MV Agusta - "Δεν αποτελεί πια στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο της KTM"

Βαριά δήλωση των Αυστριακών στα συνδικάτα εργαζομένων της MV, που αν αληθεύει σηματοδοτεί στροφή 180 μοιρών στην πολιτική των Αυστριακών
MV Agusta
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/12/2024

Σύμφωνα με το ιταλικό ειδησεογραφικό site "Varese News", σε συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της KTM με εκπροσώπους των συνδικάτων της MV Agusta στο Varese την Παρασκευή 6/12, οι "πορτοκαλί" δήλωσαν πως θεωρούν πλέον την ιταλική εταιρεία ένα μη-στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο!

Αν αυτή η δήλωση ισχύει, τότε η ΚΤΜ κάνει στροφή 180 μοιρών στην προηγούμενη πολιτική της, που δήλωνε απόλυτη πίστη στην ανάπτυξη της MV Agusta, ενώ συζητούνταν ακόμα και η είσοδος της ιταλικής εταιρείας στο MotoGP υπό την καθοδήγηση του Pierer Group.

Θυμίζουμε πως πριν από 9 μήνες, η ΚΤΜ αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της MV Agusta, δυο χρόνια πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία, με τους Αυστριακούς να κατέχουν τώρα το 50,1% (από 25,1% προηγουμένως), με τον πρώην ιδιοκτήτη Timur Sardarov να έχει το υπόλοιπο 49,9%.

Τώρα, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ του Varese News, η KTM αποφασίζει να αποσυρθεί από την εικόνα, κάτι που θα μπορούσε να φέρει ξανά την οικογένεια Sardarov στο προσκήνιο. Σε ένα άλλο σενάριο, στην MV θα μπορούσε να αναμιχθεί και η Bajaj.

Προτεραιότητα για την MV Agusta είναι η πώληση του στοκ των 2.000 μοτοσυκλετών που έχει στις αποθήκες της αυτή τη στιγμή, αλλά και το ξεκαθάρισμα των θέσεων της KTM απέναντί της, κάτι που αναμένεται να οριστικοποιηθεί εν ευθέτω χρόνο.

Τώρα οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της MV Agusta ανησυχούν για τις θέσεις τους, αναφέροντας πως η διεύθυνση τους ανακοίνωσε καθυστέρηση στον 13ο μισθό, ο οποίος πιθανώς να καταβληθεί στις 23 Δεκεμβρίου. Από την άλλη, το Varese News αναφέρει πως το δώρο προβλέπεται να καταβληθεί χωρίς πρόβλημα, καθώς αν υπάρξει οποιαδήποτε οικονομική εμπλοκή, οι συνέπειες θα επηρεάσουν πρώτα το διοικητικό προσωπικό, και όχι τους εργάτες.

Αν οι Αυστριακοί όντως απεμπλακούν από την MV Agusta, η παραγωγή θα επιστρέψει στην ιταλική εταιρεία, με το εργοστάσιο του Varese να έχει προτεραιότητα την πώληση του αδιάθετου στοκ των 2.000 μοτοσυκλετών που έχει στις αποθήκες του. Κι αυτό, ενώ έχει προγραμματιστεί η παραγωγή 3.000 νέων μοτοσυκλετών για το 2025.

Ο υπεύθυνος του εργοστασίου του Varese, Luca Martin δήλωσε χαρακτηριστικά: "Όπως οι Ferrari φτιάχνονται μόνο στο Maranello, οι μοτοσυκλέτες της MV Agusta φτιάχνονται μόνο στο Varese, με ή χωρίς την KTM."

Η απόσυρση της ΚΤΜ από την MV Agusta σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αναμένεται να πάρει περί τις 90 μέρες, δηλαδή μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2025.

Τώρα περιμένουμε να δούμε τις επίσημες ανακοινώσεις KTM - MV Agusta, που να επιβεβαιώνουν ή να διαψεύδουν το ρεπορτάζ του ιταλικού ειδησεογραφικού μέσου.

Wunderlich Edition X: Διαθέσιμο το custom kit για BMW R1300 GS

Enduro kit στον δρόμο του πρωτότυπου της EICMA
Wunderlich R 1300 GS Enduro Kit
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/2/2026

Η πιο “χωμάτινη” ταυτότητα της R1300 GS σε ένα bolt-on kit από τη Wunderlich, μεταφέρει στον δρόμο το εντυπωσιακό Edition X concept της EICMA.

