Στα Μετέωρα με το BMW X1 16d

Υπέροχοι νέοι δρόμοι
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/3/2019

Στο πρόσφατο ταξίδι μας στα Τρίκαλα χρειαστήκαμε ένα αυτοκίνητο για τις ανάγκες μεταφοράς του εξοπλισμού μας και η BMW Hellas είχε την ευγενική καλοσύνη να μας παραχωρήσει το ανανεωμένο Χ1 16d, με τον τρικύλινδρο diesel κινητήρα των 1500cc.

Πιθανόν είναι η καλύτερη επιλογή αυτοκινήτου που μπορείς να κάνεις για ένα τέτοιου τύπου ταξίδι, καθώς οι νέοι δρόμοι που έχουν φτιαχτεί από την Λαμία έως τα Μετέωρα είναι πραγματικά απολαυστικοί για οδήγηση. Οπότε πέρα από την εξωπραγματική αυτονομία των 1067 χιλιομέτρων (!!!!) που έχει με γεμάτο το ρεζερβουάρ και την μέση κατανάλωση των 4,2 λίτρων/100km στην εθνική με 120km/h, διαθέτει άφθονους χώρους για τέσσερα άτομα, μεγάλο χώρο αποσκευών για ογκώδεις βαλίτσες και φυσικά την κλασική σπορ συμπεριφορά που περιμένεις από τα αυτοκίνητα της BMW στις στροφές.

Οπότε φτάνοντας στα Τρίκαλα ξεκούραστος (το αυτοκίνητο που είχαμε εμείς είχε τα ανατομικά καθίσματα) και έχοντας κάψει μόλις 1/5 του ρεζερβουάρ, μπορείς να πας στους καινούριους δρόμους των γύρω λόφων και βουνών, έξω από τα Τρίκαλα και γύρο από τα Μετέωρα. Πρόκειται για τα πιο απίθανα στροφιλίκια σε ποιότητα ασφάλτου και χάραξη διαδρομής που έχουμε συναντήσει στην Ελλάδα. Έχουν ελάχιστη τοπική κίνηση, φοβερό κράτημα και υπέροχη θέα. Το ίδιο απολαυστική είναι και η νέα εθνική οδό που ξεκινάει από την Ξινιάδα και φτάνει έως τα Τρίκαλα. Στα πρώτα 10 χιλιόμετρα γίνονται ακόμα έργα, όμως μετά ξεκινά μια ολοκαίνουρια διαδρομή με δύο λωρίδες σε κάθε ρεύμα. Το τοπίο ήταν μαγευτικό αυτή την εποχή και σε κάποια σημεία νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε χώρα της κεντρικής Ευρώπης. Επίσης σε αυτό το δρόμο έχει (προς το παρόν…) τις πιο καθαρές τουαλέτες που υπάρχουν σε εθνική οδό της Ελλάδας! Τα διόδια είναι δύο (1,95€ και 3,85€ αν θυμόμαστε καλά…) και σίγουρα αξίζει να τα πληρώσεις αντί να πας από την παλιά διαδρομή. Το μόνο που θέλει προσοχή είναι… το πάτημα του γκαζιού, διότι εύκολα μπορεί να παρασυρθείς… Υπάρχουν κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας και συναντήσαμε ένα μπλόκο με ραντάρ της τροχαίας. Ευτυχώς το Χ1 είχε cruise control, διότι είναι πολύ ήσυχο και δεν καταλαβαίνεις αν πας με 100km/h ή με 160km/h.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το X1 16d, επισκεφτείτε το site της BMW Hellas.

Για να μάθετε για τους νέους υπέροχους δρόμους της περιοχής των Τρικάλων, επισκεφτείτε… τα Τρίκαλα! 

