Σε νέα τσέπη τα διόδια της Εγνατίας Οδού εντός του 2025 ενώ υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις

Τούνελ χωρίς πιστοποίηση για διευρωπαϊκό δίκτυο - Χωρίς Σ.Ε.Α.
Egnatia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

10/9/2025

Η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αναμένεται μέσα στο 2025, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα να διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσουν οι απαραίτητες βελτιώσεις για τους οδηγούς

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ., Ιλχάν Αχμέτ, ο Χρίστος Δήμας υπογράμμισε στη Βουλή τον κομβικό ρόλο που παίζει η Εγνατία Οδός για την ανάπτυξη και τις μετακινήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. Όπως ανέφερε, η παραχώρηση θα ολοκληρωθεί εντός του έτους ώστε να δρομολογηθούν έργα αναβάθμισης σε σήραγγες, γέφυρες και υποδομές, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών.

"Η Εγνατία Οδός αποτελεί έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου, με δείκτες οδικής ασφάλειας ανάλογους των υπόλοιπων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων", σημείωσε ο Υπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι ήδη απαιτούνται νέες συντηρήσεις, υπολείπεται όμως και η κατασκευή Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) μέσα στις καθορισμένες προθεσμίες.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θράκη και τη Μακεδονία, όπως η αποκατάσταση του τμήματος Κομοτηνή – Τελωνείο Κήπων, η παράκαμψη Καβάλας και οι εργασίες μεταξύ κόμβου Λαγκαδά και Νυμφόπετρας.

Ο κ. Δήμας υπενθύμισε επίσης ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αυστηρότερες ποινές για παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά τροχαία, τονίζοντας ότι η θεσμική αυτή αλλαγή αποτελεί ασπίδα για την οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Εκείνο που κανείς βουλευτής δεν ρώτησε και αυτό που αποφεύγουν από την πλευρά της Πολιτείας να σχολιάσουν είναι το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας.

Από απευθείας δήλωση στο MOTO εργαζομένων στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας, ξεκαθάρισαν πως οι πομποδέκτες των υπόλοιπων εταιρειών δεν συνεργάζονται σωστά με τις διόδους αυτόματης χρέωσης που έχει η Εγνατία με αποτέλεσμα πολλοί να εγκλωβίζονται και να πρέπει να κάνουν όπισθεν. Ταυτόχρονα με το γεγονός πως τουλάχιστον στο ανατολικό τμήμα της Εγνατίας αρκετοί σταθμοί είναι τοποθετημένοι σε σημείο χωρίς ορατότητα που κάποιος ξένος που δεν γνωρίζει τον δρόμο και δεν έχει δει και την πινακίδα ή την είδε και δεν την κατάλαβε, με αποτέλεσμα να καταλήξει να φρενάρει την τελευταία στιγμή. Και όταν πετύχει κάποιον που προσπαθεί να κάνει και όπισθεν τότε έχουμε το σκηνικό για σίγουρο ατύχημα.

Η Εγνατία μετρά ήδη πολλά ατυχήματα στους σταθμούς των διοδίων. Θα έπρεπε να είναι από τους πρώτους δρόμους της χώρας που καταργούνται οι μετωπικοί σταθμοί και εφαρμόζεται σύστημα αντίστοιχο της Σερβίας, της Ιταλίας και τόσων άλλων χωρών που έχουν αποφασίσει να λειτουργήσουν με το σύστημα των Παραχωρήσεων, όπως επέλεξε και η Ελλάδα.

Εκείνο που τόνισε ο Υπουργός είναι οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης που ειδικά για τις μοτοσυκλέτες είναι κομβικής σημασίας καθώς δεν μπορείς να ανεφοδιαστείς από την Θεσσαλονίκη μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, αν δεν βγεις από τα πλευρικά διόδια και μία μοτοσυκλέτα θα χρειαστεί να το κάνει αυτό πολλές φορές εξαιτίας της απόστασης. Υπάρχει η πρόβλεψη αυτή την στιγμή να μην πληρώσεις τα επόμενα διόδια εξηγώντας πως βγήκες για να γεμίσεις, αλλά είναι μία ολόκληρη διαδικασία, χώρια που ο ταξιδιώτης δεν την γνωρίζει.

Τουλάχιστον σε αυτό το πρόβλημα αναφέρθηκαν, αλλά πρόκειται ήδη για μία καθυστέρηση πολλών ετών για την οποία δεν δόθηκε και καταληκτική ημερομηνία, μόνο ότι το έχουν καταγράψει ως πρόβλημα και θα κάνουν κάτι για αυτό. Στο μεταξύ η ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ που θα αναλάβει την Εγνατία Οδό και θα πρέπει να υλοποίησει τα παραπάνω, θα καταβάλει μικρότερη αποζημείωση με την δικαιολογία ότι απομένουν εργασίες που πρέπει να γίνουν. Για άλλη μία φορά στην Ελλάδα ουσιαστικά καλύπτουμε το κόστος των εργασιών και έπειτα πληρώνουμε έναν τρίτο για να τα χρησιμοποιήσουμε σε κόστος που καλύπτει εκ νέου την κατασκευή τους αντί μόνο της διαχείρισης!

