Συστήματα keyless: κίνδυνοι και προφυλάξεις

Η λύση του… αλουμινόχαρτου!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/4/2019

Η keyless τεχνολογία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα αυτοκίνητα, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται "κοινός" τόπος" και στις μοτοσυκλέτες, με όλο και περισσότερα εργοστάσια να εφαρμόζουν την συγκεκριμένη λύση. Το μόνο που χρειάζεται ο αναβάτης είναι να έχει τον πομπό στην τσέπη του ή κάπου πάνω του, για να πάρει μπροστά η μοτοσυκλέτα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Σίγουρα είναι ένα κομμάτι του ηλεκτρονικού εξοπλισμού που προσθέτει πόντους άνεσης και ευκολίας χρήσης, αλλά όπως έχουμε γράψει επανειλημμένως, είναι και μια από τις πιο αμφιλεγόμενες λειτουργίες σε ό,τι αφορά την ασφάλεια. Πλέον, με τα ηλεκτρονικά μέσα που διαθέτουν οι επίδοξοι κλέφτες, το έργο τους γίνεται πιο εύκολο και με μικρότερο ρίσκο, καθώς δεν χρειάζεται ούτε να σπάνε κλειδαριές τιμονιών, ούτε να παλεύουν να ξεπεράσουν το εμπόδιο του immobilizer.
Η επιβεβαίωση ήρθε πρόσφατα κι από έναν πρώην πράκτορα του FBI, τον Holly Hubert, ο οποίος έχει πλέον δικιά του εταιρεία κυβερνοπροστασίας. Ο Hubert προτείνει στους ιδιοκτήτες οχημάτων με τεχνολογία keyless να τοποθετούν το κλειδί-πομπό τυλιγμένο μέσα σε αλουμινόχαρτο όταν δεν το χρησιμοποιούν. Όπως εξηγεί ο ίδιος, το σύστημα του οχήματος περιμένει το σήμα από το κλειδί για να ενεργοποιηθεί. Αυτό το σήμα υποτίθεται ότι είναι χαμηλής ισχύος, έτσι ώστε να πρέπει να βρίσκεται το κλειδί πολύ κοντά στο όχημα για να μπει σε λειτουργία. Με την πάροδο όμως των ετών και την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι κλέφτες έχουν αρχίσει να ωφελούνται από τα αποτελέσματα αυτής της εξέλιξης. Είναι πια πολύ εύκολο να αγοράσει κανείς από το εμπόριο μια συσκευή που ενισχύει το σήμα του πομπού κι ενώ, για παράδειγμα, το κλειδί μπορεί να βρίσκεται μέσα στο σπίτι, ο ενισχυτής θα δώσει την δυνατότητα να πάρει μπροστά η μοτοσυκλέτα.

Το ίδιο σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αντιγραφεί ο κωδικός του συστήματος.
Για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, να αναφέρουμε πως το 2016, η αμερικάνικη υπηρεσία που ασχολείται με ασφαλιστικά εγκλήματα, κατέγραψε αύξηση 22% στις κλοπές όπου οι κλέφτες απέκτησαν πρόσβαση στους keyless πομπούς. Γι' αυτό το λόγο ο Hubert προτείνει να κρατούνται τα κλειδιά-πομποί τυλιγμένοι σε αλουμινόχαρτο όταν δεν είναι σε χρήση, ούτως ώστε να εμποδίσει του techno-freak κλέφτες να πιάσουν το σήμα που εκπέμπει. Υπάρχει επίσης στο εμπόριο και μια ειδικά θήκη που ονομάζεται "σακούλα Faraday", η οποία έχει το ίδιο σχήμα με ένα κανονικό πλαστικό σακουλάκι, αλλά είναι υπενδεδυμένη εσωτερικά με αλουμίνιο.
Το θέμα της υποκλοπής των σημάτων από τα κλειδιά-πομπούς είναι κάτι που έχει αρχίσει να απασχολεί σοβαρά τα εργοστάσια, καθώς πολλά από τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν ένα μεγάλο πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων. Πριν από τρία χρόνια μάλιστα, ένας χάκερ πήρε τον έλεγχο ενός αυτοκινήτου Jeerp ενώ το αμάξι ήταν εν κινήσεις, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής για ένα τεχνολογικό περιοδικό. Αυτό οδήγησε στην ανάκληση 1,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της εταιρείας…
Γίνεται λοιπόν εύκολα κατανοητό, ότι η απειλή της ηλεκτρονικής υποκλοπής είναι μια πραγματικότητα, η οποία μάλιστα εξελίσσεται ραγδαία παράλληλα με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, κάτι που όπως δείχνουν τα δεδομένα, είναι μια μεγάλη πρόκληση τόσο για τους κατασκευαστές, όσο και για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

 

Νέα Triumph 350 έρχονται στην Ινδία

Ο πρόεδρος της Bajaj επιβεβαίωσε μια νέα γενιά μονοκύλινδρων 350 που θα αποκαλυφθεί σύντομα
Triumph TR 400
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/2/2026

Η Ινδία εισήγαγε ένα νέο φορολογικό σύστημα GST 2.0 (Goods & Services Tax) που θα έχει πολύ σημαντική επίδραση στην εγχώρια βιομηχανία δικύκλων της χώρας.

