Και όμως γίνεται – Καύσιμα από τον ήλιο για μία Harley Davidson!

Μια Harley-Davidson λειτουργεί εξ ολοκλήρου με καύσιμο που παράγεται από το φως του ήλιου – και όντως δουλεύει
Synhelion Solar Fuels
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/6/2025

Σε καινοτομία που μοιάζει να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας, στηρίζεται μια Harley-Davidson που ολοκλήρωσε την πρώτη διαδρομή παγκοσμίως με “ηλιακή βενζίνη” – ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.

Η μοτοσυκλέτα ανήκει στον Καθηγητή Aldo Steinfeld, τον εμπνευστή αυτής της καινοτομίας, ο οποίος έκανε μία βόλτα έξω από το εργοστάσιο παραγωγής ηλιακού καυσίμου της Synhelion στο Jülich της Γερμανίας.

Είναι η πρώτη φορά που μια μοτοσυκλέτα κινείται με ηλιακό καύσιμο, υπογραμμίζοντας την κατεύθυνση προς εναλλακτικές βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς αυτό να συνεπάγεται τον εξοστρακισμό των αγαπημένων μας κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Synhelion Harley Ride

Η βόλτα έγινε με ηλιακή βενζίνη της Synhelion, η οποία παράγεται μετατρέποντας νερό και CO₂ σε υγρό καύσιμο, χρησιμοποιώντας συγκεντρωμένη ηλιακή θερμότητα. Έτσι παράγεται ένα  καύσιμο που λειτουργεί όπως η συμβατική βενζίνη, αλλά είναι σχεδόν ουδέτερο ως προς τις εκπομπές άνθρακα. Εκπέμπει σχεδόν όσο CO₂ χρειάστηκε για να παραχθεί.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που παρουσιάζει η εν λόγω τεχνολογία, πέρα από την μείωση ρύπων είναι πως δεν πρόκειται για κάποιο εξωτικό καύσιμο ή μείγμα. Είναι συμβατό με τους παραδοσιακούς εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που σημαίνει ότι η Harley της επίδειξης δεν χρειάστηκε καμία απολύτως μετατροπή. Απλώς γέμισε και έφυγε προς το μέλλον.

Ο Steinfeld, καθηγητής στο ETH Zurich και ένας από τους βασικούς συντελεστές της τεχνολογίας της Synhelion, έχει αφιερώσει δεκαετίες στην ηλιακή θερμοχημεία. Αλλά είναι επίσης μοτοσυκλετιστής, και η βόλτα με τη δική του Harley γεμάτη με ηλιακό καύσιμο ήταν μια κίνηση πέρα από συμβολική και προσωπική.

“Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα”, είπε. “Είμαι περήφανος για όλα τα πρωτοποριακά επιτεύγματα και ιδιαίτερα ευγνώμων σε όλη την ομάδα της Synhelion που έκανε τα ηλιακά καύσιμα πραγματικότητα.”

Synhelion Plant

Η Harley ανεφοδιάστηκε από τους συνιδρυτές της Synhelion, οι οποίοι θεωρούν πως δεν ήταν θέμα απόδειξης ότι το καύσιμο λειτουργεί καθώς έχει ήδη πιστοποιηθεί και πληροί όλα τα πρότυπα, αλλά θέμα επίδειξης, δίνοντας έτσι ψυχή στην τεχνολογία μέσω των δύο τροχών.

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν στη κουβέντα περί βιωσιμότητας, η προσέγγιση της Synhelion είναι διαφορετική. Αντί να επαναπροσδιορίσουν την κινητικότητα, στοχεύουν στο να από-ορυκτοποιήσουν τον υπάρχοντα στόλο  με συνθετικά καύσιμα που μπορούν να μπουν κατευθείαν στα υπάρχοντα οχήματα. Χωρίς σταθμούς φόρτισης, αλλαγές μπαταριών και άγχος αυτονομίας.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων από ηλιακή ενέργεια διαθέτοντας πέρα από ηλιακά υποκατάστατα βενζίνης, επιλογές για να υποκαταστήσουν τόσο το diesel όσο και τα καύσιμα αεροπλοΐας με φιλικότερες προς το περιβάλλον λύσεις.

