Υπάρχουν παπιά και στην Αγγλία – Αύξηση πωλήσεων τα τελευταία 2 χρόνια!

Είχαν εξαφανιστεί από την αγγλική αγορά για χρόνια
Από το

motomag

7/2/2022

Μία είδηση για ένα ταξίδι 2.500 χιλιομέτρων που ετοιμάζουν έξι Άγγλοι την Άνοιξη με παπιά, φέρνει στην επιφάνεια την ιστορία της ύπαρξής στην Μ.Βρετανία, και ιδιαίτερα των Honda C90 που αποτελούν πλειοψηφία. Οι έξι φίλοι θα ταξιδέψουν από το Winterton του Lincolnshire, ένα χωριό ανατολικά του Μάντσεστερ μέχρι το Benidorm μία πόλη της Ισπανίας που ζει αποκλειστικά από συγκεκριμένο τύπο τουρισμού. Το Benidorm προσελκύει το είδος τουρισμού που έχει το Φαλιράκι της Ρόδου και ο Λαγανάς της Ζακύνθου αλλά με βαρύ πολλαπλασιασμό σε νούμερα. Είναι τόσο ασφυκτική η κατάσταση που έχει φτάσει σε σημείο να αλλάξει την μορφολογία του τόπου καθώς έχουν χτιστεί πανάσχημες ψηλές πολυκατοικίες πάνω στο κύμα και όλη η περιοχή είναι φτιαγμένη για να υποστηρίζει μία συγκεκριμένη ζωή τους μισούς μήνες κάθε έτους.

Ωστόσο οι έξι φίλοι δεν θα διασχίσουν έξι χώρες σε έξι μέρες πάνω σε έξι παπιά μόνο και μόνο για να γίνουν τύφλα στο Benidorm, αλλά θέλουν να μαζέψουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν για τα έξοδα φιλοξενίας στον οίκο ευγηρίας για τον πατέρα ενός εκ των συμμετεχόντων. Αυτός είναι ο πρώτος και σωστός λόγος που το επικείμενο ταξίδι τους έγινε είδηση στην MCN, που αποτελεί σοβαρό μέσο για την μοτοσυκλετιστική ειδησεογραφία, ωστόσο η είδηση συνέχισε το ταξίδι της και σε διάφορα site που έχουν ξεπηδήσει με θέμα την μοτοσυκλέτα και ψάχνουν το παραμικρό για να το αναδείξουν σε θέμα. Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που δεν υπάρχουν πολλές ειδήσεις και δεν κάνουν δικές τους δοκιμές για να γεμίσουν σε ύλη παρά μόνο παρουσιάσεις κατά παραγγελία των αντιπροσωπειών, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν κενά. Εμείς πιάνουμε το θέμα τώρα καθώς βρεθήκαμε κατά την παρουσίαση του Honda ADV350 με τον διευθυντή της Honda Europe που συστεγάζεται στο ίδιο κτήριο με την Honda UK, έχουν έναν όροφο διαφορά, και με αφορμή το ταξίδι με τα C90, μας εξηγούσε πως υπάρχει μία πρωτοφανής αναβίωση του παπιού στην Αγγλία!

Πέρα από την Ελλάδα δεν θα δει κανείς παπιά στην υπόλοιπη Ευρώπη, εκτός κι αν θέλουμε να υπολογίσουμε τους διψήφιους αριθμούς πωλήσεων που σημειώνουν σε αγορές δεκάδων χιλιάδων μονάδων. Για παράδειγμα υπάρχουν 3-4 παπιά στο Παρίσι που όταν χρειαστεί αναγκάζονται να ψάχνουν ανταλλακτικά στην Ελλάδα και στην Αγγλία, ενώ σύμφωνα με την Honda Europe η Ελλάδα καταλαμβάνει σχεδόν το σύνολο της πίτας πωλήσεων παπιών στην Ευρώπη. Κι όλα αυτά πριν την εφαρμογή των Euro5 κανονισμών που περιορίζουν ολότελα τα διαθέσιμα μοντέλα μιας και οι κατασκευαστές δεν μπαίνουν στην διαδικασία εξόδων για να εξελίξουν ένα μοντέλο που στην αγορά της Ασίας πουλά εκατομμύρια μονάδες ως έχει, μόνο και μόνο για να σημειώσουν μερικές πωλήσεις που ούτε το κόστος της μετάβασης στο Euro5 δεν μπορούν να καλύψουν!

