H Yamaha πάει camping!

Μόνο στην Ιαπωνία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

4/9/2019

Όχι δεν πρόκειται για κάποιο αστείο αλλά για μια απόφαση της ιαπωνικής εταιρείας απ’ τo Iwata, να διευρύνει περισσότερο τους ορίζοντές της. Πώς; Με μια πολύ απλή κίνηση. Να βάλει πέντε "πινέζες" στο χάρτη για όσους αποφασίσουν να ενοικιάσουν μια μοτοσυκλέτα της από προκαθορισμένα σημεία, τα οποία συνεργάζονται με την εταιρεία εξοπλισμού camping της Tental και παρέχουν τη δυνατότητα ενοικίασης εξοπλισμού για camping. Το κόστος ενοικίασης του εξοπλισμού διαφοροποιείται με βάση το χρόνο που θα τον κρατήσει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος κι έτσι το πρώτο 24ωρο φτάνει τα 94$ και για κάθε επιπλέον ημέρα υπάρχει επιβάρυνση της τάξεως των 28$. Ο εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει σκηνή, υπνόσακο, εσωτερικό υπνόσακο, υπόστρωμα, ένα τραπέζι και μια καρέκλα, γκαζάκι, λαμπτήρα, μαγειρικά σκεύη, γενικής χρήσης σφυρί και σάκο. Διαθέτει σχεδόν όλα όσα χρειάζεται κανείς για να μετατρέψει μια απλή εκδρομή σε μια επική περιπέτεια, κατασκηνώνοντας στο δάσος ή όπου του αρέσει και να “φορτίσει” τις μπαταρίες του δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις. Με αυτό τον τρόπο η Yamaha προσπαθεί να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στο να ταξιδέψει με μοτοσυκλέτα και να βιώσει μοναδικές εμπειρίες.

Κάτι αντίστοιχο αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα είχε κάνει πριν από λίγο καιρό και η τοπική κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία. Για την ακρίβεια είχε συνεργαστεί με την “Stories of Bike” και την Pipeburn και δημιούργησαν ένα εκπληκτικό video που αναδεικνύει τις ομορφιές του τόπου τους, συνδυάζοντάς τες με τον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό. Όπως φαίνεται όλο και περισσότερες χώρες ασπάζονται την ιδέα της προώθησης του τουρισμού με μοτοσυκλέτα, με στόχο φυσικά το κέρδος και την ευμάρεια της οικονομίας τους.

Η χώρα μας στηρίζεται στον τουρισμό, αφού η παραγωγική της δυνατότητα δραστηριοποιείται κυρίως γύρω από τον πρωτογενή τομέα και δεν είναι αρκετή για να αποφέρει μεγάλα κέρδη από εξαγωγές. Ο τουρισμός αν και θεωρείται το δυνατό μας χαρτί, περιορίζεται κατά βάση στους θερινούς μήνες του έτους με τα νησιά και τα παράλια της χώρας μας να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Έτσι, μένει ανεκμετάλλευτη η ενδοχώρα που έχει τη δική της μαγεία που παράλληλα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή και για χειμερινές αποδράσεις. Η επίσκεψη αυτών των προορισμών με μοτοσυκλέτα μάλιστα, αποτελεί “παρθένο έδαφος” αν σκεφτεί κάνεις πόσες γραφικές διαδρομές με εκπληκτικά τοπία προσφέρει το εθνικό επαρχιακό δίκτυο. Το γεγονός όμως ότι παραμένει παραγκωνισμένη αυτή η πτυχή του τουρισμού οφείλεται στο Υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΟΤ, που δεν καταβάλουν ιδιαίτερη προσπάθεια ως προς την ανάδειξή της. Η χώρα μας έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να υποστηρίξει τον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό αλλά και να αποτελέσει έναν απ’ τους καλύτερους προορισμούς για αναβάτες του εξωτερικού, που θέλουν να βρεθούν σε μαγευτικά μέρη. Όρισμένοι ιδιώτες έχουν ξεκινήσει να δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού με μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια, ωστόσο υπάρχει ακόμη χώρος σε αυτό το κλάδο μέχρι να κορεστεί. Κρίνοντας από τον τρόπο που αντιμετωπίζαν μέχρι στιγμής οι εκάστοτε κυβερνήσεις τους αναβάτες εδείχνε πως ένα σχέδιο για την προώθηση του μοτοσυκλετιστικού τουρισμού φαντάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας… Όμως το πρώτο βήμα με την πρόταση για τη μείωση του Φ.Π.Α. στα κράνη δείχνει κάποια αλλαγή στη νοοτροπία της κυρβέρνησης. Το θέμα είναι να συνεχίσει έτσι και πιο δυναμικά... Σίγουρα η κίνηση της Yamaha στην Ιαπωνία να προωθήσει με τον τρόπο της τόσο τις μοτοσυκλέτες της όσο και τον τουρισμό με μοτοσυκλέτα μπορεί να αποτελέσει άλλο ένα λαμπρό παράδειγμα και να δώσει λύση στη χώρα μας ώστε να ενισχυθεί περισσότερο η οικονομία μας.

Πλατφόρμες delivery: Προσέφεραν μπόνους στους διανομείς τους εν μέσω κακοκαιρίας

Για να συνεχίσουν να κάνουν παραδόσεις παραγγελιών
efood-wolt
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/12/2025

Οι δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες διανομής φαγητού στην χώρα μας αγνόησαν την πρόγνωση του καιρού και τα μηνύματα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που προειδοποιούσαν για ισχυρές καταιγίδες, οι οποίες δημιούργησαν επικίνδυνες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας για οδηγούς αυτοκινήτων και αναβάτες φυσικά και προσέφεραν μπόνους στους εργαζομένους τους, για να τους πείσουν να συνεχίσουν να εργάζονται υπό αυτές τις συνθήκες.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, Wolt και efood είχαν προχωρήσει σε παρόμοιες ενέργειες και τις ημέρες που είχε καύσωνα το καλοκαίρι. Τώρα το έκαναν την ίδια ώρα που η Πολιτική Προστασία προειδοποιούσε για έκτακτα καιρικά φαινόμενα και συνιστούσε να αποφεύγονται οι μετακινήσεις, δίνοντας 70% μπόνους σαν κίνητρο για συνεχίσουν οι διανομείς να εργάζονται θέτοντας σε έξτρα κίνδυνο τη ζωή τους, μαζί με εκείνον που αντιμετωπίζουν από τους κακούς δρόμους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Σωματείο Εργαζομένων efood της Αττικής καλούσε τον fleet manager της εταιρίας την ώρα της κακοκαιρίας, όμως εκείνος δεν απαντούσε, ενώ και το Σωματείο Wolt Αττικής ζητούσε το κλείσιμο της εφαρμογής. Τελικά η efood έκλεισε την εφαρμογή της με αρκετή καθυστέρηση στις 22:30 το βράδυ, ενώ η Wolt συνέχισε κανονικά την λειτουργία της.

Θέματα σαν κι αυτά αντιμετωπίζουν συχνά οι επαγγελματίες μοτοσυκλετιστές και μάλιστα οι εργαζόμενοι των δύο εταιριών έκαναν την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο κοινή στάση εργασίας με μεγάλη συμμετοχή, κοινοποιώντας τα αιτήματα τους σε έναν κοινό αγώνα.