Τετρακύλινδρο Ninja ZX-250R: Τα δυομισάρια επιστρέφουν!

…όπως τα θέλει ο κόσμος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2019

Η Kawasaki ετοιμάζεται να βγάλει δυόμισι τετρακύλινδρο και πολύστροφο, όπως ακριβώς το θέλουν οι Έλληνες, και φυσικά θα το κάνει για την Ασιατική αγορά που αλλάζει μορφή και μπορεί πλέον να υποστηρίξει μοντέλα με μεγαλύτερο κόστος! Διαφορετικά δεν θα υπήρχε περίπτωση να δούμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Η Ινδονησία όμως, μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως έχει ήδη αρχίσει να ξεφεύγει από τα παπιά, μιας και έχει περάσει μία δεκαετία με υπερκυβισμένα και ακριβά παπιά, φτιαγμένα όχι για να επιτελούν το ρόλο του μεταφορικού μέσου, αλλά όλους τους υπόλοιπους που εκφράζει ο μοτοσυκλετισμός.

Πριν από τέσσερα χρόνια, πρώτο ανάμεσα στον κόσμο, το ΜΟΤΟ έβλεπε από κοντά στο Τόκυο τον δικύλινδρο «πύραυλο» της Honda, το CB250RR που πέρασε ενάμιση χρόνο ζωής ως πρωτότυπο, πριν καταχτήσει την Ασία ως μοντέλο παραγωγής. Θυμάστε τι λέγαμε τότε για το τούρμπο Suzuki και το μεσαίο υπετροφοδοτούμενο της Kawasaki που είχαν εκεί; Όταν μιλούσαμε με τα υψηλόβαθμα Ιαπωνικά στελέχη και έλεγαν πως ο ένας περιμένει να δει τι θα κάνει ο άλλος; Πάντα ήταν έτσι με τους Ιάπωνες. Ζουν στον Ιαπωνικό τους μικρόκοσμο και παρακολουθούν ο ένας τον άλλο, αγνοώντας τα εξωτερικά ερεθίσματα. Ολοένα και λιγότερο τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως να είναι μία τάση που έχει σβήσει. Η επιτυχία της Honda στην Ασία με το CBR, εξασφάλισε την προσοχή της Kawasaki που το σχέδιο το είχε έτοιμο, χρόνια τώρα. Η φήμη μόνο καινούρια δεν είναι. Όπως τόσες και τόσες άλλες. Πόσες φορές έχετε διαβάσει πως «έρχεται το νέο Hayabusa» όχι από εμάς, αλλά γενικότερα εκεί έξω. Όπως και το turbo της Suzuki… όπως και τόσα και τόσα άλλα. Παρεμπιπτόντως το Hayabusa θα έρθει αυτή την φορά, αλλά τώρα είμαστε στο δυόμισι, τετρακύλινδρο Kawasaki που επίσης το ακούμε για σχεδόν μία πενταετία. Αυτή την φορά όμως, η φήμη διασταυρώνεται από περισσότερες από μία ή δύο πλευρές και αναμένεται να εμφανιστεί το Tokyo Motor Show, στα τέλη Οκτωβρίου φέτος. Εκεί που τέσσερα χρόνια πριν, είδαμε το δικύλινδρο Honda… Το MOTO θα είναι και φέτος στο Τόκιο αναμένοντας να το δει από κοντά με την υπόσχεση μάλιστα πως θα είναι «Made in Japan» ο κινητήρας και το πλαίσιο και θα συναρμολογείται στην Ινδονησία. Ώστε να καταφέρει να περάσει από την νομοθεσία της χώρας, την μόνη αιτία για την προσέλκυση ορισμένων από τα μεγαλύτερα εργοστάσια του κόσμου…

Με τα παραπάνω δεδομένα γίνεται πιο σαφές, πως το μικρό τετρακύλινδρο θα είναι προορισμένο στην σπορ οδήγηση και όχι στην εικόνα ή στην αίσθηση αυτή και μόνο. Πολύστροφη και φτιαγμένη με τα σημερινά δεδομένα, η μικρή supersport θα υπόσχεται αυξημένη και γραμμική απόδοση χωρίς υπερβολική κατανάλωση απέναντι στα οικονομικά μονοκύλινδρα και δικύλινδρα με τα οποία αναγκαστικά θα έρθει απέναντι, αν και θα τους χωρίζουν θέματα φιλοσοφίας και προσέγγισης.

Καλά και κακά νέα ταυτόχρονα, μιας και είναι δύσκολο να περιμένουμε κάτι τέτοιο στην Ευρώπη. Από πλευράς ρύπων και κατανάλωσης, ο σύγχρονος κινητήρας του δεν αναμένεται να έχει πρόβλημα προσαρμογής. Το πρόβλημα είναι πως δεν αναμένεται να έχει αγοραστικό ενδιαφέρον στην Ευρώπη, για να μπει το εργοστάσιο στην διαδικασία να το προσαρμόσει. Αυτό όμως είναι πολύ νωρίς να το προεξοφλήσει κανείς. Θέλουν και οι ίδιοι να μετρήσουν τις αντιδράσεις του κόσμου και σε περίπτωση που αυτές είναι πάνω από το αναμενόμενο να συζητήσουν μία τέτοια προοπτική. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι οι ασιατικές αγορές και πιο συγκεκριμένα η Ινδονησία, εκεί που το μοντέλο και η κουλτούρα του μοτοσυκλετισμού αλλάζει ραγδαία, κάνοντας άλματα.

