Το πρωτότυπο Bi-Turbo 250 V2 της Honda

Μια ιστορία που θυμίζει Suzuki Recursion
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/10/2018

Το Young Machine κατά καιρούς ξεθάβει τεχνολογικούς θησαυρούς από τα μουσεία των ιαπωνικών εργοστασίων, όπως το VT 250 Turbo της Honda με του 53 ίππους και τα 200km/h τελικής ταχύτητας. Η ιστορία του VT 250 Turbo μας ταξιδεύει πίσω στο 1984, όταν οι πρώτες μοτοσυκλέτες Turbo είχαν ήδη μπει σε παραγωγή. Συγκεκριμένα η Honda πουλούσε από το 1981 το CX 500 Turbo, μόνο που το μοντέλο αυτό ήταν για τις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης και δεν ήταν διαθέσιμο στην ιαπωνική αγορά. Για την Ιαπωνική αγορά (και όχι μόνο για αυτή…) σκέφτηκε να φτιάξει το VT 250 Turbo.

Θυμίζουμε πως στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή η νομοθεσία έκανε σχεδόν απαγορευτική την απόκτηση μιας μοτοσυκλέτας άνω των 400cc για τους περισσότερους Ιάπωνες, ενώ υπήρχαν και περιορισμοί στην μέγιστη απόδοση και την τελική ταχύτητα των μοτοσυκλετών. Τα 250 κυβικά έπρεπε να βγάζουν έως 45 ίππους, τα 400 κυβικά έως 53 ίππους και από εκεί και πάνω δεν επιτρεπόταν ιπποδύναμη άνω των 98 ίππων. Επίσης, ανεξαρτήτως κυβισμού, όλες οι μοτοσυκλέτες δεν επιτρεπόταν να ξεπερνούν τα 180km/h τελικής ταχύτητας. Κάποιοι από αυτούς τους νόμους ισχύουν έως σήμερα στην Ιαπωνία.

Με όλους αυτούς τους περιορισμούς πάνω από το κεφάλι της, η Honda πειραματίστηκε με αυτή την Turbo έκδοση του V2 κινητήρα των 250 κυβικών του VT 250. Πρόθεσή της ήταν να το παρουσιάσει ως ανταγωνιστή των τετρακύλινδρων σπορ μοτοσυκλετών των 400cc και γι΄αυτό η ιπποδύναμή του ήταν στους 53 ίππους, όσο δηλαδή και το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο.

 Όμως η τελική του πρωτότυπου δεν περιοριζόταν στα 180km/h και το VT 250 Turbo είχε ταχύμετρο που οι ενδείξεις του έφταναν έως τα 240km/h. Δυστυχώς η Honda δεν κατάφερε να πείσει τις αρμόδιες επιτροπές του ιαπωνικού κράτους πως αυτή η μοτοσυκλέτα ανήκει στην κατηγορία των 400 κυβικών λόγω απόδοσης και όχι στην κατηγορία των 250 κυβικών. Έτσι η ευκαιρία να δούμε σε παραγωγή έναν από τους μικρότερους κινητήρες turbo στην ιστορία, έλαβε άδοξο τέλος για γραφειοκρατικούς λόγους. Αυτή η ιστορία έχει αρκετές ομοιότητες με τον κινητήρα turbo της Suzuki που παρουσίασε πριν τέσσερα χρόνια με το πρωτότυπο Recursion, υποσχέθηκε ότι θα το έχει στην παραγωγή μέσα στο 2018 και τελικά φαίνεται ότι… θα το φάει η μαρμάγκα!

Το MOTO πήγε στο Suzuki Festival 2025

Το μοτοσυκλετιστικό τριήμερο ξεκίνησε σήμερα στις Αφίδνες
suzuki
Από το

motomag

9/5/2025

Η Suzuki Moto Greece διοργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Suzuki Festival, τη μεγάλη γιορτή αφιερωμένη στη μοτοσυκλέτα και τους ανθρώπους της.

Σήμερα, αύριο και μεθαύριο, από τις 10:00 έως τις 19:00, η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki σας περιμένει στο Riding School του Θανάση Χούντρα στις Αφίδνες για ένα μοναδικό τριήμερο γεμάτο δράση, μοτοσυκλέτες και εκπλήξεις.

Εμείς ήμασταν εκεί σήμερα και είδαμε από κοντά όλα τα νέα μοντέλα της Suzuki όπως και τα νέα DR-Z 4S και DR-Z 4SM. Καθώς επίσης και εμβληματικά αγωνιστικά, custom και ιστορικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν μεγάλη ακόμη και σήμερα που είναι μία εργάσιμη ημέρα, οπότε το Σαββατοκύριακο οι εγκαταστάσεις του Riding School αναμένεται να είναι γεμάτες, καθώς όλα τα test rides είναι ήδη κλεισμένα.

Πριν από κάθε test ride μάλιστα, οι εκπαιδευτές του Riding School παρέχουν στους συμμετέχοντες οδηγίες και χρήσιμες συμβουλές ασφαλείας, εξασφαλίζοντας μια ολοκληρωμένη και απολαυστική εμπειρία.

Όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, για πρώτη φορά φέτος, στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να δοκιμάσει τον πρώτο επίσημο προσομοιωτή αγωνιστικής οδήγησης MotoGP στην Ελλάδα, powered by MOTOKINISI.

Επιπλέον, το Σάββατο και την Κυριακή, από τις 14:00 έως τις 15:00, θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης από την ομάδα του Riding School, ανοιχτά σε όλους τους επισκέπτες.

Μουσική, φαγητό και happenings συνοδεύουν αυτή τη μεγάλη γιορτή της μοτοσυκλέτας, αφιερωμένη στους φίλους της Suzuki – και όχι μόνο!