Η Βουλγάρα Ζάρα που χτίζει την Lara! Στρώθηκε η Lara Racing Circuit - Αυστριακός διευθυντής στο τιμόνι

Ιδιοκτήτης ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στα Βαλκάνια
Η Βουλγάρα Ζάρα που χτίζει την Lara! Στρώθηκε η Lara Racing Circuit - Αυστριακός διευθυντής στο τιμόνι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/9/2025

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στην νέα πίστα των Βαλκανίων, μία από τις δύο που χτίζονται αυτή την στιγμή και εκείνη που θα τελειώσει πιο άμεσα, καθώς τα έργα στην Αλβανία μόλις ξεκίνησαν.

Αντιθέτως η άσφαλτος στην LARA Racing Circuit έχει ήδη τοποθετηθεί, όπως επίσης έχει σηκωθεί και ο σκελετός των κτηρίων της βασικής υποδομής που θα την υποστηρίζουν. Δεν έχουν γίνει οι εργασίες γύρω από την πίστα, όμως ήδη τις επόμενες δύο εβδομάδες θα ξεκινήσουν οι δοκιμές με αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες από τους ανθρώπους της πίστας. Είναι δοκιμές που πραγματοποιεί ο ίδιος ο κατασκευαστής και όχι δοκιμές αγωνιστικής ομάδας.

Για όποιον έχει χάσει κάποιο επεισόδιο, οι Βούλγαροι ετοιμάζουν μία νέα πίστα, περίπου 40 λεπτά νότια από την Σόφια στο Samokov, στους πρόποδες του ψηλότερου βουνού των Βαλκανίων, στην οροσειρά Rila, μόλις λίγα μέτρα διαφοράς από τον Όλυμπο.

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την Lara όχι πολύ νωρίς, έχοντας δείξει εδώ την έναρξη του στρωσίματος της ασφάλτου και τον σχεδιασμό της.

Επιλέξαμε δηλαδή να περιμένουμε μέχρι την στιγμή που θα ξεκινήσουν να στρώνουν την άσφαλτος για να μιλήσουμε για την νέα πίστα των Βαλκανίων, κάτι που φανταζόμαστε πως δεν χρειάζεται εξήγηση. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε χτίσει τα τελευταία 30 χρόνια καμιά δεκαριά πίστες στα λόγια, όλες τους F1 (τρομάρα μας) ενώ μόνο η Χαλανδρίτσα έχει κάνει 4-5 επανεκκινήσεις στην επικαιρότητα. Μάλιστα αυτή την περίοδο συζητιέται εκ νέου! Οπότε δεν γινόταν παρά να περιμένουμε να βεβαιωθούμε για την πορεία των διεργασιών πριν το πρώτο άρθρο για την Lara Racing Circuit. Μία εβδομάδα μετά από τότε, άρχισαν σταδιακά να μιλάνε για την πίστα αυτή και άλλα ελληνικά site που ασχολούνται με την μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Επιστρέφουμε τώρα έχοντας κάνει τις πρώτες επαφές, ξεκαθαρίζοντας το ιδιοκτησιακό καθεστώς αλλά και το πλάνο για το πώς θα συνεχίσουν οι Βούλγαροι από την Άνοιξη που θα ανοίξει η πίστα.

Για αρχή τις προηγούμενες πέντε ημέρες ολοκληρώθηκε το στρώσιμο της πίστας και έτσι και επίσημα πλέον, η νέα πίστα των Βαλκανίων είναι γεγονός.

Δεν αναμένεται να πέσουν πάνω στην Lara και ένα σωρό καλοθελητές, όπως για παράδειγμα συνέβη πριν από δεκαετίες στην πίστα Αιγινίου, ένα κουφάρι στις εκβολές του Αλιάκμονα που στέκει ακόμη ως απόδειξη πως κατασκευαστικά πέτυχε, έχοντας ακόμη πρόσφυση και απέτυχε να προστατευτεί από την ελληνική πραγματικότητα. Οπότε το πρώτο και πιο βασικό βήμα της Lara Racing Circuit, είναι πλέον τελειωμένη υπόθεση, η πίστα έχει στρωθεί!