Synhelion Steam Boat

Η Synhelion έχει ήδη συμβολικά ολοκληρώσει μια πλεύση με ατμόπλοιο και σχεδιάζει επιδείξεις με διάφορα οχήματα τους επόμενους μήνες. Η ίδια υποστηρίζει ότι η τεχνολογία της είναι πλέον αποδεδειγμένη σε βιομηχανική κλίμακα και η ομάδα στρέφεται προς την εμπορευματοποίηση συνάπτοντας στρατηγικές εμπορικές συμφωνίες με εταιρείες όπως η AMAG Group, το αεροδρόμιο της Ζυρίχης και χιονοδρομικά κέντρα, με τα πρώτα καύσιμα να παραδίδονται μέσα στο 2027.

Για τους μοτοσυκλετιστές, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ένα μέλλον όπου μπορούμε να κρατήσουμε τις αγαπημένες μας παλιές μοτοσυκλέτες στον δρόμο - χωρίς να καταστρέφουμε τον πλανήτη.

Honda Ευρώπης: Επέλεξε για 1η φορά στην ιστορία μη Ιάπωνα περιφερειακό επικεφαλή

Αλλαγές στην ανώτερη διοίκηση - Με ισχύ από την 1η Απριλίου
Honda αλλαγές στη διοίκηση 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

3/4/2026

Σπάζοντας για πρώτη φορά την παράδοση αναφορικά με τους επικεφαλής της, η Honda ανακοίνωσε αλλαγές στην ανώτερη διοικητική της ομάδα που επηρεάζουν και τον τομέα της μοτοσυκλέτας και αφορούν τις δραστηριότητές της σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή.

Ειδικότερα, ο Hans De Jaeger αναλαμβάνει τη θέση του Operating Executive (γενικός διευθυντής) για την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, καθώς και του Προέδρου και Διευθυντή της Honda Motor Ευρώπης. Ο De Jaeger είναι ο πρώτος μη Ιάπωνας στην ιστορία της Honda που αναλαμβάνει ως περιφερειακός επικεφαλής, ενώ ο Katsuhisa Okuda που είχε αυτόν τον ρόλο μέχρι πρότινος συνταξιοδοτείται.

Παράλληλα  ο Jean-Marc Streng αναλαμβάνει τη θέση του ανώτερου αντιπροέδρου και θα είναι υπεύθυνος για τους τομείς Αυτοκινήτου, Μοτοσυκλέτας, Power Products και Marine, καθώς και για το Business Transformation Office.

Ο Βέλγος De Jaeger βρίσκεται περισσότερα από 30 χρόνια στη Honda. Ξεκίνησε την καριέρα του στους τομείς Ανθρώπινου Δυναμικού και Logistics και στη συνέχεια ανέλαβε ένα ευρύ φάσμα ανώτερων επιχειρησιακών και διοικητικών θέσεων, μεταξύ των οποίων πρόεδρος της Honda Motor Europe Benelux και ανώτερος αντιπρόεδρος.

"Είναι τιμή μου να αναλαμβάνω αυτή τη διευρυμένη ευθύνη, ως ο πρώτος μη Ιάπωνας περιφερειακός επικεφαλής, σε μια τόσο σημαντική περίοδο για τη Honda σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή.", δήλωσε σχετικά ο De Jaeger, ο οποίος θα εστιάσει στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης και ενίσχυση, στην ενίσχυση των προϊοντικών γραμμών, στις ανάγκες των πελατών, αλλά και τη βελτίωση της κερδοφορίας. 

Ο Streng εντάχθηκε στη Honda το 2007, έπειτα από προηγούμενες θέσεις στην PricewaterhouseCoopers και στο VW Group στη Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της πορείας του στη Honda, έχει αναλάβει διάφορες ανώτερες διοικητικές θέσεις, μεταξύ των οποίων Πρόεδρος και διευθυντής της Honda Motor Europe UK. Ο πρώτος του  διορισμός σε εκτελεστική θέση ήταν ως αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για το Honda Retail Group, τις Energy Services και το Business Transformation Office τον Απρίλιο του 2024.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση η ευρύτερη ευρωπαϊκή εκτελεστική ομάδα παραμένει αμετάβλητη.