Γερμανικός Στρατός: Από την BMW στη Yamaha για τις off road μοτοσυκλέτες του

Η Tenere 700 έπεισε τις Bundeswehr να... αλλαξοπιστήσουν
Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/2/2025

Η Yamaha Tenere 700 είναι το νέο "όπλο" των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων που αναβαθμίζουν την επιχειρησιακή τους ικανότητα στις εκτός δρόμου αποστολές.

Με τις δυνατότητες που τη χαρακτηρίζουν η πολιτική έκδοση της Yamaha Tenere 700 μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και ως στρατιωτικό όχημα και έτσι ίσως να μην προκαλεί και μεγάλη έκπληξη που έπεισε τον στρατό της Γερμανίας να την επιλέξει ως την επόμενη μοτοσυκλέτα "παντός εδάφους".

Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025

Η Tenere 700 θα πάρει τη θέση των BMW F 850 GS που είχε μέχρι τώρα ο Γερμανικός Στρατός, τα οποία και χρησιμοποιούσε από το 2019 με την υπηρεσία που προσέφεραν οι μοτοσυκλέτες των Βαυαρών να περιορίζεται σημαντικά χρονικά για τα δεδομένα ενός στρατού. Μάλιστα οι Γερμανοί αναφέρουν ότι έναντι της μοτοσυκλέτας που αντικαθιστά η Tenere 700 είναι φθηνότερη, πιο ελαφριά και ευέλικτη και έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Από τους λόγους που οδήγησαν  στην επιλογή της είναι και η ευκολία που παρουσιάζει στην επισκευή ζημιών αλλά και στη συντήρησή της. Οι F 850 GS "κατατάχθηκαν" για να αντικαταστήσουν τις KTM 400 LS-E M που είχαν αγοραστεί το 2003, οι οποίες πήραν με τη σειρά τους τη θέση των Hercules K 125 BW και K 180 BW που χρησιμοποιούνται για 30 και σχεδόν 10 χρόνια αντίστοιχα.

Η εν σειρά δικύλινδρη adventure θα χρησιμοποιηθεί από τους ταχυδρόμους του γερμανικού στρατού για την παράδοση μηνυμάτων και εντολών (σε φυσική μορφή ή USB stick) σε μονάδες που επιχειρούν στο μέτωπο, όταν για τον οποιοδήποτε λόγο έχουν αχρηστευτεί ή δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτρονικά μέσα που έχει πλέον ένας σύγχρονος στρατός. 

Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025

Θα χρησιμοποιηθεί επίσης και από την Γερμανική Στρατονομία και θα φέρει για αυτόν τον σκοπό όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό - ασύρματο, φάρο, σειρήνα, βαλίτσες κτλ. Οι μοτοσυκλέτες θα φέρουν επίσης θερμαινόμενα γκριπ, αλλά και ένα κουμπί "συσκότισης" που θα σβήνει οτιδήποτε φωτίζεται όταν λειτουργεί ένα πάτημα.

German_Army_Tenere
Είδαμε από κοντά τις νέες μοτοσυκλέτες ΠΡΙΝ τις παραλάβει ο Γερμανικός στρατός στην Intermot και ρωτήσαμε στο περίπτερο για τις συνθήκες της επιλογής αυτής

Οι πρώτες 30 μοτοσυκλέτες παραδόθηκαν ήδη στο κέντρο εκπαίδευσης οχημάτων των Bundeswehr στο Kummersbruck και άλλες 140 αναμένεται να έχουν παραδοθεί έως και τον επόμενο Μάρτιο. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει λίγο πάνω από τις 250 Tenere 700 τα επόμενα δύο χρόνια. Για την άσφαλτο ο γερμανικός στρατός θα συνεχίσει με τις BMW R 1200 RT.

Tenere_German_Army
Η Yamaha Tenere είχε ντυθεί στα χακί μόλις την προηγούμενη ημέρα πριν φτάσει στο περίπτερο της Bundeswehr!

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι Γερμανοί συνεργάζονται με τη Yamaha, ούτε η πρώτη που παίρνουν μοτοσυκλέτα της αφού χρησιμοποιούν και WR 450. Ως ATV έχουν επιλέξει εδώ και χρόνια το Grizzly 450.

Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025

 

Yamaha_Tenere_German_Army

 

Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025Yamaha Terene 700 Γερμανικός Στρατός 2025

 

Honda: Τεράστιες ζημιές λόγω ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Κερδοφόρες οι μοτοσυκλέτες

Μία εσωτερική μάχη μαίνεται στον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Honda μόλις ανακοίνωσε αυτό που ενδέχεται να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά πλήγματα στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας. Οι Ιάπωνες κατέγραψαν για το οικονομικό έτος - που έληξε 31 Μάρτη - ζημιά περίπου 2,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέρχεται κυρίως από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Honda ακύρωσε πρόσφατα τρεις προγραμματισμένες παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τη Βόρεια Αμερική, ενώ αντιμετωπίζει τεράστια έξοδα αναδιάρθρωσης που συνδέονται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αποζημιώσεις προμηθευτών, επενδύσεις σε εργοστάσια και διακοπή προγραμμάτων παραγωγής. Μάλιστα η εταιρεία αναμένει ότι οι ζημίες που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν και κατά το οικονομικό έτος 2027 και αυτό ίσως συνδέεται και με την απόφαση της Honda να σταματήσει από τέλος του 2026 εντελώς τις πωλήσεις αυτοκίνητων στη Νότια Κορέα.

Όμως, ενώ ο τομέας των αυτοκινήτων της εταιρείας ξοδεύει σημαντικά χρήματα προσπαθώντας να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, το τμήμα μοτοσυκλετών της Honda κυριολεκτικά κουβαλάει ολόκληρη την εταιρεία στις πλάτες του. Ο τομέας των μοτοσυκλετών φαίνεται μάλιστα πως μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να επιστρέψει στη λειτουργική κερδοφορία το επόμενο οικονομικό έτος.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Honda είναι με διαφορά η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσυκλετών στον κόσμο. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από τις πωλήσεις της έρχεται από αγορές όπως η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες. Στις χώρες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα οικονομικό μέσο καθημερινής μετακίνησης και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι της μεσαίας και κατώτερης τάξης αγοράζουν ένα δίκυκλο για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Πολύ σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το κόστος εξέλιξης των μικρών αυτών μοτοσυκλετών είναι μικρό, δηλαδή το άκρως αντίθετο με την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο τομέας των μοτοσυκλετών λοιπόν σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και μάλιστα σημείωσε αύξηση 11,9% σε σχέση με το περσινό οικονομικό έτος, δείχνοντας πως είναι το τμήμα που μπορεί να συμπαρασύρει την εταιρεία ξανά προς την κερδοφορία.

Ετικέτες