Καλά νέα: Kawasaki, Yamaha, Mazda, Subaru και Toyota ενώνουν δυνάμεις για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Στόχος είναι να αναπτύξουν πιο φιλικά καύσιμα - Έρχονται Honda και Suzuki
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/11/2021

Συνασπίζονται οι Ιάπωνες κατασκευαστές απέναντι στην καθολική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης και βάζουν στόχο να αναπτύξουν τεχνολογίες που θα επιτρέπουν την συνέχιση της χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης με μειωμένους ρύπους διοξειδίου.

Το θετικό είναι πως οι πέντε εταιρείες δεν θα συνεργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση πηγαίνοντας όλες από τον ίδιο δρόμο, αλλά ακολουθώντας πρακτικά όλα τα μονοπάτια που μπορούν να οδηγήσουν εκεί. Εδώ στο ΜΟΤΟ είχαμε γράψει το 2008 (!) τόσο πριν από όλα αυτά, πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι παρά μία αρκετά μακριά μεταβατική περίοδος και θέλουμε να προσβλέπουμε σε ένα μέλλον με κινητήρες εσωτερικής καύσης που όμως δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον - κάτι που θα μπορούσε να συμβεί με την χρήση του υδρογόνου. Η Kawasaki Heavy Industries είναι πρωτοπόρος σε αυτό και ήδη από το 2010 μελετά λύσεις για την χρήση του υδρογόνου σε όλα τα στάδια που χρειάζεται, ξεκινώντας από την παραγωγή, την μεταφορά και την αποθήκευσή του. Η επένδυση της Kawasaki στον τομέα αυτό είναι τεράστια και ξεπερνά κάθε άλλον, έχοντας κατασκευάσει ήδη το Suiso Frontier, το πρώτο τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου το οποίο και θα μπει σε λειτουργία μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο. Το 2018 ολοκλήρωσε επίσης και την κατασκευή της πρώτης τουρμπίνας υδρογόνου και συνολικά η Kawasaki καλύπτει την παραγωγή κινητήρων που χρησιμοποιούν το υδρογόνο σε γη, θάλασσα και αέρα.

Αντίστοιχα η Yamaha που ας μην ξεχνάμε πως έχει ισχυρούς δεσμούς με την Toyota ενώ μάλιστα σχεδιάζει κινητήρες και αυτοκινήτων, εδώ και χρόνια εξελίσσει την τεχνολογία για την χρήση αυτού του καυσίμου στον κόσμο των δύο τροχών. Η ανακοίνωση της Toyota αναφέρει ξεκάθαρα πως η Kawasaki και η Yamaha περιμένουν την Honda και την Suzuki να ακολουθήσουν σε αυτή την συνεργασία κι έτσι στο τέλος σύσσωμοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές θα αναπτύξουν το πρώτο πλατύσκαλο αυτής της τεχνολογίας, στην μακρά ανηφορική διαδρομή που έχουμε μπροστά μας.

Στόχος είναι να πετύχουν την πράσινη ανάπτυξη αλλά χρησιμοποιώντας κινητήρες εσωτερικής καύσης στα δίκυκλα και για να κρατήσουν ξεκάθαρα τα όρια μεταξύ συνεργασίας και συναγωνισμού, το πρώτο βήμα είναι να καθοριστεί ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας που επίσης θα ξεκαθαρίζει με ακρίβεια τους τομείς που η έρευνα θα γίνεται συνδυαστικά.

Ένας πολύ βασικός σκόπελος σε όλο αυτό το δύσκολο εγχείρημα της προσαρμογής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, είναι η ανάπτυξη του άμεσου ψεκασμού που θα διαχειρίζεται το υδρογόνο, όπως επίσης και η ανάφλεξη. Εκεί η Toyota με την Yamaha έχουν κάνει από κοινού πολύ σημαντικά βήματα με άμεση συνεργασία από το 2016.

Η παραγωγή υδρογόνου χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CO2 θα είναι επίσης ένα δύσκολο εμπόδιο, για το οποίο γίνονται ήδη πρώτα βήματα επίσης από διαφορετικούς δρόμους. Η χρήση αιολικής ενέργειας είναι ένας από αυτούς, η επεξεργασία των λυμάτων είναι άλλος ένας που ήδη χρησιμοποιεί με επιτυχία η Toyota σε συνεργασία με την πόλη Fukuoka.

Η αγωνιστική εμπλοκή με την χρήση υδρογόνου και άλλων «πράσινων» καυσίμων, όπως το biodiesel που σχεδιάζουν οι πέντε κατασκευαστές είναι ο σωστός δρόμος για την ανάπτυξη της τεχνολογίας καθώς θα απελευθερώσει κονδύλια και θα επιταχύνει την έρευνα, προσφέροντας ταυτόχρονα ένα πρώτης τάξης πεδίο δοκιμών. Μέχρι στιγμής έχουμε προχωρήσει μπροστά μέσα από τους αγώνες, οπότε δεν έχει κανένα νόημα να μην έρθει μέσα από αυτούς και η εξέλιξη του επόμενου βήματος.

