Νέες αυξήσεις στα διόδια από τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσαν οι κοινοπραξίες

Κόντρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους
Διόδια
Από το

motomag

9/8/2023

Η άτυπη συμφωνία για πάγωμα τουλάχιστον για έξι μήνες στις αυξήσεις των τιμών των διοδίων, μεταξύ των παραχωρησιούχων και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έληξε με τους παραχωρησιούχους να ανακοινώνουν πως θα αυξήσουν τις τιμές των διοδίων κατά 12% από τον Σεπτέμβριο με το Υπουργείο Οικονομικών να μιλά για μονομερή απόφαση.

Το χρονικό της εν λόγω κόντρας ξεκίνησε στις 3 Ιουλίου καθώς οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) ζήτησαν με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης. Για να είμαστε πιο ξεκάθαροι στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι παραχωρησιούχοι με το ελληνικό δημόσιο υπάρχει όρος ότι οι τιμές των διοδίων θα πρέπει να προσαρμόζονται στον πληθωρισμό του προηγούμενου Σεπτεμβρίου καθώς οι οδικές παραχωρήσεις είναι συνδεδεμένες με τον Τιμάριθμο και ακολουθούν τις πληθωριστικές τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ωστόσο όπως θυμόμαστε όλοι το 2023 ήταν χρονιά εκλογών και ως εκ τούτου η πρώην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών είχε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση να μην υπάρξει κάποια αύξηση στις τιμές των διοδίων.

Αυτή όμως η περίοδος χάριτος φαίνεται να τέλειωσε με τους παραχωρησιούχους (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) να θέλουν να αυξήσουν τις τιμές των διοδίων τον Σεπτέμβριο κατά 12% βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ανακοίνωση του στις 8 Αυγούστου δηλώνει έκπληκτο με τις αποφάσεις των παραχωρησιούχων να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών των διοδίων και πως θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.

Diodia

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

“Οι Παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν, στις 3 Ιουλίου 2023, με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης.

Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους κ.κ. Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»/«ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.».

Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023.

Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους «παραχώρησε» ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης.

Το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.”

Με γνώμονα όλα αυτά, η αύξηση των διοδίων φαίνεται πως είναι αναπόφευκτη ωστόσο το ζητούμενο είναι αν τελικά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταφέρει να πετύχει μια μικρότερη αύξηση στα διόδια η οποία και πάλι θα είναι εις βάρος των πολιτών αφού θα επηρεάσει το κόστος μεταφορών, άρα και το κόστος πολλών προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Το πιο περίεργο ατύχημα έγινε στον Καναδά – Το ιπτάμενο GSX-R [Video]

Τροχαίο με μάλλον θετική κατάληξη αν σκεφτούμε τι χρειάστηκε ώστε η μοτοσυκλέτα να πετάξει ως τον δεύτερο όροφο
canada accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/5/2026

Το ατύχημα που συνέβη το πρωί του Σαββάτου 9 Μαΐου στα περίχωρα του Βανκούβερ στον Καναδά είχε τέτοια κατάληξη που σήμερα κάνει τον γύρο του κόσμου και μια οποιαδήποτε φωτογραφία από αυτό αρκεί για να δικαιολογήσει το γεγονός.

Κεντρική διασταύρωση, αυτοκίνητο συγκρούεται με μοτοσυκλέτα υπό άγνωστες συνθήκες, τραυματισμός αναβάτη. Θα μπορούσε να είναι από το καθημερινό ειδησεογραφικό δελτίο οποιασδήποτε σύγχρονης πόλης, αλλά το συγκεκριμένο καταφέρνει να ξεχωρίσει χάρη στην κατάληξη της μοτοσυκλέτας, η οποία βρέθηκε να … κρέμεται ψηλά από την οριζόντια δοκό του φωτεινού σηματοδότη της διασταύρωσης, ελαφρωμένη από φέρινγκ και υποπλαίσιο μάλιστα!

Και πρέπει να ήταν πολύ καινούργια η μοτοσυκλέτα, Suzuki GSX-R1000R με την επετειακή βαφή των 40 ετών, κρίμα.

canada accident

Άγνωστο το πώς φτάσαμε εδώ και με ποιου την υπαιτιότητα, πάντως η Φυσική έχει μερικά δεδομένα να συνεισφέρει. Για να φτάσεις ψηλά στο άλμα χρειάζεσαι σωστή ταχύτητα και επίσης σωστή γωνία στη ράμπα - ρόλο που ανέλαβε το αυτοκίνητο – και δύσκολα θα πειστούμε πως ο μοτοσυκλετιστής διέσχιζε τη διασταύρωση με 30.

Σε κάθε περίπτωση, ο αναβάτης τραυματίστηκε αρκετά σοβαρά, κατά το καναδικό ρεπορτάζ, αλλά δεν διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του.