Samsung και Yamaha δοκιμάζουν ζελατίνα – οθόνη!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/4/2016

 

 

Η Samsung έχει ένα από τα ευρύτερα πεδία εφαρμογής των ηλεκτρονικών και αποτελεί βασικό προμηθευτή, ακόμα και ανταγωνιστών της. Μέχρι στιγμής όμως, το όνομά της είχε πολύ καιρό να συνδεθεί με την μοτοσυκλέτα. Πρόσφατα ωστόσο, μία συνεργασία με την Yamaha και συγκεκριμένα με το τρίκυκλο Tricity, την έφερε ξανά στο προσκήνιο. Samsung και Yamaha δοκιμάζουν έναν προβολέα που εμφανίζει πληροφορίες από το έξυπνο κινητό τηλέφωνο, απευθείας στην ζελατίνα. Πρόκειται για ένα HUD, όπως ακριβώς έχουμε δει ήδη να υπάρχουν σε αυτοκίνητα παραγωγής, που έχει προσαρμοστεί για λειτουργία στα δεδομένα της μοτοσυκλέτας.

Προς το παρόν οι πληροφορίες που εμφανίζει το HUD έχουν να κάνουν με ενημερώσεις του κινητού τηλεφώνου με το οποίο συνδέεται, ωστόσο αυτός δεν είναι ο λόγος που οι εταιρίες μπήκαν σε αυτή την διαδικασία.

 

 

Η δοκιμή αυτή γίνεται στα πλαίσια του φορέα CMC, όπου από κοινού συμμετέχουν πλήρως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η BMW, Honda και Yamaha, από την πλευρά της μοτοσυκλέτας.

Είχαμε γράψει αναλυτικά για την συνεργασία αυτή (θυμηθείτε το άρθρο πατώντας εδώ) αλλά ας δούμε σύντομα τι ακριβώς σημαίνει αυτό:

Πέρσι, κατά την διάρκεια του Παγκόσμιου Συνεδρίου ITS (Intelligent Transport Systems) που πραγματοποιήθηκε στο Bordeaux, στη Γαλλία, ανακοινώθηκε η δημιουργία ενός φορέα με την ονομασία CMC (Connected Motorcycle Consortium) που από κοινού θα φροντίσει να δημιουργηθούν κοινά πρωτόκολλα επικοινωνίας των διαφορετικών οχημάτων. Ίσως όμως πιο σημαντική είδηση, είναι ότι υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding: MoU), από όλα τα μέλη κατασκευαστές τού ACEM (Ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μοτοσυκλετών). Όσο καταραμένη λέξη κι αν είναι για εμάς το μνημόνιο, δεν παύει να μας δείχνει ότι ουσιαστικά τάσσονται μαζί με τους τρεις κατασκευαστές που δημιουργήσαν τον φορέα, και όλοι οι υπόλοιποι. Με βάση το MoU, τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας θα τα δούμε το 2020, και θα αφορούν την επικοινωνία των οχημάτων για καταστάσεις κινδύνου και κίνηση των δρόμων.

Κι ενώ υπάρχει ήδη η τεχνολογία για την επικοινωνία των οχημάτων, έχοντας μάλιστα προχωρήσει ήδη η εφαρμογή της στα μεγέθη και τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας, αυτό που απομένει είναι η ενημέρωση του αναβάτη. Αυτό λοιπόν που ο περισσότερος κόσμος δεν αντιλαμβάνεται με την ανακοίνωση της συνεργασίας Samsung και Yamaha είναι όλα εκείνα που προετοιμάζονται.

Αυτή την στιγμή οι πληροφορίες που εμφανίζονται είναι η προειδοποίηση της λήψης γραπτού μηνύματος, η αναγνώριση της εισερχόμενης κλίσης καθώς και η ανανέωση κατεύθυνσης από το GPS. Το βάρος που δίνεται σε αυτό το στάδιο, είναι να βρεθεί εκείνο ακριβώς το εύρος της πληροφορίας που μπορεί να δεχτεί ο μέσος αναβάτης, παραμένοντας συνεχώς προσηλωμένος στην οδήγηση. Η μεγάλη διαφορά με τα αυτοκίνητα βρίσκεται ακριβώς σε αυτό το σημείο, καθώς στην μοτοσυκλέτα αναγκαστικά μία οθόνη που προβάλει στη ζελατίνα καταλαμβάνει μεγάλο εύρος του οπτικού πεδίο του αναβάτη.

 

 

Το ενδιαφέρον είναι ότι στις ΗΠΑ η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα περάσει από τελείως διαφορετική συνεργασία, αν συνεχίσουν να ισχύουν οι υπάρχουσες προδιαγραφές στις μοτοσυκλέτες, την στιγμή που η νομοθεσία τους στα αυτοκίνητα είναι τελείως διαφορετική.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που τώρα μοιάζει μ’ ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό στον εξοπλισμό μίας μελλοντικής μοτοσυκλέτας, θα αποκτήσει πολλαπλάσιας σημασίας ρόλο σε τέσσερα χρόνια, όταν τα αποτελέσματα του CMC έρθουν στο προσκήνιο. Ο τελικός σκοπός είναι ο αναβάτης να ενημερώνεται για όσα θα συναντήσει μπροστά του, αυτόματα από τα οχήματα που προπορεύονται. Η εφαρμογή αυτή θα είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον στην πρώτη της εμφάνιση…

Σε κάθε περίπτωση αυτό που έρχεται στο κοντινό μέλλον, είναι περισσότερη τεχνολογία στην καθημερινή μας επαφή με την μοτοσυκλέτα. Ήδη υπάρχει στην παραγωγή, από τους κατασκευαστές και όχι ως aftermarket, επικοινωνία της μοτοσυκλέτας με αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth και τα καλύτερα παραδείγματα είναι των Aprilia και Ducati. Στο μέλλον αυτή η επικοινωνία θα έχει βαρύτερη σημασία από σήμερα και εφαρμογές όπως των Samsung – Yamaha, προετοιμάζουν τις λύσεις σε προβλήματα που τότε θα έρθουν στην επιφάνεια… 

Μείωση τιμής για το KYMCO Αgility S 125i - Στα 195 ευρώ το όφελος

Το best seller της ταϊβανέζικης εταιρείας γίνεται ακόμη πιο προσιτό
KYMCO Agility S 125 i μείωση τιμής 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/5/2026

Το Agility S 125i είναι ένα από τα πιο μοσχοπουλημένα μοντέλα της KYMCO και τώρα γίνεται πιο προσιτό με την αντιπροσωπεία να προχωρά σε μείωση της τιμής του.

Το KYMCO Αgility S 125i Euro5+ έφτασε στην ελληνική αγορά με νέο κινητήρα πριν από έναν περίπου χρόνο με το ισχυρότερο και πιο ροπάτο σε απόδοση μοτέρ να είναι η πρώτη από μία σειρά αλλαγών έναντι του προκάτοχου μοντέλου με τις υπόλοιπες να εντοπίζονται στην πίσω ανάρτηση, όπως  επίσης και στο αισθητικό κομμάτι, στα LED φώτα με DRL (φώτα ημέρας) και στον τομέα της χρηστικότητας/εργονομίας με νέα διπλή οθόνη LCD και θύρα USB στην ποδιά.

Ο τετράχρονος κινητήρας των 125 κ.εκ. αποδίδει 11,2 ίππους και 1,08 kg.m  ροπής. Το βάρος του σκούτερ ανακοινώνεται στα 122 κιλά, ενώ η κατανάλωση κατά το πρότυπο WMTC είναι 2,1 λτ./100 χλμ. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των επτά (7) λίτρων η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει θεωρητικά τα 300 χιλιόμετρα σε ιδανικές συνθήκες.

KYMCO Agility S 125 i μείωση τιμής 2026

Οι τροχοί έχουν ζάντα 16 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, τα φρένα έχουν συνδυασμένη λειτουργία (CBS), ενώ υπάρχει χώρος κάτω από τη σέλα για ένα full face κράνος 
Στο εξοπλισμός περιλαμβάνεται όπως είπαμε θύρα φόρτισης USB στην ποδιά, όπου βρίσκεται και η τάπα του ρεζερβουάρ και έτσι δεν απαιτείται άνοιγμα της σέλας). Η τιμή του Agility S 125i μειώθηκε κατά 195 ευρώ και πλέον μπορεί να αποκτηθεί με 2.350. 

Οι χρωματικές επιλογές για το 125άρι Agility είναι τρεις Black, White και Golden Grey και όπως κάθε μοντέλο της KYMCO, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.