Μπάχαλο προσωρινά με την διήθηση στην Γαλλία: Όλο το ιστορικό

Σε 2-3 μήνες θα επιτραπεί ξανά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/2/2021

Από αρχές Φεβρουαρίου και πιο έντονα από εχθές και σήμερα, αρχίζουν να υπάρχουν πρόστιμα στους μοτοσυκλετιστές που κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στο Παρίσι. Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021 οι μοτοσυκλέτες στους πηγμένους από κίνηση δρόμους του Παρισιού, κινούνταν ανάμεσα στα αυτοκίνητα με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και εδώ σε εμάς. Πάντα στην Γαλλία υπήρχε η διήθηση σαν πρακτική. Όπως αναφέρει ο νομικός εκπρόσωπος της FFMC, της γαλλικής ομοσπονδίας μοτοσυκλετιστών σε video που παραθέτουμε από συνέντευξή του στο Γαλλικό MOTO Magazine, οι Γάλλοι μοτοσυκλετιστές οδηγούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα εδώ και 50 χρόνια! Συγκεκριμένα όμως εδώ και μία πενταετία, από το 2016, η διήθηση επιτράπηκε επίσημα με καθεστώς επίβλεψης που σημαίνει πως ορίστηκε μία περίοδος χάριτος κατά την οποία θα συλλέγονταν δεδομένα, θα έβλεπαν τα ατυχήματα και τις επιπτώσεις στην κίνηση και θα γνωμοδοτούσαν για την οριστική ή όχι, εφαρμογή της.

Η περίοδος αυτή έληξε στις 20 Ιανουαρίου 2021. Η πλευρά του δημοσίου αποφάσισε πως τα δεδομένα που έχει στα χέρια της δεν επαρκούν για να πεισθεί κατά ή υπέρ της διήθησης, ξεπλένοντας τα χέρια της από το βάρος μίας απόφασης. Κατέληξαν στο ότι χρειάζεται νέα περίοδος χάριτος κατά την οποία θα διευρυνθεί το μέτρο και αλλού ώστε να συλλεχθούν περισσότερα δεδομένα, δηλαδή να γίνει ακόμη πιο ελεύθερη η διήθηση στην Γαλλία.

την πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στα μαθήματα οδήγησης ζητά η Γαλλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετών
Η πλευρά των μοτοσυκλετιστών, μέσα από δραστήρια ομοσπονδία τους, χαιρέτησε το μέτρο και συμφώνησε - αν και τόνισαν πως έχει έρθει η ώρα να τελειώνουν με αυτό, να δοθεί δηλαδή πλήρη ελευθερία στην διήθηση για πάντα, ώστε – το πιο βασικό και σωστό- να διδάσκεται σωστά σε όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών όταν παίρνουν το δίπλωμα. Δόθηκε μία παράταση μερικών ημερών κατά την οποία θα έπρεπε να οριστεί αυτή η νέα περίοδος χάριτος και κατά κάποιο περίεργο λόγο για Γάλλους, λειτούργησαν σαν Έλληνες και έληξε η περίοδος χωρίς να υπάρχει έναρξη της νέας.

Εδώ τώρα τα βασικά ενημερωτικά ΜΜΕ της χώρας έκαναν ένα τεράστιο λάθος και δυστυχώς αναπαράχθηκε από κάποιες ιστοσελίδες για μοτοσυκλέτες, όπου με μεγάλους και βαρύγδουπους τίτλους ανακοίνωναν πως η διήθηση στην Γαλλία είχε μόλις απαγορευτεί! Πρακτικά δεν είχαν άδικο, δημιουργούταν ξαφνικά νομικό κενό, είχαν λάθος επί της ουσίας όμως και φανέρωναν και μία κάποια εκδικητικότητα απέναντι σε ένα μέτρο που ωφελούσε και τους ίδιους. Διότι υπάρχουν έρευνες στην Γαλλία που δείχνουν το όφελος αυτής της διαδεδομένης πρακτικής.

Μετά από αυτά τα δημοσιεύματα ξεκίνησε ένας πραγματικός πυρετός, κάποιοι αστυνομικοί έδειξαν υπερβάλλον ζήλο και βγήκαν σε άλλη περιοχή κόβοντας πρόστιμα συγκεκριμένα για την διήθηση, το θέμα πήρε διαστάσεις και στο τέλος η αστυνομία αντιδρώντας σε αυτά που άκουγε προχώρησε σε γενικευμένη πρακτική και στο Παρίσι. Με λίγα λόγια δεν βγήκαν κατευθείαν να κόψουν πρόστιμα, αλλά τώρα αυτό ακριβώς συμβαίνει. Στο μεταξύ όμως η FFMC δημιούργησε δικαστικό προηγούμενο αθωώνοντας όσους πήραν το πρόστιμο και τρεις βαθμούς ποινής, στα δικαστήρια που δεν γίνονται μετά από χρόνια όπως στην Ελλάδα.

