Μπάχαλο προσωρινά με την διήθηση στην Γαλλία: Όλο το ιστορικό

Σε 2-3 μήνες θα επιτραπεί ξανά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/2/2021

Από αρχές Φεβρουαρίου και πιο έντονα από εχθές και σήμερα, αρχίζουν να υπάρχουν πρόστιμα στους μοτοσυκλετιστές που κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στο Παρίσι. Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021 οι μοτοσυκλέτες στους πηγμένους από κίνηση δρόμους του Παρισιού, κινούνταν ανάμεσα στα αυτοκίνητα με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και εδώ σε εμάς. Πάντα στην Γαλλία υπήρχε η διήθηση σαν πρακτική. Όπως αναφέρει ο νομικός εκπρόσωπος της FFMC, της γαλλικής ομοσπονδίας μοτοσυκλετιστών σε video που παραθέτουμε από συνέντευξή του στο Γαλλικό MOTO Magazine, οι Γάλλοι μοτοσυκλετιστές οδηγούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα εδώ και 50 χρόνια! Συγκεκριμένα όμως εδώ και μία πενταετία, από το 2016, η διήθηση επιτράπηκε επίσημα με καθεστώς επίβλεψης που σημαίνει πως ορίστηκε μία περίοδος χάριτος κατά την οποία θα συλλέγονταν δεδομένα, θα έβλεπαν τα ατυχήματα και τις επιπτώσεις στην κίνηση και θα γνωμοδοτούσαν για την οριστική ή όχι, εφαρμογή της.

Η περίοδος αυτή έληξε στις 20 Ιανουαρίου 2021. Η πλευρά του δημοσίου αποφάσισε πως τα δεδομένα που έχει στα χέρια της δεν επαρκούν για να πεισθεί κατά ή υπέρ της διήθησης, ξεπλένοντας τα χέρια της από το βάρος μίας απόφασης. Κατέληξαν στο ότι χρειάζεται νέα περίοδος χάριτος κατά την οποία θα διευρυνθεί το μέτρο και αλλού ώστε να συλλεχθούν περισσότερα δεδομένα, δηλαδή να γίνει ακόμη πιο ελεύθερη η διήθηση στην Γαλλία.

την πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στα μαθήματα οδήγησης ζητά η Γαλλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετών
Η πλευρά των μοτοσυκλετιστών, μέσα από δραστήρια ομοσπονδία τους, χαιρέτησε το μέτρο και συμφώνησε - αν και τόνισαν πως έχει έρθει η ώρα να τελειώνουν με αυτό, να δοθεί δηλαδή πλήρη ελευθερία στην διήθηση για πάντα, ώστε – το πιο βασικό και σωστό- να διδάσκεται σωστά σε όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών όταν παίρνουν το δίπλωμα. Δόθηκε μία παράταση μερικών ημερών κατά την οποία θα έπρεπε να οριστεί αυτή η νέα περίοδος χάριτος και κατά κάποιο περίεργο λόγο για Γάλλους, λειτούργησαν σαν Έλληνες και έληξε η περίοδος χωρίς να υπάρχει έναρξη της νέας.

Εδώ τώρα τα βασικά ενημερωτικά ΜΜΕ της χώρας έκαναν ένα τεράστιο λάθος και δυστυχώς αναπαράχθηκε από κάποιες ιστοσελίδες για μοτοσυκλέτες, όπου με μεγάλους και βαρύγδουπους τίτλους ανακοίνωναν πως η διήθηση στην Γαλλία είχε μόλις απαγορευτεί! Πρακτικά δεν είχαν άδικο, δημιουργούταν ξαφνικά νομικό κενό, είχαν λάθος επί της ουσίας όμως και φανέρωναν και μία κάποια εκδικητικότητα απέναντι σε ένα μέτρο που ωφελούσε και τους ίδιους. Διότι υπάρχουν έρευνες στην Γαλλία που δείχνουν το όφελος αυτής της διαδεδομένης πρακτικής.

Μετά από αυτά τα δημοσιεύματα ξεκίνησε ένας πραγματικός πυρετός, κάποιοι αστυνομικοί έδειξαν υπερβάλλον ζήλο και βγήκαν σε άλλη περιοχή κόβοντας πρόστιμα συγκεκριμένα για την διήθηση, το θέμα πήρε διαστάσεις και στο τέλος η αστυνομία αντιδρώντας σε αυτά που άκουγε προχώρησε σε γενικευμένη πρακτική και στο Παρίσι. Με λίγα λόγια δεν βγήκαν κατευθείαν να κόψουν πρόστιμα, αλλά τώρα αυτό ακριβώς συμβαίνει. Στο μεταξύ όμως η FFMC δημιούργησε δικαστικό προηγούμενο αθωώνοντας όσους πήραν το πρόστιμο και τρεις βαθμούς ποινής, στα δικαστήρια που δεν γίνονται μετά από χρόνια όπως στην Ελλάδα.

