Σηκώνουν μοτοσυκλέτες και σκούτερ από το κέντρο της Αθήνας

Επιχείρηση του Δήμου απομακρύνει τα παρατημένα δίκυκλα σε τηλεοπτική μετάδοση
Athens Derelict Bikes
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/11/2025

Μια επιχείρηση εκκαθάριση ξεκίνησε, ο Δήμος Αθηναίων απομακρύνωντας εγκαταλελειμμένα δίκυκλα από τους δρόμους, απελευθερώνοντας θέσεις στάθμευσης και δημόσιο χώρο.

Μεγάλη επιχείρηση του Δήμου Αθηναίων πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20/11, με στόχο την απομάκρυνση δεκάδων εγκαταλελειμμένων δικύκλων που εδώ και μήνες καταλάμβαναν δημόσιο χώρο στο κέντρο της πόλης. Από νωρίς το πρωί, συνεργεία του Δήμου προχωρούσαν σε “σήκωμα” δικύκλων, με ένα από αυτά να μεταδίδεται ζωντανά σε τηλεοπτική εκπομπή.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Αθηναίων Ρωξάνη Μπέη, το συγκεκριμένο δίκυκλο που απομακρύνθηκε στον αέρα της εκπομπής βρισκόταν στο σημείο ακινητοποιημένο από τον Φεβρουάριο του 2025.

Η ίδια εξήγησε αναλυτικά το νομικό πλαίσιο:
“Αυτό που προβλέπει ο νόμος είναι 15 ημέρες αμετακίνητο και καταγεγραμμένο από την υπηρεσία, στη συνέχεια άλλες 20 ημέρες με το ενημερωτικό αυτοκόλλητο περί ακινησίας, που ειδοποιεί τον ιδιοκτήτη και ακολουθείται η διαδικασία συστημένης επιστολής”.

Η κ. Μπέη ανέφερε επίσης ότι ο Δήμος προχώρησε στη μαζική σάρωση μετά την αποσυμφόρηση της αποθήκης όπου βρίσκονταν σχεδόν 1.800 εγκαταλελειμμένα δίκυκλα. Η διαδικασία ξεμπλόκαρε όταν δόθηκε η δυνατότητα να μεταφερθούν σε ανάδοχη εταιρεία για ανακύκλωση, αντί να περιμένουν τον εκπλειστηριασμό μέσω ΑΑΔΕ.

Στο πλαίσιο των τρεχουσών δράσεων, 380 εγκαταλελειμμένα δίκυκλα θα απομακρυνθούν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, απελευθερώνοντας δεκάδες σημεία στάθμευσης και διευκολύνοντας την κυκλοφορία στο κέντρο.

Το πρόβλημα, όπως σημείωσε η αντιδήμαρχος, δεν περιορίζεται μόνο στα δίκυκλα, καθώς το 2024 πραγματοποιήθηκαν 900 άρσεις εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, αριθμός που αναμένεται να ξεπεραστεί φέτος.

Το φαινόμενο των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, παραμένει ένα ζήτημα στο δημόσιο χώρο της Αθήνας, με τις επιχειρήσεις απομάκρυνσης, να συνεχίζονται σύμφωνα με τις δημοτικές αρχές.

EICMA Shift Up: Συνεργασία με MotoGP φέρνει τις αγωνιστικές στη φετινή έκθεση

Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στο Grand Prix του Mugello και θα περιλαμβάνει αμφίδρομες δράσεις
EICMA_MOTOGP
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/6/2026

Υπό τον τίτλο “EICMA. Shift Up” μια νέα συμμαχία με το MotoGP ξεκινά από τη φετινή EICMA 2026 στο Μιλάνο (5-8/11).

Η ανακοίνωση έγινε στο περιθώριο του Ιταλικού GP στο Mugello, όπου έγινε γνωστό πως η πρώτη κοινή δράση αυτής της συνεργασίας θα έρθει τον Νοέμβρη στην ερχόμενη 83η διοργάνωση της EICMA, όπου θα στηθεί μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία του MotoGP με θρυλικές μοτοσυκλέτες, πρωτότυπα, εικόνες και άλλο ιστορικό υλικό που πιθανότατα δεν έχει εμφανιστεί ποτέ συγκεντρωμένο στον ίδιο χώρο.

Παράλληλα, το MotoGP θα χρησιμοποιήσει την έκθεση για να προμοτάρει κυρίως τους Ιταλικούς του αγώνες σε Mugello και Misano, ενώ στα πλαίσια του προγράμματος “Road to EICMA” θα συμπεριληφθεί και η προώθηση του αγώνα WSBK στην Cremona, στον οποίο η EICMA θα κατέχει ρόλο κεντρικού χορηγού.

Η συνέργεια αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στον κόσμο της Μοτοσυκλέτας, είναι όμως μια δυνατή επικοινωνιακή σύμπραξη μεταξύ δύο πασίγνωστων θεσμών με μεγάλη παγκόσμια απήχηση. Το MotoGP προέρχεται από μια χρονιά-ρεκόρ (2025) με 3,6 εκατομμύρια θεατές στις πίστες του πρωταθλήματος και δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές σε κάθε αγώνα, ενώ η EICMA ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβρη με εξίσου εντυπωσιακά νούμερα επισκεψιμότητας: 600.000 επισκέπτες, 734 εκθέτες με 2.024 μάρκες από 50 χώρες, περισσότεροι από 43.000 έμποροι από 167 χώρες του κόσμου και πάνω από 8.200 εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου.

Εν ολίγοις, είναι μια συνεργασία από την οποία όλες οι πλευρές βγαίνουν κερδισμένες, ακόμη και οι μη μετέχοντες σε αυτή, όπως οι επισκέπτες της EICMA που θα απολαύσουν μοναδικά ιστορικά εκθέματα τον ερχόμενο Νοέμβρη.

Ετικέτες