Τετρακύλινδρο Ninja ZX-250R: Τα δυομισάρια επιστρέφουν!

…όπως τα θέλει ο κόσμος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2019

Η Kawasaki ετοιμάζεται να βγάλει δυόμισι τετρακύλινδρο και πολύστροφο, όπως ακριβώς το θέλουν οι Έλληνες, και φυσικά θα το κάνει για την Ασιατική αγορά που αλλάζει μορφή και μπορεί πλέον να υποστηρίξει μοντέλα με μεγαλύτερο κόστος! Διαφορετικά δεν θα υπήρχε περίπτωση να δούμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Η Ινδονησία όμως, μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως έχει ήδη αρχίσει να ξεφεύγει από τα παπιά, μιας και έχει περάσει μία δεκαετία με υπερκυβισμένα και ακριβά παπιά, φτιαγμένα όχι για να επιτελούν το ρόλο του μεταφορικού μέσου, αλλά όλους τους υπόλοιπους που εκφράζει ο μοτοσυκλετισμός.

Πριν από τέσσερα χρόνια, πρώτο ανάμεσα στον κόσμο, το ΜΟΤΟ έβλεπε από κοντά στο Τόκυο τον δικύλινδρο «πύραυλο» της Honda, το CB250RR που πέρασε ενάμιση χρόνο ζωής ως πρωτότυπο, πριν καταχτήσει την Ασία ως μοντέλο παραγωγής. Θυμάστε τι λέγαμε τότε για το τούρμπο Suzuki και το μεσαίο υπετροφοδοτούμενο της Kawasaki που είχαν εκεί; Όταν μιλούσαμε με τα υψηλόβαθμα Ιαπωνικά στελέχη και έλεγαν πως ο ένας περιμένει να δει τι θα κάνει ο άλλος; Πάντα ήταν έτσι με τους Ιάπωνες. Ζουν στον Ιαπωνικό τους μικρόκοσμο και παρακολουθούν ο ένας τον άλλο, αγνοώντας τα εξωτερικά ερεθίσματα. Ολοένα και λιγότερο τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως να είναι μία τάση που έχει σβήσει. Η επιτυχία της Honda στην Ασία με το CBR, εξασφάλισε την προσοχή της Kawasaki που το σχέδιο το είχε έτοιμο, χρόνια τώρα. Η φήμη μόνο καινούρια δεν είναι. Όπως τόσες και τόσες άλλες. Πόσες φορές έχετε διαβάσει πως «έρχεται το νέο Hayabusa» όχι από εμάς, αλλά γενικότερα εκεί έξω. Όπως και το turbo της Suzuki… όπως και τόσα και τόσα άλλα. Παρεμπιπτόντως το Hayabusa θα έρθει αυτή την φορά, αλλά τώρα είμαστε στο δυόμισι, τετρακύλινδρο Kawasaki που επίσης το ακούμε για σχεδόν μία πενταετία. Αυτή την φορά όμως, η φήμη διασταυρώνεται από περισσότερες από μία ή δύο πλευρές και αναμένεται να εμφανιστεί το Tokyo Motor Show, στα τέλη Οκτωβρίου φέτος. Εκεί που τέσσερα χρόνια πριν, είδαμε το δικύλινδρο Honda… Το MOTO θα είναι και φέτος στο Τόκιο αναμένοντας να το δει από κοντά με την υπόσχεση μάλιστα πως θα είναι «Made in Japan» ο κινητήρας και το πλαίσιο και θα συναρμολογείται στην Ινδονησία. Ώστε να καταφέρει να περάσει από την νομοθεσία της χώρας, την μόνη αιτία για την προσέλκυση ορισμένων από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του κόσμου…

Με τα παραπάνω δεδομένα γίνεται πιο σαφές, πως το μικρό τετρακύλινδρο θα είναι προορισμένο στην σπορ οδήγηση και όχι στην εικόνα ή στην αίσθηση αυτή και μόνο. Πολύστροφη και φτιαγμένη με τα σημερινά δεδομένα, η μικρή supersport θα υπόσχεται αυξημένη και γραμμική απόδοση χωρίς υπερβολική κατανάλωση απέναντι στα οικονομικά μονοκύλινδρα και δικύλινδρα με τα οποία αναγκαστικά θα έρθει απέναντι, αν και θα τους χωρίζουν θέματα φιλοσοφίας και προσέγγισης.

Καλά και κακά νέα ταυτόχρονα, μιας και είναι δύσκολο να περιμένουμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Από πλευράς ρύπων και κατανάλωσης, ο σύγχρονος κινητήρας του δεν αναμένεται να έχει πρόβλημα προσαρμογής. Το πρόβλημα είναι πως δεν αναμένεται να έχει αγοραστικό ενδιαφέρον στην Ευρώπη, για να μπει το εργοστάσιο στην διαδικασία να το προσαρμόσει. Αυτό όμως είναι πολύ νωρίς να το προεξοφλήσει κανείς. Θέλουν και οι ίδιοι να μετρήσουν τις αντιδράσεις του κόσμου και σε περίπτωση που αυτές είναι πάνω από το αναμενόμενο να συζητήσουν μία τέτοια προοπτική. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι οι ασιατικές αγορές και πιο συγκεκριμένα η Ινδονησία, εκεί που το μοντέλο και η κουλτούρα του μοτοσυκλετισμού αλλάζει ραγδαία, κάνοντας άλματα.

