Samsung και Yamaha δοκιμάζουν ζελατίνα – οθόνη!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/4/2016

 

 

Η Samsung έχει ένα από τα ευρύτερα πεδία εφαρμογής των ηλεκτρονικών και αποτελεί βασικό προμηθευτή, ακόμα και ανταγωνιστών της. Μέχρι στιγμής όμως, το όνομά της είχε πολύ καιρό να συνδεθεί με την μοτοσυκλέτα. Πρόσφατα ωστόσο, μία συνεργασία με την Yamaha και συγκεκριμένα με το τρίκυκλο Tricity, την έφερε ξανά στο προσκήνιο. Samsung και Yamaha δοκιμάζουν έναν προβολέα που εμφανίζει πληροφορίες από το έξυπνο κινητό τηλέφωνο, απευθείας στην ζελατίνα. Πρόκειται για ένα HUD, όπως ακριβώς έχουμε δει ήδη να υπάρχουν σε αυτοκίνητα παραγωγής, που έχει προσαρμοστεί για λειτουργία στα δεδομένα της μοτοσυκλέτας.

Προς το παρόν οι πληροφορίες που εμφανίζει το HUD έχουν να κάνουν με ενημερώσεις του κινητού τηλεφώνου με το οποίο συνδέεται, ωστόσο αυτός δεν είναι ο λόγος που οι εταιρίες μπήκαν σε αυτή την διαδικασία.

 

 

Η δοκιμή αυτή γίνεται στα πλαίσια του φορέα CMC, όπου από κοινού συμμετέχουν πλήρως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η BMW, Honda και Yamaha, από την πλευρά της μοτοσυκλέτας.

Είχαμε γράψει αναλυτικά για την συνεργασία αυτή (θυμηθείτε το άρθρο πατώντας εδώ) αλλά ας δούμε σύντομα τι ακριβώς σημαίνει αυτό:

Πέρσι, κατά την διάρκεια του Παγκόσμιου Συνεδρίου ITS (Intelligent Transport Systems) που πραγματοποιήθηκε στο Bordeaux, στη Γαλλία, ανακοινώθηκε η δημιουργία ενός φορέα με την ονομασία CMC (Connected Motorcycle Consortium) που από κοινού θα φροντίσει να δημιουργηθούν κοινά πρωτόκολλα επικοινωνίας των διαφορετικών οχημάτων. Ίσως όμως πιο σημαντική είδηση, είναι ότι υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding: MoU), από όλα τα μέλη κατασκευαστές τού ACEM (Ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μοτοσυκλετών). Όσο καταραμένη λέξη κι αν είναι για εμάς το μνημόνιο, δεν παύει να μας δείχνει ότι ουσιαστικά τάσσονται μαζί με τους τρεις κατασκευαστές που δημιουργήσαν τον φορέα, και όλοι οι υπόλοιποι. Με βάση το MoU, τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας θα τα δούμε το 2020, και θα αφορούν την επικοινωνία των οχημάτων για καταστάσεις κινδύνου και κίνηση των δρόμων.

Κι ενώ υπάρχει ήδη η τεχνολογία για την επικοινωνία των οχημάτων, έχοντας μάλιστα προχωρήσει ήδη η εφαρμογή της στα μεγέθη και τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας, αυτό που απομένει είναι η ενημέρωση του αναβάτη. Αυτό λοιπόν που ο περισσότερος κόσμος δεν αντιλαμβάνεται με την ανακοίνωση της συνεργασίας Samsung και Yamaha είναι όλα εκείνα που προετοιμάζονται.

Αυτή την στιγμή οι πληροφορίες που εμφανίζονται είναι η προειδοποίηση της λήψης γραπτού μηνύματος, η αναγνώριση της εισερχόμενης κλίσης καθώς και η ανανέωση κατεύθυνσης από το GPS. Το βάρος που δίνεται σε αυτό το στάδιο, είναι να βρεθεί εκείνο ακριβώς το εύρος της πληροφορίας που μπορεί να δεχτεί ο μέσος αναβάτης, παραμένοντας συνεχώς προσηλωμένος στην οδήγηση. Η μεγάλη διαφορά με τα αυτοκίνητα βρίσκεται ακριβώς σε αυτό το σημείο, καθώς στην μοτοσυκλέτα αναγκαστικά μία οθόνη που προβάλει στη ζελατίνα καταλαμβάνει μεγάλο εύρος του οπτικού πεδίο του αναβάτη.

 

 

Το ενδιαφέρον είναι ότι στις ΗΠΑ η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα περάσει από τελείως διαφορετική συνεργασία, αν συνεχίσουν να ισχύουν οι υπάρχουσες προδιαγραφές στις μοτοσυκλέτες, την στιγμή που η νομοθεσία τους στα αυτοκίνητα είναι τελείως διαφορετική.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που τώρα μοιάζει μ’ ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό στον εξοπλισμό μίας μελλοντικής μοτοσυκλέτας, θα αποκτήσει πολλαπλάσιας σημασίας ρόλο σε τέσσερα χρόνια, όταν τα αποτελέσματα του CMC έρθουν στο προσκήνιο. Ο τελικός σκοπός είναι ο αναβάτης να ενημερώνεται για όσα θα συναντήσει μπροστά του, αυτόματα από τα οχήματα που προπορεύονται. Η εφαρμογή αυτή θα είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον στην πρώτη της εμφάνιση…

Σε κάθε περίπτωση αυτό που έρχεται στο κοντινό μέλλον, είναι περισσότερη τεχνολογία στην καθημερινή μας επαφή με την μοτοσυκλέτα. Ήδη υπάρχει στην παραγωγή, από τους κατασκευαστές και όχι ως aftermarket, επικοινωνία της μοτοσυκλέτας με αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth και τα καλύτερα παραδείγματα είναι των Aprilia και Ducati. Στο μέλλον αυτή η επικοινωνία θα έχει βαρύτερη σημασία από σήμερα και εφαρμογές όπως των Samsung – Yamaha, προετοιμάζουν τις λύσεις σε προβλήματα που τότε θα έρθουν στην επιφάνεια… 

Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"

Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Tardozzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.

Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.

"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."

Rossi

Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."

Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.

Tardozzi

"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."

Media

Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.

Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.

Media

"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."

Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."