Όταν η Wunderlich παρουσίασε πριν από λίγο καιρό το Edition X concept της BMW R1300 GS στην EICMA, κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις. Ήταν μια μοτοσυκλέτα με άγριο προφίλ και "μάχιμη" σιλουέτα που σε έκανε να αναρωτιέσαι αν η BMW μαγειρεύει νέο Mega Enduro. Η Wunderlich μεταφέρει αυτήν την ιδέα στην αγορά, παρουσιάζοντας το νέο Edition X Enduro kit, ένα πλήρες πακέτο εξαρτημάτων που μεταμορφώνει την GS χωρίς μόνιμες παρεμβάσεις και με σεβασμό στη νομιμότητα για χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Wunderlich R 1300 GS Enduro Kit

Τα kit είναι διαθέσιμα στις χρωματικές εκδόσεις Trophy και Triple Black, μην ελπίζετε στην πανδαισία χρωμάτων που είχαμε δει στην EICMA. Βασικό χαρακτηριστικό παραμένει αναμόρφωση του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, που καθαρίζει οπτικά την ουρά και δίνει στη μεγάλη GS μια πιο αιχμηρή σιλουέτα. Στην επιθετικότερη αυτή εικόνα συμβάλει και το kit ανύψωσης της εξάτμισης, ενισχύοντάς την εντύπωση ότι η μοτοσυκλέτα είναι έτοιμη για χωμάτινες περιπέτειες, δίνοντας παράλληλα μια πιο συμπαγή μορφή στο σύνολο. Σε συνδυασμό με τη νέα, πιο μίνιμαλ βάση πινακίδας το αποτέλεσμα είναι μια GS με πιο επιθετικό χαρακτήρα από την εργοστασιακή.

Wunderlich R 1300 GS Enduro Kit

Η Wunderlich δεν έμεινε μόνο στην εικόνα. Η ειδική σέλα Edition X είναι πιο επίπεδη, με στόχο να διευκολύνει τη μεταφορά βάρους και τις συχνές αλλαγές ανάμεσα σε καθιστή και όρθια θέση κατά την εκτός δρόμου οδήγηση. Ταυτόχρονα, τα εργοστασιακά μαρσπιέ αντικαθίστανται από τα “Ultimate” ανοξείδωτα της ίδιας εταιρείας, με ευρύτερη επιφάνεια στήριξης και καλύτερη κατανομή φορτίου, καθώς και τη δυνατότητα προαιρετικής χάραξης ονόματος μέχρι 20 χαρακτήρων για διακριτική εξατομίκευση.

Wunderlich R 1300 GS Enduro Kit

Για να ενσωματώσει ομαλά τις νέες σέλες στην αισθητική της μοτοσυκλέτας, το κιτ περιλαμβάνει μαύρο κάλυμμα ρεζερβουάρ που προστατεύει και δένει οπτικά με το υπόλοιπο πακέτο. Όλα αυτά διατίθενται ως πλήρες enduro kit στην τιμή των 2.100 ευρώ, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα μπορούν να αγοραστούν και ξεχωριστά. Το κόστος όμως δεν περιορίζεται μόνο στο οικονομικό καθώς, εάν θέλεις μια “enduro” R 1300 GS, πρέπει να αποχαιρετήσει τους συνεπιβάτες αφού το kit της εξάτμισης μπαίνει στην θέση των μαρσπιέ τους. Πέρα από τους συνεπιβάτες όμως πρέπει να ξεχάσεις και τις βαλίτσες, αλλά μπρος στα κάλλη (και την εργονομία), τι είναι οι αποσκευές….

Wunderlich R 1300 GS Enduro Kit

Σημαντικό επίσης για κάποιους ιδιοκτήτες είναι ότι η βάση για την πινακίδα δεν είναι συμβατή με το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων Riding Assistant.

Για όσους είχαν εντυπωσιαστεί από το μεγάλο concept της EICMA και νόμιζαν ότι θα έμενε μόνο εκεί, το Edition X φέρνει στο δρόμο την πιο βρώμικη και εκτός δρόμου πλευρά της R1300 GS, δίνοντας στη μεγάλη GS της BMW μια πιο πολεμική, εκδοχή της boxer μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες