SYM Arctic Route 2025, μέρος 7ο - Από την Αλάσκα προς τον Καναδά [Gallery]

Κωνσταντίνος Μητσάκης και SYM ADXTG 400 στον δρόμο της επιστροφής
SYM Arctic Route 2025 Κωνσταντίνος Μητσάκης
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

21/7/2025

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης οδηγεί το SYM ADXTG 400 πίσω, από την Αλάσκα προς τον Καναδά. Με στάσεις στη Fairbanks και την παραμυθένια North Pole, η διαδρομή συνεχίζεται στον εντυπωσιακό Top of the World Highway, οδηγώντας στην ιστορική Dawson City, όπου και εκεί αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες υπάρχουν παντού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του Κωνσταντίνου Μητσάκη από την έκτη του ανταπόκριση:

"Καλά είχα φτάσει στη βόρεια εσχατιά της Αμερικής, τώρα όμως έπρεπε να γυρίσω και πίσω – αρχικά στη Fairbanks και μετά στον Καναδά. Η επιστροφή στη Fairbanks έγινε ξανά μέσω του Dalton Highway, ενώ στο διήμερο που παρέμεινα στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αλάσκας, είχα πολλά να κάνω: έπλυνα το καταβρώμικο SYM ADXTG 400, του άλλαξα λάδια (είχε πιάσει συνολικά τα 9.500 χλμ.), αγόρασα τα απαραίτητα αναμνηστικά και απόλαυσα μια χαλαρή βόλτα στην αδιάφορη Fairbanks, που κτίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και φιλοξενεί 32.400 κατοίκους…

SYM Arctic Route 2025 Κωνσταντίνος Μητσάκης

Αντίθετα, στην κοντινή κωμόπολη North Pole ενθουσιάστηκα από την επίσκεψή μου στο σπίτι του Αι-Βασίλη (Santa Claus House). Εδώ μπορεί κανείς – όλο τον χρόνο – να αγοράσει χριστουγεννιάτικα στολίδια, αλλά και να γράψει ένα γράμμα στον Αϊ-Βασίλη! Πρόκειται για έναν καθαρά τουριστικό προορισμό για μικρά αλλά και μεγάλα παιδιά, παρόμοιο με το σπίτι του Αι-Βασίλη στο Rovaniemi της Φινλανδίας…

Για την απόδραση από την Αλάσκα, το SYM ADXTG 400 ακολούθησε τη διαδρομή Fairbanks–Tok–Chicken–Dawson City (622 χλμ.). Αμέσως μετά την είσοδό μου στον Καναδά (και μέχρι την πόλη Dawson City) οδήγησα πάνω στον χωμάτινο οδικό άξονα Top of the World Highway (106 χλμ.), ο οποίος δικαίωσε απόλυτα την ονομασία του, καθώς "ακροβατούσε" ανάμεσα στις γυμνές βουνοκορφές και στα μολυβένια σύννεφα…

Με ένα μικρό ferry διέσχισα τον ποταμό Yukon και έβαλα ρόδα στην ατμοσφαιρική Dawson City, που διατηρούσε το ύφος και την προσωπικότητα της εποχής (τέλη του 19ου αιώνα) των ονειροπόλων χρυσοθήρων και των άπληστων τυχοδιωκτών. Και μπορεί να μην συνάντησα εδώ τον Σκρουτζ Μακ Ντακ για να ψάξουμε μαζί στα νερά του ποταμού Klondike για χρυσό, βρήκα όμως έκπληκτος δυο καταστήματα εστίασης Ελλήνων ομογενών (Pan of Gold Pub N’ Grub, The Drunken Goat)! Τελικά, όποια πέτρα και αν σηκώσεις, Έλληνα θα βρεις από κάτω…"

Δείτε τις φωτογραφίες από αυτή την ανταπόκριση του Μητσάκη στη συλλογή που ακολουθεί.

