Ευρωπαϊκή Ένωση - Προτείνει έξτρα δασμούς στις αμερικάνικες μοτοσυκλέτες, αλλά μόνο στα... μικρά κυβικά!

Η ευρωπαϊκή λίστα με τα προτεινόμενα αντίμετρα στους δασμούς που επέβαλλε η κυβέρνηση Trump περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες και... scooter έως 500 κυβικά μόνο!
Δασμοί Ε.Ε. σε αμερικάνικες μοτοσυκλέτες
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/3/2025

Ως απάντηση στην επιβολή νέων δασμών από τις ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από την ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε αντίμετρα στις εισαγωγές προϊόντων από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, αντίμετρα που όπως και οι νέοι δασμοί των Η.Π.Α. αναμένεται να επηρεάσουν και τη μοτοσυκλέτα, και όλους εμάς. Όμως όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα υπάρχει ένα θέμα, καθώς στον κατάλογο των αντίμετρων βλέπουμε πως αυτά αφορούν scooter (άσχετο) και μοτοσυκλέτες μέχρι... 500 κυβικά, αγνοώντας τα μεγάλα κυβικά των Harley-Davidson και Indian!

Σε απάντηση στους νέους δασμούς των ΗΠΑ που επηρεάζουν εξαγωγές της ΕΕ με αξία που ξεπερνά τα 18 δισ. ευρώ, η Επιτροπή προωθεί ένα πακέτο νέων αντίμετρων στις εξαγωγές των ΗΠΑ. Τα αντίμετρα αυτά θα τεθούν σε ισχύ έως τα μέσα Απριλίου, μετά από διαβούλευση με τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς. Συνολικά, τα αντίμετρα της ΕΕ θα μπορούσαν να καλύψουν εξαγωγές αμερικανικών προϊόντων αξίας έως 26 δισ. ευρώ, ισοδύναμα με το οικονομικό εύρος των δασμών των ΗΠΑ.

Στη λίστα των προϊόντων που ενδέχεται να υπόκεινται σε αντίμετρα περιλαμβάνονται:

  • Μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των μοτοποδηλάτων, με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυβισμό ≤ 50 cm³
  • Scooter με κυβισμό > 50 cm³ έως ≤ 250 cm³
  • Μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των μοτοποδηλάτων, με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυβισμό > 50 cm³ έως ≤ 125 cm³ (εκτός από τα scooter)
  • Μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των μοτοποδηλάτων, με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυβισμό > 125 cm³ έως ≤ 250 cm³ (εκτός από τα scooter)
  • Μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των μοτοποδηλάτων, με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυβισμό > 250 cm³ έως 380 cm³
  • Μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των μοτοποδηλάτων, με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυβισμό > 380 cm³ έως 500 cm³
  • Μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα και ποδήλατα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα (εξαιρούνται ποδήλατα, τρίκυκλα και τετράκυκλα με υποβοήθηση πεντάλ και συνεχή ονομαστική ισχύ ≤ 250 W)
  • Μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα και ποδήλατα με βοηθητικό κινητήρα και καλάθι (εξαιρούνται τα ηλεκτρικά και αυτά με εμβολοφόρο κινητήρα εσωτερικής καύσης)

Επ; Πού ακριβώς είναι οι αμερικάνικες μοτοσυκλέτες που επηρεάζονται από τα παραπάνω; Η γκάμα των Harley-Davidson και Indian που φτάνει στην Ευρώπη αφορά μόνο υψηλούς κυβισμούς, οπότε είτε αυτός που έφτιαξε την λίστα με τα ευρωπαϊκά αντίμετρα δεν γνωρίζει για τι μιλάει, ή υπάρχει κάποια άλλη λεπτομέρεια που μας διαφεύγει. Το ενδιαφέρον όμως είναι πως η FEMA έχει "ντύσει" το άρθρο της με ένα... ινδικό Harley-Davidson το οποίο ΔΕΝ εισάγεται στην Ευρώπη. Άρα η FEMA έχει δει τα κυβικά της λίστας, αλλά... ούτε εκείνη σχολιάζει το παράδοξο. 

