Honda: Νέα επένδυση στα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 

Επεκτείνει τη συνεργασία της με τη Renesas στην εξέλιξη SoC
Renesas και honda συνεργασία για SoC 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

9/1/2025

Honda και Renesas Electronics ανακοίνωσαν την επέκταση της συνεργασίας τους και οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ένα νέο υψηλής απόδοσης τσιπ για χρήση σε μελλοντικά οχήματα των Ιαπώνων.

Η ανακοίνωση της επέκτασης της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών έγινε χρονικά σχεδόν την ίδια στιγμή με την παρουσίαση δύο ηλεκτρικών concept αυτοκινήτων της Honda αλλά και την ανακοίνωση του λειτουργικού συστήματος Asimo OS στη φετινή Έκθεση CES που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Λας Βέγκας των Ηνωμένων Πολιτειών.

Το νέο λειτουργικό παίρνει το όνομά του από το γνωστό ρομπότ των Ιαπώνων και θα "τρέχει" στα συγκεκριμένα μοντέλα όταν αυτά μπουν στην παραγωγή σε έναν περίπου χρόνο, ελέγχοντας ταυτόχρονα όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου που θα φέρει και σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 3 -χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κοιτάζει τον δρόμο, αλλά υπό συνθήκες.

Όπως καταλαβαίνετε η ενιαία αυτή διαχείριση των συστημάτων και η επικοινωνία τους με cloud, που επιτρέπει ακόμη και ασύρματες ενημερώσεις για το λογισμικό τους, απαιτεί τρομερή επεξεργαστική ισχύ και οι απαιτήσεις θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο στο μέλλον, κάτι που θα δούμε να γίνεται και στις μοτοσυκλέτες. Υπολογίζεται ότι στο τέλος της 10ετίας οι απαιτήσεις των οχημάτων που θα φέρουν λογισμικό τεχνητής νοημοσύνσης θα είναι 500 φορές υψηλότερες σε σχέση με σήμερα!

Εδώ ακριβώς είναι που έρχεται να "δέσει" η επέκταση της συνεργασίας Honda και Renesas αναφορικά με την εξέλιξη συστημάτων σε τσιπ επόμενης γενιάς για οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό τους -τα λεγόμενα Software Defined Vehicles (SDV).

Τα SoC (System on a Chip) είναι ολοκληρωμένα κυκλώματα, τα οποία σε ένα και μόνο τσιπ ενσωματώνουν όλα τα βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού υπολογογιστή, όπως για παράγδειγμα είναι η κεντρική μονάδα επεξεργασίας CPU και η μονάδα επεξεργασίας γραφικών GPU.

Σήμερα όπως καταλαβαίνετε τα SoC είναι άκρως απαραίτητα σε οποιαδήποτε προηγμένη ηλεκτρονική συσκευή και τα βρίσκουμε σχεδόν παντού: από smartphones, "έξυπνα" ρολόγια και tablets μέχρι κλιματιστικά και πλυντήρια. 

Τα συστήματα σε τσιπ γίνονται ολοένα ισχυρότερα, ταχύτερα και μικρότερα σε μέγεθος και παίζουν πλέον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο σε πολλούς κλάδους της βιομηχανίας καθώς μπορούν να διαχειριστούν λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης. Ο "πόλεμος" μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για τη μη μεταφορά σχετικής τεχνολογίας από την πρώτη στη δεύτερη δείχνει ακριβώς πόσο σημαντικά είναι.  

Από τη συνεργασία των δύο εταιρειών θα προκύψει ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης AI που θα χρησιμοποιεί το 5ης γενιάς SoC της Renesas με το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που εξελίσσει ανεξάρτητα η Honda. 

Βέβαια για αυτό το σύστημα, που σε κάποια μορφή θα κάνει την εμφάνισή του και στις μοτοσυκλέτες της Honda, θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη μερικά χρόνια, αφού στα αυτοκίνητα Honda θαπαρουσιαστεί στην επόμενη γενιά που αναμένεται στα τέλη της 10ετίας. 

Honda: Τεράστιες ζημιές λόγω ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Κερδοφόρες οι μοτοσυκλέτες

Μία εσωτερική μάχη μαίνεται στον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Honda μόλις ανακοίνωσε αυτό που ενδέχεται να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά πλήγματα στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας. Οι Ιάπωνες κατέγραψαν για το οικονομικό έτος - που έληξε 31 Μάρτη - ζημιά περίπου 2,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέρχεται κυρίως από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Honda ακύρωσε πρόσφατα τρεις προγραμματισμένες παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τη Βόρεια Αμερική, ενώ αντιμετωπίζει τεράστια έξοδα αναδιάρθρωσης που συνδέονται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αποζημιώσεις προμηθευτών, επενδύσεις σε εργοστάσια και διακοπή προγραμμάτων παραγωγής. Μάλιστα η εταιρεία αναμένει ότι οι ζημίες που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν και κατά το οικονομικό έτος 2027 και αυτό ίσως συνδέεται και με την απόφαση της Honda να σταματήσει από τέλος του 2026 εντελώς τις πωλήσεις αυτοκίνητων στη Νότια Κορέα.

Όμως, ενώ ο τομέας των αυτοκινήτων της εταιρείας ξοδεύει σημαντικά χρήματα προσπαθώντας να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, το τμήμα μοτοσυκλετών της Honda κυριολεκτικά κουβαλάει ολόκληρη την εταιρεία στις πλάτες του. Ο τομέας των μοτοσυκλετών φαίνεται μάλιστα πως μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να επιστρέψει στη λειτουργική κερδοφορία το επόμενο οικονομικό έτος.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Honda είναι με διαφορά η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσυκλετών στον κόσμο. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από τις πωλήσεις της έρχεται από αγορές όπως η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες. Στις χώρες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα οικονομικό μέσο καθημερινής μετακίνησης και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι της μεσαίας και κατώτερης τάξης αγοράζουν ένα δίκυκλο για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Πολύ σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το κόστος εξέλιξης των μικρών αυτών μοτοσυκλετών είναι μικρό, δηλαδή το άκρως αντίθετο με την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο τομέας των μοτοσυκλετών λοιπόν σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και μάλιστα σημείωσε αύξηση 11,9% σε σχέση με το περσινό οικονομικό έτος, δείχνοντας πως είναι το τμήμα που μπορεί να συμπαρασύρει την εταιρεία ξανά προς την κερδοφορία.

Ετικέτες