Πρόβλημα με τις αγωνιστικές προδιαγραφές FIM για κράνη

Με μαύρο κράνος χωρίς λογότυπα ο Nicolo Bulega στις ελεύθερες δοκιμές του Phillip Island, ενδεχόμενο πρόβλημα και με άλλους αναβάτες WSBK και MotoGP
nicolo bulega
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/2/2026

Όσοι πρόσεξαν το κράνος του Bulega στις δοκιμές της Παρασκευής 20/2 ενόψει του πρώτου αγώνα WSBK 2026 στην Αυστραλία θα πρέπει να απόρησαν με την απουσία λογότυπου κατασκευαστή από αυτό, καθώς και την πλήρη έλλειψη γραφικών.

Ο Ιταλός αγωνίστηκε με άλλο κράνος από το ΚΥΤ KX-1 Race GP που κανονικά φορά και το πρόβλημα δεν ήταν ούτε δικό του, ούτε του κατασκευαστή του κράνους.

Φέτος τίθενται σε ισχύ οι νέες αγωνιστικές προδιαγραφές της FIM, FRHPhe-02, για τα κράνη που χρησιμοποιούνται στα πρωταθλήματα που γίνονται υπό την αιγίδα της, ωστόσο προκύπτουν καθυστερήσεις στη διαδικασία πιστοποίησής τους.

Πηγή του ζητήματος είναι το γεγονός πως υπάρχει μόνο ένα εργαστήριο που μπορεί να κάνει τα απαραίτητα τεστ και να εκδώσει το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του κράνους, το Impact Laboratory που εδρεύει στην πίστα Motorland Aragon στην Ισπανία. Και φέτος έχει πέσει πολλή δουλειά, καθώς όλα τα μοντέλα κρανών που φοριούνται σε αγώνες FIM – ασφάλτινους και off-road - πρέπει να περάσουν από εκεί για να περάσουν τις απαραίτητες δοκιμές και να πιστοποιηθούν.

Αυτό σημαίνει μια μεγάλη σειρά τεστ για κάθε κράνος, αλλά και για κάθε μέγεθος κελύφους στο ίδιο μοντέλο κράνους, κάτι που συνήθως περιλαμβάνει τρεις διαστάσεις (Small-Medium-Large). Οι δε δοκιμασίες που περιλαμβάνει η πιστοποίηση ξεπερνούν αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ECE) που ήδη κατέχουν όλα αυτά τα κράνη.

nicolo bulega

Κάπως έτσι λοιπόν έχουμε φτάσει προ της έναρξης του WSBK και σε μια εβδομάδα ξεκινά και το MotoGP, την ώρα που εκκρεμούν οι πιστοποιήσεις κατασκευαστών όπως οι ΚΥΤ, Suomy, Nolan και HJC.

Γι’ αυτό ο Bulega συμμετείχε στα FP1 και FP2 με άλλο δανεικό κράνος, γι’ αυτό και αναβάτες όπως οι Pecco Bagnaia (Suomy) και Fabio Quartararo (HJC) είναι στην αναμονή για να διαπιστώσουν αν θα προλάβουν να έχουν τα κράνη τους αυτό το σαββατοκύριακο (21-22/2) στο Buriram Test του MotoGP στην Ταϊλάνδη.

Μαθαίνουμε μάλιστα πως σε κάποιες περιπτώσεις όπως του Bulega, δηλαδή της ΚΥΤ, οι δοκιμές για την πιστοποίηση έχουν ολοκληρωθεί μεν, αλλά εκκρεμεί η σχετική γραφειοκρατία.

Αν λοιπόν δείτε αυτό το σαββατοκύριακο αναβάτες στον αγώνα WSBK του Phillip Island ή στο MotoGP Buriram Test στην Ταϊλάνδη να μη φορούν το κανονικό τους κράνος, θα σημαίνει πως η διαδικασία δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί για τον συγκεκριμένο κατασκευαστή του κράνους – ο οποίος, παρεμπιπτόντως, πληρώνει όλα τα κόστη των δοκιμών συμμόρφωσης με τις νέες προδιαγραφές.

Ετικέτες