H SYM εξελίσσει κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου!

SYM κυψέλες υδρογόνου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/1/2023

Η SYM, έχοντας ως βασικό άξονα της φιλοσοφίας της την πρωτοπορία στην τεχνολογική αναζήτηση, κάνει το επόμενο βήμα και περνά στην εξέλιξη κινητήρων με κυψέλες υδρογόνου.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της SYM:

Πιο συγκεκριμένα, στις 16 Ιανουαρίου οργανώθηκε η τελετή υπογραφής της συμφωνίας με το Ινστιτούτο Τεχνολογικών Ερευνών, όπου ανακοινώθηκε η μεταξύ τους συμφωνία για την εξέλιξη και το σχεδιασμό οχημάτων που θα χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, θα γίνει έρευνα και ανάπτυξη για την τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου υπό πίεση, ένας τομέας που αποτελεί τη μεγαλύτερη ίσως πρόκληση στο συγκεκριμένο τομέα.

Αυτό θα είναι και το πρώτο στάδιο της συνεργασίας, με τη SYM να επενδύει πάνω στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει το Ινστιτούτο, με πάνω από 40 χρόνια έρευνας στην κατασκευή ειδικών κυλίνδρων αποθήκευσης με τη χρήση ρομποτικών μηχανημάτων. Το όφελος από τη συγκεκριμένη διαδικασία, είναι το μειωμένο κόστος και η ευελιξία στην παραγωγή μικρότερων ποσοτήτων και διαφορετικών απαιτήσεων, ενώ προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, χαμηλό βάρος και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η ποικιλία των υλικών και των μεθόδων (από ξηρή έως υγρή διαδικασία σκλήρυνσης) που χρησιμοποιούνται είναι εξαιρετικά μεγάλη και θα συνδυαστεί με την τεράστια εμπειρία της SYM πάνω στο σχεδιασμό οχημάτων.

Η εναλλακτική των κυψελών υδρογόνου μπορεί να προσφέρει μια σοβαρή λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών δικύκλων.

Όπως δήλωσε ο Qiu Yingfeng, διευθυντικό στέλεχος της SYM ο οποίος εμπνεύστηκε αυτό το project συνεργασίας, "προκειμένου να διασφαλίσουμε το βιώσιμο περιβάλλον στο μέλλον, χρειάζονται περισσότερες λύσεις στον τομέα των μεταφορών. Αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο με ασφάλεια στα οχήματα, θεωρώ ότι θα αποτελέσει την ιδανική λύση για πραγματικά μηδενικούς ρύπους".

Marc Marquez: Η προσπάθεια της Honda να τον φέρει πίσω και το συμβόλαιο με τη Ducati

Συναντήθηκε με τον Alberto Puig και ανθρώπους της HRC μετά τον 9ο Παγκόσμιο Τίτλο
Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/6/2026

Λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της ανανέωσης της συνεργασίας του Marc Marquez με τη Ducati για τις σεζόν 2027 και 2028, έρχονται στο φως άγνωστες μέχρι σήμερα λεπτομέρειες που αποκαλύπτουν ότι η Honda διερεύνησε το ενδεχόμενο επιστροφής του Ισπανού Παγκόσμιου Πρωταθλητή στις τάξεις της.

Την αποκάλυψη έκανε δημοσιογράφος της ισπανικής εφημερίδας El Periódico, που θεωρείται άνθρωπος κοντά στο περιβάλλον του Marquez. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη της HRC συναντήθηκαν με τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2025 στη Valencia, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κατάκτηση του ένατου παγκόσμιου τίτλου της καριέρας του.

Marquez

Η συνάντηση οργανώθηκε από τον Alberto Puig, καθώς οι δύο Ισπανοί στην διάρκεια της πολυετούς συνεργασίας τους ανέπτυξαν και φιλικούς δεσμούς, πέρα από αμοιβαίο σεβασμό και επαγγελματική εκτίμηση, με αμφότερους να έχουν τοποθετηθεί δημοσίως ανά τα χρόνια κολακευτικά ή προστατευτικά απέναντι στον άλλον. Στόχος της συνάντησης ήταν να διαπιστώσει η Honda αν υπήρχε έστω και μακροπρόθεσμα η πιθανότητα επιστροφής του αναβάτη που της χάρισε έξι τίτλους MotoGP και σημάδεψε την πιο επιτυχημένη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της.

Marquez

Παρά το γεγονός ότι η συνεργασία τους ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2023, όταν ο Marquez αποφάσισε να αποχωρήσει αναζητώντας ένα πιο ανταγωνιστικό πακέτο, ο Ισπανός δέχθηκε αμέσως την πρόσκληση της Honda. Μια κίνηση που, σύμφωνα με το Ισπανό δημοσιογράφο Emilio Pérez de Rozas, επιβεβαιώνει τον αμοιβαίο σεβασμό που εξακολουθεί να υπάρχει ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Marquez

Το ενδιαφέρον είναι ότι τη στιγμή της συνάντησης ο Marquez είχε ήδη πάρει ουσιαστικά την απόφασή του. Το αγωνιστικό project της Ducati τον είχε πείσει πλήρως και η παραμονή του στο Borgo Panigale για δύο ακόμη χρόνια αποτελούσε ήδη την επικρατέστερη επιλογή του.

Στη διάρκεια της συνάντησης δεν συζητήθηκαν οικονομικοί όροι, ούτε κατατέθηκε κάποια συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Οι άνθρωποι της Honda παρουσίασαν το πλάνο ανασυγκρότησης της εταιρείας και την πεποίθησή τους ότι η RC213V θα μπορούσε σύντομα να επιστρέψει στην κορυφή. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Marquez δεν εξέτασε ποτέ σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τη Ducati.

Marquez

Παρόλα αυτά, η συμβολική σημασία της συνάντησης παραμένει μεγάλη. Από τη μία πλευρά βρίσκεται η Honda, η οποία εξακολουθεί να συνδέει το όνομα του Marquez με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στα MotoGP. Από την άλλη, ένας αναβάτης που, παρά τη νέα του πορεία, δεν έχει πάψει να αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η ιαπωνική εταιρεία στη δημιουργία και εδραίωση του θρύλου του.

Marquez

Με την υπογραφή του νέου συμβολαίου του Marc Marquez και της Ducati έως το τέλος του 2028, ένα πιθανό comeback στη Honda μοιάζει πλέον εξαιρετικά δύσκολο. Η ιστορία που αποκαλύπτει το El Periódico, όμως, δείχνει ότι οι δεσμοί ανάμεσα στις δύο πλευρές παραμένουν ισχυροί, βασισμένοι στον αμοιβαίο σεβασμό, την εκτίμηση και την κοινή ιστορία που έγραψαν μαζί στα Grand Prix.