Ανάκληση ZXMOTO 820RR στην Κίνα – Ο Zhang Xue διδάσκει νέα ήθη με πρωτοφανή διαδικασία

Ανάκληση και μάλιστα για σοβαρό πρόβλημα, αλλά η πραγματική είδηση είναι η αντιμετώπιση της ΖΧΜΟΤΟ προς τους πελάτες της
zxmoto 820rr
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

28/4/2026

Την Πέμπτη 16 Απριλίου μια από τις πρώτες ΖΧΜΟΤΟ 820RR που είχαν παραδοθεί σε πελάτη στην πόλη Yinchuan υπέστη καταστροφική ζημιά καθώς έσπασε ο κινητήρας της. Στις 21 Απριλίου αυτή η μοτοσυκλέτα ήταν ήδη στα κεντρικά της ΖΧΜΟΤΟ για να ελεγχθεί η ζημιά και να εντοπιστεί η αιτία.

Δύο μέρες αργότερα η ετυμηγορία ήταν έτοιμη: μια προβληματική βαλβίδα ανακούφισης (pressure relief valve) στον κινητήρα ήταν η υπεύθυνη. Συγκεκριμένα, ένα κακώς τοποθετημένο O-ring συνέβαλλε ώστε σταδιακά η βαλβίδα να χαλαρώσει και να χάσει τη στεγανοποίησή της, επιτρέποντας στο λιπαντικό να διαρρέει από το εσωτερικό του κινητήρα, με αποτέλεσμα ολοένα και πιο μειωμένη πίεση λαδιού και εν τέλει το μοιραίο.

Η ΖΧΜΟΤΟ εξέδωσε αμέσως ανακοίνωση και ξεκίνησε διαδικασία ανάκλησης για όλες τις 286 μοτοσυκλέτες 820RR που είχαν παραδοθεί σε πελάτες από τη στιγμή που ξεκίνησε η διάθεσή τους στην Κίνα στις αρχές Απριλίου – από περίπου 5.000 παραγγελίες που έχουν κατακλύσει το εργοστάσιο αφότου ο Valentin Debise πέτυχε τη θρυλική πλέον διπλή νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport με την 820RR μόλις στον δεύτερο αγώνα της.

zxmoto 820rr
Πόσες φορές έχει δει ανάκληση να συνοδεύεται με φωτογραφία της μοτοσυκλέτας που έσπασε;

Η κινέζικη εταιρεία ωστόσο δεν περιορίζεται στο να καλέσει άμεσα τους ιδιοκτήτες για να αποκατασταθεί το ευάλωτο εξάρτημα, αλλά το πάει αρκετά παραπέρα. Προσέξτε τί προσφέρει η εταιρεία του Zhang Xue στους πελάτες της.

Αν στη μοτοσυκλέτα διαγνωστεί πως η βαλβίδα ανακούφισης έχει χαλαρώσει, τότε ο πελάτης μπορεί να επιλέξει είτε επισκευή, ή να επιστρέψει τη μοτοσυκλέτα, ή να την ανταλλάξει με άλλη.

Αν το μόνο πρόβλημα που θα εντοπιστεί είναι λανθασμένα τοποθετημένο O-ring (χωρίς πρόβλημα στη βαλβίδα), τότε γίνεται άμεση επιδιόρθωση με νέο εξάρτημα και ο πελάτης αποζημιώνεται με δωρεάν τα επόμενα δύο σέρβις του.

Ακαριαία αντίδραση για όλες τις μοτοσυκλέτες που έχουν πάει σε πελάτες και μια σειρά επιλογών που σπανιότατα (αν ποτέ) έχουν δοθεί σε ανάλογες ανακλήσεις στον δυτικό μας κόσμο. Είναι μια προφανέστατη αναγκαιότητα για τη ΖΧΜΟΤΟ, καθώς ως καινούργια στο παιχνίδι δεν έχει τις ανοχές άλλων καταξιωμένων κατασκευαστών στα μάτια του κοινού, έτσι φροντίζει να αντιδράσει μ’ ένα απόλυτο μέτρο από την πρώτη στιγμή για να εξασφαλίσει πως αυτό που θα θυμάται ο κόσμος από τέτοιες αναπόφευκτες πικρές ιστορίες δεν είναι πως “οι ΖΧΜΟΤΟ σπάνε” αλλά πως “ό,τι και να γίνει η ΖΧΜΟΤΟ με έχει καλυμμένο”.

Απλά μαθήματα εταιρικής υπευθυνότητας από έναν πρώην αγωνιζόμενο μοτοσυκλετιστή που δεν θα τον δείτε συχνά με γραβάτα, αλλά συνήθως με γερμανοπολύγωνα στην κωλότσεπη και γράσα στα χέρια.

Ετικέτες