Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – Άνοιξε ο νέος κύκλος του προγράμματος, με τα δίκυκλα να μην κερδίζουν ούτε ένα ευρώ από την αύξηση...

Τελικά αύξηση επιδότησης στα δίκυκλα δεν θα δούμε καθώς οι εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν για απορρόφηση των αυξημένων κονδυλίων
Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – Άνοιξε ο νέος κύκλος του προγράμματος, με τα δίκυκλα να μην κερδίζουν ούτε ένα ευρώ από την αύξηση
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/6/2024

Είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως το νέο πρόγραμμα επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” βρισκόταν προ των πυλών, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να δημοσιεύει τώρα την ΚΥΑ, δίνοντας το πράσινο φως στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν το ηλεκτρικό όχημα της αρεσκείας τους.

Ο νέος κύκλος του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” είναι γεγονός καθώς τα Υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησαν στις απαραίτητες υπογραφές και δημοσίευση της ΚΥΑ -όπως ορίζει η νομοθεσία- ώστε να ανακτήσουν τον χαμένο χρόνο καθώς οι αιτήσεις εδώ και κάποιο διάστημα είχαν παγώσει.

Όσον αφορά τώρα το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το ποσό που θα διατεθεί φτάνει τα 33 εκατομμύρια ευρώ, με την ΚΥΑ να προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης αυτού του ποσού μελλοντικά, αν χρειαστεί. Το 90% αφορά αυτοκίνητα, δίκυκλα-moto και microcars, ενώ το 10% των πόρων αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Τα χρήματα του προγράμματος προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων.

Αν χρειαστεί να προστεθούν χρήματα μελλοντικά αυτά θα προέλθουν από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, αλλά και από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Ο νέος κύκλος του προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει όπως αναφέραμε με το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” να λήγει στις 30 Απριλίου 2025, ενώ τα χρήματα θα έχουν καταβληθεί στους δικαιούχος μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Πάμε τώρα να δούμε και τα ποσά της επιδότησης για ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, τα οποία όπως είχαμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο μας θα παραμείνουν τα ίδια με τον προγενέστερο κύκλο του προγράμματος σε αντίθεση με τα ποσά του αυτοκινήτου τα οποία θα αυξηθούν στον νέο κύκλο.

Α) ποσοστό 30% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α., για τις κατηγορίες L1e έως και L4e με μέγιστο ποσό  τα 1.300 ευρώ

B) ποσοστό 40% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α. , για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ

Γ) Για ηλεκτρικά ποδήλατα το οικολογικό bonus ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α., με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ

Η απόσυρση οχήματος ή δικύκλου/τρικύκλου (εξαιρουμένων των ποδηλάτων) επιβραβεύεται με ποσό ίσο με 2.000 ευρώ και 800 ευρώ αντίστοιχα και είναι προαιρετική

Η αγορά οικιακού σημείου επαναφόρτισης Η/Ο επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που η τιμή αγοράς του σημείου επαναφόρτισης Η/Ο είναι μικρότερη των 500 ευρώ προ ΦΠΑ, το ποσό της επιδότησης ισούται με το ποσό της τιμής αγοράς προ ΦΠΑ.

Την ίδια στιγμή στα αυτοκίνητα θα δούμε τα ποσά να αυξάνονται και με απλά λόγια εκεί που στον προηγούμενο κύκλο η επιδότηση ήταν 8.000 ευρώ ανεβαίνει στα 9.000 ευρώ. Αν βάλουμε και την απόσυρση οχήματος το ποσό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ, ενώ με την έξτρα επιδότηση για wall-box -οικιακό φορτιστή- τότε το συνολικό ποσό επιδότησης φτάνει τα 11.500 ευρώ.

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες