MV Agusta: Ξανά στους Castiglioni

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/9/2010

Στις 6 Αυγούστου 2010 ανακοινώθηκε η συμφωνία με την οποία η MV Agusta Motor S.p.A επανήλθε σε ποσοστό 100% στα χέρια του εξηνταπεντάχρονου Claudio Castiglioni Προέδρου της MV και του γιου του Giovanni, από την Harley-Davidson.
Τον Ιούλιο του 2008 είχε πουληθεί η οικογενειακή εταιρεία στην HD αντί του ποσού των 70 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτό το ποσό περιλαμβανόταν η αποπληρωμή υφιστάμενων δανείων ύψους 45 εκατομμυρίων και επιπρόσθετα η καταβολή ενός ποσού της τάξης των 40 εκατομμυρίων στον Claudio Castiglioni το 2016, εάν όμως πετύχαιναν κάποιοι οικονομικοί στόχοι. Τώρα μετά την απόκτηση του 100% των μετοχών, μέσω της οικογενειακής της οικογενειακής εταιρείας χαρτοφυλακίου – αντί του ποσού των 5 ευρώ (!) – της MV Agusta Motor η οποία περιλαμβάνει και την Cagiva, o Claudio Castiglioni θα συνεχίσει να είναι Πρόεδρός της και μαζί με τον 29 ετών γιο του Giovanni, Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα διοικούν την εταιρεία. O Giovanni, είχε εργαστεί στην MV Agusta το 2002 σαν υπεύθυνος επικοινωνίας, τώρα θα αφήσει την επιχείρηση μόδας που έχει για να ασχοληθεί πλήρως και καθημερινά με την MV.
Η Harley αποχώρησε έχοντας επενδύσει 60 εκατομμύρια δολάρια για να εξυγιάνει τον ισολογισμό της MV Agusta, να αναπτύξει τα δυο νέα μοντέλα του 2010, την καινούρια F4 και τις Brutale 990R και 1190R αλλά και για την εξέλιξη της τρικύλινδρης F3 των 675 κυβικών.
Ο Keith Wandell που ανέλαβε πέρυσι στις 15 Οκτωβρίου τη διοίκηση της Harley, αποφάσισε, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων της που προκλήθηκαν από την ύφεση, να κλείσει την Buell και να πουλήσει την MV. “ Η απόφασή μας να παραχωρήσουμε την MV αντανακλά τη στρατηγική μας να επικεντρώσουμε τις προσπάθειες και τις επενδύσεις μας αποκλειστικά στην Harley-Davidson, γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το καλύτερο για την μακρόχρονή ανάπτυξή μας” είπε ο Wandell ανακοινώνοντας την πώληση της MV στην οικογένεια Castiglioni, μόλις για τρία ευρώ ή πέντε δολάρια. Αυτό δείχνει την επιθυμία του να τελειώνει η εποχή της εμπλοκής της Harley με την MV, ενώ η απόφαση του προηγούμενου προέδρου της Jim Ziemer θεωρείται ένα στρατηγικό σφάλμα του Milwaukee, που η Harley πρέπει να πληρώσει. Ένας άλλος λόγος για την επιστροφή της MV στους Castiglioni είναι ο όρος στη συμφωνία του 2008 που είχε βάλει ο Claudio για την υποχρέωση της Harley να του καταβάλει το ποσό των 40 εκατομμυρίων δολαρίων στην περίπτωση που πωλούσε την MV Agusta σε άλλον αγοραστή. Για την MV Agusta είχαν ενδιαφερθεί τρία ιταλικά Funds αλλά και ο πρώην πρόεδρος της Ducati Federico Minoli, όπως έχει παραδεχθεί.
“Πραγματικά δεν περίμενα να ξαναβρεθώ σε αυτή τη θέση” είπε ο Claudio Castiglioni μετά την υπογραφή της συμφωνίας “Ήμουν αποφασισμένος να μην αφήσω την εταιρεία να καταλήξει στα χέρια των καρχαριών των funds που δεν καταλαβαίνουν τι αντιπροσωπεύει το όνομα της MV”
Τo 2009 η MV παρήγαγε 3.000 μοτοσυκλέτες, έχοντας 34 εκατομμύρια τζίρο και γράφοντας ζημιές 29 εκατομμυρίων, στην πρώτη χρονιά που ανήκε στον έλεγχο της Harley. Για φέτος η παραγωγή θα φθάσει μόνο τις 4.500 μοτοσυκλέτες και οι ζημιές τα 60 εκατομμύρια. Θα πρέπει να αυξήσουν πολύ την παραγωγή τους οι 250 εργαζόμενοι στην εταιρεία για να γίνει βιώσιμη. Ο Claudio πιστεύει ότι το κλειδί για την επιτυχία της MV είναι η τρικύλινδρη F3 που θα πωλείται στη τιμή των 10-11.000€, ενώ θα ακολουθήσει και μια πιο προσιτή έκδοση Brutale που μέσα στο εργοστάσιο αποκαλούν Brutalina. Ο Castiglioni έκανε ακόμη μια σημαντική κίνηση φέρνοντας και τον Massimo Bordi στο δυναμικό της MV Agusta. Ο Bordi είχε εργαστεί στην Ducati επί είκοσι τρία χρόνια, αντικαθιστώντας τον Fabio Taglioni από το 1985, δημιουργώντας τους υγρόψυκτους τετραβάλβιδους Desmo και φθάνοντας να είναι ο γενικός διευθυντής της Ducati μέχρι το 2003. H 916 και δεκατέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα αποκτήθηκαν εκείνα τα χρόνια.

Kawasaki και Nvidia στήνουν κέντρο ρομποτικής στην Καλιφόρνια – Εκεί θα εξελιχθεί το τετράποδο Corleo

Συμφωνία συνεργασίας με πολλές προεκτάσεις ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες
kawasaki corleo
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/5/2026

Οι Kawasaki Heavy Industries και Nvidia ανακοίνωσαν μια σημαντικότατη νέα συνέργεια, καθώς θα αναπτύξουν από κοινού ένα νέο κέντρο ρομποτικής έρευνας στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην πόλη San Jose της California, στην καρδιά της Silicon Valley.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσω του ιαπωνικού Τύπου και συνιστά πολύ σημαντική εξέλιξη. Σε πρώτη φάση η νέα αυτή εγκατάσταση θα έχει δύο κεντρικούς άξονες πάνω στους οποίους θα δουλεύει. Πρώτον, την ανάπτυξη ιατρικών ρομπότ ως τροχοφόρες μηχανές με αρθρωτά χέρια για να μεταφέρουν ευαίσθητα υλικά και προμήθειες εντός νοσοκομείων. Στόχος της Nvidia στον τομέα αυτόν είναι η ανάπτυξη λογισμικού βάσει του οποίου τα ρομπότ θα μπορούν να κινηθούν αυτόνομα μέσα σε ένα περίπλοκο και συνωστισμένο περιβάλλον, αναγνωρίζοντας τις συνθήκες γύρω τους ώστε να επιτελούν με ακρίβεια τα καθήκοντά τους χωρίς προβλήματα και δίχως επιτήρηση.

Το δεύτερο κομμάτι που θα απασχολήσει έντονα το νέο κέντρο ρομποτικής είναι η ανάπτυξη ρομπότ για πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές μακριά από δρόμους. Κάπου εδώ εμπλέκεται και το Corleo, το καινοτόμο τετράποδο όχημα που είχε παρουσιάσει η Kawasaki σε ιαπωνική έκθεση πέρυσι και δημιούργησε άφθονη δημοσιότητα.

Η Nvidia έχει αναλάβει το κομμάτι του λογισμικού για το Corleo, με την τεχνητή νοημοσύνη να παίζει κεντρικό ρόλο στην ικανότητα του τετράποδου Kawasaki να αναγνωρίζει το τερέν που θα πρέπει να διαβεί και να επιλέγει τη βέλτιστη διαδρομή.

Η Kawasaki είχε παρουσιάσει το Corleo με συνοδεία δηλώσεων πως σκοπεύει να το φέρει στην παραγωγή ως το 2035, θεωρώντας πως το πολύ ως το 2040 η παγκόσμια αγορά θα έχει υποδεχτεί αρκετά ανάλογης πρωτοτυπίας και ευχρηστίας προϊόντα.

Στο νέο ρομποτικό κέντρο οι Kawasaki και Nvidia έχουν εξασφαλίσει τη συνεργασία και άλλων γνωστών εταιρειών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας, όπως οι Microsoft, Fujitsu και Analog Devices.

Όσον αφορά στη σχέση της Kawaski με την Nvidia, αυτή έχει ξεκινήσει πριν μερικά χρόνια όταν συνεργάστηκαν στην ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης για την επιτήρηση σιδηροδρομικών δικτύων στην Ιαπωνία, αλλά τώρα προχωρούν ένα πολύ μεγάλο βήμα παραπέρα συστήνοντας από κοινού ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης όπου οι μηχανικοί των δύο εταιρειών θα εργάζονται δίπλα-δίπλα, εξελίσσοντας τα σχέδιά τους για το αύριο της ρομποτικής.

Ετικέτες