Κλείνοντας την παρένθεση αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε παπιά και στην Ελληνική αγορά, με ορισμένους εισαγωγείς να προχωρούν σε λύσεις της τελευταίας στιγμής κάνοντας κατάλληλες μετατροπές για να συμβαδίσουν με τις νέες προδιαγραφές.

Κι όμως, το μοναδικό παράδειγμα της Ελλάδας απαντάται και στην Αγγλία, που μετά από δεκαετίες σημειώνεται αύξηση σε πωλήσεις νέων παπιών, την οποία κανείς δεν την περίμενε, ούτε και μπορεί με σαφήνεια να δικαιολογήσει. Στην Αγγλία υπήρχαν πάντοτε παπιά και η οργανωμένη παρέα με τα Honda C90 είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα, παρόλο που η συγκεκριμένη παρέα δυσκολεύτηκε να βρει έξι διαφορετικά C90 και μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση.

Υπάρχει ωστόσο λέσχη ιδιοκτητών C90 που είναι και με τεράστια διαφορά το παπί που έχει πουληθεί περισσότερο στην Αγγλία. Σύμφωνα με την Honda Europe το Cub είχε το δικό του κοινό στην Αγγλία, ενώ τα παπιά της Honda επέστρεψαν στους δείκτες πωλήσεων της Αγγλίας πριν από μία πενταετία περίπου. Πέρασαν από μία οριζοντίωση μέσα σε αυτό το διάστημα και από το 2020 και μετά βρίσκονται σε άνοδο με το Super Cub που δεν είναι και φθηνό, να σημειώνει αρκετές πωλήσεις για τα δεδομένα της αγοράς. Προφανώς ένας από τους πρώτους λόγος για την άνοδο πωλήσεων μπορεί να αποδοθεί στην νοσταλγία για το Cub αλλά μόνο σε ένα βαθμό. Υπάρχει και η πρακτική πλευρά για τους Εγγλέζους. Τα παπιά κινδυνεύουν λιγότερο από κλοπές που είναι κανονική μάστιγα στα αστικά κέντρα της Αγγλίας και έχουν οικονομική ασφάλιση που αποτελεί ένα από τα ακριβότερα έξοδα στην χρήση μοτοσυκλέτας στην Αγγλία.

Στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης που βρισκόμαστε, συνδυάζουμε πολλά της καθημερινής ζωής που βρίσκονται μεταξύ κόσμων και η χρήση του παπιού είναι ένα από αυτά. Ωστόσο δεν είμαστε οι μόνοι σε αυτή την ήπειρο που τα αγαπάμε, υπάρχουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και μάλιστα στην Αγγλία περισσότερο από άλλες με το νέο να είναι πως τώρα πλέον γνωρίζουν και άνθιση πωλήσεων! Εμάς θα μας βόλευε να μην είμαστε η μοναδική αγορά παπιών στην Ευρώπη, τουλάχιστον μέχρι όλες οι χώρες να ακολουθούν τις ίδιες προδιαγραφές.

Ετικέτες

Κοσμοϊστορική αλλαγή KTM : Τέρμα ο Kiska! Προσέλαβε υπεύθυνο σχεδιασμού τον Christof Taubl

Επιστρέφει τον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών της σε εσωτερική διαδικασία
KTM Design
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

O πολυετής δεσμός της αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών με τον σχεδιαστικό οίκο KISKA έχει περάσει από πολλά στάδια και για πρώτη φορά φτάνει στον τέλος του!

