Robbie Maddison: Βρέθηκε στην Ελλάδα για το νέο του video!

Ο MADDO επέλεξε τα ελληνικά νησιά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/1/2019

Περιοδεία σε Μύκονο αλλά και στην ευρύτερη ελληνική επικράτεια πραγματοποίησε ο Robbie Maddison την περασμένη εβδομάδα, αποχωρώντας σήμερα από την χώρα, έχοντας συλλέξει τις πληροφορίες που ήθελε για την προετοιμασία ενός νέου video. Στα πλαίσια της επίσκεψής του στην Ελλάδα, κι ερχόμενος στην Αθήνα πριν την αναχώρησή του, η Red Bull ως χορηγός του, διοργάνωσε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι προσκαλώντας δημοσιογράφους και Έλληνες αναβάτες.

Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον «MADDO», για τον τρόπο δουλειάς που ακολουθεί τώρα, την Ελλάδα, καθώς και τα λίγα που μπορούσε να πει για τον λόγο που ήρθε στην Ελλάδα. Πέρα από το γεγονός πως θέλει να γυρίσει ένα νέο video, και πως βρέθηκε στην Μύκονο που του άρεσε πάρα πολύ, δεν είναι πολλά αυτά που μπορούσε να αποκαλύψει. Πιο ενδιαφέροντα όμως ήταν αυτά που είπε για τον τρόπο προετοιμασίας και το πώς δουλεύει για να προετοιμάσει ένα νέο video.

Ξεκινάμε από την ιδέα, η οποία με την σειρά της έρχεται από μία μικρή δεξαμενή ιδεών που έχει συμπληρώσει όλα αυτά τα χρόνια οδηγώντας και κάνοντας τον έναν άθλο μετά τον άλλο. Η ιδέα αυτή είναι θολή, δύσκολο να περιγραφτεί σε κάποιον τρίτο και με πολλά κενά για το πώς θα γίνει στην πράξη. Αντί να μπει στην διαδικασία να συμπληρώσει αυτά τα κενά, τα αφήνει ως έχει και αρχίζει να ταξιδεύει προς εξεύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας. Βασικός λόγος είναι πως το ίδιο το μέρος θα δώσει τις απαντήσεις που χρειάζονται ενώ μπορεί να ακυρώσει όλα όσα έχεις στο κεφάλι σου, και τσάμπα να προσπαθείς να το χτίσεις νοητά. Ακόμη και τότε η εικόνα δεν θα ξεθολώσει πλήρως γιατί χρειάζεται κάτι άλλο. Να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες άδειες. Σπάνια λαμβάνει την άδεια να κάνει εκείνο ακριβώς που ζήτησε, κι έτσι θα χρειαστεί και πάλι προσαρμογή με βάση την αδειοδότηση που έχει στα χέρια του, άρα αυτό το βήμα πρέπει αναγκαστικά να γίνει πριν από όλα τα υπόλοιπα.

Τότε είναι που αναλαμβάνει ο σκηνοθέτης του, ο άνθρωπος που έχει χρέη μαθηματικού, φυσικού και όλων αυτών των ειδικοτήτων που απαιτούνται για να υπολογίσει κάποιος με ακρίβεια την τροχιά μίας μοτοσυκλέτας που ταξιδεύει στον αέρα πάνω από τον Ισθμό της Κορίνθου –για παράδειγμα. Ωστόσο ο Maddison είναι άνθρωπος που λειτουργεί με το ένστικτο και για αυτό είναι ακόμη ζωντανός, μετά από όλα όσα έχει κάνει. Τα μαθηματικά τα ακούει μέχρι ένα ορισμένο σημείο, την στιγμή που θα φύγει από την εξέδρα τον τελευταίο υπολογισμό τον κάνει το χέρι του. Αυτό έγινε και τον Ισθμό, αυτό και στο Λας Βέγκας όταν ανέβηκε στην κορυφή ξενοδοχείου κι έπειτα πήδηξε από την ταράτσα. Το ένστικτο τον οδηγεί να βρεθεί η ιδέα και η τοποθεσία, το ένστικτο προσαρμόζει όλη την ιδέα στις συνθήκες, πριν έρθουν τα μαθηματικά, οι υπολογισμοί, και μία εξαιρετική ομάδα που αναλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες.

