Εξοργιστική έρευνα ΕΜΠ - Ένας στους τέσσερις πρατηριούχους καυσίμων της Αττικής μας κλέβει στην αντλία!

Κι οι κλέφτες βγαίνουν λάδι - Όσα πρατήρια σφραγίστηκαν, λειτούργησαν ξανά δυο ημέρες αργότερα…
1 στα 4 πρατήρια στην Αττική κλέβει
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/10/2024

Στην εφημερίδα Καθημερινή δημοσιεύεται σοκαριστική έρευνα του ΕΜΠ, που αποκαλύπτει πως το 25% των πρατηριούχων στην Αττική (ένας στους τέσσερις) κλέβουν τους πελάτες τους σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%, ενώ από τα 18 πρατήρια που πιάστηκαν στη φάκα της ΑΑΔΕ για νοθεία… και τα 18 συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά και σήμερα, έχοντας κλείσει για μόλις 2 ημέρες έκαστο! Για κλάματα (και καθόλου για γέλια) τα κρατικά μέτρα, και η απάτη πάει σύννεφο.

Σε πρόσφατη έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) μαθαίνουμε πως ένα στα τέσσερα πρατήρια καυσίμων στην Αττική χρεώνουν αέρα κοπανιστό αντί για βενζίνη, σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 24%! Νομίζεις πως βάζεις 10 λίτρα, και σου έχουν βάλει 7,6. Στα 40 λίτρα η ανωτέρω απάτη μεταφράζεται σε 30,4 πραγματικά λίτρα βενζίνης, σχεδόν 10 λιγότερα απ’ όσα πιστεύει ο πελάτης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αττική, όπου πωλείται το 50% των καυσίμων της χώρας, ενώ εδώ βρίσκεται το 27% των πρατηρίων της ελληνικής επικράτειας. Όπως δείχνει η έρευνα ένα τεράστιο ποσοστό πρατηριούχων έχει πειραγμένες αντλίες, δίνοντας τακτικά μικρότερες ποσότητες καυσίμων από ότι δείχνει ο μετρητής.

Σημειώστε πως το συνολικό κόστος της κλοπής ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση!

Μάλιστα η παραβατικότητα έχει τεράστια άνοδο, αφού από το 4% των πρατηρίων το 2011 φτάσαμε στο 15% το 2016, για να πάμε στο 19% το 2019, στο 20% το 2021 και στο 27% το 2023! Μιλάμε για αύξηση 35% στα δυο τελευταία χρόνια, με τις ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων να αυξάνονται κατά 30% στα τρία τελευταία χρόνια!

Η έρευνα του ΕΜΠ διαπιστώνει επίσης άμεση σύνδεση της τιμής πώλησης του καυσίμου με τις ελλειμματικές παραδόσεις, συγκρίνοντας τις ενδεικτικές τιμές βενζίνης και πετρελαίου κίνησης ενός παραβατικού πρατηρίου με απόκλιση ελλειμματικής παράδοσης 10% και ενός νόμιμου πρατηρίου στην ίδια περιοχή. Έτσι διαπιστώνεται ότι ενώ η αναγραφόμενη τιμή του παραβατικού πρατηρίου προς τον καταναλωτή είναι 8 λεπτά/λίτρο χαμηλότερη του νόμιμου, η πραγματική τιμή είναι υψηλότερη κατά 10-12 λεπτά/λίτρο.

Παράλληλα, η αύξηση του κόστους λειτουργίας ωθεί σε περαιτέρω αύξηση της διαφοράς τιμής πώλησης των νόμιμων πρατηρίων σε σχέση με τα παραβατικά πρατήρια, με αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου πωλήσεών όσων εφαρμόζουν τον νόμο. Συνεπώς, τα παραβατικά πρατήρια αυξάνουν την κερδοφορία τους, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν με βασικό κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, οδηγώντας στην έξοδο τους νόμιμους πρατηριούχους.

