Motoroil - Φέρεται να παρεμπόδισε αιφνιδιαστικό έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εγκαταστάσεις της

Στα πλαίσια έρευνας για το αν υπάρχουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών
Motor Oil
Από το

motomag

30/3/2023

Στις 31 Μαίου του 2023 θα συνεδριάσει η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να εξετάσει τη συμπεριφορά της εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ, με τις κατηγορίες για παρεμπόδιση - δυσχέρανση έρευνας σε αιφνιδιαστικό έλεγχο στις εγκαταστάσεις της.

Θυμίζουμε πως στις αρχές Δεκεμβρίου του 2022 η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε προαναγγείλει κανονιστική παρέμβαση στον κλάδο πετρελαιοειδών, με έναρξη έρευνας για το αν υπάρχουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Επιτροπής Ανταγωνισμού:

"Εισήγηση επί της διερεύνησης πιθανής παρεμπόδισης - δυσχέρανσης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού κατά τη διεξαγωγή επιτόπιου ελέγχου, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011.

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (εφεξής και «EA») θα συνεδριάσει στις 31 Μαΐου 2023 για να εξεταστεί η Έκθεση του Εισηγητή Π. Φώτη, η οποία αφορά, κατ’ άρθρο 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011, τη συμπεριφορά της εταιρίας «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε.» (εφεξής και «Εταιρία») και φυσικού προσώπου (εφεξής και «φ.π.»), κατά τη διεξαγωγή αιφνιδιαστικού επιτόπιου ελέγχου στις εγκαταστάσεις της Εταιρίας, ο οποίος διατάχθηκε στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (εφεξής και «ΓΔΑ») σε κάθε ένα από τα στάδια διύλισης, χονδρικής και λιανικής πώλησης στην αγορά της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, για τη διερεύνηση τυχόν παράβασης των άρθρων 1 και 2 του Ν. 3959/2011 ή/και των άρθρων 101 και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εφεξής «ΣΛΕΕ»).

Στην Έκθεση του Εισηγητή προτείνεται, κατά το σκεπτικό αυτής, να διαπιστωθεί ότι η ανωτέρω Εταιρία και το φ.π. παραβίασαν το άρθρο 39 παρ. 5 του Ν. 3959/2011 και να τους επιβληθεί πρόστιμο.

Η Έκθεση του Εισηγητή δεν αφορά στη διερεύνηση τυχόν παράβασης των διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του Ν. 3959/2011 ή/και των άρθρων 101 και 102 της ΣΛΕΕ, αλλά μόνο σε ενδεχόμενη παραβίαση της διάταξης του άρθρου 39  παρ. 5 του Ν. 3959/2011 περί δυσχέρανσης – παρεμπόδισης της έρευνας με βάση τα περιστατικά που έλαβαν χώρα κατά τη διενέργεια του επιτόπιου ελέγχου στην Εταιρία.

Υπενθυμίζεται σχετικά ότι η Έκθεση του Εισηγητή δεν είναι δεσμευτική για την ΕΑ, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκόμενων μερών."

Αγγλία: 20χρονος με ηλεκτρικό ποδήλατο σκότωσε πεζό και προσπάθησε να διαφύγει

Οδηγούσε επικίνδυνα και σκότωσε έναν 86χρονο
Dylan Green
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Ο Bart O'Hare πήγαινε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής του, όμως δεν κατάφερε να επιστρέψει στο σπίτι του. Ο Bart πήγε να διασχίζει την οδό Accrington και χτυπήθηκε από τον Dylan Green, 20 ετών, ο οποίος οδηγούσε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και είχε συνεπιβάτη στο πίσω μέρος. Κανείς από τους δύο δεν φορούσε κράνος.

Ο 20χρονος είχε εντοπιστεί νωρίτερα στην ίδια οδό να κάνει σούζες. Οι εισαγγελείς δήλωσαν στο Preston Crown Court ότι οδηγούσε με ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 km/h σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h. Μάλιστα, μάρτυρες αναφέρουν ότι ο Green έκανε σούζα λίγα δευτερόλεπτα πριν χτυπήσει τον κ. O’Hare.

Μετά τη σύγκρουση, ο Green και ο συνεπιβάτης του έπεσαν από το δίκυκλο, αλλά αμέσως το σήκωσαν και έφυγαν από τον τόπο του ατυχήματος. Το ηλεκτρικό ποδήλατο έκτοτε αγνοείται.

Ο κ. O'Hare ήταν σοβαρά τραυματισμένος και μεταφέρθηκε αμέσως στο νοσοκομείο. Δυστυχώς, παρά την παρέμβαση των γιατρών, δεν τα κατάφερε και έφυγε από την ζωή.

Ο Green, από το Helston Close, Burnley, συνελήφθη αργότερα το ίδιο βράδυ, αφού πρώτα πήγε στο σπίτι του για να ενημερώσει την οικογένειά του για το ατύχημα και στη συνέχεια επέστρεψε στον τόπο του ατυχήματος.

Αργότερα ομολόγησε την ενοχή του για πρόκληση θανάτου λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οδήγηση χωρίς ασφάλιση και οδήγηση χωρίς άδεια. Καταδικάστηκε σε οκτώ χρόνια και τρεις μήνες σε ίδρυμα για νεαρούς παραβάτες, με επιπλέον ποινή 12 μηνών για αδίκημα σχετικό με ναρκωτικά. Επίσης, του απαγορεύτηκε να οδηγεί για τα επόμενα 12 χρόνια.

Μετά την έκδοση της ποινής, ένας αξιωματικός της τροχαίας δήλωσε: “Ο Bart ήταν σαφώς ένας πολύ αγαπητός πατέρας και παππούς και ήταν πολύ σεβαστός στην κοινότητά του. Ο Dylan Green οδηγούσε το ηλεκτρικό ποδήλατό του χωρίς να νοιάζεται για τους γύρω του. Έκανε φιγούρες, εκτελώντας σούζες λίγο πριν συγκρουστεί με τον Bart. Δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, δεν κάλεσε βοήθεια, ούτε έδωσε τα στοιχεία του στην αστυνομία. Αντίθετα, έφυγε, συνεχίζοντας να οδηγεί επικίνδυνα σε μια προσπάθεια να καλύψει τις πράξεις του. Ο τρόπος που οδήγησε ο Green δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ αποδεκτός. Όταν συμβαίνει το χειρότερο σενάριο, όπως συνέβη εκείνη την ημέρα, αφήνει πίσω του καταστροφή σε περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

Η υπόθεση φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο τη χρήση ηλεκτρικών δίκυκλων και το πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν σε λάθος χέρια. Μπορεί η υπόθεση να έχει εξελιχθεί χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά μας, όμως μας αφορά άμεσα, καθώς ιδιαίτερα οι μεγάλες πόλεις έχουν γεμίσει με ηλεκτρικά δίκυκλα που μπορεί να οδηγήσει ο καθένας χωρίς να γνωρίζει να οδηγεί, χωρίς να γνωρίζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χωρίς να έχει καν δίπλωμα!