Οτιδήποτε συμβαίνει είναι αποτέλεσμα μίας ομάδας και συλλογικής εργασίας, ώστε όλα να καταλήξουν στην μαγική στιγμή της εκτέλεσης, η οποία θα είναι μία και μόνο μία. Όταν πηδάς από εκεί που απογειώνονται οι σκιέρ δεν σηκώνει να ακούσεις, «δεν το έπιασε η κάμερα, πάμε άλλη μία». Η επανάληψη μπορεί να είναι και θανατηφόρα, οπότε οφείλουν να είναι όλοι επαγγελματίες. Για τον Maddo επαγγελματισμός είναι να αποφασίσει τελευταία στιγμή, να δώσει δέκα χιλιόμετρα γκάζι παραπάνω, όταν στα χαρτιά αυτό μπορεί να σημαίνει προσγείωση εκτός ράμπας και άρα τραυματισμό. Είναι όμως αυτό που θα κρίνει εκείνος με βάση την εμπειρία του, και μέχρι στιγμής τον έχει βγάλει ασπροπρόσωπο. Έτσι έγινε στον Ισθμό με την έγκυο γυναίκα του να περιμένει από την άλλη να τον δει να προσγειώνεται με ασφάλεια, έτσι γίνεται πριν από κάθε άλμα…

Για τον Maddison η οικογένεια είναι αυτή την στιγμή προτεραιότητα, για αυτό και θα τους φέρει όλους μαζί του στην Ελλάδα για όσο καιρό διαρκέσουν τα γυρίσματα, όταν με το καλό γίνει η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω και είναι όλα έτοιμα. Μπορεί και το 2020 δηλαδή… σε κάθε περίπτωση θέλει τα παιδιά να δουν πως σηκώνεται τα χαράματα και εργάζεται μέχρι το σκοτάδι, ώστε να ξέρουν πόση δουλειά κρύβεται για ένα video που κάποιος θα δει στο κινητό, ενώ είναι στην τουαλέτα και θα σχολιάσει με μία καρδούλα –στην καλύτερη περίπτωση! Ο ίδιος όμως εύχεται και προσεύχεται, ώστε ο γιος του να μην ακολουθήσει την ίδια καριέρα! Ο Maddo δεν έχει ξεφύγει από όλους τους κινδύνους, πάσχει από έντονα νευρολογικά προβλήματα και μετρά πολλά διαφορετικά κατάγματα…

Φέτος, όπως και στο παρελθόν, θα συμμετέχει και στα γυρίσματα του James Bond, μία συνεργασία που για πρώτη φορά ξεκίνησε στο Skyfall όταν ντουμπλάρισε τον Daniel Craig οδηγώντας πάνω στις σκεπές του Grand Bazaar στην Κωνσταντινούπολη, κατά την έναρξη της ταινίας. Εκεί είδε για πρώτη φορά πώς είναι να εργάζεσαι σε ένα τόσο επαγγελματικό περιβάλλον εργασίας και ναι, χρειάστηκε περισσότερες από μία φορές για ορισμένες σκηνές, που ήταν όμως τόσο ήπιες που δεν χρειάστηκε καμία ανησυχία. Φέτος θα είναι η τρίτη του συμμετοχή σε ταινία και μάλιστα έτσι όπως πηγαίνουν τα πράγματα ο ρόλος του αναβαθμίζεται καθώς θα έχει και ατάκες. Παράλληλα χρειάζεται τέτοιες δουλειές ώστε να διατηρεί την ασφαλιστική του κάλυψη, μιας και τα διαστήματα εργασίας έχουν αραιώσει.

