Ντοπαρισμένος ο Rossi στο Qatar!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/4/2015

Σάλος έχει προκληθεί στα MotoGP, από τις πρόσφατες εξελίξεις που ακολούθησαν τον συναρπαστικό αγώνα του Qatar, που άνοιξε την αυλαία της φετινής σεζόν. Η εμφατική νίκη του Rossi κόντρα στα αναγεννημένα εργοστασιακά Ducati GP15 και η χαοτική διαφορά του με τις μοτοσυκλέτες του HRC, έκανε τους πάντες να παραμιλάνε, ειδικά μετά από τα απογοητευτικά αποτελέσματα που είχε ο "Γιατρός" στις δοκιμές πριν τον αγώνα. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό πώς από την όγδοη θέση που κατάφερε να εξασφαλίσει στην σχάρα εκκίνησης, κι ενώ μέχρι το βράδυ του Σαββάτου έδειχνε να υστερεί σημαντικά στα φρένα στις εισόδους των στροφών αλλά και σε τελική σε σχέση με τα Ducati, βρέθηκε στην κορυφή του αγώνα βλέποντας πρώτος την καρό σημαία.
Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στον Rossi, άλλωστε ποιος μπορεί να ξεχάσει τον αγώνα στον Assen πριν μερικά χρόνια, όπου από 15ος στέφθηκε νικητής πραγματοποιώντας μια απίστευτη προσπάθεια. Όπως δήλωσε άλλωστε και ο ίδιος, έδωσε πάνω από το 100% των δυνάμεών του προκειμένου να αντισταθμίσει τα πλεονεκτήματα του GP15 που οδηγούσε ο Dovizioso. Το γεγονός μάλιστα ότι αυτή τη στιγμή είναι ο γηραιότερος εν ενεργεία αναβάτης των MotoGP, μετά από την αποχώρηση του Colin Edwards, κάνει το κατόρθωμα πραγματικό άθλο.
Όμως, όπως υποδεικνύουν τα τελευταία γεγονότα, ενδεχομένως να εξηγείται με άλλο τρόπο η απίστευτη αλλαγή των επιδόσεων του Rossi. Πιο συγκεκριμένα, αμέσως μετά τον τερματισμό και την απονομή του αγώνα στο Qatar, κλιμάκιο της WADA (του παγκόσμιου οργανισμού για τον έλεγχο του ντόπινγκ) πήρε δείγματα από τους τρεις πρώτους αναβάτες όλων των κατηγοριών, καθώς και από τον πρώτο αναβάτη της κατηγορίας Open, τον Hector Barbera. Όλοι οι αναβάτες βρέθηκαν αρνητικοί πλην του Rossi, στο αίμα του οποίου ανιχνεύθηκαν αυξημένες ποσότητες ερυθροποιητίνης και τεστοστερόνης, ενώ βρέθηκαν και αμφεταμίνες που κατά πάσα πιθανότητα προέρχονται από το φάρμακο Adderall, που χρησιμοποιούν αρκετοί αθλητές για αύξηση των επιδόσεών τους.
Ο αναβάτης της Yamaha δεν έκανε κανένα σχόλιο, ενώ ο Lin Jarvis, διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Yamaha, αρκέστηκε να δηλώσει ότι "Eίναι ένα γεγονός που χρειάζεται έρευνα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται τίποτε δεδομένο πριν ολοκληρωθούν οι έρευνες και η εξέταση των δεύτερων δειγμάτων. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το ήθος του Valentino είναι αδιαμφισβήτητο και περιμένουμε να δούμε την πραγματική διάσταση των γεγονότων". Υψηλόβαθμα πάντως στελέχη της Dorna αλλά και της FIM θεωρούν αδιάσειστα τα στοιχεία που προέκυψαν και σύμφωνα με τα λεγόμενά τους και τους κανονισμούς που ισχύουν, ο Rossi βρίσκεται αντιμέτωπος με τον ολικό αποκλεισμό από την φετινή σεζόν, ένα σημαντικό χρηματικό πρόστιμο, ενώ τίθεται υπό αμφισβήτηση και το γενικότερο μέλλον του στους αγώνες. Το σίγουρο πάντως είναι, σε περίπτωση που επαληθευθούν τα στοιχεία, ότι το μεγαλύτερο κόστος για το Γιατρό θα αφορά την υπόληψη και την φήμη που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς δέχεται ένα ισχυρότατο πλήγμα.

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες