Kawasaki Versys 650 2007

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/8/2010

Το 2007 η Kawasaki αποφάσισε να μπει ξανά στην κατηγορία των “ασφάλτινων” on - off και να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα πρακτική και εύκολη για όλους, που να μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στην πόλη, να ταξιδεύει γρήγορα και προπάντων να σε διασκεδάζει [blockquote]Ναι...Στη χρηστικότητα και στην ευκολία χρήσης τηςΌχι...Για την ιδιαίτερη και παράξενη όψη του εμπρός φαναριούΓιατί...Είναι ένα πολύ βολικό και οικονομικό on off με street καταβολές Τι να προσέξτε Γενικά, δεν έχει ακουστεί κάποιο θέμα που το Versys να έχει πρόβλημα. Ελέγξτε προσεχτικά τα αναλώσιμα, ενώ προτιμήστε αυτά που διαθέτουν και έξτρα σχάρα αποσκευών[/blockquote]Άλλωστε την εμπειρία από μεσαία on - off  η Kawasaki την είχε με τα επιτυχημένα KLE και KLR, όμως τώρα έπρεπε η μοτοσυκλέτα αυτή να ξεφύγει από τα πλαίσια της χρηστικότητας και να συμβαδίσει με τα νέα δεδομένα που ήθελαν περισσότερο ασφάλτινο και fun προσανατολισμό. Η ευκολία χρήσης και γενικά η ομοιογένεια του συνόλου είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας, με δεύτερο την πολύ καλή και ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων. Το ανεστραμμένο, ρυθμιζόμενο πιρούνι των 41 χιλιοστών δουλεύει πολύ καλά, προσφέροντας σωστή πληροφόρηση για το τί κάνει ο τροχός και αποσβένοντας ταυτόχρονα όλες τις ανωμαλίες χωρίς αναπηδήσεις. Είναι στιβαρό και δεν πρόκειται να το νιώσεις να φτάνει στα όριά του, ακόμα και μετά από ισχυρό φρενάρισμα υπό κλίση. Δεν “βουτάει”, αλλάζοντας απότομα τη γεωμετρία, ενώ είναι εναρμονισμένο πλήρως με το χαρακτήρα του Versys, προσφέροντας άνεση στον αναβάτη του. Ανάλογα θετικά σχόλια αποσπά και το αμορτισέρ, που δέχεται ρυθμίσεις όσον αφορά την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς, συμβάλλοντας στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.Βάζοντας πρώτη στο μαλακό και θετικό κιβώτιο η μοτοσυκλέτα επιταχύνει γλυκά, χωρίς βηξίματα και κόμπους από τον ψεκασμό, και γρήγορα έχεις κουμπώσει την τελευταία σχέση, έτσι ώστε να μπορείς να ρολάρεις χαλαρά με μόλις 70 χιλιόμετρα και ανά πάσα στιγμή να επιταχύνεις χωρίς σκορτσαρίσματα. Ο δικύλινδρος εν σειρά από το αδερφό ER-6 έχει εδώ λίγο διαφορετική απόδοση, με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερη ισχύς και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές - την περιοχή δηλαδή όπου θα περάσει σχεδόν όλη του τη χιλιομετρική θητεία. Στα κομμάτια με τις κλειστές και συνεχείς στροφές δεν χρειάζεται το πόδι σου να βρίσκεται στον επιλογέα αλλάζοντας συνεχώς ταχύτητες, αφού η ροπή είναι αρκετή. Βάζεις απλά την ιδανική σχέση και απολαμβάνεις την ελαστικότητα του κινητήρα, σε συνδυασμό με το ομοιογενές σύνολο και τη φύση γύρω σου. Το Versys δεν θα πει όμως όχι και σε πιο άγριες καταστάσεις, καθώς το γκάζι του είναι αρκετό, ώστε να φτάνεις ταχύτατα από τη μια στροφή στην άλλη, να πλαγιάζεις με το μαρσπιέ να υπογράφει την άσφαλτο και γιατί όχι να σουζάρεις χωρίς τη χρήση συμπλέκτη στην έξοδο. Οι αναρτήσεις σού δίνουν το πράσινο φως για πολύ σβέλτη οδήγηση, ενώ τα πολύ καλά φρένα θα επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους όταν το παρακάνεις. Όμως το Vesrys έχει και αρκετά καλές τουριστικές δυνατότητες. Η μεγάλη και ευρύχωρη σέλα του θα βολέψει με άνεση δύο επιβάτες στη σέλα του, ενώ η σωστή ζελατίνα επιτρέπει χωρίς πρόβλημα ταξίδια με ταχύτητες κοντά στα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Σύμμαχος σε αυτό είναι και ο σχετικά οικονομικός κινητήρας που η κατανάλωση του κυμαίνεται σε πολύ λογικά επίπεδα και με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 7,5lt/100km.Στη χώρα μας το Versys έκανε εμπορική επιτυχία, καθώς είναι πολύ κοντά στις ανάγκες του μέσου αναβάτη. Στην αγορά των μεταχειρισμένων η μέση τιμή του είναι στα 5.600 ευρώ, τα οποία κρίνονται απόλυτα λογικά, για μια μοτοσυκλέτα αξιόπιστη και με καλή μεταπωλητική αξία.         