μεταμφιεσμένος σε Daniel Craig στα γυρίσματα του Skyfall...

Αυτό που συμβαίνει τώρα με τον Maddison, είναι πως μετά από τόσες απουσίες από την οικογένεια, αισθάνεται πως ήρθε η ώρα να δώσει στα παιδιά του την προσοχή που τους αξίζει. Επίσης δεν γίνεται συνέχεια να παίρνει τόσο μεγάλο ρίσκο, οπότε θα δοκιμάσει από εδώ και πέρα να κάνει παραγωγές που θα είναι φυσικά εντυπωσιακές, ώστε να έχουν ανταπόκριση από τον κόσμο και έτσι οι χορηγοί να δώσουν τα απαραίτητα χρήματα, αλλά ταυτόχρονα να μην έχουν τόσο υψηλό ρίσκο. Στην Ελλάδα, αν ολοκληρώσει την αρχική διαδικασία ώστε να πραγματοποιήσει το video που θέλει, ο στόχος είναι να έρθει με όλη την οικογένεια και να συνδυάσει και τις διακοπές τους. Άλλωστε όπως και ο ίδιος, όλοι τους αγαπούν την χώρα μας πάρα πολύ, και την έχουν συνδυάσει με την θάλασσα, το στοιχείο της φύσης που αισθάνονται πιο κοντά, ως Καλιφορνέζοι.

Στην περίπτωση που όλα προχωρήσουν, τα γυρίσματα θα διαρκέσουν μία ολόκληρη εβδομάδα καθώς στον χρόνο αυτό περιλαμβάνονται οι τελικές δοκιμές και η τελειοποίηση του «κόλπου». Μία χρονική περίοδο που θα προσπαθήσει να περάσει ιγκόγνητο, μετά δεν τον νοιάζει καθόλου. Ιδιαίτερα φιλικός και προσιτός, αγκαλιάζει τους πάντες στην Ελλάδα, κυριολεκτικά μιλώντας, καθώς αισθάνεται οικειότητα, τουλάχιστον περισσότερη από τον μέσο Αμερικανό. Θαυμάζει στην χώρα την ιστορία και το τοπίο, αλλά και την ελευθερία που έχουν οι μοτοσυκλετιστές και τον τρόπο που κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, κάνοντας σούζες! Δεν μπορεί να καταλάβει γιατί κάποιοι δεν φορούν κράνος, αλλά το γεγονός πως κάνουν σούζες χωρίς να καταλήγουν στην φυλακή τον ξεπερνάει.. σε τέτοιο βαθμό που ακόμη θυμόταν την βόλτα που είχαμε κάνει χρόνια πριν!

Ο Robbie Maddison είναι μία εξαιρετική προσωπικότητα, ένας σπάνιος άνθρωπος και του ευχόμαστε να πάνε όλα καλά, δίνοντάς μας στο τέλος ένα video που θα διαφημίσει την χώρα σε όλους.

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος – Red Bull

ΕΛΜΟΤΟ: Τέσσερα προβληματικά σημεία στον νέο ΚΟΚ

H Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία καταθέτει τη θέση της για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
elmoto
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

6/4/2026

Τον περασμένο Ιούνιο ο Νόμος 5209/2025 μας σύστησε τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με αρκετές αλλαγές και βασικό γνώμονα την αυστηροποίηση των ποινών για τους παραβάτες.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛΜΟΤΟ) σε συνεργασία με τον νομικό της σύμβουλο, Θεόδωρο Γαζούλη, και τον σύμβουλό της σε θέματα οδικής ασφάλειας, Θανάση Χούντρα, παίρνει θέση με ένα δελτίο Τύπου στο οποίο σχολιάζει τα σημεία που θεωρεί προβληματικά και κάνει τις ανάλογες αντιπροτάσεις.

