Harley Livewire – Ηλεκτρικό και... ξένοιαστο;

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

19/6/2014

Αλλά γιατί; Πως και αποφάσισε να βγάλει ηλεκτρική μοτοσυκλέτα η τόσο παραδοσιακή Harley, ενώ για δεκαετίες τώρα επικεντρώνεται σε μοτοσυκλέτες κινούμενης νοσταλγίας; Κατ’ αρχήν, δεν "έβγαλε" τίποτα. Το Livewire είναι ένα λειτουργικό πρωτότυπο που ο ρόλος του θα είναι να γυρίσει στους dealer, να το δουν οι πελάτες, κάποιοι να το οδηγήσουν, κι έτσι να μαζευτούν γνώμες για το αν αξίζει να συνεχιστεί η εξέλιξή του ή αν θα πρέπει να βγει σε παραγωγή. Από τα λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, φαίνεται να έχει 74 ίππους, περισσότερους δηλαδή από των Brammo ή Zero που διατίθενται ήδη στην Αμερικανική αγορά. Αμφιβολίες υπάρχουν για την χωρητικότητα των μπαταριών του, οπότε είναι και άγνωστη η αυτονομία του. Από σχεδίαση πάντως, πάει καλά, ειδικά το πάνω μισό του! Το πλαίσιο είναι ασυνήθιστο για μοτοσυκλέτα, αν και όλα αυτά τα ηλεκτρικά μοιάζουν παράξενα λόγω χωροταξίας και εντελώς διαφορετικού κινητήρα και "ρεζερβουάρ" σε σχέση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες. Για να είναι ανταγωνιστικό στις ΗΠΑ, θα πρέπει να κοστίζει κάτω από 20.000 δολάρια και να έχει αυτονομία πάνω από 100 μίλια. Κι εδώ αρχίζουν οι δικές μας ενστάσεις στο θέμα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Θα σκεφτόταν ποτέ κανείς να αγοράσει μια μοτοσυκλέτα που θα κοστίζει 20.000 ευρώ, θα έχει μόλις 74 ίππους και δεν θα μπορεί να πάει μακρύτερα από Αθήνα – Άγιο Κωνσταντίνο; Και μετά να πρέπει να μείνει κάποιες ώρες στην μπρίζα για να μπορέσει να συνεχίσει; Και για όλα αυτά τα υπέροχα να πρέπει ο κάθε υποψήφιος ιδιοκτήτης να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό έναντι του κόστους εξέλιξης μελλοντικών μοντέλων; Να βάλει δηλαδή τα χεράκια του (και τα λεφτάκια του) ώστε η κάθε εταιρία ηλεκτρικών να μπορέσει να εξελίξει την επόμενη γενιά, που θα κάνει την δική του αρχαία μέσα σ’ ένα χρόνο; Γιατί ο ρυθμός εξέλιξης των μπαταριών και μόνο, είναι τέτοιος που σε ελάχιστα χρόνια θα έχει πολλαπλασιαστεί η χωρητικότητα και θα έχει μειωθεί κατά πολύ το βάρος. Φυσικά, οι γκούρου-γκούρου του marketing θα έχουν ήδη σκεφτεί να πουλάνε παρωχημένη τεχνολογία με το σταγονόμετρο, αντί για την καλύτερη που υπάρχει διαθέσιμη την συγκεκριμένη στιγμή, όπως κάνουν και με τα PC.

Μόνο το επιχείρημα πως δεν ρυπαίνει όταν κινείται, αλλά η ρύπανση έχει γίνει κάπου αλλού για να αγοραστεί το ρεύμα, δεν αρκεί για να πείσει πως οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποτελούν μια κάποια εναλλακτική λύση, αφού οι αναβάτες τους πρέπει να κάνουν μεγάλες υποχωρήσεις σε σχέση με αυτά που έχουν συνηθίσει.

Τι θα λέγατε όμως κύριοι της Harley, να βγάζατε μια μοτοσυκλέτα με αυτό το design; Kανονική μοτοσυκλέτα εννοούμε.      

Stark Future: Νέο Traction Control λογισμικό για όλα τα VARG [VIDEO]

Παρέχεται δωρεάν μέσω αναβάθμισης Over The Air
Varg TC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η Stark Future συνεχίζει να εμπλουτίζει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών VARG MX, EX και SM, διαθέτοντας πλέον Traction Control μέσω δωρεάν αναβάθμισης over-the-air (OTA) σε όλους τους κατόχους των μοντέλων της.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που επεμβαίνουν κόβοντας απότομα την ισχύ, το νέο σύστημα της Stark λειτουργεί ως ένα "έξυπνο φίλτρο" στο γκάζι. Ρυθμίζει τη σχέση ανάμεσα στη γωνία περιστροφής του δεξιού grip και την παρεχόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί όπου προηγουμένως ο πίσω τροχός έχανε την επαφή με το έδαφος.

Σε χαμηλές ρυθμίσεις, η απόκριση παραμένει άμεση και επιθετική, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Όσο αυξάνεται το ποσοστό παρέμβασης, το σύστημα εξομαλύνει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ότι απενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα βρεθεί στον αέρα. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό για έλεγχο της στάσης της μοτοσυκλέτας στα άλματα, ενώ στην επαφή του ελαστικού με το έδαφος επανέρχεται άμεσα η πλήρης απόδοση ισχύος.

Varg TC

Οι ρυθμίσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε Power Mode μέσω της εφαρμογής Stark App, με δυνατότητα επιλογής από 0 έως 100%. Σε πίστες motocross ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χαμηλή παρέμβαση για μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο hard enduro, με πέτρες, κορμούς και ρίζες, μια μεσαία ρύθμιση βοηθά στον περιορισμό των απότομων αντιδράσεων του πίσω τροχού. Στην έκδοση supermoto και σε βρεγμένη άσφαλτο, υψηλές ρυθμίσεις προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε γλιστερές επιφάνειες όπως διαγραμμίσεις και μεταλλικά καπάκια φρεατίων.

Η ενεργοποίηση γίνεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή, επιλέγοντας το επιθυμητό Power Mode, μετακινώντας το σχετικό slider και αποθηκεύοντας τη νέα ρύθμιση.

Το νέο Traction Control αποτελεί μία από τις νέες λειτουργίες που η Stark Future σχεδιάζει να προσθέσει στα VARG μέσω συνεχών ασύρματων OTA ενημερώσεων λογισμικού, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πλατφόρμας της.

Varg TC