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:Tετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος, σε σειρά /2 ΕΕΚ 8 βαλβίδες
Διάμετρος επί διαδρομή (mm):83 x 60
Κυβικά (cc):649
Σχέση συμπίεσης:10,6:1
Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική
Τροφοδοσία:Ψεκασμός με αυλούς 38mm
Σύστημα εκκίνησης:Μίζα
Σύστημα εξαγωγής:2 σε 1


ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη : Υγρός πολύδισκος
Σχέσεις ταχυτήτων: 6
Tελική μετάδοση: Αλυσίδα


ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος:Ατσάλινο περιμετρικό
Γωνία κάστερ (o):25
Ίχνος (mm):108
Μεταξόνιο (mm):1415
Ύψος σέλας (mm):840
Βάρος πραγματικό γεμάτη (kg):206,5
Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l):40256
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός:Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διάμετρος (mm):41
Διαδρομή (mm):150
Ρυθμίσεις:Προφόρτιση ελατηρίου απόσβεση συμπίεσης επαναφοράς


Πίσω:Ένα αμορτισέρ
Διαδρομή (mm):145
Ρυθμίσεις:Προφόρτιση ελατηρίου απόσβεση συμπίεσης επαναφοράς


ΦΡΕΝΑ
Εμπρός:Δύο δίσκοι 300mm, δαγκάνες με δύο έμβολα, Brembo
Πίσω:Δίσκος 220mm, δαγκάνα ενός εμβόλου και γλίστρα


ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός
Ελαστικό:120/70-17
Ζάντα:Χυτή αλουμινένια, 3,5 x 17
Πίσω
Ελαστικό:160/60-17
Ζάντα:Χυτή αλουμινένια, 4,5 x 17


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm):64/8.000
Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm):6,2/6.800


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ
Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm):60,1/7.500
Ροπή στον τροχό (Kg.m/rpm):5,9/5.900



Honda NC 750 X (2016-2020): Άλογο εργασίας

Οικονομία για μια ζωή
22/11/2022

Το NC 750 X έχει σχεδιαστεί για να υπηρετεί καθημερινά και ακούραστα τον ιδιοκτήτη της, με απόλυτη προτεραιότητα την πρακτικότητα και την οικονομία

Το X είναι το μόνο από τη σειρά NC που έχει έναν μεγάλο, κλειστό αποθηκευτικό χώρο, την πιο εργονομική και ξεκούραστη θέση οδήγησης και από το 2016, απέκτησε πιο μοντέρνα και εντυπωσιακή εμφάνιση, με πληρέστατο εξοπλισμό.