Προκύπτουν τέσσερα θέματα στα οποία η ΕΛΜΟΤΟ δηλώνει πως “αντιτάσσεται σθεναρά”:

1. Στις άδικες κυρώσεις του ΚΟΚ (πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες) για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, όταν εμφανώς δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).

2. Στις μη ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Στην πράξη ο νέος ΚΟΚ μας κάνει παραβάτες “με το ζόρι” αγνοώντας ότι το δίκυκλο συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως αποδεικνύουν σοβαρές έρευνες.

3. Στις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.

4. Στην απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες. Αναφερόμαστε στην αφαίρεση της δυνατότητας αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

elmoto

ΘΕΜΑ 1 - Κυρώσεις του ΚΟΚ, άρθρο 38 που ορίζει πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο.

Όσον αφορά στο πρώτο σημείο, η λογική της ΕΛΜΟΤΟ είναι φυσικότατη και εκφράζει αυτό που σκεφτόμαστε όλοι οι μοτοσυκλετιστές επί του θέματος. Περιγράφει μια “άστοχη προσέγγιση” από πλευράς νομοθέτη που βάλλει επί του συνόλου με αφορμή μια μερίδα μοτοσυκλετιστών που όντως δημιουργεί πρόβλημα.

Η πρότασή της είναι προφανώς να επιτρέπεται η στάθμευση μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια, υπό την προϋπόθεση να μην ενοχλεί τη διέλευση πεζών και να μην κλείνει τις διαγραμμίσεις κίνησης τυφλών και τις ράμπες ΑΜΕΑ. Επιπλέον, τονίζει ένα παράδοξο που δημιουργείται, καθώς ο ίδιος ΚΟΚ επιτρέπει τη χρήση του πεζοδρομίου από ποδήλατα και Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ), παρότι αυτά είναι συγκρίσιμα με μοτοσυκλέτα σε επίπεδο όγκου που απασχολούν στο πεζοδρόμιο.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ: Χρειάζεται διαμόρφωση και διευκρίνηση ώστε να αρθούν οι προφανείς αδικίες, οπότε όλα τα δίκυκλα, ποδήλατα μοτοσυκλέτες και ΕΠΗΟ, να έχουν την ίδια δυνατότητα χρήσης των πεζοδρομίων για τη στάθμευσή τους.

Με δεδομένο πάντα ότι η στάθμευσή τους δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).

diithisi

ΘΕΜΑ 2 - Ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες.

Η κίνηση των δικύκλων μεταξύ λωρίδων (διήθηση) νομιμοποιήθηκε για πρώτη φορά με αυτήν την αναθεώρηση του ΚΟΚ και την επιτρέπει μόνο όταν “η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου (πρακτικά, σε ακινητοποιημένη ή πολύ αργή κυκλοφορία)”.

Το πρώτο σημείο ασάφειας είναι ξεκάθαρο από τη διατύπωση: πόση είναι η “πολύ αργή” ταχύτητα; Στις προηγμένες χώρες που έχουν νομοθετήσει επί της διήθησης εδώ και δεκαετίες, ο ορισμός είναι σαφής και μπορεί να οριστεί αριθμητικά με σαφήνεια βάσει της ταχύτητας των αυτοκινήτων στον δρόμο.

Η ΕΛΜΟΤΟ τονίζει πως η διήθηση είναι πιο επικίνδυνη ανάμεσα σε σταματημένα οχήματα, γιατί τότε είναι που ανοίγουν πόρτες και τότε είναι που εμφανίζονται πεζοί από το πουθενά διασχίζοντας δρόμους μακριά από διαβάσεις απλά γιατί προέκυψε η ευκαιρία με όλα τα αυτοκίνητα ακινητοποιημένα.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ:

Να γίνει αναδιατύπωση σχετικά με τη διήθηση στα επίμαχα θέματα, ταχύτητας και συνθηκών:

Η διήθηση επιτρέπεται μόνο όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου.