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε στις 12/3: "Οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένων Πολιτειών είναι οι μεγαλύτερες στον κόσμο. Έχουν προσφέρει ευημερία και ασφάλεια σε εκατομμύρια ανθρώπους, δημιουργώντας εκατομμύρια θέσεις εργασίας και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Από σήμερα το πρωί, οι Ηνωμένες Πολιτείες εφαρμόζουν δασμό 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου. Λυπούμαστε βαθιά γι’ αυτό το μέτρο. Οι δασμοί είναι φόροι. Είναι κακοί για τις επιχειρήσεις και ακόμη χειρότεροι για τους καταναλωτές. Διαταράσσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, προκαλούν οικονομική αβεβαιότητα, απειλούν θέσεις εργασίας και αυξάνουν τις τιμές – τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να δράσει για να προστατεύσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Τα αντίμετρα που λαμβάνουμε σήμερα είναι ισχυρά, αλλά αναλογικά. Καθώς οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς αξίας 28 δισ. δολαρίων, απαντάμε με αντίμετρα αξίας €26 δισ., που αντιστοιχούν στο οικονομικό εύρος των δασμών των ΗΠΑ. Τα αντίμετρα θα εισαχθούν σε δύο στάδια, ξεκινώντας από την 1η Απριλίου και με πλήρη εφαρμογή από 13 Απριλίου. Παράλληλα, παραμένουμε ανοιχτοί στον διάλογο. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι, σε έναν κόσμο γεμάτο γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες, δεν είναι προς το κοινό μας συμφέρον να επιβαρύνουμε τις οικονομίες μας με δασμούς. Είμαστε έτοιμοι για έναν ουσιαστικό διάλογο."

Ο Wim Taal, Γενικός Γραμματέας της FEMA, τόνισε: "Η FEMA έχει επανειλημμένα εξηγήσει ότι η επιβολή κυρώσεων ή εισαγωγικών φόρων στις μοτοσικλέτες δεν θα βλάψει μόνο τους Αμερικανούς και τη βιομηχανία των ΗΠΑ, αλλά και τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις μοτοσυκλετών, τους εργαζομένους τους και τις οικογένειές τους. Άνθρωποι μπορεί να χάσουν τη δουλειά τους και οικογένειες να χάσουν το εισόδημά τους, αν οι μοτοσυκλέτες από τις ΗΠΑ γίνουν πολύ ακριβές για να πωληθούν. Η κοινότητα των μοτοσυκλετιστών είναι μια παγκόσμια κοινότητα που χρειάζεται ελεύθερο εμπόριο και ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών. Δεν πρέπει να εμπλεκόμαστε σε διαμάχες μεταξύ κυβερνήσεων."

Μένει να δούμε όμως αν θα αλλάξουν οι προτεινόμενοι κυβισμοί για τα αντίμετρα, να δούμε αν θα συμφωνήσουν οι Ευρωπαίοι εταίροι στα νέα αντίμετρα, μένει να δούμε αν ισχύσουν πόσο θα επιβαρύνουν την κάθε μοτοσυκλέτα (κάποιες αναφορές κάνουν λόγο έως και για 50%) και τέλος να δούμε αν ο Trump κάνει πίσω, ή επιμείνει επιβάλλοντας αντίμετρα στα αντίμετρα, όπως έχει κάνει σε κάποιες πρόσφατες περιπτώσεις.

Αντίσταση για μια κλήση στάθμευσης: Καρκινοπαθής κατά αστυνομίας στα θλιβερά απόνερα του νέου ΚΟΚ [Video]

«Μου είπε “στ’ α#$%@ μου” όταν του εξήγησα το πρόβλημα υγείας μου…»
θεσσαλονίκη
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Πριν μερικές μέρες κυκλοφόρησε βίντεο από τη Θεσσαλονίκη, στο οποίο φαίνεται ένας άνδρας να έρχεται στα χέρια με αστυνομικούς που του βεβαιώνουν κλήση.

Στο κείμενο του βίντεο αναφέρεται πως η παράβαση αφορά μη χρήση κράνους, κρίση που δείχνει μάλλον αυθαίρετη και λανθασμένη, δοθέντος πως το κράνος του εν λόγω αναβάτη διακρίνεται καθαρά στο πλάνο ακουμπισμένο στο έδαφος, ενώ και ο ίδιος εξήγησε αργότερα πως η όλη ιστορία είχε εντελώς διαφορετική αφετηρία.

Μετά από επικοινωνία του μοτοσυκλετιστή με ΜΜΕ, εξήγησε πως σταμάτησε παρκάροντας το σκούτερ του στο πεζοδρόμιο για να πάρει νερό από παρακείμενο περίπτερο. Τότε εμφανίστηκε ένα όχημα της αστυνομίας και δύο ένστολοι άρχισαν τη διαδικασία βεβαίωσης παράβασης για παράνομη στάθμευση.

 

@ellhnaradesodhgoi #μαλακας #ελληναρας #οδηγός #f #foryou ♬ original sound - GreekDrivers

 

Ο ίδιος εξήγησε στον αστυνομικό πως είναι καρκινοπαθής και πως απλά σταμάτησε για ένα μπουκαλάκι νερό – κάτι που συνάδει με όσα βλέπουμε στο βίντεο, καθώς η συνεπιβάτιδά του παρέμενε δίπλα με το κράνος της φορεμένο – και τους παρακάλεσε να μην του κόψουν κλήση, καθώς αυτή θα σήμαινε αφαίρεση και της άδειας οδήγησης, κάτι που θα του προκαλούσε μεγάλο πρόβλημα αφού αυτό το σκούτερ είναι το μέσο που χρησιμοποιεί για να πηγαίνει για τις θεραπείες του.

Κατά τον μοτοσυκλετιστή, η απάντηση του αστυνομικού στις εκκλήσεις ήταν «στ’ α#$%@ μου» και συνέχισε τη βεβαίωση της παράβασης, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα ο άνδρας να χάσει την ψυχραιμία του και να απωθήσει τον αστυνομικό. Η συνέχεια προφανώς είχε επέμβαση του δεύτερου αστυνομικού και σύλληψη του μοτοσυκλετιστή.

Δεν έχει γίνει γνωστό τι συνέβη από κει και πέρα, πάντως ήδη έχουμε μια πολύ άσχημη ιστορία, εφόσον όντως έχει συμβεί ως περιγράφεται. Από τη μια, ένα πρόβλημα υγείας δεν μπορεί ν’ αποτελεί δικαιολογία για να παραβαίνουμε τον νόμο, αυτό πρέπει να είναι σαφές σε όλους μας.

Από την άλλη, η σπουδή των αστυνομικών να κόψουν κλήση σε κάποιον που, ως ισχυρίζεται, σταμάτησε για μια στιγμή ίσως και να είναι λίγο υπερβολική, ειδικά όταν αναβάτης και συνεπιβάτης είναι εκεί δίπλα και δεν έχουν αφήσει το σκούτερ παρατημένο για ώρα πάνω στο πεζοδρόμιο. Μια παρατήρηση να το μετακινήσει θ’ αρκούσε.

Εδώ δεν μιλάμε για επικίνδυνες παραβάσεις, αλλά για μικροπράγματα που με καμιά λογική δεν δικαιολογούν αφαίρεση του διπλώματος, πλην της πολιτικής ανάγκης του κράτους να επιδείξει το πρόσωπο του σκληρού κι αδέκαστου σερίφη. Η δε αντίδραση του μοτοσυκλετιστή είναι 100% λανθασμένη προφανώς, αλλά επιπλέον δείχνει ένα θέμα που είναι πιθανότατα το πιο προβληματικό σημείο του νέου ΚΟΚ. Όταν πλέον σου παίρνουν το δίπλωμα για ψύλλου πήδημα – όπως είναι η παράνομη στάθμευση λ.χ. – για πολύ κόσμο η αποφυγή του προστίμου αρχίζει να αποκτά κρίσιμη σημασία και σε κάποιες περιπτώσεις θα οδηγήσει σε απελπισμένες κινήσεις, σε ακόμη πιο λάθος αντιδράσεις απέναντι στα όργανα του νόμου, δημιουργώντας μεγαλύτερους κινδύνους από αυτούς που υποτίθεται πως θέλει να προλάβει ο νομοθέτης.

Τέλος, ένα σχόλιο για το κανάλι που δημοσίευσε το εν λόγω βίντεο στο TikTok: Λίγη αυτοσυγκράτηση στο clickbaiting δεν θα έκανε κακό, το αυθαίρετο πόρισμα για το τί συνέβη μάλλον εξηγεί γιατί τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα στο βίντεο...