Ισπανία - Κάμερες θα κόβουν πρόστιμο σε όσους δεν σταματούν εντελώς στο STOP

Μεγάλη η επικινδυνότητα της παράβασης, όπως δείχνουν και τα στατιστικά
Κάμερες για STOP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/7/2023

Στην Ισπανία ξεκίνησε ήδη η πιλοτική λειτουργία ενός δικτύου έξυπνων ψηφιακών καμερών που θα τραβούν βίντεο όλα τα οχήματα που δεν σταματούν εντελώς στις πινακίδες STOP, κόβοντας αυτόματα κλήσεις στους παραβάτες.

Ήταν το 2008, όταν ο ελληνικός ειδικός τύπος είχε μεταβεί στο San Diego των Η.Π.Α. για να οδηγήσουμε το νέο τότε Yamaha VMAX 1700, και το πρώτο πράγμα που μας είπε ο πλοηγός μας ήταν: “στο STOP σταματάμε εντελώς. Η μοτοσυκλέτα σταματά εντελώς, το πόδι του αναβάτη ακουμπά στο έδαφος, ελέγχουμε, και αφού βεβαιωθούμε πως μπορούμε να φύγουμε, ξεκινάμε ξανά.” Γνώριζε πώς αντιμετωπίζουμε οι περισσότεροι Ευρωπαίοι το STOP και ήθελε να μας προειδοποιήσει για το πόσο αυστηρά τηρείται ο ΚΟΚ στις Η.Π.Α. Τον ακούσαμε, και φύγαμε από την αποστολή χωρίς κλήση.

Ο ΚΟΚ στην Ελλάδα αναφέρει για το STOP: “Υποχρεωτική διακοπή πορείας (STOP). Η πινακίδα αυτή που τοποθετείται πρίν από κόμβο σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος πρίν από την είσοδο στον κόμβο και παραχώρηση προτεραιότητας στα οχήματα τα οποία κινούνται στην οδό πρός την οποία πλησιάζει. Η πινακίδα αυτή που τοποθετείται σε άλλα σημεία πλήν κόμβου, σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος στη θέση της πινακίδας και μη εκ νέου εκκίνηση μέχρις ότου βεβαιωθεί ο οδηγός του ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο.”

Φυσικά ελάχιστοι από εμάς τηρούμε τις προσταγές του ΚΟΚ -ειδικά με μοτοσυκλέτα-, ελλατώνοντας απλώς ταχύτητα, ελέγχοντας βιαστικά και φεύγοντας εξίσου βιαστικά.

Η παραπάνω συνήθεια δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό προνόμιο, με τα στατιστικά στην Ισπανία να δείχνουν πως το 2021 χίλιοι εκατό οδηγοί ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, μετά από παραβίαση του STOP. Έτσι πρόσφατα στη συγκεκριμένη χώρα ξεκίνησε η λειτουργία ενός δικτύου καμερών που τραβούν βίντεο τα οχήματα που δεν σταματούν στο STOP, κόβοντας αυτόματα κλήση στον παραβάτη.

Το πρόστιμο για παραβίαση του STOP στην Ισπανία είναι 200 ευρώ και 4 βαθμοί στο point system, ενώ στην Ελλάδα είναι 700 ευρώ, 9 βαθμοί στο point system, αλλά και αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 20 ημέρες.

Θυμίζουμε πως στην Ελλάδα λειτουργεί πιλοτικά ακόμα το πρώτο έξυπνο φανάρι που καταγράφει με κάμερα όποιο όχημα παραβιάζει το κόκκινο, ενώ ακόμα περιμένουμε μια τελευταία υπογραφή για να περάσει στον έλεγχο της τροχαίας, υπογραφή που όπως φαίνεται θα έρθει μαζί με την υπογραφή σύμβασης για ένα εκτενέστατο δίκτυο έξυπνων φαναριών στην Αττική για την ίδια παράβαση. Πρόσφατη είδηση αναφέρει πως ο ΟΑΣΑ ετοιμάζεται να εγκαταστήσει δίκτυο ψηφιακών καμερών που θα φωτογραφίζουν τα οχήματα που οδηγούν στις λεωφορειολωρίδες, και μέσα στη γενικευμένη χρήση του μέτρου, πιστεύουμε πως σύντομα οι κάμερες θα στραφούν και προς τα STOP και στη δική μας γειτονιά.

Ετικέτες

Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας: 18o Hand Shift Rally - Με τον λεβιέ στο χέρι

Από 19 ως 21 Ιουνίου σε Εύβοια και Σκύρο
hand shift rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Η Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας διοργανώνει στις 19 - 21 Ιουνίου το 18o Hand Shift Rally. Πρόκειται για μια ξεχωριστή εκδήλωση, με την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία μοτοσυκλετών με τον ρυθμικό ήχο και τον λεβιέ στο χέρι!

Μια μοναδική διήμερη περιήγηση, για εκείνους που έχουν τη γνώση και την εμπειρία στον χειρισμό ταχυτήτων στο χέρι και αγαπούν τις κλασικές, αμερικάνικες κατά κανόνα μοτοσυκλέτες, με πιο δημοφιλείς τις Harley-Davidson.

Hand Shift Rally

Η εκδήλωση καλύπτει 140 χιλιόμετρα, με διαμονή στην Κύμη και μονοήμερη επίσκεψη το Σάββατο στο νησί της Σκύρου, με τυπωμένο road book και ιδανικούς χρόνους στις "ειδικές" διαδρομές. Τη διαδρομή μπορεί να ακολουθήσει ως συνοδός όποιο μέλος ή φίλος της Λέσχης το επιθυμεί. 

Η διαδρομή ξεκινά την Παρασκευή 19 Ιουνίου από τον παράδρομο της Εθνικής στον Άγιο Στέφανο προς Κύμη, για διανυκτέρευση. Η εκδήλωση ξεκινά από εκεί το Σάββατο το πρωί, περνά στη Σκύρο για περιήγηση στο νησί με επιστροφή στην Κύμη το βράδυ. Την Κυριακή η εκδήλωση θα κινηθεί στα χωριά κοντά στην Κύμη, με ανασυγκρότηση στις Κονίστρες, όπου θα τιμήσουμε την εκτέλεση αθώων κατοίκων από τους Ναζί. Εν συνεχεία παίρνει πορεία προς Νέα Στύρα, όπου είναι και το τέλος της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στον Τζίμη τον Αμερικάνο.