Σεισμός στην Ιαπωνία

Από το

Μαύρο Σκύλο

5/4/2011

Το μέγεθος των καταστροφών που άρχισε με τον σεισμό στις 11 Μαρτίου, δεν έχει σταματήσει να αυξάνεται ακόμη. Μετά τα καταστροφικά 9 ρίχτερ ακολούθησε τσουνάμι σκοτώνοντας χιλιάδες ανθρώπους, καταστρέφοντας υποδομές, σοδειές και καλλιεργήσιμα εδάφη. Ακολουθούν τα προβλήματα στους πυρηνικούς αντιδραστήρες με έκλυση ραδιενέργειας και μόλυνση από αυτήν σε ανθρώπους και τρόφιμα. Το τελευταίο από τα απανωτά καταστροφικά γεγονότα, αυτό που έχει σχέση με τα πυρηνικά, δεν έχει τελειώσει ακόμη και η διάστασή του είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι αρχικά παρουσιάστηκε από την ιδιωτική εταιρία παραγωγής ηλεκτρισμού, η οποία τους κατέχει. Ήδη η εταιρία έχει κατηγορηθεί ότι καθυστέρησε να δώσει τις πληροφορίες για το μέγεθος των ζημιών στις εγκαταστάσεις της.
Το μέγεθος των καταστροφών ανεβαίνει σε μια πρωτόγνωρη κλίμακα και δεν μπόρεσε να τις αντιμετωπίσει ούτε η ιαπωνική τεχνολογία ούτε η γνώση τους από τη διαβίωσή τους στη σεισμογενή χώρα τους. Οι ζημιές στις εγκαταστάσεις των τεσσάρων μεγάλων κατασκευαστών (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki) δεν ήταν μεγάλες αφού απέχουν από τη περιοχή που πλήγηκε, και είναι μικρότερες από αυτές που έγιναν το 1995 στον σεισμό του Kobe. Tότε το μέγεθος του σεισμού έφθασε τα 6,8 ρίχτερ, πολύ χαμηλότερα από τον πρόσφατο σεισμό. Ζημιές είχε υποστεί ιδιαίτερα η Kawasaki, αφού έτοιμες προς αποστολή μοτοσυκλέτες που ήταν σε αποθήκες καταστράφηκαν. Από τον πρόσφατο σεισμό, σε μια από τις εγκαταστάσεις της Honda και συγκεκριμένα στο τμήμα R&D του Tochigi, υπήρξαν τριάντα τραυματίες και ένας νεκρός από την πτώση ενός τοίχου, ενώ η παραγωγή σταμάτησε για δυο ημέρες. Η εταιρεία ανακοίνωσε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων στις πόλεις, Tochigi, Suzuka, Saitama και Hamamatsu. Η συνδρομή της σε βοήθεια άρχισε με την προσφορά ποσού 2,7 εκατομμυρίων ευρώ και χιλίων γεννητριών ρεύματος μαζί με τα καύσιμα για τη λειτουργία τους. Η Yamaha ανακοίνωσε έναν τραυματία υπάλληλό της από τον σεισμό και προσέφερε άμεσα νερό, κουβέρτες, φορητές τουαλέτες, 500 γεννήτριες ενώ θα διαθέσει και 139 ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση για τις πληγείσες περιοχές όπου η έλλειψη καυσίμων είναι πραγματικότητα. Επίσης διέκοψε για δυο ημέρες τη λειτουργία πέντε εργοστασίων της διατηρώντας μόνο σε μερική λειτουργία τη παραγωγή γεννητριών. Στις εγκαταστάσεις της Suzuki δεν υπήρξαν ζημιές αλλά τα εργοστάσια έκλεισαν για δυο ημέρες για να γίνουν έλεγχοι ασφαλείας. Αυτό άλλωστε ήταν και κυβερνητική οδηγία. Ούτε και στις εγκαταστάσεις της Kawasaki υπήρξαν θύματα ή ζημιές. O Yasushi Kawakami, γενικός διευθυντής της Kawasaki Europe, που ήταν στην Ιαπωνία όταν έγινε ο σεισμός, δήλωσε: “Ευελπιστούμε ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην παραγωγή και ότι ο ανεφοδιασμός των αγορών με μοτοσυκλέτες και ανταλλακτικά θα παραμείνει σε πολύ μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστος από τις προγραμματισμένες διακοπές λειτουργίας των γραμμών παραγωγής”. Οι Ιάπωνες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και αυτές τις πρωτόγνωρου μεγέθους καταστροφές, όχι μόνο οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών αλλά ολόκληρη η χώρα με τον μεγάλο πολιτισμό και την ηγετική θέση που έχει στην παγκόσμια οικονομία και τη τεχνολογία. Είναι δεδομένο ότι θα επηρεαστεί η παραγωγή τους από τις κατεστραμμένες υποδομές, την έλλειψη ηλεκτρικής ενέργειας και την αδυναμία τροφοδοσίας από όλους τους προμηθευτές των εργοστασίων. Με αυτή την απαράμιλλη πειθαρχία τους, την εκπαίδευσή και την ευγένειά τους θα το ξεπεράσουν όπως έκαναν και στις καταστροφές που έχουν προηγηθεί. Και σίγουρα θα βγούνε σοφότεροι.