Οι σχεδιαστές του κινητήρα των NC πήραν τον σωστό δρόμο από την αρχή για την επίτευξη της μέγιστης οικονομίας. Αντί για να ξεκινήσουν με ένα κινητήρα μοτοσυκλέτας, πήραν ένα κινητήρα από τα αυτοκίνητά τους (τον 1400 που έβαζαν στα Jazz/Civic) και τον έκοψαν στη μέση, κρατώντας μόνο την κεφαλή και το μπλοκ των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Το αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας που τα βασικά δομικά του στοιχεία έχουν διάρκεια ζωής πάνω από 300.000 χιλιόμετρα ενώ διακρίνεται για τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές και τη μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Θα μπορούσαμε εύκολα να πούμε ότι είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που κάνει τα mega-scooter να δείχνουν εντελώς άχρηστα, χωρίς όμως να αναγκαστεί να απαρνηθεί την μοτοσυκλετιστική φύση της όπως έκανε το Mana 850 της Aprilia.

Να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι δεν αγοράζεις το NC 750 X για να νοιώσεις την έξαψη του μοτοσυκλετισμού. Το αγοράζεις γιατί θέλεις να κάνεις ΟΛΕΣ σου τις μετακινήσεις με τον πιο αξιόπιστο, οικονομικό και πρακτικό τρόπου που γίνεται. Ξεκινώντας από το κυρίαρχο θέμα της κατανάλωσης καυσίμου, το NC 750 X DCT καίει σχεδόν την μισή βενζίνη απ' ότι τα scooter των 350 κυβικών και άνω. Η μικρότερη μάλιστα μέση κατανάλωση που πετύχαμε στο τεστ της έκδοσης DCT ήταν 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα!

Η πρακτικότητα είναι ποιότητα ζωής

Ο αποθηκευτικός χώρος πραγματικά σου λύνει τα χέρια. Στο μοντέλο του 2016 κέρδισε ακόμα ένα λίτρο και έφτασε συνολικά στα 21 λίτρα. Μέσα μπορείς να βάλεις ένα Full face κράνος, αλλά και τα ψώνια του supermarket ή οτιδήποτε θέλεις να κουβαλήσεις στην παραλία. Κι επειδή είναι μοτοσυκλέτα κι όχι scooter, οι χώροι συνδυάζονται με ανώτερου επιπέδου ασφάλεια στο δρόμο. Το συνδυασμένο ABS, το Traction Control (από την έκδοση του 2018 και μετά) και τα αναβαθμισμένα φρένα, σε συνδυασμό με το ανώτερης ακαμψίας πλαίσιο, δεν επιτρέπουν συγκρίσεις με κανένα scooter σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας. Γενικά το NC 750 X χαρακτηρίζεται από απόλυτη σταθερότητα, η οποία όμως περιορίζει αρκετά την ευελιξία στους επαρχιακούς δρόμους.

Παράλληλα, με αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα αν δεν ξεπερνάς τα 140km/h στις εθνικές, με καλή προστασία από τον αέρα και με μια άνετη σέλα για δύο άτομα, μπορείς να φτάσεις μέχρι την άκρη της Ελλάδας μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο.

Για το μόνο πράγμα μπορείς να κάνεις παράπονο ύστερα από ώρα πάνω στην σέλα του NC 750 X είναι η σκληρή γκαζιέρα, η οποία σε αναγκάζει να έχεις σφιγμένο το δεξί σου χέρι πάνω της.

 

Για γάμο

Αν ψάχνεις για ένα μέσο μετακίνησης με διευρυμένο πεδίο δράσης και ταυτόχρονα έχεις υψηλές απαιτήσεις σε τομείς όπως η αξιοπιστία, η οικονομία χρήσης σε βάθος χρόνου, η πρακτικότητα και η ασφάλεια, τότε το NC 750 X DCT είναι ξεκάθαρα η No 1 επιλογή. Οτιδήποτε άλλο επιλέξεις έχοντας αυτά ως προτεραιότητες θα κάνεις συμβιβασμούς.

Κανένα ουσιαστικό παράπονο εργονομίας για τη σέλα στη δοκιμή μας, αν και κάποιοι αναβάτες παραπονιούνταν για την κλίση προς τα μπροστά σε μεγάλες βόλτες. Υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα παραδείγματα με aftermarket σέλα.