Το αρχικό σχέδιο για εγκαίνια στο τέλος του χρόνου δεν έχει επίσημα εγκαταλειφθεί, θεωρούμε όμως πως δύσκολα θα επιτευχθεί καθώς ο καιρός δεν είναι σύμμαχος. Σε κάθε περίπτωση η κατασκευάστρια εταιρεία έχει προχωρήσει απίστευτα γρήγορα, έχει τρέξει την διαδικασία και έχουν έρθει στην διάθεσή μας οι πρώτες πληροφορίες.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο IPA είναι πίσω από τον σχεδιασμό της Lara με την μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Βουλγαρίας το γκρουπ GBS να υπογράφει το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Οι ιδιοκτήτες της κατασκευαστικής που μετρά 55 χρόνια πορείας, είναι ουσιαστικά η δεύτερη γενιά και έχει σχετικά πρόσφατα αναλάβει τα ηνία από τον πατέρα. Ένας εκ των δύο αδερφών, μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι μοτοσυκλετιστής και ακόμη περισσότερο, οδηγεί αλλά και αγωνίζεται με μοτοσυκλέτα η δραστήρια σύζυγός του.

Έχοντας ταυτόχρονα την εμπειρία και τους πόρους για μεγάλα έργα καθώς ασχολούνται με την οικοδόμηση οικισμών, σταδίων, εμπορικών κέντρων, νοσοκομείων κτλ, αλλά και το σαράκι της μοτοσυκλέτας, οι ιδιοκτήτες προχωρούν στο σχέδιο της οικοδόμησης της πίστας βάση του αρχικού προγραμματισμού.

Η Βουλγάρα Ζάρα που χτίζει την Lara! Στρώθηκε η Lara Racing Circuit - Αυστριακός διευθυντής στο τιμόνι

Χωρίς «ΘΑ», χωρίς εξαγγελίες, δηλώσεις πολιτικών, υποσχέσεις και φανταστικά χρονοδιαγραμμάτα, δείχνουν μόνο έργο. Η Zara Kiziryan-Kalcheva, Chief Executive Officer της “GBS-Energy Solutions” EAD, “Solar G” EAD και“Climatech” AD είναι η γυναίκα που εκπροσωπεί την GBS σε αυτό το μέγαλο έργο και επιβλέπει όλες τις διαδικασίες.

Η κα Zara έχει επισκεφτεί την πίστα των Σερρών πολλές φορές, όπως και πολλές από τις πίστες στο εξωτερικό, πριν αρχίσει να ονειρεύεται μία «δική της» κοντά στα κεντρικά γραφεία της κατασκευαστικής εταιρείας και σε μέρος που συγκεντρώνει κομμάτι του τουρισμού της περιοχής.

Η Βουλγάρα Ζάρα που χτίζει την Lara! Στρώθηκε η Lara Racing Circuit - Αυστριακός διευθυντής στο τιμόνι

Η νέα πίστα που αναμένεται να κλείνει τον χειμώνα εξαιτίας του χιονιού, μπορεί κάλλιστα να συμπληρώσει εκείνη των Σερρών που το καλοκαίρι κατά την περίοδο του καύσωνα δεν έχει πολλές δραστηριότητες, δημιουργώντας μία γειτονιά που η πληθώρα αγωνιστικών πιστών, θα τροφοδοτεί με εναλλακτικές λύσεις όλους όσους θέλουν να ασχοληθούν με την οδήγηση σε πίστα.

Τα νέα για την γειτονιά των Βαλκανίων είναι ανέλπιστα καλά, με την κατασκευαστική εταιρεία της Lara να έχει ήδη προσκαλέσει παράγοντες και υποψήφιους πελάτες από την Ελλάδα να δουν την πρόοδο των εργασιών και να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό να την επισκεφτούν πολύ σύντομα, από την επόμενη Άνοιξη!