Με τα σημερινά 250άρια και 300άρια ή 400άρια πλέον, έχουμε αποδείξει πως κινείσαι πολύ γρήγορα και στην πίστα διασκεδάζεις και μαθαίνεις χωρίς να καταναλώνεις τα ελαστικά σαν χαπάκια. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χαρίζει αυτό το στιλ της οδήγησης που θα είχες από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, καθώς θα πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τα όρια κρατώντας το γκάζι περισσότερο ανοικτό για να έχεις καλύτερη έξοδο από τις στροφές. Μαζί με τον ρυθμό, θα σε συντροφεύει και ένας γνήσιο αγωνιστικός ήχος, πράγμα εξίσου σημαντικό.

Μένει να δούμε με πιο «κόλπο» ακριβώς, θα καταφέρουμε να το έχουμε και στην ιδιαίτερη περίπτωση της Ελλάδας… Όπως επίσης και να επαληθευτεί η φήμη στο επόμενο Tokyo Motor Show…

 

Ετικέτες

Η Polaris πατεντάρει κράνος που διαγιγνώσκει πότε είσαι κουρασμένος

Μένει να δούμε αν θα πάρει τον δρόμο προς την παραγωγή
polaris
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Η τελευταία πατέντα της Polaris υποδηλώνει ότι το μελλοντικό σου κράνος θα μπορεί να παρακολουθεί την κόπωσή σου, να ελέγχει το όχημά σου και να αποφασίζει πότε πρέπει να σταματήσεις την οδήγηση.

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Polaris περιγράφει ένα modular έξυπνο κράνος εξοπλισμένο με GPS, βιομετρικούς αισθητήρες, εξοπλισμό επικοινωνίας, φώτα και αφαιρούμενες ηλεκτρονικές μονάδες. Οι μοτοσυκλετιστές θα μπορούν να επικοινωνούν μέσω δικτύων, να συντονίζουν ομαδικές βόλτες και να χειρίζονται ορισμένες λειτουργίες του οχήματος απευθείας από κουμπιά τοποθετημένα στο κράνος. Όλα αυτά είναι αρκετά λογικά. Οι μοτοσυκλετιστές χρησιμοποιούν ήδη συσκευές επικοινωνίας Bluetooth, κάμερες, συστήματα πλοήγησης και εφαρμογές. Ο συνδυασμός ορισμένων από αυτές τις λειτουργίες σε μια ενιαία πλατφόρμα δεν λογίζεται ως αρνητικό.

Polaris

Βέβαια, η τεχνολογία του συγκεκριμένου κράνους δεν σταματά εκεί, αφού ένα σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης που καταγράφει τις κινήσεις του κεφαλιού, την επιτάχυνση, τα βιομετρικά στοιχεία του αναβάτη και τη δραστηριότητα των αναρτήσεων του οχήματος θα υπολογίσει αυτό που η Polaris ονομάζει “Συνολική Μεταδιδόμενη Ενέργεια” (Total Energy Imparted). Η ιδέα είναι να προσδιοριστεί πόσο σωματικά καταπονημένος έχει γίνει ο αναβάτης με την πάροδο του χρόνου. Αν συγκεντρωθούν αρκετοί “πόντοι” κόπωσης, το σύστημα αρχίζει να εκπέμπει προειδοποιήσεις.

Σύμφωνα με τα σχέδια, το κράνος θα μπορούσε να ζητήσει επιβεβαίωση ότι ο αναβάτης είναι σε εγρήγορση και προσέχει. Εάν ο αναβάτης δεν απαντήσει εντός συγκεκριμένων χρονικών ορίων, το σύστημα θα μπορούσε ενδεχομένως να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του οχήματος, περιορίζοντας την απόδοση ή μειώνοντας την ταχύτητα.

Polaris

Πολλοί έμπειροι αναβάτες θα θεωρήσουν πως δεν πρέπει και δεν χρειάζεται ένα κράνος να πάρει μία τέτοια απόφαση, όμως είναι από τις περιπτώσεις που η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί υπέρ του ανθρώπου και να προλάβει δύσκολες καταστάσεις.

Μία άλλη λειτουργία της Polaris περιγράφει συστήματα σύνδεσης για ομαδικές βόλτες που μπορούν να παρακολουθούν πόσο μακριά απομακρύνονται οι αναβάτες από έναν καθορισμένο αναβάτη και οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν οι αναβάτες απομακρύνονται υπερβολικά.

Βέβαια, μένει να δούμε αν οι παραπάνω λειτουργίες θα πάρουν τον δρόμο προς την παραγωγή, καθώς πολλά διπλώματα ευρεσιτεχνίας έχουν μείνει στα συρτάρια και οι ιδέες δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Σημαντικό πάντως είναι να αναφέρουμε πως η η Polaris δεν είναι απλώς ένας κατασκευαστής οχημάτων, αλλά κατέχει επίσης την Klim, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον τομέα του εξοπλισμού για μοτοσυκλέτες και μηχανοκίνητα σπορ.

Ετικέτες