Η ταχύτητα του δικύκλου δεν υπερβαίνει τα +20 χλμ./ώρα (επιπλέον) της ταχύτητας (η οποία θα είναι μικρή, δηλαδή έως 20 χλμ./ώρα) των οχημάτων στα οποία πραγματοποιεί τη διήθηση.

Οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, να παραχωρούν προτεραιότητα, να τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από άλλα οχήματα, να μειώνουν ταχύτητα και να ακινητοποιούνται αν χρειάζεται για αποφυγή κινδύνου.

Συμπληρωματικά και για λόγους ασφαλείας, θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει και ότι:

Με ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να γίνεται μεταξύ στοίχου αυτοκινήτων και πεζοδρομίων για ενδεχόμενες κακοτεχνίες των δρόμων, φρεάτια κλπ.

Απαγορεύεται η διήθηση σε οδούς έξω από σχολικές μονάδες και επί σημασμένων διαβάσεων πεζών όπου οι πεζοί έχουν προτεραιότητα.

Θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με υποχρεωτική στάση (STOP) όταν διασχίζουν διασταυρώσεις οδών όπου τα ακινητοποιημένα οχήματα έχουν αφήσει χώρο ώστε να μην μπλοκάρουν τη διασταύρωση.

cameras

ΘΕΜΑ 3 - Σχετικά με τις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.

Ένα από τα πιο καυτά θέματα του νέου ΚΟΚ, ειδικά σε συνδυασμό με τις νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση. Για την ΕΛΜΟΤΟ ένα πρόβλημα είναι πως η ακριβής τήρηση των ορίων ταχύτητας σημαίνει πως οι οδηγοί όλων των οχημάτων θα πρέπει να έχουν διαρκώς το βλέμμα στα όργανα – ώστε να μην εγκληματήσουν κινούμενοι με 31 km/h σε ζώνη των 30 – με αποτέλεσμα να αποσπάται συχνότερα η προσοχή τους από την οδήγηση.

Επιπλέον θέτει ένα θέμα με την ακρίβεια των οργάνων και το τι ακριβώς θα τιμωρείται, όταν συχνά το σφάλμα ενός κοντέρ ή ενός ραντάρ μπορεί να είναι μεγαλύτερο της υπέρβασης του ορίου για την οποία τιμωρείται κάποιος.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ:

Καθώς δεν ορίζεται ρητά κάποιο όριο «ανοχής» στον νέο ΚΟΚ, να αναφερθεί ότι για την επιβολή προστίμου θα υπολογίζονται οι ενδεχόμενες αποκλίσεις των οργάνων μέτρησης και άλλων συνθηκών που επηρεάζουν την ακρίβεια της μέτρησης, ΑΛΛΑ μέχρι του ποσοστού 10% ή των 1Οχλμ/ώρα, ό,τι από τα δύο είναι ευνοϊκότερο για τον οδηγό.

Αυτό «επιτρέπει» τα μικρά και ακούσια λάθη, δίνει αίσθηση δικαίου και ταυτόχρονα κάνει αποδεκτή την αυστηροποίηση των μεγαλύτερων αποκλίσεων, που το πιθανότερο να γίνονται με επίγνωση από τον οδηγό.

Υπογραμμίζουμε ότι τα όρια ταχύτητας πρέπει να είναι εύλογα.

gavel

ΘΕΜΑ 4 - Απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες, καθώς αφαιρέθηκε η δυνατότητα αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο-πολύ ξεκάθαρα. Το Σύνταγμα της χώρας, αλλά και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζουν πως δικαίωμα δικαστικής προστασίας πρέπει να υπάρχει σε κάθε περίπτωση και για όλους.

Επίσης υπάρχει και το Δίκαιο της ανάγκης με βάση το οποίο όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη ζωή επιτρέπονται παραβάσεις του ΚΟΚ (υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παράνομη στάθμευση κλπ.).

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ: Ναι στη δικαστική προστασία που υπήρχε παλαιότερα, με βελτιώσεις.

Ετικέτες