Ο δεσμός της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το Αυστριακό εργοστάσιο είχε δημιουργήσει διαγωνισμό με στόχο την ανεύρεση σχεδιαστή, για το τότε νέο LC4.

Η εταιρεία του Gerald KISKA κατόρθωσε να ξεχωρίσει θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας μακράς συνεργασίας που έφτασε μέχρι και τον σχεδιασμό το 1994, από την KISKA, του πλέον γνωστού σε όλους μας λογότυπου της KTM που η εταιρεία διατηρεί έως τώρα.

Το μεγάλο όμως ζήτημα για εμάς στο MOTO είναι πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της ΚΤΜ, Stefan Pierer μοιραζόταν μια πολύ στενή, φιλική σχέση με τον Gerald KISKA, με τις απόψεις του δεύτερου να έχουν βάρος στην πλεύση της ΚΤΜ, ακόμα και πέρα από το σχεδιαστικό σκέλος. Γεγονός ίσως όχι πάντα θετικό για την πορεία των Αυστριακών, όπως μερίδα των στελεχών έχει σχολιάσει και απευθείας στον Pierer σε διαφορετικές στιγμές αυτής της μακροχρόνιας πορείας.

KTM Design

Η συνεργασία επεκτάθηκε σταδιακά, με πληθώρα μοντέλων της ΚΤΜ να επιμελούνται από την KISKA και την ανάπτυξη και εδραίωση της μίας, να συμπαρασύρει και την άλλη, ισχυροποιώντας τον δεσμό τους και φτάνοντας μέχρι την μερική εξαγορά του σχεδιαστικού οίκου από τον κατασκευαστή αρχικά σε ποσοστό 13,4%, με αύξηση στο 26% το 2017 και σε 50% στην συνέχεια.

Το κέντρο της σχεδιαστικής εταιρείας μεταφέρθηκε δίπλα στο εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattighofen αποτελώντας ουσιαστικά πλέον μέρος του ομίλου Pierer Mobility, μαζί με τις KTM, Husqvarna και GasGas. Οι οικονομικές δυσκολίες της Pierer Mobility οδήγησαν σε απόσχιση θυγατρικών όπως η KTM Sportcar GmbH, η MV Agusta αλλά και η KISKA καθώς η Loxone μια εταιρεία αυτοματισμών, απέκτησε το 51% των μετοχών της KISKA , το πλειοψηφικό δηλαδή μετοχικό πακέτο και κατ’ επέκταση, τον έλεγχο του σχεδιαστικού κέντρου, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον και την σχεδιαστική γραμμή των επερχόμενων μοντέλων της ΚΤΜ.

KTM Design
ο Christof Taubl, αντιπρόεδρος στο νέο τμήμα σχεδιασμού​​​ της KTM

Η τελευταία εξέλιξη είναι πως η ΚΤΜ, υπό τον ινδικό πλέον έλεγχο της Bajaj, επαναφέρει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων της σε εσωτερική διαδικασία απομακρύνοντας τον επίσημα από την KISKA , προσλαμβάνoντας και θέτοντας αντιπρόεδρο στο τμήμα σχεδιασμού τον Christof Taubl.

Ο νέος αντιπρόεδρος σχεδιασμού, Christof Taubl, με σπουδές στην βιομηχανική σχεδίαση και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχεδίαση μεταφορών, κατόρθωσε μέσα από μια 17ετή πορεία, να ανελιχθεί από junior designer σε υψηλόβαθμο στέλεχος στην… καλά το μαντέψατε... KISKA.

Φυσικά και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για την αισθητική συνέχεια των μοντέλων της πορτοκαλί εταιρείας, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε σε μια ομαλή μετάβαση στην νέα εποχή, υπό την διοίκηση ενός ανθρώπου που συμμετείχε στην παλιά, έστω και από άλλη πλέον σκοπιά.