Max Biaggi με ηλεκτρικό Voxan για ρεκόρ ταχύτητας!

Πρώτη απόπειρα το καλοκαίρι του 2020
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/6/2019

Μπορεί η εποχή που ο Max Biaggi είχε ενεργή δράση σε κάποιο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα να έχει παρέλθει, όμως η άσβεστη φλόγα μέσα του για τις μοτοσυκλέτες και τους αγώνες δεν έχει χαθεί. Κανονικά φέτος, θα είχε ήδη τρέξει στο νέο κύπελλο της MotoE με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, αν δεν είχαν πάρει φωτιά κατά τη διάρκεια των πρώτων δοκιμών τους. Βέβαια, με την Energica να δουλεύει με φρενήρη ρυθμό για την αποκατάσταση των μοτοσυκλετών και του εξοπλισμού, το κύπελλο σώθηκε και ο Max Biaggi θα επιστρέψει δυναμικά στην πίστα την ερχόμενη εβδομάδα, που θα ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας του κυπέλλου στο Sachsenring.

Παράλληλα ο Max Biaggi ξεκίνησε να συνεργάζεται και με μια άλλη εταιρεία, που κατασκευάζει και αυτή ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, τη Venturi-Voxan. Ο σκοπός της συνεργασίας τους όμως δεν είναι να συμμετάσχουν σε αγώνες αλλά να κατακτήσουν το ρεκόρ της υψηλότερης ταχύτητας με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Αυτή τη στιγμή το ρεκόρ κατέχει ο Jim Hoogerhyde –απ’ το 2013- με την Lightning SB220 στα 327km/h. Η Venturi-voxan με τον Max Biaggi στοχεύουν τα 330km/h και το πεδίο της δοκιμής τους θα είναι η Uyuni Salts Flats στη Βολιβία και όχι η αποξηραμένη λίμνη Boneville που επιλέγεται συνήθως για τέτοια εγχειρήματα, καθώς το μήκος της ξεπερνά τα 10 χιλιόμετρα.

Η εξέλιξη της Voxan Wattman, της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, έχει ξεκινήσει με την επίσκεψη του Max Biaggi στις εγκαταστάσεις της εταιρείας για τη δημιουργία αρχικά της θέσης οδήγησης. Μάλιστα, η ομάδα πέραν του ότι χρησιμοποίησε ειδικά scanner ώστε να μεταφέρει σε ψηφιακή μορφή τη θέση του σώματος του Biaggi την ώρα που ήταν πάνω στον προσομοιωτή, εστίασε και στην επίτευξη της όσο το δυνατόν καλύτερης αεροδυναμικής σχεδίασης. Η τεράστια εμπειρία του έξι φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Max Biaggi έχει ανεκτίμητη αξία και προσφέρει σημαντικές πληροφορίες στην ομάδα. Συγκεκριμένα ο Louis-Marie Blondel, υπεύθυνος της έρευνας και ανάπτυξης της Wattman, είπε: “Προβήκαμε στη ρύθμιση της εργονομίας μεταβάλλοντας τη θέση του τιμονιού, της σέλας και των μαρσπιέ, ώστε να κατασκευάσουμε ουσιαστικά μια μοτοσυκλέτα ειδικά για τον Biaggi. Η επόμενη φάση είναι να δουλέψουμε στο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας, να διεξάγουμε ψηφιακές προσομοιώσεις για την αεροδυναμική της κι έπειτα να περάσουμε στη μηχανολογική κατασκευή του πλαισίου και της μοτοσυκλέτας συνολικά. Το ρεκόρ ταχύτητας με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα είναι μια πραγματικά τεχνολογικά δύσκολη πρόκληση. Θέλουμε η Voxan Wattman να σπάσει το ρεκόρ και μια μέρα να φτάσει στο σημείο να έχει καλύτερες επιδόσεις απ’ τις μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης.”

Απ’ τη μεριά του ο Max Biaggi έμεινε πολύ ευχαριστημένος απ’ την δουλειά που έκανε με την ομάδα και είπε πως οι πληροφορίες που απέκτησαν ήταν πολύ σημαντικές, καθώς η θέση οδήγησης διαφέρει τελείως από μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Συγκεκριμένα είπε: “Πρέπει να γίνω κυριολεκτικά ένα με τη μοτοσυκλέτα, ξαπλώνοντας πάνω της, κάτι που με φέρνει πολύ χαμηλά στο έδαφος. Έπρεπε να τη μάθω και να τη συνηθίσω καθώς και να δουλέψω με βάση τα χωροταξικά όρια που μας περιορίζουν.”

Ισπανία: Προσποιήθηκαν κλοπή μοτοσυκλέτας και κατέληξαν φυλακή

Εσώκλειστοι και οι τρεις δράστες
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

17/2/2026

Η ιδέα τριών Ισπανών φίλων ήταν να προσποιηθούν την κλοπή μιας Honda CBR1000RR-R και να μοιραστούν την αποζημίωση της ασφαλιστικής, όμως τα πράγματα δεν πήγαν και πολύ καλά.

Τον Αύγουστο του 2022, οι τρεις εμπλεκόμενοι αποφάσισαν την αγορά μιας Honda Fireblade με στόχο όμως όχι να την οδηγήσουν, αλλά να προσποιηθούν την κλοπή της. Έτσι έκαναν μία ασφάλεια κλοπής και περίμεναν λίγο καιρό μέχρι να δράσουν, για να μην καρφωθούν.

Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους υπέβαλαν την ψευδή καταγγελία στην Guardia Civil για κλοπή και η ασφαλιστική εταιρεία τους κατέβαλε 22.141 ευρώ ως αποζημίωση. Τα χρήματα κατέληξαν στον λογαριασμό ενός από τους τρεις φίλους και εκεί άρχισαν τα πραγματικά προβλήματα.

Ο λόγος ήταν η απληστία των τριών δραστών, που άρχισαν να μαλώνουν για το πώς θα μοιράσουν τα χρήματα, με αποτέλεσμα να τσακωθούν. Η διαφωνία τους μάλιστα έφτασε σε τέτοιο σημείο που ένας εκ των τριών αποφάσισε πως, αν δεν έπαιρνε αυτό που ήθελε, δεν θα το έπαιρνε κανείς.

Έτσι κι έγινε, αφού ο ιδιοκτήτης του λογαριασμού παρουσιάστηκε στα γραφεία της ασφαλιστικής εταιρείας για να ομολογήσει την απάτη. Κατέδωσε τους δύο συνεργούς του και εξήγησε βήμα προς βήμα πώς είχαν στήσει την απάτη από τη στιγμή της αγοράς της Honda.

Η ομολογία του επέτρεψε να γλιτώσει από μια βαρύτερη ποινή. Οι δύο φίλοι του καταδικάστηκαν σε δύο χρόνια φυλάκιση και σε πρόστιμο 2.150 ευρώ ο καθένας, ενώ ο καταδότης θα εκτίσει μόνο έξι μήνες φυλάκιση και θα πληρώσει πρόστιμο 360 ευρώ.

Η απόφαση του δικαστηρίου είναι οριστική και εκτός από τις ποινές φυλάκισης, οι τρεις καταδικασθέντες υποχρεούνται να επιστρέψουν από κοινού τα 21.141 ευρώ που τους κατέβαλε τότε η ασφαλιστική εταιρεία, απόφαση που τους αφήνει με ποινικό μητρώο και άδειες τσέπες.