Με τα σημερινά 250άρια και 300άρια ή 400άρια πλέον, έχουμε αποδείξει πως κινείσαι πολύ γρήγορα και στην πίστα διασκεδάζεις και μαθαίνεις χωρίς να καταναλώνεις τα ελαστικά σαν χαπάκια. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χαρίζει αυτό το στιλ της οδήγησης που θα είχες από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, καθώς θα πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τα όρια κρατώντας το γκάζι περισσότερο ανοικτό για να έχεις καλύτερη έξοδο από τις στροφές. Μαζί με τον ρυθμό, θα σε συντροφεύει και ένας γνήσιο αγωνιστικός ήχος, πράγμα εξίσου σημαντικό.

Μένει να δούμε με πιο «κόλπο» ακριβώς, θα καταφέρουμε να το έχουμε και στην ιδιαίτερη περίπτωση της Ελλάδας… Όπως επίσης και να επαληθευτεί η φήμη στο επόμενο Tokyo Motor Show…

 

Ετικέτες

Vespa: Γιορτάζει από σήμερα τα 80 της χρόνια στη Ρώμη

Πρόκειται μάλιστα για μια τετραήμερη εκδήλωση
Vespa
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2026

Από τις 25 έως τις 28 Ιουνίου, το αθλητικό συγκρότημα της Ρώμης, το Foro Italico, γνωστό για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1960 και του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1990, θα φιλοξενήσει Vespa Clubs από περίπου 60 χώρες.

Ο Ιταλός Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών αναμένεται να παρουσιάσει ένα αναμνηστικό νόμισμα με θέμα τη Vespa για την έναρξη της εκδήλωσης, ενώ στο επίκεντρο θα βρίσκεται μια έκθεση φωτογραφίας που επιμελήθηκε ο διάσημος φωτογράφος Giacomo Bretzel.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Piaggio, Matteo Colaninno, δήλωσε: “Η Vespa δημιουργήθηκε το 1946, την ίδια χρονιά με την Ιταλική Δημοκρατία: σε 80 χρόνια έχει γίνει μάρτυρας μεταβαλλόμενων εποχών, τρόπων ζωής και γενεών.

Η πορεία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της Ιταλίας: τις δυσκολίες και τις ελπίδες της μεταπολεμικής περιόδου, την ανάκαμψη των δεκαετιών του 1950 και του 1960, την οικονομική άνθηση και την κινητικότητα”.

Vespa

Η εκδήλωση θα φιλοξενήσει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rally Vespa και θα δοκιμάσει τους πιο έμπειρους αναβάτες με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Vespa Gymkhana, πριν από μια μεγάλη παρέλαση στην οποία χιλιάδες Vespa όλων των μοντέλων και ηλικιών θα βγουν στους δρόμους της Ρώμης και θα περιηγηθούν στα ιστορικά μνημεία της πόλης.

Το μεγάλο φινάλε θα είναι ο Διαγωνισμός Κομψότητας, στο πλαίσιο του οποίου τα πιο σπάνια και ενδιαφέροντα μοντέλα από όλες τις δεκαετίες θα παρελάσουν σε όλο το συγκρότημα. Μεταξύ αυτών των μοντέλων συγκαταλέγεται και η Vespa 150 Troupes Aero Portees, η οποία κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας του γαλλικού στρατού για τη μεταφορά αντιαρματικών όπλων. 

Το πρώτο σκούτερ Vespa, κυβισμού 98cc και ισχύος 3,2bhp, κυκλοφόρησε το 1946. Όπως πολλές εταιρείες μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Piaggio, η οποία προηγουμένως κατασκεύαζε αεροπλάνα, χρειάστηκε να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του νέου μεταπολεμικού κόσμου.

Μέσα στα χρόνια έχουν κατασκευαστεί πάνω από 150 διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις Vespa, από τα κλασικά δίχρονα, ημιαυτόματα μοντέλα τριών και τεσσάρων ταχυτήτων του 20ού αιώνα έως τα πιο στρογγυλεμένα, σύγχρονα τετράχρονα μοντέλα CVT της σημερινής εποχής.

Vespa

Χάρη στην κοινή προσπάθεια των εργοστασίων στην Ιταλία, καθώς και στο Βιετνάμ και την Ινδία, η εταιρεία πλησιάζει το ορόσημο των είκοσι εκατομμυρίων σκούτερ που έχουν κατασκευαστεί παγκοσμίως. 

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε όλους και η είσοδος είναι δωρεάν· ωστόσο, οι εγγραφές πρέπει να γίνουν εκ των προτέρων εδώ.