τις μικρού κόστους μοτοσυκλέτες. Η ABS 9 plus προορίζεται για μοτοσυκλέτες επιδόσεων, όπως οι supersport, και θα μπορεί να αποτρέπει την ανύψωση του πίσω τροχού όταν ο αναβάτης εκμεταλλεύεται το μέγιστο της απόδοσης των φρένων του. Η τρίτη έκδοση, η ABS 9 enhanced προσφέρει επιπλέον το eCBS (electronic combined brake system). Η εξοπλισμένη με αυτό μοτοσυκλέτα μπορεί αν έχει συνδυασμένης λειτουργίας φρένα, ενώ η ίδια μονάδα μπορεί να συνεργαστεί με συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και αποφυγής σούζας. Έτσι, η Bosch μπορεί να προσφέρει στους κατασκευαστές μοτοσυκλετών διάφορες εναλλακτικές λύσεις γα να εξοπλίζουν όλη την γκάμα των μοντέλων τους. Το 2010 το 16% των μοτοσυκλετών που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν εξοπλισμένες με ABS, ενώ η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει προβλέψει ότι το 2017 όλες οι μοτοσυκλέτες που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα πρέπει να είναι εξοπλισμένες με ABS.

GASGAS ES 800 και SM 800 - Πιάστηκαν "επ' αυτοφώρω" σε δοκιμές

Ο μπροστινός προβολέας έρχεται αυτούσιος από το 800ΝΚ της CFMOTO
motomag με τη μόνη διαφορά πως έχει προστεθεί στο τέλος αυτούς ένα μυτερό μπροστινό φτερό.
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

26/4/2024

Δύο νέα μοντέλα της GASGAS απαθανάτισε ο φωτογραφικός φακός του γερμανικού Motorrad τις προηγούμενες ημέρες σε στάδιο δοκιμών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες πρόκειται για τις νέες εκδόσεις των μοντέλων ES και SM, τα οποία όμως τώρα εφοδιάζονται με τον δικύλινδρο κινητήρα των 799 κυβικών της KTM.

Στην περίπτωση του ES 800 μιλάμε για την έκδοση Enduro η οποία πλέον θα χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο κινητήρα LC8c των 799 κ.εκ. της ΚΤΜ με απόδοση 95 ίππους. Τώρα όσον αφορά το SM 800 το Supermoto της GASGAS ομοίως και αυτό θα χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα των 799 κυβικών, ενώ παραμένει άγνωστο αν οι εκδόσεις ES 700 και SM 700 θα σταματήσουν ή αν θα συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία στις αγορές.

με τη μόνη διαφορά πως έχει προστεθεί στο τέλος αυτούς ένα μυτερό μπροστινό φτερό.

Αυτό που προκαλεί όμως την μεγαλύτερη εντύπωση είναι η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της GASGAS όσον αφορά τον εμπρόσθιο προβολέα. Αυτός έρχεται αυτούσιος από το 800ΝΚ της CFMOTO με τη μόνη διαφορά πως έχει προστεθεί στο τέλος αυτούς ένα μυτερό μπροστινό φτερό. Η σύμπραξη αυτή δεν είναι τυχαία καθώς εδώ και αρκετό διάστημα η κινεζική εταιρεία κατασκευάζει μοντέλα για την KTM. Από την άλλη, θα μπορούσε να είναι και στοιχείο για να μας μπερδέψει επίτηδες, αλλάζοντας σχήμα στο τελικό στάδιο.

Περισσότερα τεχνικά στοιχεία δεν γνωρίζουμε αν και από ότι βλέπουμε τα δύο αυτά νέα μοντέλα της GASGAS έχουν πάρει την τελική τους μορφή, οπότε θα έχουμε νέα τους πολύ πολύ σύντομα.

Ετικέτες