Η σημερινή ενημέρωση για το θέμα, είναι πως οι μοτοσυκλετιστές ενθαρρύονται από όλους τους φορείς μοτοσυκλέτας και μεγάλα κανάλια επικοινωνίας όπως είναι το γαλλικό MOTO να συνεχίσουν την πρακτική της διήθησης και όταν κι αν τους επιβληθεί πρόστιμο να καλέσουν την FFMC/FEMA και να αθωωθούν με βάση ακριβώς το γεγονός πως αναμένεται να συνεχίσει η περίοδος χάριτος. Πότε; Σε 2-3 μήνες περιμένουν την επιστροφή στην πάγια τακτικής τους.

Μην έχετε πάντως αυταπάτες: Οι Γάλλοι βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο από εμάς, που απλά δεν ασχολούμαστε καθόλου με την διήθηση. Είναι ένα θέμα που το αφήνουμε κάτι από το χαλάκι και σε περίπτωση ατυχήματος θα φταίμε εμείς φυσικά οι μοτοσυκλετιστές, από την στιγμή που η διήθηση στην Ελλάδα απαγορεύεται αλλά δεν διώκεται. Οι Γάλλοι είναι πιο κοντά από εμάς στην πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στον ΚΟΚ, έστω και με αυτό το διάλειμμα πισωγυρίσματος που ζουν αυτή την στιγμή.

H Yamaha πατεντάρει cruise control που ελέγχει και το κιβώτιο ταχυτήτων

Νέα προσθήκη στα συστήματα ασφαλείας που βασίζονται σε ραντάρ
Yamaha auto downshifting patent
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/5/2026

Η sport touring ναυαρχίδα της Yamaha, Tracer 9 GT+ Y-AMT, έχει συστήσει στον κόσμο ένα νέο επίπεδο αυτοματισμών που επικεντρώνονται γύρω από δύο βασικά στοιχεία που δημιουργούν πρακτικά και το όνομά της: το σύστημα ραντάρ (το + στο GT+) και την αυτόματη-ημιαυτόματη μετάδοση Υ-ΑΜΤ.

Η συνέργεια αυτών των συστημάτων δημιουργεί ένα νέας γενιάς έξυπνο Adaptive Cruise Control (ACC), στο οποίο η μοτοσυκλέτα δεν ρυθμίζει απλώς τη ταχύτητα ανάλογα με το προπορευόμενο όχημα επεμβαίνοντας στην ανάφλεξη, αλλά το πάει ένα μεγάλο βήμα παραπέρα εμπλέκοντας τόσο το Unified Braking System όσο και τις ημιενεργές αναρτήσεις στην όλη εξίσωση.

Εν ολίγοις, το cruise control του Tracer 9 GT+ Y-AMT μπορεί κατά περίπτωση να περιορίσει την ταχύτητα μέσω τροφοδοσίας και ανάφλεξης, αλλά και να επέμβει στα φρένα συνεπικουρώντας τον αναβάτη και ταυτόχρονα να έχει τις αναρτήσεις καταλλήλως ρυθμισμένες για σταθερότητα στις παραπάνω διαδικασίες.

yamaha auto downshifting patent

Αυτή η σύμπραξη θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με μιαν ακόμη ικανότητα, όπως προκύπτει από πρόσφατη κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας της Yamaha. Συγκεκριμένα, η προτεινόμενη τεχνολογία που παρουσιάζεται σε αυτήν την πατέντα αφορά στη σύνδεση του adaptive cruise control με τη μετάδοση Υ-ΑΜΤ, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο για να βοηθήσει στο αυτόματο φρενάρισμα.

Όπως αποκαλύπτεται στο σχέδιο που περιγράφει τη στρατηγική του ACC, αυτή προβλέπει τρία βήματα κατά σειρά. Το σύστημα έτσι κι αλλιώς επεμβαίνει στον έλεγχο του γκαζιού και, καθώς αυτό κλείνει, εφόσον χρειαστεί έρχεται κατά σειρά η επέμβαση στο πίσω φρένο (Tr) και μετά στο μπροστινό (Tf), ενώ το νέο βήμα που προστίθεται είναι το κατέβασμα σχέσης (Td).

Προφανώς αυτό είναι ένα σχέδιο πατέντας που αφορά στα μοντέλα με Υ-ΑΜΤ, καθώς εκεί υπάρχει ήδη η υποδομή για καθοδήγηση του κιβωτίου μέσω αυτόματων μηχανισμών. Όπως ισχύει πάντα για ευρεσιτεχνίες, δεν είναι δεδομένο ότι η συγκεκριμένη θα φτάσει και στην παραγωγή, ωστόσο οι πιθανότητες είναι πολλές, ειδικά στην σημερινό τεχνολογικό κόσμο που έχει βαλθεί να πάρει τον έλεγχο από τα χέρια του αναβάτη.