Τέθηκε σε εφαρμογή στις 22 Σεπτεμβρίου 2025 και βάσει αυτού όλα τα δίκυκλα άνω των 350cc θα επιβαρυνθούν με σημαντικά αυξημένους φόρους πολυτελείας, γεγονός που αναπόφευκτα θα επηρεάσει την ινδική παραγωγή, μεταβάλλοντας τη στρατηγική σκέψη αρκετών κατασκευαστών.

Ένας από αυτούς είναι η Bajaj Auto, της οποίας ο πρόεδρος, Rajiv Bajaj, έχει επανειλημμένα δηλώσει πως η εταιρεία του θα πρέπει να εναρμονιστεί στο νέο φορολογικό καθεστώς προσαρμόζοντας τα μοντέλα που παράγει. Και αυτό δεν θα περιοριστεί μόνο στις μοτοσυκλέτες της Bajaj, αλλά και σε αυτές της Triumph που κατασκευάζει η ινδική εταιρεία.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό κανάλι CNBC, ο κύριος Bajaj έκανε μιαν ακόμη αποκάλυψη: μια νέα γενιά Triumph 350 θα παρουσιαστεί στην Ινδία τον ερχόμενο Απρίλιο.

Αυτή θα αφορά όλα τα υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας με τον μονοκύλινδρο TR 400, δηλαδή τα Speed 400, Scrambler 400Χ και XC, Thruxton 400 και το αποκλειστικό της ινδικής αγοράς  Speed T4 που ουσιαστικά είναι μια φτηνότερη και απλούστερη εκδοχή του Speed 400.

Αποφεύγοντας τις τεχνικές λεπτομέρειες, ο ισχυρός άνδρας της Bajaj άφησε να εννοηθεί πως ο μονοκύλινδρος των 399 cc που φορούν σήμερα όλα τα παραπάνω μοντέλα θα μικρύνει σε χωρητικότητα που δεν θα ξεπερνά τα 350 cc.

Αυτό που δεν εξήγησε είναι το κατά πόσο αυτό θα αφορά μόνο τα ινδικά μοντέλα ή αν θα συμπεριλάβει και την τρέχουσα εξαγώγιμη γκάμα που γνωρίζουμε στην Ευρώπη, δηλαδή όλα τα προαναφερθέντα 400άρια πλην του Speed T4.

Ό,τι και να πούμε προς το παρόν δεν θα είναι τίποτε περισσότερο από εικασία, όπως ακριβώς κάνει και ο ινδικός Τύπος που τείνει προς την άποψη ότι τα 400άρια μοντέλα θα συνεχίσουν ως είχαν στις διεθνείς αγορές, περιορίζοντας τα 350 στην αγορά της Ινδίας.

Αυτό θα σημαίνει πιθανότατα πως η νέα αυτή γενιά των μικρών Triumph 350 cc δεν θα έχει σημαντικές διαφορές με τα τρέχοντα μοντέλα σε επίπεδο εξοπλισμού και σχεδίασης, απλά θα φορούν έναν λίγο μικρότερο και - λογικά - λίγο ηπιότερο κινητήρα, ώστε να μην προκύψει μεγάλη επιβάρυνση τόσο σε επίπεδο εξέλιξης, όσο και στη γραμμή παραγωγής τους.

Οριστικές απαντήσεις για τα νέα Triumph 350 και το μέλλον των ανάλογων ευρωπαϊκών μοντέλων με τον κινητήρα TR400 θα έχουμε σε περίπου δύο μήνες, όταν με το καλό εμφανιστεί επίσημα η νέα γκάμα στην Ινδία.

Στο μεταξύ ένα νέο ερώτημα προκύπτει. Αν αυτό πρόκειται να εφαρμοστεί στα μοντέλα της Triumph, να περιμένουμε κάτι ανάλογο και με τα μοντέλα 390 της ΚΤΜ; Η πρόσφατη επικαιρότητα αυτό μας δείχνει, καθώς η Bajaj φέρεται να ετοιμάζει μια νέα γκάμα με δικύλινδρο κινητήρα έως 500 cc, γεγονός που θα της επιτρέψει να μικρύνει τα μονοκύλινδρα 390 κάτω από τα 350 cc, γεμίζοντας την Α2 γκάμα της ΚΤΜ με δύο σειρές μοντέλων. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας των 350 cc θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κοινού και στα μοντέλα της Bajaj, όπως λ.χ. το Dominar 400, που μοιραία θα προσαρμοστούν στο νέο φορολογικό καθεστώς της Ινδίας.

Ετικέτες