Το Παγκόσμιο FIM Rally 2026 στη Νάξο - Το πρώτο στην Ελλάδα!

Την διοργάνωση αναλαμβάνει το νέο σωματείο Two Wheels Only - Όλα τα μάτια στο ελληνικό νησί
FIM Rally 2026 στη Νάξο
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/11/2025

Το νέο σωματείο Αθλητικό Σωματείο Δίτροχων Νάξου (Α.Σ.Δ.Ν.) - Two Wheels Only ανακοινώνει πως αναλαμβάνει την διεξαγωγή της Παγκόσμιας Συγκέντρωσης Μοτοσυκλετιστών (FIM RALLY) που θα πραγματοποιηθεί στη Νάξο από 22 έως 27 Μαΐου 2026. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή είναι Η ΠΡΩΤΗ φορά που το FIM Rally γίνεται στην Ελλάδα!

Να αναφέρουμε εδώ πως το FIM Rally είναι μια διεθνής συγκέντρωση μοτοσυκλετιστών που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (FIM).

Εμείς σας είχαμε ενημερώσει και μήνες πριν πως το 79ο FIM Rally θα διεξαχθεί στην Νάξο το 2026, ενώ φέτος, η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε στο Lillehammer της Νορβηγίας, όπου έδωσαν το παρών πάνω από 1.000 μοτοσυκλετιστές από 24 χώρες

Είναι ένας θεσμός με τεράστια ιστορία, καθώς η πρώτη συνάντηση έγινε στο Βερολίνο το 1936 και συνεχίζεται έως και σήμερα, με εξαίρεση την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την πανδημία Covid.

Για το 2026 λοιπόν, η 79η έκδοση του θεσμού θα γίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπό την αιγίδα των FIM, MOTOE και AMOTOE.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Αθλητικού Σωματείου Δίτροχων Νάξου (Α.Σ.Δ.Ν.) – Two Wheels Only:

"Το νέο σωματείο της Νάξου εγκαινιάζει επίσημα τη δράση του με το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο και στόχο το Παγκόσμιο FIM Rally 2026

Το Αθλητικό Σωματείο Δίτροχων Νάξου (Α.Σ.Δ.Ν.) – Two Wheels Only ανακοίνωσε επίσημα τη συγκρότηση του πρώτου Διοικητικού του Συμβουλίου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη μοτοσυκλετιστική κοινότητα της Νάξου. Το σωματείο, που ιδρύθηκε το 2024 και αναγνωρίστηκε επισήμως τον Οκτώβριο του 2025, αποτελεί τη φυσική συνέχεια μιας παρέας φίλων που, από το 2016, διοργάνωνε μοτοσυκλετιστικές εκδρομές, ράλι και εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Με κορυφαίες δράσεις το Naxos Adventure Rally (2018–2019) και την Πανελλήνια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών Ελλάδας (2024), το νέο Διοικητικό Συμβούλιο αναλαμβάνει να ενισχύσει τη δυναμική παρουσία της Νάξου στον χώρο του μοτοσυκλετισμού και να προετοιμάσει το νησί για τη μεγάλη Παγκόσμια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών (FIM Rally) που θα φιλοξενηθεί στη Νάξο τον Μάιο του 2026.

Πρόεδρος εξελέγη ο Ανδρέας Καρουάνας, αντιπρόεδρος η Τριανταφύλλου Ευαγγελία, γενικός γραμματέας η Χρήστου Ασπασία, ταμίας η Σαλτερή Σταματικη, έφορος αγωνιστικού Σαλτερής Γιάννης.

Επίσης:

  • Υπεύθυνος Εκδρομικού – Καραβέλας Τάσος
  • Υπεύθυνος Εκδηλώσεων – Μαντζουράνης Κωνσταντίνος
  • Υπεύθυνος Media – Βελώνης Δημήτρης.
  • ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΝΑΞΟΥ (Α.Σ.Δ.Ν.) TWO WHEELS ONLY

Ήρθε η ώρα να γνωριστούμε καλύτερα γυρίζοντας τον χρόνο ‘’λίγο’’ πίσω, και πιο συγκεκριμένα στο όχι και τόσο μακρινό 2016 όταν μια παρέα από φίλους και διάφορα σημεία της Ελλάδας – και όχι μόνο – που αποφάσισαν να ενώσουν την αγάπη και το πάθος τους για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και την οδήγηση αυτής αποφασίζοντας να μοιραστεί αυτή την «τρέλα» με όσους έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και την ίδια αγάπη για τους δύο τροχούς. Ξεκινήσαμε λοιπόν ως παρέα να οργανώνουμε μεθοδικά και συντονισμένα μοτοσυκλετιστικές εκδρομές στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά και να συμμετέχουμε ενεργά στα μοτοσυκλετιστικά δρώμενα της χώρας μας.

