Συμφωνία Ε.Ε. - Γερμανίας: τα συνθετικά καύσιμα σωσίβιο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης

Έσπασε το απόλυτο της ηλεκτροκίνησης ως της μόνης λύσης για τα αυτοκίνητα και τα βαν το 2035
E-Fuels
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/3/2023

Ενώ στο Ευρωκοινοβούλιο είχε ψηφιστεί η “πράσινη συμφωνία” για την απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων ΙΧ με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 με αποκλειστική λύση τα αμιγώς ηλεκτρικά, στη συνέχεια η αντίδραση κάποιων χωρών να ψηφίσουν τη συμφωνία προκάλεσε πανικό στην Ένωση. Τελικά οι Βρυξέλλες ήρθαν σε συμφωνία με το Βερολίνο -που ως γίγας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιδρούσε σθεναρά στην προηγούμενη μορφή του Grean Deal- ώστε να διασωθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μέσω των συνθετικών καυσίμων.

Η νέα συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Γερμανίας ανακοινώθηκε το Σάββατο 25/3 το πρωί, μέσω ενός tweet του υπεύθυνου της Grean Deal Frans Timmermans. (https://twitter.com/TimmermansEU/status/1639553948179742720?s=20)

Κάπως έτσι, η Ε.Ε. δεν θα “σκοτώσει” τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 -τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα και τα βαν, καθώς για την ώρα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη / ανακοίνωση για τις μοτοσυκλέτες-, εντάσσοντας τα συνθετικά καύσιμα στην Πράσινη Συμφωνία, μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για την ώρα δεν έχει διευκρινιστεί το πώς ακριβώς θα ενταχθούν τα e-fuels στην Πράσινη Συμφωνία, με την Ε.Ε. να ανακοινώνει πως θα δημιουργήσει μια νέα κατηγορία στις Euro προδιαγραφές, που θα μπορούν να λειτουργήσουν με συνθετικά καύσιμα.

Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με τρόπο που τα καθιστά ελαφρώς πιο φιλικά στο περιβάλλον, αν και συνεχίζουν να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, και με την προηγούμενη Πράσινη Συμφωνία δεν θα μπορούσαν να πάρουν το “οκ” για το 2035. Όμως η βιομηχανία αυτοκινήτου της Γερμανίας πίεσε την Επιτροπή να αναθεωρήσει, κάτι που από την άλλη δεν είδαν με καλό μάτι όσοι επιθυμούσαν πιο δραστικά μέτρα κατά των ρυπογόνων οχημάτων.

“Ο δρόμος είναι καθαρός” δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing. “Εξασφαλίσαμε ευκαιρίες για την Ευρώπη διατηρώντας σημαντικές επιλογές ανοιχτές για κλιματικά ουδέτερη και οικονομικά προσιτή κινητικότητα”.

Εντωμεταξύ η συμφωνία της Γερμανίας με την Ε.Ε. “αδειάζει” την Ιταλία που επιθυμούσε να μπουν και τα βιοκαύσιμα στην Πράσινη Συμφωνία, διαλύοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό μια γενικευμένη αντίδραση από κάποια κράτη-μέλη που απειλούσε να ανατρέψει το Green Deal.

Αναμένουμε νεότερες λεπτομέρειες για τη νέα Πράσινη Συμφωνία μέσα στην εβδομάδα

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.