Panamerican Crossing 2014: Lima – Kito

21/7/2014

Στη Lima έμεινα δυο μέρες, για ξεκούραση και ανασυγκρότηση ενόψει των υπόλοιπων 1.450 χιλιομέτρων που είχα ακόμα να κάνω στα βόρεια του Περού, από την πρωτεύουσα Lima ως τα σύνορα του Ισημερινού (Εκουαδόρ). Το γεγονός όμως που σημάδεψε την παραμονή μου στην Lima ήταν η αποτυχημένη απόπειρα κλοπής της φωτογραφικής μου μηχανής μέρα-μεσημέρι στο κέντρο της πόλης. Ευτυχώς, την γλίτωσα τελευταία στιγμή, χάρη στο γρήγορο τρέξιμό μου…
Για την πορεία μου στο βόρειο Περού, ο οδικός άξονας “Panamericana Norte” πρόσφερε το ασφάλτινο ίχνος του, ενώ οι πόλεις Trujillo, Punte και Tumbe ήταν εκείνες που είδαν την μαύρη ΚΤΜ να περνά μέσα από τους δρόμους τους. Κι όσον αφορά το τοπίο καθοδόν, το ίδιο και απαράλλαχτο μ’ εκείνο που μ’ είχε συντροφεύσει από την Nazca ως την Lima: έρημος και πάλι έρημος.


Με την παρουσία μου στο Εκουαδόρ, το σκηνικό άλλαξε άρδην. Μια πυκνή υποτροπική βλάστηση ανέλαβε να βάλει (πράσινο) χρώμα στην ζωή μου, ενώ τα αδιάβροχα που βγήκαν από τις αποσκευές ήταν η απόδειξη ότι βρισκόμουν πλέον στα γεωγραφικά όρια της τροπικής χώρας, που έχει να επιδείξει ένα κλίμα με ελάχιστες εποχιακές θερμοκρασιακές μεταβολές, αλλά με άφθονες βροχές, κυρίως στην υγρή περίοδο. Ειδικά το τελευταίο, το κατάλαβα από την πρώτη στιγμή που μπήκα στον Ισημερινό!
Η πρωτεύουσα Kito απείχε 540 χιλιόμετρα από τα σύνορα. Ο στενός οδικός άξονας, "βαρυφορτωμένος" με φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα, με κούρασε αρκετά, αλλά αποζημιώθηκα με την τιμή της βενζίνης: 0,30 ευρώ/λίτρο!
Στο Kito με φιλοξένησε ένα νεαρό ζευγάρι ντόπιων, ο Αλφόνσο και η Μαργαρίτα, που έτυχε να γνωρίσω την προηγούμενη μέρα στα σύνορα. Αποδείχτηκε η καλύτερη ευκαιρία να γνωρίσω τα μικρά και τα μεγάλα μυστικά της πόλης, της οποίας το πανέμορφο ιστορικό κέντρο περιλαμβάνεται στην λίστα των Μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.
Και φυσικά, δεν παρέλειψα να επισκεφθώ το τεράστιο πέτρινο μνημείο "Mited Del Mundo", που βρισκόταν μόλις 30 χιλιόμετρα βόρεια του Kito. Έχει κτιστεί στο γεωγραφικό σημείο που περνά η νοητή γραμμή του Ισημερινού και θεωρητικά χωρίζεται το βόρειο από το νότιο ημισφαίριο της γης.

Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή

5 χρόνια με αναστολή για το δυστύχημα στην Λ. Γεωργικής σχολής
Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/5/2026

Το δυστύχημα είχε απασχολήσει την κοινή γνώμη τον περασμένο Σεπτέμβριο, για όλες τις λάθος κινήσεις που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένου και του αναβάτη της μοτοσυκλέτας.

Θυμίζουμε πως αρχικά ο 54χρονος Βούλγαρος οδηγός της νταλίκας είχε προφυλακιστεί. Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους έμειναν οι τρεις κουμανταδόροι, δύο Έλληνες και ένας Αλβανός, ηλικίας 66, 55 και 35 ετών με την υποχρεώση εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα για τους δύο Έλληνες και επιπρόσθετα της της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα για τον τρίτο κουμανταδόρο.

Ο 29χρονος αναβάτης είχε αρχικά μεταφερθεί στο νοσοκομείο Γεννηματάς και ήταν σε σοβαρή κατάσταση όμως είχε διατηρήσει τις αισθήσεις του αμέσως μετά το ατύχημα και σύμφωνα με μαρτυρίες είχε επικοινωνία μέχρι την έλευση του ΕΚΑΒ.

Δυστυχώς εξέπνευσε αργότερα στο νοσοκομείο.

Στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ο οδηγός της νταλίκας απέδωσε τις ευθύνες στους κουμανταδόρους, ένας από τους οποίους ήταν και ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που προσπαθούσε να προσεγγίσει για να ξεφορτώσει.

Το τροχαίο δυστύχημα όπως καταγράφθηκε από κάμερα ασφαλείας:

Σύμφωνα με την απολογία που είχε δώσει όταν προφυλακίστηκε, δεν είχε προσεγγίσει ξανά το σημείο αυτό, ούτε και είχε ξεφορτώσει ποτέ στην συγκεκριμένη επιχείρηση. Πάρκαρε στην αλάνα απέναντι τα ξημερώματα και κοιμήθηκε περιμένοντας να έρθει η ώρα για την παράδοση. Τον διαβεβαίωσαν πως όλες οι νταλίκες ξεφορτώνουν με τον ίδιο τρόπο, κόβοντας την κυκλοφορία. Θα περίμεναν να γίνει πράσινο για εκείνους και έπειτα θα παρέμεναν στο οδόστρωμα για όση ώρα χρειαζόταν να ολοκληρωθούν οι μανούβρες κόβοντας την κυκλοφορία.

Στο συγκεκριμένο σημείο το φανάρι που κόβει την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής αφήνει ελάχιστο χρόνο που μετά βίας αρκεί για τρία αυτοκίνητα, οπότε την στιγμή που η νταλίκα μπαίνει κάθετα στην Λεωφόρο και μέχρι να κάνει όπισθεν, έχει ήδη δωθεί το πράσινο για τα αυτοκίνητα και την μοιραία μοτοσυκλέτα.

Δυστυχώς ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Η ποινή του οδηγού της νταλίκας έχει ανασταλτικό χαρακτήρα οπότε θα αφεθεί ελεύθερος.

Αθωώθηκαν και οι τρεις κουμανταδόροι που σύμφωνα με τον οδηγό της νταλίκας, τον προέτρεψαν στην κίνησή του αυτή.