Norton Commando: Τα πρώτα που θα κατασκευαστούν

… και μετά το V4
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/12/2020

Έχουν περάσει μόλις λίγες ημέρες από τότε που η Norton ανακοίνωσε πως δέχεται παραγγελίες για το δικύλινδρο υγρόψυκτο εν σειρά Atlas, όμως σύμφωνα με τις δηλώσεις του νέου προέδρου της εταιρείας John Russell, το πρώτο μοντέλο που θα βγεί από την γραμμή παραγωγής είναι το Commando σε μόλις 40 αντίτυπα . Πρόκειται για ένα μοντέλο που η Norton είχε πάρει ήδη προκαταβολές από πελάτες πριν την χρεοκοπία, αλλά ποτέ δεν είχε παραδώσει! Έτσι η νέα διοίκηση υπό την ιδιοκτησία της ινδικής TVS που εξαγόρασε το καλοκαίρι την Norton, αποφάσισε να δώσει ένα τέλος στην ταλαιπωρία αυτών των ανθρώπων. Μόλις τελειώσουν με αυτή την υποχρέωση, το επόμενο μοντέλο που θα πάρει σειρά είναι το superbike με τον V4 κινητήρα και όχι το Atlas. Σύμφωνα με τον John Russell, η μοτοσυκλέτα χρειάζεται ακόμα εξέλιξη και δεν πρόκειται να ξεκινήσουν την παραγωγή της πριν είναι απόλυτα σίγουροι για την αξιοπιστία και την ποιότητά της. Αυτό δείχνει πως η Norton ποντάρει πολλά στο Atlas και θέλει να το κατασκευάσει σε πολλά αντίτυπα. Δηλαδή δεν είναι ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής που αν έχει πάει κάτι στραβά θα παραπονεθούν 50-100 ιδιοκτήτες, αλλά ένα μοντέλο που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό και ως εκ τούτου η συνολική ποιότητά του θα αντανακλά και την ποιότητα κατασκευής ολόκληρης της εταιρείας. Σαφής στόχος της TVS είναι να κάνει την Norton την “Aston Martin των μοτοσυκλετών” δίνονταν βάρος στην ποιότητα κατασκευής και την Βρετανική καταγωγή της, στηριζόμενη στο “Made In England”. Δεν σκοπεύουμε να βάλουμε παντού σηματάκια με την βρετανική σημαία” δηλώνει ο John Russell, “η βρετανικότητα των μοτοσυκλετών μας θα φαίνεται από την ποιότητά τους”. Με δεδομένο πως η Triumph μετέφερε πλέον όλη την παραγωγή στην Ταϊλάνδη, η Norton θα έχει όντως το δικαίωμα να λέει πως είναι η μόνη που κατασκευάζει 100% βρετανικές μοτοσυκλέτες, αν και στον σύγχρονο κόσμο της βιομηχανίας είσαι αναγκασμένος να αγοράζεις όλα τα εξαρτήματα από   προμηθευτές και σίγουρα οι γραμμές παραγωγής τους δεν είναι στην Βρετανία…. 

EICMA Shift Up: Συνεργασία με MotoGP φέρνει τις αγωνιστικές στη φετινή έκθεση

Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στο Grand Prix του Mugello και θα περιλαμβάνει αμφίδρομες δράσεις
EICMA_MOTOGP
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/6/2026

Υπό τον τίτλο “EICMA. Shift Up” μια νέα συμμαχία με το MotoGP ξεκινά από τη φετινή EICMA 2026 στο Μιλάνο (5-8/11).

Η ανακοίνωση έγινε στο περιθώριο του Ιταλικού GP στο Mugello, όπου έγινε γνωστό πως η πρώτη κοινή δράση αυτής της συνεργασίας θα έρθει τον Νοέμβρη στην ερχόμενη 83η διοργάνωση της EICMA, όπου θα στηθεί μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία του MotoGP με θρυλικές μοτοσυκλέτες, πρωτότυπα, εικόνες και άλλο ιστορικό υλικό που πιθανότατα δεν έχει εμφανιστεί ποτέ συγκεντρωμένο στον ίδιο χώρο.

Παράλληλα, το MotoGP θα χρησιμοποιήσει την έκθεση για να προμοτάρει κυρίως τους Ιταλικούς του αγώνες σε Mugello και Misano, ενώ στα πλαίσια του προγράμματος “Road to EICMA” θα συμπεριληφθεί και η προώθηση του αγώνα WSBK στην Cremona, στον οποίο η EICMA θα κατέχει ρόλο κεντρικού χορηγού.

Η συνέργεια αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στον κόσμο της Μοτοσυκλέτας, είναι όμως μια δυνατή επικοινωνιακή σύμπραξη μεταξύ δύο πασίγνωστων θεσμών με μεγάλη παγκόσμια απήχηση. Το MotoGP προέρχεται από μια χρονιά-ρεκόρ (2025) με 3,6 εκατομμύρια θεατές στις πίστες του πρωταθλήματος και δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές σε κάθε αγώνα, ενώ η EICMA ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβρη με εξίσου εντυπωσιακά νούμερα επισκεψιμότητας: 600.000 επισκέπτες, 734 εκθέτες με 2.024 μάρκες από 50 χώρες, περισσότεροι από 43.000 έμποροι από 167 χώρες του κόσμου και πάνω από 8.200 εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου.

Εν ολίγοις, είναι μια συνεργασία από την οποία όλες οι πλευρές βγαίνουν κερδισμένες, ακόμη και οι μη μετέχοντες σε αυτή, όπως οι επισκέπτες της EICMA που θα απολαύσουν μοναδικά ιστορικά εκθέματα τον ερχόμενο Νοέμβρη.

Ετικέτες