Συμμετείχαμε σε Πανελλήνιες συγκεντρώσεις και παράλληλα, διοργανώσαμε αλλά και υποστηρίξαμε μοτοσυκλετιστικές εκδηλώσεις στη Νάξο, με κορυφαίες το Naxos Adventure Rally (2018 – 2019) και την Πανελλήνια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών Ελλάδας (2024). Συνεχίζουμε και φτάνουμε στο σήμερα όπου ο επόμενος μεγάλος μας σταθμός είναι η Παγκόσμια Συγκέντρωση Μοτοσυκλετιστών (FIM RALLY) υπό την αιγίδα των FIM, MOTOE και AMOTOE, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα , από 22 εως 27 Μαΐου του 2026, και πιο συγκεκριμένα στο νησί μας που ακούει στο όνομα Νάξος!

Το 2024, αποφασίσαμε να κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα και να ιδρύσουμε τον μεγαλύτερο μοτοσυκλετιστικό φορέα του νησιού μας το ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΤΡΟΧΩΝ ΝΑΞΟΥ (Α.Σ.Δ.Ν.), με ξενικό τίτλο TWO WHEELS ONLY όπως και εγένετο με την καταχώρηση του καταστατικού μας με τον υπ.αριθμ. 03/25-09-25 διάταξη του μονομελούς Πρωτοδικείου Νάξου και καταχώρηση στο ειδικό βιβλίο αναγνωρισμένων Σωματείων του Πρωτοδικείο Νάξου με α.ρ καταχώρησης 461/14-10-2025 σύμφωνα με το άρθρο 83 του Α.Κ.

Στην συνέχεια συγκροτήθηκε το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο, αναλαμβάνοντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες σύστασης του σωματείου φτάνοντας στις 2 Νοεμβρίου 2025, ημέρα Κυριακή όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εκλογές, από τις οποίες προέκυψε το επίσημο Διοικητικό Συμβούλιο (8μελές) και η Εξελεγκτική Επιτροπή του σωματείου (5μελες). Τρίτη 4/11/25 το Δ.Σ συνεδρίασε έτσι ώστε να προβεί στη συγκρότηση του σε σώμα και στην κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των μελών του.

Επίσημα σας ανακοινώνουμε με χαρά το 1ο Διοικητικό Συμβούλιο του Αθλητικού Σωματείου Δίτροχων Νάξου – TWO WHEELS ONLY.

ΜΕΛΗ Δ.Σ και ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

  • Πρόεδρος – Καρουάνας Ανδρέας
  • Αντιπρόεδρος – Τριανταφύλλου Ευαγγελία
  • Γεν. Γραμματέας – Χρήστου Ασπασια
  • Ταμίας – Σαλτερή Σταματικη
  • Έφορος Αγωνιστικού – Σαλτερής Γιάννης
  • Υπεύθυνος Εκδρομικού – Καραβέλας Τάσος
  • Υπεύθυνος Εκδηλώσεων – Μαντζουράνης Κωνσταντίνος
  • Υπεύθυνος Media – Βελώνης Δημήτρης

ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • Σαλτερής Νικόλαος
  • Προβίδης Ευάγγελος
  • Σκουλάτος Γεώργιος
  • Πανουργιά Δήμητρα (Αναπληρωματικό Μέλος)
  • Περάκης Στράτος (Αναπληρωματικό Μέλος)

ΣΚΟΠΟΙ και ΣΤΟΧΟΙ

Σκοπός μας είναι η οδήγηση, η ανταλλαγή απόψεων, οι τεχνικές συμβουλές, οι συζητήσεις και οι προβληματισμοί γύρω από τη μοτοσυκλέτα· μα πάνω απ’ όλα, το πάθος μας για οδήγηση ! Παράλληλα, στους στόχους μας περιλαμβάνεται και η διοργάνωση εκδηλώσεων μοτοσυκλετιστικού ενδιαφέροντος, αρχικά στο νησί μας, με σκοπό την ανάδειξη της Νάξου και την προβολή της στους Έλληνες και ξένους μοτοσυκλετιστές. Επιπλέον, επιδιώκουμε τη διοργάνωση εκδηλώσεων και εκτός Νάξου, σε συνεργασία με άλλα σωματεία και λέσχες της χώρας μας, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και τη διάδοση του μοτοσυκλετιστικού πνεύματος.

ΜΑΖΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Σήμερα, το σωματείο μας απαρτίζεται από 33 ιδρυτικά μέλη (σύντομα ξεκινούν οι νέες εγγραφές μελών) αλλά και από φίλους σε ολόκληρη την Ελλάδα – Κρήτη, Κυκλάδες, Αττική, Εύβοια, Τρίκαλα, Θεσσαλονίκη κτλ – οι οποίοι συμμετέχουν και συντονίζουν τις προσπάθειές μας με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον της μοτοσυκλετιστικής μας κοινότητας. Δίπλα μας έχουμε ανθρώπους του χώρου, που μας στηρίζουν με τεχνική υποστήριξη, αξεσουάρ, ελαστικά και πολλά ακόμη, καθώς και επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα κ.ά.) που συμβάλλουν ενεργά στην επίτευξη των στόχων μας. Όλες οι δράσεις και οι συνεργασίες μας θα προβάλλονται μέσα από τα επίσημα διαδικτυακά μέσα του σωματείου μας FACEBOOK & INSTAGRAM καθώς και στην ιστοσελίδα μας που σύντομα θα σας παρουσιάσουμε.

Σας περιμένουμε κοντά μας — στη μεγάλη οικογένεια των Two Wheels Only!"

Έξυπνες κάμερες: Ματαίωση διαγωνισμού λόγω προσφυγών – Αμφίβολη και η αξιοπιστία τους

Υπόνοιες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/5/2026

Στις 9 Ιουνίου 2026 έληγε κανονικά η προθεσμία υποβολής προσφορών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό προμήθειας καμερών Τροχαίας με τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή το περίφημο “Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Ψηφιακής Καταγραφής & Διαχείρισης Ελέγχων & Προστίμων Τροχαίας-Ελληνικής Αστυνομίας” με κωδικό διαγωνισμού ΟΠΣ 5225710.

Ωστόσο με ανακοίνωση που εκδόθηκε στην ιστοσελίδα Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός αυτός ματαιώθηκε εξαιτίας προσφυγών στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) σχετικά με τους όρους του.

Οι προσφυγόντες καταγγέλλουν πως ο διαγωνισμός θέτει πολύ συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές που πρακτικά “φωτογραφίζουν” συγκεκριμένο προϊόν. Θυμίζουμε πως οι πρώτες τέτοιες έξυπνες κάμερες που μπήκαν σε ελληνικούς δρόμους ήταν της ιταλικής εταιρείας Tattile, ωστόσο οι προδιαγραφές του διαγωνισμού φέρονται να περιγράφουν δύο συγκεκριμένα μοντέλα καμερών της γαλλικής Macq.

Οι προσφυγές κατά του διαγωνισμού έφτασαν ως τις κατασκευές που θα τις στηρίζουν, καθώς και η προμήθεια 1.000 γαλβανισμένων χαλύβδινων ιστών συνοδεύεται από τεχνικές προδιαγραφές που ουσιαστικά φωτογραφίζουν συγκεκριμένες κάμερες. Θεωρητικά η απόκτηση των ιστών αυτών θα έπρεπε να γίνει με βάση το είδος των καμερών που θα αποκτηθούν, άρα το λογικό θα ήταν ο διαγωνισμός να διεξαχθεί όταν θα είναι καθορισμένη η μάρκα και το μοντέλο των καμερών, ωστόσο εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Οι καταγγέλλοντες τον διαγωνισμό μιλούν για προδιαγραφές δεν περιορίζονται σε ποιοτικές ή λειτουργικές απαιτήσεις του ιστού, όπως αντοχή, ασφάλεια κλπ, αλλά ορίζουν συγκεκριμένη γεωμετρία, διάμετρο, ύψος, πάχος, βάρη και τρόπο στήριξης.

Λες και ήξεραν από πριν ακριβώς τον κατασκευαστή και τα μοντέλα των καμερών που θα επιλεγούν, θα σκεφτεί ο καχύποπτος νους.

Παράλληλα, είχε προηγηθεί εμπλοκή από τον Μάρτιο και στον διαγωνισμό για προμήθεια 600 φορητών καμερών που προορίζονται να μπουν σε λεωφορεία, καθώς η ΕΑΔΗΣΥ φέρεται να έχει μπλοκάρει και αυτόν μετά από προσφυγή εταιρείας που συμμετείχε, ζητώντας να επανατεθούν με σαφήνεια οι προδιαγραφές του. Κρίθηκε πως ο αρχικός διαγωνισμός περιείχε δυσανάλογες τεχνικές απαιτήσεις, ασαφή και μη μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης, ενώ η απαίτηση συνεργασίας με υφιστάμενο σύστημα δεν συνοδευόταν από δημοσιευμένες προδιαγραφές, δημιουργώντας και εδώ υποψίες για “φωτογραφικό διαγωνισμό” που ωθεί σε προμήθεια από συγκεκριμένο κατασκευαστή.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά το πρόγραμμα ανάπτυξης των έξυπνων καμερών με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης δέχτηκε ένα σημαντικό πλήγμα που θα καθυστερήσει αρκετά την υλοποίησή του, καθώς η προμήθεια και εγκατάσταση των καμερών είναι απλώς η αρχή. Για να δουλέψει σωστά το πολυδιαφημισμένο αυτό σύστημα απαιτείται η εγκατάσταση ηλεκτρονικών υποδομών με τεχνητή νοημοσύνη και η δικτύωση όλων των καμερών σε αυτό, καθώς και η σχετική εκπαίδευση των αστυνομικών που θα το χειρίζονται.

Είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες να επιβεβαιωθούν οι αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες για λειτουργία μέσα στο 2026, παρότι η ίδια η κυβέρνηση είχε χωρίσει την προμήθεια σε διαφορετικούς επιμέρους διαγωνισμούς ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία.

Οι δε κάμερες που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε πιλοτική λειτουργία εκτελούν προς το παρόν μέρος των λειτουργιών που δυνητικά θα έχουν, καθώς δεν είναι συνδεδεμένες με σέρβερ τεχνητής νοημοσύνης μέσω των οποίων υποτίθεται πως θα εκδίδονται και θα αποστέλλονται αυτόματα οι κλήσεις για παραβάτες – γιατί απλούστατα αυτό το δίκτυο δεν υπάρχει ακόμη.

Κι αν ακόμη αυτό στηθεί όπως αρχικά προβλεπόταν όμως, ήδη από αυτό το πρώτο βρεφικό διάστημα λειτουργίας των λιγοστών νέων έξυπνων καμερών δεν απουσιάζουν τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή προσφυγή οδηγού για πρόστιμο 350 ευρώ που δέχτηκε από κάμερα που διέγνωσε πως δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητό του, ενώ ο ίδιος λέει πως φορούσε αλλά η κάμερα ξεγελάστηκε γιατί τα ρούχα του ήταν σκουρόχρωμα.

Υπάρχουν δε ακόμη αρκετές καταγγελίες για κλήσεις που κόπηκαν για ανύπαρκτα παραπτώματα, όπως ξύσιμο κεφαλιού που ερμηνεύτηκε ως ομιλία στο κινητό, συσκευή ατμίσματος (vape) που επίσης θεωρήθηκε ως κινητό τηλέφωνο, ενώ στην κορυφή ως τώρα μάλλον είναι η βεβαίωση προστίμου για μη χρήση ζώνης από συνεπιβάτη που … δεν υπήρχε καν στο αυτοκίνητο!

Πηγές της Αστυνομίας φέρονται να έχουν δηλώσει σε τηλεοπτικά δίκτυα πως απαιτείται ανθρώπινος έλεγχος για να φιλτράρει τις καταγραφές παραβάσεων από τις κάμερες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η αρχική ένδειξη της κάμερας αποδείχθηκε λανθασμένη. Κατά κάποια δημοσιεύματα του ημερήσιου Τύπου που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, το ποσοστό λανθασμένης ετυμηγορίας από τις κάμερες φτάνει ως και πάνω από 90%, ενώ αποτυγχάνει να λάβει υπόψη την παρουσία τροχονόμου που ενδεχομένως να ρυθμίζει την κυκλοφορία με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι τα φανάρια.

Όλες αυτές οι αστοχίες θα πρέπει οπωσδήποτε να μας βάλουν σε σκέψεις, διότι όταν το σύστημα έξυπνων καμερών θα είναι σε πλήρη λειτουργία (αν και όποτε), αυτές οι κλήσεις δεν θα περνούν από ανθρώπινο βλέμμα και θα έρχονται κατευθείαν στα εισερχόμενα του παραβάτη, δημιουργώντας ένα πολύ επικίνδυνο πρόβλημα. Όταν ο νέος ΚΟΚ σου παίρνει δίπλωμα για το παραμικρό, το λάθος του συστήματος δεν έχει μόνο επίπτωση σε χρήμα – βλέπε πρόστιμο που αν δικαιωθείς θα πάρεις πίσω – αλλά και στην καθημερινή κινητικότητα του οδηγού. Αν λ.χ. η δουλειά του εξαρτάται από το όχημα με οποιονδήποτε τρόπο, η απώλεια του διπλώματος για ένα χρονικό διάστημα έχει βαρύτερες συνέπειες και θα ήταν τραγικό αν αποδειχθεί πως η παράβαση ήταν προϊόν τεχνητής ανοησίας αντί νοημοσύνης.

Επιπλέον, ένας υπαρκτός κίνδυνος είναι να πλημμυριστούν οι αρμόδιες υπηρεσίες με προσφυγές οδηγών που δέχτηκαν άδικα πρόστιμα από κάμερες.

Μπορεί το “κράτος-σερίφης” να γράφει όμορφα στις τηλεοπτικές κάμερες, αλλά τι γίνεται όταν το αφήγημα καταρρέει στην πράξη; Διότι αρχίζει να φαίνεται πως η ακολουθούμενη πολιτική στο ζήτημα αυτό θυμίζει φαρ ουέστ: πρώτα πυροβολούμε και μετά ερευνούμε.