Η Harley Davidson επενδύει στην Ευρώπη

Μεταφέρει την παραγωγή λόγω φόρων
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

26/6/2018

Ο εμπορικός πόλεμος που έχει ανοιχτεί εδώ και λίγο καιρό, με πρωτοβουλία του Αμερικανού Προέδρου, Donald Trump, έχει επιφέρει πολλές παράπλευρες απώλειες και μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που είχε στο μυαλό του όταν το ξεκίνησε, θεωρώντας μάλιστα ότι είναι ένας πόλεμος που θα κερδηθεί εύκολα. Επιβάλλοντας πρόσθετους φόρους στα εισαγόμενα προϊόντα θέλοντας να αποτρέψει την εγχώρια αγορά από το να χρησιμοποιεί μη αμερικάνικα αγαθά και να τονώσει την αμερικάνικη βιομηχανία, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αντίποινα –κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση- για τα αμερικάνικα προϊόντα. Το πιο πρόσφατο θύμα της βιομηχανίας των Η.Π.Α. από αυτή την πολιτική, είναι η Harley Davidson. Η εταιρεία από το Milwaukee, για να αντιδράσει στην δραματική αύξηση του κόστους των εξαγωγών, αποφάσισε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στην Ευρώπη για να αποφύγει τους δασμούς.


Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg που ειδικεύεται σε οικονομικά θέματα, ο διαρκώς αυξανόμενος πόλεμος με την Ευρώπη κοστίζει στην Harley σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο! Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, οι δασμοί που επέβαλε η Ευρώπη στο αμερικάνικο ατσάλι και αλουμίνιο κοστίζουν περίπου 2.200 δολάρια για κάθε μοτοσυκλέτα που εξάγεται στην Ευρώπη. Όπως είναι κατανοητό, η Harley Davidson δυσκολεύεται να αποσβέσει αυτό το κόστος στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το εργοστάσιο. Η λύση; Να αυξήσει την παραγωγή μοτοσυκλετών εκτός Αμερικής.
Αυτό όχι μόνο θα έχει επιπτώσεις στην αγορά εργασίας στην Αμερική, αλλά θα είναι κι ένα σοβαρό πλήγμα στο γόητρο της Harley που έχει κάνει σημαία της το "made in America". Θα έχει ένα σοβαρό αντίκτυπο στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, καθώς όπως επισημαίνουν έγκυροι οικονομικοί αναλυτές "μια εταιρεία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Αμερική και το αμερικάνικο όνειρο, όπως είναι η Harley, θα απολύσει Αμερικάνους εργάτες για να προσλάβει ξένους σε μια άλλη χώρα επειδή χάνει χρήματα. Υπάρχει αρκετή δόση ειρωνείας σ' αυτό."
Κανείς δεν ξέρει πού θα οδηγήσει όλη αυτή η κατάσταση, καθώς κανείς από τα κυβερνητικά στελέχη του Λευκού Οίκου δεν φαίνεται να ξέρει το πώς λειτουργούν οι κανόνες του διεθνούς εμπορίου, ενώ οι αποφάσεις του Αμερικανού Προέδρου έχουν και μια έντονη δόση… του τυχαίου.
 

Στο σφυρί Honda RC30 με πλούσια αγωνιστική ιστορία – Αγωνίστηκε με αυτή και ο θρύλος Joey Dunlop

Αγωνίστηκαν με αυτή και οι Steve Hislop και Nick Jefferies
Honda RC30 δημοπρασία Joey Dunlop 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

26/5/2026

Μια Honda RC30 δεν χρειάζεται έξτρα “σάλτσες” για να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού όταν εμφανίζεται σε κάποια δημοπρασία. Σίγουρα όμως τα πράματα γίνονται λίγο πιο νόστιμα όταν στο “βιογραφικό” της βλέπει κανείς το όνομα του θρύλου Joey Dunlop.

Την ευκαιρία να αποκτήσει κανείς τη συγκεκριμένη αγωνιστική RC30 θα την έχει στην επερχόμενη δημοπρασία “The Iconic Motorcycle Sale”, η οποία θα πραγματοποιηθεί από την Iconic Auctioneers στο Kempton Park της Αγγλίας στις 18 Ιουλίου.

Η μοτοσυκλέτα που εξέλιξε η Honda για να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike κλειδώνοντας παράλληλα τους λογιστές της στο υπόγειο για να μην περιορίσουν το κόστος εξέλιξης, και είχε διπλάσια τιμή σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη superbike της εποχής της, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. 

Honda RC30 δημοπρασία Joey Dunlop 2026
Το 1992 με το νο.7 και τον Jeffries στη σέλα της

Αυτό που χρειάζεται όμως να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι για τη συγκεκριμένη RC30 είναι ότι η αξία της υπολογίζεται από τους εκτιμητές στα 70 με 90.000 ευρώ καθώς με αυτή αγωνίστηκε τόσο ο Dunlop όσο και ο Hislop.

Η V4 της Honda εισήχθη στην Αγγλία από τις ΗΠΑ, ως μοτοσυκλέτα δρόμου και έπειτα μετατράπηκε σε αγωνιστική εκεί από τη Honda Βρετανίας και συμμορφώθηκε με τις προδιαγραφές “Formula 1” της εποχής για αγώνες δρόμου ενώ τοποθετήθηκαν και άλλα εργοστασιακά περιφερειακά. 

Joey Dunlop Honda RC30

Η προετοιμασία του κινητήρα φέρει την υπογραφή του Tony Scott, του μηχανικού που έχει κερδίσει σε κάθε κλάση πρωταθλήματος στα Βρετανικά Νησιά και φυσικά και στους αγώνες δρόμου. Η μοτοσυκλέτα ξεχωρίζει επίσης για το κοντύτερο ψαλίδι της αλλά και το διαφορετικό ανεστραμμένο πιρούνι που απέκτησε αργότερα.

Ο πρώτος που αγωνίστηκε με τη συγκεκριμένη RC30 ήταν ο Hislop το 1991 έχοντας ως καλύτερο αποτέλεσμα τη δεύτερη θέση στο Oulton Park πίσω από τον Carl Fogarty. 

Ο Jeffries είχε σειρά το 1992 και με αυτή πήρε μέρος σε πολλούς αγώνες δρόμου χωρίς να καταφέρει να πάρει κάποια νίκη, όπως και ο Hislop. Το ίδιο ισχύει και για τον Dunlop που την αγόρασε το 1993 και το καλύτερο που κατάφερε ήταν μια 2η θέση στο Ulster Grand Prix.

Joey Dunlop Honda RC30

Η μοτοσυκλέτα, μέρος ιδιωτικής συλλογής, παρέμεινε σε ακινησία για πάρα πολλά χρόνια και δεν έχει ανακατασκευαστεί, κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστεί δουλειά για να επιστρέψει σε λειτουργική κατάσταση. Όμως αυτή ακριβώς η κατάσταση στην οποία βρίσκεται, χωρίς να την έχει αγγίξει κανείς ίσως και από τότε που αγωνίστηκε για τελευταία φορά, της δίνει μια έξτρα αίγλη επιπλέον της ιδιοκτησίας και της χρήσης της από τον Dunlop και τους άλλους δύο μεγάλους αναβάτες των αγώνων δρόμου. 

Δείτε περισσότερα σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο.

Honda RC30