Τα εξοργιστικά συνεχίζονται και κορυφώνονται με τη διαπίστωση πως εκ των 18 παραβατικών πρατηρίων που “τσάκωσε” η ΑΑΔΕ από τον Ιούνιο, ΚΑΙ ΤΑ 18 ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΛΕΙΣΕΙ ΓΙΑ… ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΕΚΑΣΤΟ! Αυτό συνέβη καθώς μετά από χορήγηση προσωρινής διαταγής από το Διοικητικό Πρωτοδικείο πέτυχαν την αναστολή του μέτρου σφράγισης!

Στο ρεπορτάζ της Καθημερινής, που βασίζεται στην έρευνα του ΕΜΠ, τονίζεται πως η εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής είναι κρίσιμης σημασίας, διότι τυχόν αποδοχή τους ουσιαστικά οδηγεί στην ατιμωρησία, αφού η εκδίκαση των προσφυγών ύστερα από ένα ή δύο χρόνια θα είναι πλέον άνευ αντικειμένου

Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή

5 χρόνια με αναστολή για το δυστύχημα στην Λ. Γεωργικής σχολής
Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/5/2026

Το δυστύχημα είχε απασχολήσει την κοινή γνώμη τον περασμένο Σεπτέμβριο, για όλες τις λάθος κινήσεις που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένου και του αναβάτη της μοτοσυκλέτας.

Θυμίζουμε πως αρχικά ο 54χρονος Βούλγαρος οδηγός της νταλίκας είχε προφυλακιστεί. Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους έμειναν οι τρεις κουμανταδόροι, δύο Έλληνες και ένας Αλβανός, ηλικίας 66, 55 και 35 ετών με την υποχρεώση εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα για τους δύο Έλληνες και επιπρόσθετα της της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα για τον τρίτο κουμανταδόρο.

Ο 29χρονος αναβάτης είχε αρχικά μεταφερθεί στο νοσοκομείο Γεννηματάς και ήταν σε σοβαρή κατάσταση όμως είχε διατηρήσει τις αισθήσεις του αμέσως μετά το ατύχημα και σύμφωνα με μαρτυρίες είχε επικοινωνία μέχρι την έλευση του ΕΚΑΒ.

Δυστυχώς εξέπνευσε αργότερα στο νοσοκομείο.

Στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ο οδηγός της νταλίκας απέδωσε τις ευθύνες στους κουμανταδόρους, ένας από τους οποίους ήταν και ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που προσπαθούσε να προσεγγίσει για να ξεφορτώσει.

Το τροχαίο δυστύχημα όπως καταγράφθηκε από κάμερα ασφαλείας:

Σύμφωνα με την απολογία που είχε δώσει όταν προφυλακίστηκε, δεν είχε προσεγγίσει ξανά το σημείο αυτό, ούτε και είχε ξεφορτώσει ποτέ στην συγκεκριμένη επιχείρηση. Πάρκαρε στην αλάνα απέναντι τα ξημερώματα και κοιμήθηκε περιμένοντας να έρθει η ώρα για την παράδοση. Τον διαβεβαίωσαν πως όλες οι νταλίκες ξεφορτώνουν με τον ίδιο τρόπο, κόβοντας την κυκλοφορία. Θα περίμεναν να γίνει πράσινο για εκείνους και έπειτα θα παρέμεναν στο οδόστρωμα για όση ώρα χρειαζόταν να ολοκληρωθούν οι μανούβρες κόβοντας την κυκλοφορία.

Στο συγκεκριμένο σημείο το φανάρι που κόβει την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής αφήνει ελάχιστο χρόνο που μετά βίας αρκεί για τρία αυτοκίνητα, οπότε την στιγμή που η νταλίκα μπαίνει κάθετα στην Λεωφόρο και μέχρι να κάνει όπισθεν, έχει ήδη δωθεί το πράσινο για τα αυτοκίνητα και την μοιραία μοτοσυκλέτα.

Δυστυχώς ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Η ποινή του οδηγού της νταλίκας έχει ανασταλτικό χαρακτήρα οπότε θα αφεθεί ελεύθερος.

Αθωώθηκαν και οι τρεις κουμανταδόροι που σύμφωνα με τον οδηγό της νταλίκας, τον προέτρεψαν στην κίνησή του αυτή.