Τα όργανα έχουν πλήθος ενδείξεων (όχι όμως range…)

Αυτός ο αποθηκευτικός χώρος εκτοξεύει την πρακτικότητα του NC750X και το κάνει φονιά των Mega-scooter. Το 2016 μεγάλωσε επιπλέον ένα λίτρο

 

Αντ/κά Honda NC750X (2016)
Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)
Έμβολο πλήρες (με ελατήρια και πείρο):
                        376.24 (τα δύο - σετ)
Τελικό εξάτμισης:
                        695.07
Εμπρός φτερό: 
                        197.07
Εμπρός τροχός:
                        796.91
Προβολέας:
                        334.16
Μανέτα φρένου:
                          42.69
Σέλα:
                        294.10
Πλαίσιο:
                      3238.61

Εύρος τιμών

(5.900-8.500€)

Το 2016 το NC750X κόστιζε 9.220 ευρώ, ενώ τη στιγμή που γραφόταν το mini-test, τα μεταχειρισμένα μοντέλα που βρήκαμε είχαν τα περισσότερα εξ αυτών λίγα σχετικά χιλιόμετρα στο κοντέρ τους, από 10-40.000. Το εύρος τιμών παίζει φυσικά και ανάλογα με τα αξεσουάρ που έχουν τοποθετηθεί σε κάθε μοτοσυκλέτα, με τα πιο συνηθισμένα να είναι κάγκελα προστασίας, μπαγκαζιέρα, ψηλή ζελατίνα, κεντρικό σταντ, συναγερμός, σέλα, και θερμαινόμενα γκριπ.

 

Τι πρέπει να προσέξετε

Τα NC750X φημίζονται για την παροιμιώδη αξιοπιστία τους, ενώ και η ποιότητα κατασκευής τους είναι τυπική Honda, δηλαδή κορυφαία. Καλό θα ήταν να υπάρχει book service, με τυπική συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, αλλά μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που δεν σπάει και δεν χαλάει, ενώ παράλληλα έχει και συντηρητικό κοινό που δεν πρόκειται να την έχει κακομεταχειριστεί.

 

Ναι

Αποθηκευτικός χώρος στο ρεζερβουάρ, κατανάλωση καυσίμου, ποιότητα κατασκευής.

 

Όχι

Κινητήρας που δεν ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του, μονός δίσκος μπροστά.

 

Γιατί

Αν ψάχνεις για το πιο πρακτικό, χρηστικό και οικονομικό σε κατανάλωση μεγάλο δίκυκλο του κόσμου που να μην είναι scooter, το NC750X παίζει χωρίς αντίπαλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ροπή (kg.m/rpm):

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Συμπλέκτης:

Αυτόματος διπλός

Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση:

Γρανάζια /-

Τελική μετάδοση / σχέση:

Αλυσίδα

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:

Ατσάλινο ανοιχτό, δύο δοκών

Γωνία κάστερ (˚):

27

Ίχνος (mm):

110

Μεταξόνιο (mm):

1.535

Ύψος σέλας (mm):

830

Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg):

-/230

Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l):

14,1/-

 

ΑΝΑΡΤΗΣEIΣ

Εμπρός

Τηλεσκοπικό πιρούνι Showa SDBV

Διαδρομή/Διάμετρος (mm):

41/153,2

Ρυθμίσεις:

Καμία

 

Πίσω

Μονό αμορτισέρ μοχλισμού

Διαδρομή (mm):

150

Ρυθμίσεις:

Προφόρτιση ελατηρίου

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δίσκος 320mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και δικάναλο ABS

 

Πίσω: Δίσκος 240 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και δικάναλο ABS

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός: 17 x 3.5

Πίσω: 17 x 4.5

Εμπρός Ελαστικό: 120/70-17

Πίσω Ελαστικό: 160/60-17

 

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ψηφιακός πίνακας οργάνων LED με έγχρωμες ενδείξεις για ταχύτητα, στροφές κινητήρα, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων, φώτα LED εμπρός και πίσω