Η σημερινή ενημέρωση για το θέμα, είναι πως οι μοτοσυκλετιστές ενθαρρύονται από όλους τους φορείς μοτοσυκλέτας και μεγάλα κανάλια επικοινωνίας όπως είναι το γαλλικό MOTO να συνεχίσουν την πρακτική της διήθησης και όταν κι αν τους επιβληθεί πρόστιμο να καλέσουν την FFMC/FEMA και να αθωωθούν με βάση ακριβώς το γεγονός πως αναμένεται να συνεχίσει η περίοδος χάριτος. Πότε; Σε 2-3 μήνες περιμένουν την επιστροφή στην πάγια τακτικής τους.

Μην έχετε πάντως αυταπάτες: Οι Γάλλοι βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο από εμάς, που απλά δεν ασχολούμαστε καθόλου με την διήθηση. Είναι ένα θέμα που το αφήνουμε κάτι από το χαλάκι και σε περίπτωση ατυχήματος θα φταίμε εμείς φυσικά οι μοτοσυκλετιστές, από την στιγμή που η διήθηση στην Ελλάδα απαγορεύεται αλλά δεν διώκεται. Οι Γάλλοι είναι πιο κοντά από εμάς στην πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στον ΚΟΚ, έστω και με αυτό το διάλειμμα πισωγυρίσματος που ζουν αυτή την στιγμή.

Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά

Αρκετοί ξεχνούν ή δεν είναι σωστά ενημερωμένοι
Isle of Man ΤΤ: Βροχή πρόστιμα και κατασχέσεις στον ναό της ταχύτητας από μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/5/2026

Μυστικοί αστυνομικοί χωρίς διακριτικά επιτηρούν τους δρόμους του Isle of Man όπου στην διάσημη διαδρομή του βουνού δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Τις ημέρες πριν τον αγώνα ο δρόμος μονοδρομείται κατά περιόδους ώστε η γρήγορη οδήγηση να γίνει με λίγο περισσότερη ασφάλεια, ωστόσο ακόμη και εκεί τα πρόστιμα καραδοκούν αν γίνονται επικίνδυνες προσπεράσεις στα υπόλοιπα οχήματα ή αν ο αστυνομικός κρίνει εκείνη την στιγμή πως ο αναβάτης δεν είχε τον απόλυτο έλεγχο.

Καμία ωστόσο ελαστικότητα δεν υπάρχει στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και ιδιαίτερα μέσα στα χωριά όπου τα όρια ταχύτητας πρέπει να τηρούνται με ευλάβεια.

Κατά μέσο όρο οι μυστικοί αστυνομικοί που επιτηρούν τους δρόμους παράλληλα με τα κανονικά οχήματα της αστυνομίας, καταγράφουν δέκα συλλήψεις την ημέρα καθώς οι παραβιάσεις είναι πάνω από το όριο της απλής κλήσης, πολλές φορές στο διπλάσιο του ορίου.

Πέρσι, το 2025, έγιναν τις ημέρες του TT 36 τροχαία ατυχήματα, όλα τους με τραυματισμό κάποια από αυτά με σοβαρούς τραυματίες που θα χρειαστούν χρόνια αποκατάσταση. Φέτος η Τροχαία του νησιού θέλει να κατεβάσει αυτό το νούμερο πολύ πιο κάτω και προειδοποίησε πως θα υπάρχουν μοτοσυκλέτες χωρίς διακριτικά αναμεμειγμένες στο πλήθος, καθώς έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως μόνο αυτό το μέτρο μπορεί να φέρει την μείωση των παραβιάσεων.

Ήδη όμως από την τρίτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, οι επισκέπτες του νησιού έχουν ενημερωθεί μεταξύ τους σε διάφορες ομάδες που έχουν δημιουργήσει, για τις μοτοσυκλέτες των αστυνομικών, τις πινακίδες τους, ακόμη και τον ρουχισμό τους και στην πράξη δεν διαφέρουν πλέον από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της αστυνομίας.

Ευχή όλων, τα λιγότερα ατυχήματα τόσο εντός του TT όσο και γενικά σε όλο το Isle of Man τις ημέρες αυτές που σφύζει από μοτοσυκλέτες!