Σήριαλ πώλησης Ducati

Έχει ακόμη πολλά επεισόδια…
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/9/2017

Αυτό που ξεκίνησε σαν φήμη και μετεξελίχθηκε σε ένα κανονικό σίριαλ και αφορά την πώληση της Ducati, φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμη, σύμφωνα με τις πληροφορίες που εξακολουθούν να βγαίνουν στην επιφάνεια. Μέχρι στιγμής, το σίγουρο είναι ότι το όλο ζήτημα μπαίνει στον "πάγο", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνει και οριστικά.

Σύμφωνα με αναφορές από το Bloomberg, ένα από τα μεγαλύτερα κανάλια παγκοσμίως σχετικά με τα οικονομικά νέα, η διαφωνία που υπάρχει μέσα στο συμβούλιο του VW Group, ανάμεσα στα στελέχη και τα συνδικάτα των εργαζομένων που συμμετέχουν με ισάριθμα μέλη, έχει επιφέρει το προσωρινό πάγωμα. Μέχρι στιγμής είχαν ακουστεί πάρα πολλά ονόματα και επενδυτές ως επίδοξοι ιδιοκτήτες, αλλά κάθε φορά η εκάστοτε προσφορά (ή η φήμη μιας τέτοιας) έφτανε στο σημείο να αποσυρθεί, ενώ μεγάλο μέρος για την δυσαρέσκεια που συνόδευε αυτή την διαδικασία καταλογιζόταν στον Τύπο.

Αν και δεν είχε καθοριστεί το τίμημα για την εξαγορά της Ducati, το κόστος κυμαινόταν ανάμεσα στα 1,3 με 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδόν 100 φορές πάνω από τα καθαρά ετήσια κέρδη της εταιρείας που ανέρχονται στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έθεσαν ως επιχείρημα ότι η αγορά της Ducati δεν είχε καμία σχέση με τις βασικές δραστηριότητες του VW Group παγκοσμίως, και με δεδομένο ότι καταλαμβάνουν το 50% του συμβουλίου, είχαν τη δύναμη να μπλοκάρουν τις συμφωνίες.

Η Ducati αγοράστηκε το 2012 από το Group μέσω της Audi, αλλά από τον Απρίλιο της φετινής χρονιάς άρχισαν να διακινούνται οι φήμες σε μια προσπάθεια του VW Group να λειτουργήσει η Ducati ως αντιστάθμισμα του αυτοκινητιστικού τομέα και της ζημιάς που είχε υποστεί εξαιτίας του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων. Με δεδομένο ότι η αγορά της Ducati είχε κοστίσει στην VW 1,283 δισεκατομμύρια ευρώ, ένας πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώλησή της θα μπορούσε να φέρει ένας αξιοπρεπές κέρδος από σχετικά βραχυπρόθεσμη επένδυση.

Tο όλο ζήτημα μπαίνει στον "πάγο", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνει και οριστικά

Σύμφωνα λοιπόν με τις αναφορές του Bloomberg, οι διαπραγματεύσεις για μια πιθανή πώληση είναι σχεδόν αδύνατο να ξεκινήσουν ξανά αυτή τη χρονιά.

Πριν από λίγο όμως ήρθε στην επιφάνεια μια ακόμη πτυχή, όπως αποκάλυψαν οι Economic Times. Αυτή τη φορά, η ινδική φίρμα που έχει στην κατοχή της την Royal Enfield, η Eicher Motors,  φέρεται πως θέλει να κάνει προσφορά για την εξαγορά της Ducati ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,7 δις ευρώ). Αν και είναι εις γνώση τους ότι οι διαδικασίες διαπραγματεύσεων έχουν παγώσει, υπάρχει η πεποίθηση ότι η τελική απόφαση για το αν θα πουληθεί η Ducati θα ληφθεί στις 29 Σεπτεμβρίου.

Πηγή μέσα από τους Economic Times μάλιστα, αναφέρουν πως το θέμα παίρνει παράταση όχι τόσο λόγω της διαφωνίας με τα συνδικάτα, όσο λόγω των επικείμενων εκλογών στη Γερμανία. Υπάρχει μάλιστα ελπίδα ότι πρόκειται για μια προσωρινή διακοπή κι όχι για ένα οριστικό αδιέξοδο. Σύμφωνα μάλιστα με την ίδια πηγή, η Eicher έχει περάσει την αρχική αξιολόγηση και θα προχωρήσει στον διαγωνισμό άκρως επιθετικά.

 

Ετικέτες

Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας - Σημαντική άνοδος 21,1% στο 1ο τρίμηνο 2026

Άνοδος και στα μοτοποδήλατα έπειτα από τρία χρόνια
Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας 2026, 1ο τρίμηνο άνοδος
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/4/2026

Με σημαντική άνοδο έκλεισε το πρώτο τρίμηνο στις ταξινομήσεις μοτοσυκλετών στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές με τις βάσεις να μπαίνουν για μια καλή χρονιά παρά τις διεθνείς εξελίξεις. 

Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς δεν έκλεισε με θετικό πρόσημο μονάχα για την ελληνική αγορά (διαβάστε περισσότερα εδώ), με τα μηνύματα για την πορεία των πωλήσεων μοτοσυκλετών και λοιπών δικύκλων το 2026 να έρχονται αισιόδοξα και από άλλες γωνιές της Γηραιάς Ηπείρου.

Ειδικότερα στις πέντε από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών Association des Constructeurs Européens de Motocycles -ACEM) παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 21,1% σε σχέση με το ίδιο διάστημα της περσινής χρονιάς, με 250.762 ταξινομήσεις έναντι 207.126 πέρσι.

Η αγορά που κατέγραψε και την πιο εντυπωσιακή άνοδο ήταν εκείνη της Γερμανίας με 44,5$ για 45.549 μονάδες, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 26,8% για 58.027 ταξινομήσεις και το Ηνωμένο Βασίλειο στην τρίτη θέση με 16,1% και 23.079 ταξινομήσεις. Τέταρτη ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Ιταλίας που κινήθηκε επίσης ανοδικά κατά 14,3% για 82.049 ταξινομήσεις και στην 5η θέση έχουμε τη Γαλλία με 42.058 μονάδες και 10,2% ποσοστιαία αύξηση.

Ο γενικός γραμματέας του ACEM, Antonio Perlot, ανέφερε ότι ρόλο στην άνοδο σε σχέση με το 2025 που κινήθηκε πτωτικά έναντι του 2024, έπαιξε και η περίοδος προσαρμογής στις Euro 5+ προδιαγραφές, η οποία πλέον αποτελεί παρελθόν. 

Ανοδικά κινήθηκαν και οι ταξινομήσεις των μοτοποδηλάτων (έως 50 κ.εκ. και ηλεκτρικών με ανάλογη απόδοση) έπειτα από τρία μάλιστα χρόνια μεγάλης πτώσης, καταγράφοντας μικρή άνοδο 2,2% και τις ταξινομήσεις να κλείνουν στις 30.107 έναντι 29.469 μονάδων. Το 1ο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων είχαν φτάσει στις 57.737, το οποίο αποτελεί και ρεκόρ τη 10ετία 2016-2026. 

Οι ταξινομήσεις των μοτοποδηλάτων αφορούν τις πέντε μεγαλύτερες αγορές για τη συγκεκριμένη κατηγορία οι οποίες είναι οι Γερμανία, Ισπανία, Βέλγιο, Γαλλία και Ολλανδία.