Υπάρχουν παπιά και στην Αγγλία – Αύξηση πωλήσεων τα τελευταία 2 χρόνια!

Είχαν εξαφανιστεί από την αγγλική αγορά για χρόνια
Από το

motomag

7/2/2022

Μία είδηση για ένα ταξίδι 2.500 χιλιομέτρων που ετοιμάζουν έξι Άγγλοι την Άνοιξη με παπιά, φέρνει στην επιφάνεια την ιστορία της ύπαρξής στην Μ.Βρετανία, και ιδιαίτερα των Honda C90 που αποτελούν πλειοψηφία. Οι έξι φίλοι θα ταξιδέψουν από το Winterton του Lincolnshire, ένα χωριό ανατολικά του Μάντσεστερ μέχρι το Benidorm μία πόλη της Ισπανίας που ζει αποκλειστικά από συγκεκριμένο τύπο τουρισμού. Το Benidorm προσελκύει το είδος τουρισμού που έχει το Φαλιράκι της Ρόδου και ο Λαγανάς της Ζακύνθου αλλά με βαρύ πολλαπλασιασμό σε νούμερα. Είναι τόσο ασφυκτική η κατάσταση που έχει φτάσει σε σημείο να αλλάξει την μορφολογία του τόπου καθώς έχουν χτιστεί πανάσχημες ψηλές πολυκατοικίες πάνω στο κύμα και όλη η περιοχή είναι φτιαγμένη για να υποστηρίζει μία συγκεκριμένη ζωή τους μισούς μήνες κάθε έτους.

Ωστόσο οι έξι φίλοι δεν θα διασχίσουν έξι χώρες σε έξι μέρες πάνω σε έξι παπιά μόνο και μόνο για να γίνουν τύφλα στο Benidorm, αλλά θέλουν να μαζέψουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν για τα έξοδα φιλοξενίας στον οίκο ευγηρίας για τον πατέρα ενός εκ των συμμετεχόντων. Αυτός είναι ο πρώτος και σωστός λόγος που το επικείμενο ταξίδι τους έγινε είδηση στην MCN, που αποτελεί σοβαρό μέσο για την μοτοσυκλετιστική ειδησεογραφία, ωστόσο η είδηση συνέχισε το ταξίδι της και σε διάφορα site που έχουν ξεπηδήσει με θέμα την μοτοσυκλέτα και ψάχνουν το παραμικρό για να το αναδείξουν σε θέμα. Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που δεν υπάρχουν πολλές ειδήσεις και δεν κάνουν δικές τους δοκιμές για να γεμίσουν σε ύλη παρά μόνο παρουσιάσεις κατά παραγγελία των αντιπροσωπειών, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν κενά. Εμείς πιάνουμε το θέμα τώρα καθώς βρεθήκαμε κατά την παρουσίαση του Honda ADV350 με τον διευθυντή της Honda Europe που συστεγάζεται στο ίδιο κτήριο με την Honda UK, έχουν έναν όροφο διαφορά, και με αφορμή το ταξίδι με τα C90, μας εξηγούσε πως υπάρχει μία πρωτοφανής αναβίωση του παπιού στην Αγγλία!

Πέρα από την Ελλάδα δεν θα δει κανείς παπιά στην υπόλοιπη Ευρώπη, εκτός κι αν θέλουμε να υπολογίσουμε τους διψήφιους αριθμούς πωλήσεων που σημειώνουν σε αγορές δεκάδων χιλιάδων μονάδων. Για παράδειγμα υπάρχουν 3-4 παπιά στο Παρίσι που όταν χρειαστεί αναγκάζονται να ψάχνουν ανταλλακτικά στην Ελλάδα και στην Αγγλία, ενώ σύμφωνα με την Honda Europe η Ελλάδα καταλαμβάνει σχεδόν το σύνολο της πίτας πωλήσεων παπιών στην Ευρώπη. Κι όλα αυτά πριν την εφαρμογή των Euro5 κανονισμών που περιορίζουν ολότελα τα διαθέσιμα μοντέλα μιας και οι κατασκευαστές δεν μπαίνουν στην διαδικασία εξόδων για να εξελίξουν ένα μοντέλο που στην αγορά της Ασίας πουλά εκατομμύρια μονάδες ως έχει, μόνο και μόνο για να σημειώσουν μερικές πωλήσεις που ούτε το κόστος της μετάβασης στο Euro5 δεν μπορούν να καλύψουν!

Κλείνοντας την παρένθεση αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε παπιά και στην Ελληνική αγορά, με ορισμένους εισαγωγείς να προχωρούν σε λύσεις της τελευταίας στιγμής κάνοντας κατάλληλες μετατροπές για να συμβαδίσουν με τις νέες προδιαγραφές.

Κι όμως, το μοναδικό παράδειγμα της Ελλάδας απαντάται και στην Αγγλία, που μετά από δεκαετίες σημειώνεται αύξηση σε πωλήσεις νέων παπιών, την οποία κανείς δεν την περίμενε, ούτε και μπορεί με σαφήνεια να δικαιολογήσει. Στην Αγγλία υπήρχαν πάντοτε παπιά και η οργανωμένη παρέα με τα Honda C90 είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα, παρόλο που η συγκεκριμένη παρέα δυσκολεύτηκε να βρει έξι διαφορετικά C90 και μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση.

Υπάρχει ωστόσο λέσχη ιδιοκτητών C90 που είναι και με τεράστια διαφορά το παπί που έχει πουληθεί περισσότερο στην Αγγλία. Σύμφωνα με την Honda Europe το Cub είχε το δικό του κοινό στην Αγγλία, ενώ τα παπιά της Honda επέστρεψαν στους δείκτες πωλήσεων της Αγγλίας πριν από μία πενταετία περίπου. Πέρασαν από μία οριζοντίωση μέσα σε αυτό το διάστημα και από το 2020 και μετά βρίσκονται σε άνοδο με το Super Cub που δεν είναι και φθηνό, να σημειώνει αρκετές πωλήσεις για τα δεδομένα της αγοράς. Προφανώς ένας από τους πρώτους λόγος για την άνοδο πωλήσεων μπορεί να αποδοθεί στην νοσταλγία για το Cub αλλά μόνο σε ένα βαθμό. Υπάρχει και η πρακτική πλευρά για τους Εγγλέζους. Τα παπιά κινδυνεύουν λιγότερο από κλοπές που είναι κανονική μάστιγα στα αστικά κέντρα της Αγγλίας και έχουν οικονομική ασφάλιση που αποτελεί ένα από τα ακριβότερα έξοδα στην χρήση μοτοσυκλέτας στην Αγγλία.

Στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης που βρισκόμαστε, συνδυάζουμε πολλά της καθημερινής ζωής που βρίσκονται μεταξύ κόσμων και η χρήση του παπιού είναι ένα από αυτά. Ωστόσο δεν είμαστε οι μόνοι σε αυτή την ήπειρο που τα αγαπάμε, υπάρχουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και μάλιστα στην Αγγλία περισσότερο από άλλες με το νέο να είναι πως τώρα πλέον γνωρίζουν και άνθιση πωλήσεων! Εμάς θα μας βόλευε να μην είμαστε η μοναδική αγορά παπιών στην Ευρώπη, τουλάχιστον μέχρι όλες οι χώρες να ακολουθούν τις ίδιες προδιαγραφές.

Ετικέτες

Thrust Motor DSR 125 & 150 - Υψηλού επιπέδου εξοπλισμός, 3 εκδόσεις

Με Start-Stop, ABS, TFT, Keyless, ακόμα και TCS στα 2 κορυφαία μοντέλα της σειράς
Thrust Motor DSR
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/12/2023

Τον Φεβρουάριο αναμένεται στη χώρα μας η νέα οικογένεια αστικών scooter DSR της Thrust Motor, σε 2 κυβισμούς (125 & 150 κ.εκ.) και σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού.

Το design των DSR είναι ιδιαίτερα σύγχρονο, ενώ οι διαστάσεις τους είναι μικρές, καθιστώντας τα ιδανικά για αστικές μετακινήσεις, καθώς δεν θα κολλήσουν ούτε στο πιο δύσκολο μποτιλιάρισμα. Η σέλα τους είναι γενναιόδωρη σε διαστάσεις τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ ο τελευταίος έχει στη διάθεση του και χειρολαβές. Τα DSR διαθέτουν και χαμηλή ζελατίνα που προφυλάσσει τον κορμό του αναβάτη. Τα τρία DSR μοιράζονται την ίδια βάση πλαισίου, κοστουμιού, αναρτήσεων (συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο αμορτισέρ πίσω) και τροχών (14 μπροστά και 13 ιντσών πίσω), με διαφορές σε κυβισμό, τρόπο ψύξης και εξοπλισμό. Ίδιο είναι το ύψος σέλας στα χαμηλά 770 mm, ίδιο και το μεταξόνιο στα 1.375 κ.εκ.

Η πιο οικονομική έκδοση είναι το DSR 125 AC, με αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα 125 κυβικών, απόδοσης 9,5 hp / 7.500 rpm και 1 kgm / 6.000 rpm. Το βάρος του ανακοινώνεται στα 124 στεγνά και στα 135 γεμάτα κιλά. Το DSR 125 AC εξοπλίζεται με δισκόφρενο 240 mm μπροστά και δισκόφρενο 220 mm πίσω, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Η οθόνη οργάνων είναι ψηφιακή LCD.

Thrust Motor DSR

Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι αμφότερες υγρόψυκτες, ενώ λόγω κυβισμού απευθύνονται η μέν DSR 125 LC στην Α1 κατηγορία διπλωμάτων, η δε DSR 150 LC στην Α2.

Το DSR 125 LC ανεβάζει κατακόρυφα τον εξοπλισμό σε σχέση με την AC έκδοση, καθώς πέρα από τον δυνατότερο κινητήρα με τους 11,6 hp / 8.500 rpm και 1,14 kgm / 6.500 rpm, εξοπλίζεται με keyless σύστημα, σύστημα start-stop και ηλεκτροκινητήρα που παίζει τον ρόλο τόσο της γεννήτριας όσο και της μίζας, ABS, TCS και έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT. Το βάρος είναι ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το αερόψυκτο μοντέλο, στα 127 στεγνά και 138 γεμάτα κιλά.

Τέλος, το μεγαλύτερο και πιο δυνατό μοντέλο της οικογένειας είναι το DSR 150 LC, με 14,7 hp / 8.500 rpm και 1,4 kgm / 6.500 rpm. Όπως και στο 125 LC, έτσι και εδώ έχουμε τον ίδιο κορυφαίο εξοπλισμό, με ABS, TCS, TFT οθόνη οργάνων, keyless σύστημα και σύστημα Start-Stop.

Τα 3 DSR αναμένονται στη χώρα μας τον 2ο μήνα του 2024, στις 3 προαναφερθείσες εκδόσεις και σε 3 χρώματα: Γκρι Ματ, Λευκό και Κόκκινο Ματ