 

Δελτίο στα καύσιμα στην Ε.Ε. εξετάζει η Κομισιόν προειδοποιώντας για μακρά ενεργειακή κρίση

“Θα είναι μια μακρά κρίση … οι τιμές της ενέργειας θα παραμείνουν ψηλά για πολύ καιρό”
διϋλιστήριο
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/4/2026

Με αυτή τη δήλωση ο Επίτροπος Ενέργειας, Dan Jorgensen, προειδοποιεί πως τα χειρότερα δεν έχουν περάσει για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και ειδικότερα ο περιορισμός της κυκλοφορίας στα Στενά του Ορμούζ – ή, ακριβέστερα, το κλείσιμό τους για τους συμμάχους των ΗΠΑ και Ισραήλ – και οι επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια και ενεργειακές υποδομές στην περιοχή έχουν προκαλέσει εδώ και έναν μήνα ράλι ανόδου στις τιμές του πετρελαίου, ενώ δεν διαφαίνεται λύση στον κοντινό ορίζοντα.

Όπως δήλωσε ο Jorgensen, “η ρητορική και οι εκφράσεις που χρησιμοποιούμε είναι τώρα πιο σοβαρές απ’ ό,τι νωρίτερα στην κρίση. Η αναλύσεις μας έδειξαν πως αυτή θα είναι μια μακρόχρονη κατάσταση και οι χώρες πρέπει να βεβαιωθούν πως έχουν όσα χρειάζονται”.

Αν και στις Βρυξέλλες δεν κάνουν ακόμη λόγο για εφοδιαστική κρίση, είναι δεδομένο πλέον πως ο σχεδιασμός γίνεται ενόψει μιας κατάστασης με μακρόχρονες και επίμονες συνέπειες, γεγονός που για την Κομισιόν σημαίνει πως πρέπει να προετοιμαστεί για το χειρότερο σενάριο.

Αυτό μεταφράζεται σε μερικά ακραία μέτρα, ένα από τα οποία έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Η Ε.Ε. έβαλε χέρι στα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου της τον περασμένο μήνα προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές των καυσίμων – ειδικότερα σε κρίσιμους τομείς, όπως οι αερομεταφορές και η βιομηχανία – και δεν αποκλείεται να χρειαστεί να το ξανακάνει σύντομα, αλλά αυτή προφανώς είναι περισσότερο μια σπάνια λύση ανάγκης παρά μια βιώσιμη επιλογή που μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές.

Ομοίως, ένα ακόμη “χειρότερο σενάριο” που ο Jorgensen δεν αποκλείει είναι η καταφυγή σε ποσοτικούς περιορισμούς στη διάθεση καυσίμων. Το λεγόμενο δελτίο στα καύσιμα είναι ένα μέτρο που θα ληφθεί αν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο.

Και, όταν μιλάμε για απροχώρητο, αυτό δεν αφορά φυσικά μόνο για τα καύσιμα των ΙΧ οχημάτων, αλλά τις εμπορευματικές μεταφορές και την βιομηχανική ενέργεια που προφανώς έχουν προτεραιότητα στον σχεδιασμό των Βρυξελλών.

“Εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα και είναι ξεκάθαρο πως, όσο η κατάσταση σοβαρεύει, τόσο περισσότερο θα χρειαστεί να εξετάσουμε και νομοθετικά εργαλεία. Πρέπει να κρατήσουμε τις επιλογές μας ανοικτές και, αν αυτή είναι μια κρίση μακράς διάρκειας, ως προβλέπω, τότε θα χρειαστούμε αυτά τα μέτρα αργότερα,” εξήγησε ο Δανός Επίτροπος.

Ωστόσο η ανατροπή στην ενεργειακή στρατηγική της Ε.Ε. μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν επηρεάζεται από καμιά κρίση και ο Jorgensen το ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει περίπτωση να στραφεί τώρα η Ευρώπη σε ρωσικά καύσιμα, καθώς θα συνεχίσει να τα προμηθεύεται από τις ΗΠΑ και “άλλους συμμάχους”.