Aprilia Racing MotoGP και Monster Energy ανακοίνωσαν πολυετή συνεργασία από το 2026

Ξεκινάει επίσημα από το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello
Aprilia Monster Energy
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η συμφωνία προβλέπει πως η Monster Energy θα αποτελέσει βασικό χορηγό της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia από το 2026, ενώ από το 2027 θα αναβαθμιστεί με το brand να εμφανίζεται και στο όνομα της ομάδας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το χαρακτηριστικό λογότυπο της Monster Energy θα εμφανίζεται στις εργοστασιακές RS-GP, στις αγωνιστικές φόρμες των αναβατών και στα υπόλοιπα βασικά στοιχεία της ομάδας.

Η Aprilia Racing χαρακτηρίζει τη συμφωνία ως ένα σημαντικό στρατηγικό βήμα για το αγωνιστικό της πρόγραμμα σε μια περίοδο όπου η ομάδα βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. Μάλιστα υπογραμμίζει ότι πρόκειται για τον πρώτο title sponsor στην ιστορία της εργοστασιακής της ομάδας στα MotoGP.

Aprilia Monster Energy

Η ιταλική εταιρεία από το Noale σημειώνει πως η συνεργασία με έναν παγκόσμιο συνεργάτη όπως η Monster Energy ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Aprilia Monster Energy

Συνεχής αγωνιστική άνοδος για την Aprilia

Η ανακοίνωση της συνεργασίας έρχεται σε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη αγωνιστική περίοδο για την Aprilia Racing.

Aprilia Monster Energy

Το 2025 αποτέλεσε την πιο επιτυχημένη σεζόν της ιστορίας της στα MotoGP, με τις περισσότερες νίκες σε μία χρονιά, την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα αναβατών με τον Marco Bezzecchi και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Aprilia Monster Energy

Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και το 2026, με την Aprilia να έχει κατακτήσει τις τρεις πρώτες νίκες της χρονιάς, να έχει βρεθεί στο βάθρο στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν και να πετυχαίνει για πρώτη φορά τριπλή παρουσία στο βάθρο με το 1-2-3 στο Grand Prix Γαλλίας.

Aprilia Monster Energy

Η ομάδα βρίσκεται επίσης στην κορυφή της βαθμολογίας αναβατών με τους Marco Bezzecchi και Jorge Martin, ενώ προηγείται τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και στο πρωτάθλημα ομάδων.

Aprilia Monster Energy

Δηλώσεις Rivola και Monster Energy

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola, δήλωσε: "Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε αυτή τη συνεργασία με μια παγκόσμια εταιρεία όπως η Monster Energy, η οποία θα βρίσκεται δίπλα μας το 2026 ως βασικός χορηγός και από το 2027 θα μπει και στον τίτλο της ομάδας. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Aprilia και επισφραγίζει την πορεία επιτυχιών της ομάδας μας."

Aprilia Monster Energy

Από την πλευρά της Monster Energy, ο Αθλητικός Εμπορικός Διευθυντής, Mitch Covington, συμπλήρωσε πως, "η συνεργασία με την Aprilia αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Monster Energy στα MotoGP. Η ομάδα έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές και εξελισσόμενες δυνάμεις του πρωταθλήματος και ανυπομονούμε να αποτελέσουμε μέρος αυτής της πορείας."

Aprilia Monster EnergyAprilia Monster Energy