Σύμφωνα με πληροφορία που έχει στα χέρια του το MOTO, οι ιδιοκτήτες έχουν αναθέσει σε Αυστριακή εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στην διαχείριση εγκαταστάσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού, να διευθύνει την πίστα. Στόχος τους είναι να μην αφήσουν τίποτα στην τύχη και να κάνουν μία δυνατή εκκίνηση, ενώ παράλληλα αποκτούν τεχνογνωσία από τους Αυστριακούς, ώστε στην πορεία να αναλάβουν οι δικοί τους άνθρωποι απευθείας!

Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών: Κρατική χρηματοδότηση 9 εκατομμυρίων ευρώ ενόψει αυξημένου ανταγωνισμού

Νέες πίστες σε Βουλγαρία και Αλβανία προκαλούν αλυσιδωτές αντιδράσεις
pista
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Τη χρηματοδότηση ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Αθλητισμού για τη συνολική αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

Το πλάνο περιλαμβάνει εκτεταμένες παρεμβάσεις στην αγωνιστική διαδρομή, στις ζώνες ασφαλείας, στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης ομάδων και οδηγών, στα pits, στα κτήρια διοίκησης και στις υποδομές φιλοξενίας.

Η πίστα των Σερρών αποτελεί μία από τις κορυφαίες πίστες των Βαλκανίων, όμως η δημιουργία νέων πιστών όπως η A1 Motor Park στη Βουλγαρία και η Auto Moto Park στην Αλβανία δημιουργούν νέα δεδομένα και εντείνουν σημαντικά τον ανταγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή. Για τον λόγο αυτό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Αθλητισμού θα χρηματοδοτήσει με το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ την ελληνική πίστα.

Η παραπάνω είδηση θα μπορούσε να σχετίζεται και με τη νέα πίστα που προανήγγειλε ο Μάριος Ηλιόπουλος στην Πάτρα, ενώ παράλληλα ελπίζουμε το έργο να πραγματοποιηθεί κι αυτά τα χρήματα να πιάσουν τόπο, ώστε η πίστα των Σερρών να εξελιχθεί περαιτέρω.

Η δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα δήλωσε: “Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση, με ποσό 9 εκατομμυρίων ευρώ, της αναβάθμισης του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, ενός έργου που μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή μας και να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση των Σερρών στον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

"Πρόκειται για μια εξέλιξη που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς το τελευταίο διάστημα αναπτύχθηκε μια ουσιαστική και παραγωγική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Σερρών και του Υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού, με κοινό στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων και της αναπτυξιακής προοπτικής που διαθέτει το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

"Θέλω να ευχαριστήσω δημόσια τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την απόφαση αυτή, η οποία ανταποκρίνεται σε ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ανοίγει νέους δρόμους για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Ο ίδιος πίστεψε στο όραμα για τον τόπο μας.

"Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Υφυπουργό Εξωτερικών και Βουλευτή Σερρών κ. Τάσο Χατζηβασιλείου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή στήριξε την προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και συνέβαλε ουσιαστικά στην προώθηση του αιτήματος στα αρμόδια κέντρα λήψης αποφάσεων. Και, φυσικά, ευχαριστώ θερμά τον Αν. Υπουργό Αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτση για την εξαιρετική συνεργασία μας, καθώς και για την ανταπόκρισή του σε ένα ζήτημα που αφορά το μέλλον του τόπου μας.

"Η αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου δεν αφορά μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αφορά την εξωστρέφεια των Σερρών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, την προσέλκυση επισκεπτών και επενδύσεων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για την περιοχή μας.

"Ως Δημοτική Αρχή θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε η εξαγγελία αυτή να μετατραπεί σύντομα σε έργο και να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη για τους πολίτες των Σερρών.

"Σήμερα είναι μια πολύ καλή ημέρα για τις Σέρρες. Και είναι μια ημέρα που μας επιτρέπει να βλέπουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον ενός εμβληματικού έργου για τον τόπο μας”.