Τα νέα είναι μόνο καλά, καθώς η παρούσα τεχνολογία για την ηλεκτροκίνηση μπορεί να προσφέρει εξαιρετικές λύσεις σε αυτοκίνητα αλλά και σκούτερ, δείτε τα Niu για παράδειγμα αλλά στις μοτοσυκλέτες υπάρχουν περιορισμοί παρόλο που επίσης βλέπουμε και λύσεις όπως της Zero που έχει αφήσει τους υπόλοιπους κατασκευαστές έτη φωτός πίσω της. Η Kawasaki επίσης επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο δεν παύει να προετοιμάζει και το πιο μακρινό μέλλον επενδύοντας και πιστεύοντας πάρα πολύ στο υδρογόνο. Το ίδιο κι εμείς στο ΜΟΤΟ…

BMW R 1300 RΤ & R 1300 RS 2025 - Οι νέες touring και sport touring Γερμανίδες, με 145 ίππους [Videos]

Με κινούμενα μέρη το φαίρινγκ της RT - Μεταβάλλουν την προστασία του αναβάτη!
BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025
Από το

motomag

30/4/2025

Παρουσιάστηκαν και επίσημα τα δύο νέα μοντέλα της BMW με βάση τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τα R 1300 GS και R 1300 R όπως άλλωστε είχαμε ενημερώσει κατά την παρουσίαση του τελευταίου, ενώ οι Βαυαροί συνεχίζουν με τις ψεύτικες CGI εικόνες και video και όχι με πραγματικές φωτογραφίες μοτοσυκλετών που απευθύνονται σε πραγματικούς αναβάτες.

Η sport-touring επιλογή R 1300 RS παρουσιάστηκε σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Racing Blue metallic, Triple Black, Performance (Tricolore) και Option 719 (Brooklyn grey metallic). Η R 1300 RS έρχεται για να δώσει στους φίλους του boxer κινητήρα μια ολοκληρωμένη "λύση" σε εκείνους που αναζητούν έναν συνδυασμό επιδόσεων και άνεσης σε μακρινά ταξίδια με έμφαση στη συμπεριφορά.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Με ανανεωμένο σχεδιασμό και πιο αιχμηρές γραμμές, η R 1300 RS παραμένει πιστή στην αθλητική της ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρακτικότητα και ευχρηστία με τις ηλεκτρονικά ανοιγόμενες και φωτιζόμενες αποσκευές.

Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας boxer των 1.300 κυβικών αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 στροφές ανά λεπτό και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το νέο πλαίσιο είναι, ελαφρύτερο και πιο στιβαρό από το προηγούμενο, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας.

Η ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) της BMW ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης, είτε σε στροφές είτε σε ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

​BMW R 1300 RS 2025

Παράλληλα, η τεχνολογία είναι παρούσα σε κάθε σημείο της μοτοσυκλέτας: ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως ABS Pro, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης εμπρός και πίσω FCW και RCW, Adaptive Cruise Control και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW ανεβάζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.

Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth. 

Με βάρος περίπου 215 κιλών πλήρης, η R 1300 RS προσφέρει ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και άνεση ενώ προσφέρεται και με τέσσερα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Dynamic, Innovation, Comfort και Touring υπογραμμίζοντας έτσι όποια πλευρά του χαρακτήρα της επιθυμείτε.

H πλέον τουριστική μοτοσυκλέτα που φέρει τον νέο boxer, R 1300 RT, διατίθεται επίσης σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Alpine white 3, Impulse (Racing Blue metallic), Option 719 (Blue Ridge Mountain metallic) και Triple black.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Η BMW R 1300 RT θέλει να συνδυάσει κορυφαία άνεση, προηγμένη τεχνολογία και ισχυρές επιδόσεις και απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες που θέλουν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλοι, με άνεση και χλιδή.

Και εδώ ο μεγάλος boxer αποδίδει 145 ίππους και 149 Nm ροπής, επιτρέποντας άνετες προσπεράσεις και ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο που μειώνει το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και ενισχύει την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με πλήρεις αποσκευές.

BMW R 1300 RT 2025

Η R 1300 RT ξεχωρίζει επίσης για τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει. Με προαιρετικό sport σύστημα φρένων και νέο σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων (DCA) εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα ανεξάρτητα από το φορτίο ή την κατάσταση του δρόμου. Το σύστημα αυτοματοποίησης αλλαγών σχέσεων (ASA) αλλά και το Adaptive Cruise Control, σε συνδυασμό με το Forward Collision Warning και το Active Cruise με λειτουργία φρεναρίσματος, ενισχύουν την ασφάλεια και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρες διαδρομές. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 10.25 ιντσών προσφέρει υψηλής ευκρίνειας πλοήγηση και πληροφορίες, ενώ είναι διαθέτει συνδεσιμότητα με smartphone και συστήματα επικοινωνίας ενώ υπάρχει και θύρα USB type C.

Η BMW R1300RT καταφέρνει να συνδυάσει τον πολυτελή χαρακτήρα μιας μοτοσυκλέτας touring με τις επιδόσεις και την ακρίβεια που περιμένει κανείς από ένα sport tourer. Για τον αναβάτη που απαιτεί άνεση, τεχνολογία και κορυφαία ποιότητα κατασκευής σε κάθε του ταξίδι.