Ο Wayne Rainey οδηγεί ξανά μετά από 26 χρόνια! [VIDEO]

Και ανακαλύπτει και τα ηλεκτρονικά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/11/2019

Στο αποκορύφωμα της καριέρας του, στο αποκορύφωμα της κόντρας του με τον Kevin Schwantz, ο Rainey είχε ένα καταστροφικό ατύχημα στο Misano που τερμάτισε την καριέρα του καθιστώντας τον παράλυτο από την μέση και κάτω.

Οι Ιάπωνες της Yamaha τον ρώτησαν αν θα ήθελε να τον βοηθήσουν να ξανά οδηγήσει για μερικούς γύρους δεμένος στην σέλα μίας R1M στα πλαίσια μίας εκδήλωσης στην Ιαπωνία. Αρνήθηκε να μπει σε αυτή την διαδικασία. Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά ο Rainey εξακολουθεί να οδηγεί αγωνιστικά, προφανώς όχι μοτοσυκλέτα.

Έχει ένα kart με χειριστήρια και σχέσεις στο τιμόνι, τρέφοντας με αυτό την αγάπη του για την ταχύτητα. Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα πήγαινε για τον τέταρτο τίτλο του, και τον τρίτο στα φοβερά πεντακοσάρια -όπως ο ίδιος ο Schwantz είπε περισσότερες από μία φορές πως θα μπορούσε να γίνει- όταν μία πτώση που έπρεπε να του κοστίσει το πρωτάθλημα τον άφησε τελικά παράλυτο.

Οι προδιαγραφές της πίστας άλλαξαν μετά το ατύχημα του Rainey και ο ίδιος επέστρεψε στην μοτοσυκλέτα από την θέση του αγωνιστικού διευθυντή. Δεν είχε περάσει η σκέψη πως κάποια στιγμή θα ξανά οδηγούσε μοτοσυκλέτα. Το kart ήταν όσο πιο κοντά είχε έρθει στην οδήγηση, και τον βοήθησε να συνηθίσει και την αλλαγή των ταχυτήτων με τα κουμπιά.

Τώρα, 26 χρόνια μετά, οι αλλαγές αυτές θα γινόντουσαν σε ένα τροποποιημένο R1M! Μετά την αρχική του άρνηση να μπει σε αυτή την διαδικασία, ο Rainey είδε video με την διαδικασία που ακολούθησε άλλος αναβάτης με αντίστοιχο κινητικό πρόβλημα και θέλησε να το δοκιμάσει, ζητώντας από τους Ιάπωνες να του στείλουν όλα τα εξαρτήματα.

Το πρώτο πράγμα που είδε, το πρώτο που ανακάλυψε πως είναι διαφορετικό, είναι το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο stabilizater που στην αρχή πίστεψε πως είναι απλά ξεβιδωμένο… όταν του είπαν πως μετά θα "σφίξει μόνο του", κατάλαβε πως πολλά έχουν αλλάξει.

Σκεπτόμενος πως το μάτι του πρέπει να εκπαιδευτεί από την αρχή, ο Rainey δεν ήταν ανήσυχος όπως είπε, αλλά ένιωθε απλά μία ανυπομονησία και έναν ενθουσιασμό.

Η R1M είχε έναν εξωτερικό «ενεργοποιητή» για τον λεβιέ των ταχυτήτων που ο Rainey τον έλεγχε από δύο κουμπιά στο αριστερό κλιπόν αφήνοντας το εργοστασιακό quick – shifter να κάνει την υπόλοιπη δουλειά. Τα μαρσπιέ είχαν μία υποδοχή για την μπότα που του είχε προετοιμάσει η Alpinestars ώστε τα πόδια του να μην πετάνε από την μοτοσυκλέτα και ένα πρόσθετο μαξιλαράκι σέλας από το εμπόριο, πρακτικά ολοκλήρωναν τις μετατροπές που είχε δεχτεί η R1M.

Ο Rainey είναι αναβάτης με ροή, ήταν το χαρακτηριστικό του στα 500άρια και η επιλογή του να οδηγήσει εξηγεί και το θέμα με το γυροσκοπικό φαινόμενο… Η μόνη του πληροφορία για την μοτοσυκλέτα και ο μοναδικός έλεγχος που είχε επάνω της, ήταν από το τιμόνι. Προφανώς στηριζόμενος αποκλειστικά στο γυροσκοπικό φαινόμενο…

Οι πρώτοι γύροι ήταν κουραστικοί, αγχωτικοί και συνολικά μία άσχημη εμπειρία. Για αυτό και πήρε τον χρόνο του, έκανε ένα διάλειμμα και την επόμενη φορά που ξεκίνησε, είχε την καλύτερη εμπειρία οδήγησης της ζωής του για τα τελευταία 26 χρόνια!

Δείτε το video:


    

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.