Zero Motorcycles: Μεταφέρει την έδρα της στην Ευρώπη και επενδύει 50 εκατομμύρια!

Η Αμερικάνικη εταιρεία μετακομίζει στην Ολλανδία
zero
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/10/2025

Η Ευρώπη αποκτά όλο και πιο κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αμερικανικής μάρκας ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, καθώς η μεταφορά της στην Ολλανδία συνοδεύεται από εισφορά κεφαλαίου ύψους 50 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Zero Motorcycles αλλάζει όψη και μεταφέρει τις κεντρικές της λειτουργίες από την Αμερική στην Ευρώπη. Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, ανακοίνωσε τη μεταφορά της παγκόσμιας έδρας της στην Ολλανδία, σηματοδοτώντας μια εξαιρετικά σημαντική αλλαγή στην επιχειρηματική της στρατηγική.

Η κίνηση μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς η Ευρώπη αποτελεί πλέον την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τη Zero. Η νέα έδρα στην Ολλανδία θα λειτουργήσει ως κεντρικός κόμβος σε διεθνές επίπεδο, αξιοποιώντας τη στρατηγική θέση της στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

“Με την Ευρώπη να καθορίζει το ρυθμό υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, η μεταφορά βασικών λειτουργιών στην Ολλανδία θα μας επιτρέψει να ανταποκρινόμαστε πιο γρήγορα στις ανάγκες των πελατών”, δήλωσε ο Sam Paschel, Διευθύνων Σύμβουλος της Zero Motorcycles.

Τα μοντέλα XB και XE γνωρίζουν επιτυχία στις Η.Π.Α. και παρά την μεταφορά της έδρας, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν στο επίκεντρο της εταιρείας, αφού η εταιρεία θα διατηρήσει το κέντρο της Scotts Valley, στην Καλιφόρνια, ως πόλο έρευνας και ανάπτυξης, δηλαδή εκεί θα σχεδιάζονται τα ηλεκτρικά οχήματα και κινητήρες νέας γενιάς, ενώ οι διοικητικές και διαχειριστικές λειτουργίες μεταφέρονται στην Ευρώπη.

Η κίνηση αυτή υποστηρίζεται από μια επένδυση 50 εκατομμυρίων δολαρίων από τον κύριο μέτοχο. Βέβαια η Zero κάνει αυτή την επένδυση σε συνέχεια και της αύξησης των δασμών που αφορούν τις εισαγωγές μοτοσυκλετών και από τις δύο πλευρές (ΕΕ και Η.Π.Α.) και σαν αποτέλεσμα αυτής την συμφέρει να γίνει Ευρωπαϊκή, εστιάζοντας παράλληλα και στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Η επιλογή της Ολλανδίας δεν είναι τυχαία, εκεί έχουν την έδρα τους στην Ευρώπη Kawasaki και Yamaha, καθώς υπάρχει μία πολύ συγκεκριμένη πολιτική ως προς την φορολόγηση των κερδών στις εταιρείες που επιλέγουν για έδρα την χώρα, ενώ δραστηροποιούνται σε όλη την Ευρώπη. 

Ετικέτες

Davide Tardozzi: "Η απουσία του Valentino Rossi είναι πρόβλημα για τo MotoGP στην Ιταλία"

Σημαντική θεωρεί την αποχώρηση του Rossi και τη μετάβαση στη συνδρομητική τηλεόραση ο διευθυντής της Ducati
Tardozzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Ο Davide Tardozzi μίλησε για τη μείωμένη απήχηση των MotoGP στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας πως η αποχώρηση του Valentino Rossi από την ενεργό δράση άφησε ένα τεράστιο κενό στο πρωτάθλημα, την ώρα που η μετάβαση στις συνδρομητικές πλατφόρμες δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την προσέγγιση νέου κοινού.

Παρά την περίοδο ανάπτυξης που διανύουν τα MotoGP υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media, με αυξανόμενη προσέλευση θεατών και διευρυμένο ημερολόγιο αγώνων, ο Davide Tardozzi θεωρεί ότι η Ιταλία έχει χάσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια.

"Χάσαμε μερίδιο αγοράς στην Ιταλία τα τελευταία χρόνια," δήλωσε ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati. "Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες χώρες. Το γεγονός ότι δεν έχουμε πλέον τον Valentino Rossi είναι πρόβλημα."

Rossi

Ο Tardozzi εξήγησε πως ο Rossi ξεπερνούσε τα όρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας εξελιχθεί σε πραγματικό λαϊκό ήρωα: "Ο Valentino Rossi ήταν σταρ, ακόμη και ήρωας για τις γιαγιάδες. Εκείνος έκανε τον κόσμο να παρακολουθεί MotoGP."

Παρότι αναγνώρισε ότι ο Francesco Bagnaia έχει αποκτήσει πλέον ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην Ιταλία, ενώ Ducati και Aprilia συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του αθλήματος χάρη στις επιτυχίες τους, ο Ιταλός παράγοντας στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα της τηλεοπτικής κάλυψης.

Tardozzi

"Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η συνδρομητική τηλεόραση δεν βοηθά," σχολίασε. "Από την άλλη όμως, αυτός ο κόσμος πρέπει να επιβιώσει και τα συνδρομητικά κανάλια πληρώνουν πολλά χρήματα, οπότε οι διοργανωτές κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση."

Ο ίδιος παραδέχθηκε πως δύσκολα μπορεί πλέον να αντιστραφεί η κατάσταση: "Δεν ξέρω πώς θα κινηθούν οι νέοι ιδιοκτήτες και ποιο θα είναι το πλάνο προώθησης του πρωταθλήματος. Πιστεύω όμως ότι η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω."

Media

Παρά τις δυσκολίες, τα στοιχεία δείχνουν ότι το ενδιαφέρον του κοινού στην Ιταλία έχει αρχίσει ξανά να αυξάνεται. Το Mugello είχε συγκεντρώσει μόλις 74.000 θεατές συνολικά το αγωνιστικό τριήμερο του 2022, όμως το 2025 ο αριθμός αυτός εκτοξεύθηκε στους 166.074, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη προσέλευση των τελευταίων είκοσι ετών. Αντίστοιχη άνοδο παρουσίασε και το Misano, όπου πέρυσι βρέθηκαν περίπου 174.000 θεατές.

Ο Tardozzi συνέκρινε επίσης την κατάσταση με τη Formula 1 υπό τη Liberty Media, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τη διαφορά εμπορικής δυναμικής ανάμεσα στα δύο πρωταθλήματα.

Media

"Εντυπωσιάζομαι όταν βλέπω τις τιμές των εισιτηρίων στη Formula 1 και παρ’ όλα αυτά οι εξέδρες να είναι γεμάτες ήδη από το πρωί της Παρασκευής," ανέφερε. "Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως κάνουμε κάπου λάθος."

Παράλληλα όμως, υπογράμμισε ότι τα MotoGP δεν μπορούν να ακολουθήσουν ακριβώς το ίδιο μοντέλο ανάπτυξης: "Τo MotoGP δεν μπορεί απλώς να πηγαίνει σε μέρη όπως το Las Vegas, το Dubai ή το Monte Carlo. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και πρέπει να δίνουμε πολύ μεγαλύτερη σημασία στην ασφάλεια. Αυτό αλλάζει τα πάντα."