Zaiser Electrocycle: Κίνηση σε όλους τους τροχούς και 500km αυτονομίας

Αν ποτέ βγει σε παραγωγή!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/6/2021

Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που μόλις τις αντικρύσεις αντιλαμβάνεσαι αμέσως πως σχεδιάστηκαν στις ΗΠΑ και η Electrocycle της Zaiser είναι ξεκάθαρα μία από αυτές. Στην Ευρώπη την αντικρύζεις ικανή για τουλάχιστον ως τρικάβαλη και στην Ινδία τα σχόλια είναι πως υπάρχει χώρος για ολόκληρο το σόι.

Εμείς πάλι βλέπουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά πως έχει κίνηση και στους δύο τροχούς με hub-motor κι αυτό δημιουργεί προβληματισμούς για το πώς θα συμπεριφέρεται στον δρόμο με ένα μακρύ μεταξόνιο και βάρος στους τροχούς, αλλά κοιτώντας την θετική πλευρά, δεν γίνεται να μην εστιάσεις στα σχεδόν 500Km αυτονομίας.

Ο κατασκευαστής δίνει 0-100 σε 3,6 δευτερόλεπτα και μέγιστη τελική 190χαω από μία μπαταρία 17,3kWh αλλά από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, ιδιαίτερα για τους τροχούς, παρόλο που αναζητά χρηματοδότηση μισού εκατομμυρίου δολαρίων μέσω κοινωνικού δανεισμού.

Ωστόσο η νεοσυσταθείσα εταιρεία δεν εστιάζει τόσο στην εμφάνιση ή στις επιδόσεις, όσο στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που συνοδεύουν την μοτοσυκλέτα και έχουν στόχο την μείωση των ατυχημάτων. Εκτός λοιπόν από traction control τα δύο μοτέρ στους τροχούς μπορούν να αναλάβουν να κρατήσουν την μοτοσυκλέτα όρθια με βάση το γυροσκοπικό φαινόμενο και βασίζουν την επέμβασή τους σε ένα πλήθος αισθητήρων που αντιλαμβάνεται το επικείμενο ατύχημα και σε περίπτωση που αυτό συμβεί καλεί αυτόματα και σε βοήθεια.

Όλα αυτά ακούγονται όμορφα και σωστά αν και έρχονται σε αντιδιαστολή με την μικρή χρονική περίοδο R&D που έχει η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Στον ιστότοπο της εταιρείας γίνεται λόγος για 13.000 ώρες στο R&D που σημαίνει 4-5 χρόνια εργασίας αλλά σε άλλο σημείο ξεκάθαρα αναφέρουν πως ασχολούνται με τον σχεδιασμό τα τελευταία δύο χρόνια. Αν υπολογίσει κανείς πως αναφέρονται στην πείρα που έχουν προσθέτοντας τα χρόνια εργασίας κάθε συντελεστή, με τους μισούς να προέρχονται από θέσεις marketing, αντιλαμβάνεται εύκολα  ποιο από όλα τα νούμερα είναι πιο κοντά στην αλήθεια. Η εποχή EV είναι ευκαιρία να ξανά σκεφτούμε την μοτοσυκλέτα από την αρχή, αναφέρουν στην Zaiser και ναι, αυτό ακριβώς είναι που φοβόμαστε εμείς οι υπόλοιποι από την εποχή EV. Τουλάχιστον μέχρι η τεχνολογία να προχωρήσει ώστε να μην χρειάζεται να προσαρμόσουμε τις απαιτήσεις μας για το τι είναι μοτοσυκλέτα. Από εκεί και πέρα εντυπωσιακή είναι η οθόνη-τιμόνι με αισθητική Jarvis από Iron-Man αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός πως η Zaiser αγκαλιάζει την νοοτροπία του δικαιώματος στην επισκευή και έτσι κάθε μικρό ανταλλακτικό θα είναι διαθέσιμο με τις μπαταρίες να είναι επίσης αφαιρούμενες και την Zaisner να διευκολύνει την αλλαγή τους με νέας τεχνολογίας καθώς ο συγκεκριμένος τομέας προχωρά με άλματα.

Ανάκληση Harley-Davidson Sportster S - Κίνδυνος αστοχίας της τιμονόπλακας

Ευρωπαϊκή ανάκληση για μοτοσυκλέτες παραγωγής 2020-2025
Recall HD Sportster
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η Harley-Davidson προχωρά σε ανάκληση του Sportster S λόγω πιθανής κατασκευαστικής αστοχίας στην πάνω πλάκα του πιρουνιού, η οποία ενδέχεται να σπάσει και να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου και ατύχημα.

Σε ανάκληση του μοντέλου Sportster S προχωρά η Harley-Davidson, σύμφωνα με επίσημη ειδοποίηση ασφαλείας που δημοσιεύθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2025 (SR/04510/25).

 Η ανάκληση, που είχαμε ήδη αναφέρει όταν ανακοινώθηκε στις ΗΠΑ, αφορά πλέον και στην Ευρώπη, μοτοσυκλέτες που παρήχθησαν από τις 8 Δεκεμβρίου 2020 έως και τις 21 Αυγούστου 2025.

Σύμφωνα με την περιγραφή της ενημέρωσης, η άνω τιμονόπλακα του πιρουνιού ενδέχεται να παρουσιάσει αστοχία. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας ελέγχου της μοτοσυκλέτας, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος και τραυματισμού του αναβάτη.

Η εταιρεία προχωράει σε ανάκληση των μοτοσυκλετών από τους αναβάτες. Οι ιδιοκτήτες Sportster S καλούνται να ελέγξουν άμεσα εάν η μοτοσυκλέτα τους περιλαμβάνεται στην ανάκληση και να επικοινωνήσουν με εξουσιοδοτημένο συνεργάτη Harley-Davidson για τις απαραίτητες ενέργειες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της άμεσης ανταπόκρισης σε θέματα ασφάλειας, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται με κρίσιμα δομικά εξαρτήματα που επηρεάζουν άμεσα τον έλεγχο και τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας.

Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και ο έλεγχος μέσω αριθμού πλαισίου (VIN), είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα εξυπηρέτησης της Harley-Davidson.