Yamaha - Εορτασμοί για την 50η επέτειο του YZ

Με ειδικό χρωματισμό στις εργοστασιακές MXGP μοτοσυκλέτες, εμπνευσμένο από το ΥΖ του 1993
YZ Special Livery
Από το

motomag

24/7/2023

Η Yamaha Motor Europe για την 50η επέτειο του ΥΖ ανακοίνωσε την έναρξη εορταστικών εκδηλώσεων που θα κρατήσουν ολόκληρο το 2023, εκδηλώσεις που ξεκίνησαν στον αγώνα MXGP του Βελγίου που διεξήχθη το Σαββατοκύριακο 22-23 Ιουλίου 2023, με τις μοτοσυκλέτες των εργοστασιακών αναβατών της ιαπωνικής εταιρείας να φέρουν νοσταλγικούς χρωματισμούς.

To Yamaha YZ250 μπήκε αρχικά στην παραγωγή το 1974, ωστόσο ο Hakan Andersson από τον τρίτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross 250 κ. εκ. της FIM το 1973 αγωνίστηκε με μία πρωτότυπη έκδοση YZM250 με ανάρτηση monoshock. Εκείνη την χρονιά ο Andersson κατέκτησε το πρωτάθλημα, εξασφαλίζοντας για τη Yamaha τον πρώτο της Παγκόσμιο Τίτλο στο Motocross. Κατά τη διάρκεια των 50 χρόνων ιστορίας του ΥΖ, οι διάφορες εκδοχές της μοτοσυκλέτας έχουν συγκεντρώσει 34 Παγκόσμιους Τίτλους FIM Motocross, με τον πιο πρόσφατο τίτλο να είναι αυτός της Nancy van de Ven στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Motocross Γυναικών του 2022 με το YZ250F.

YZ Special Livery

Για να τιμήσουν το ιστορικό ορόσημο των 50 ετών YZ, οι ομάδες Monster Energy Yamaha Factory MXGP και MX2 έλαβαν μέρος στον αγώνα MXGP of Flandres στο Βέλγιο με ειδικό χρωματισμό στις YZ450FM και YZ250FM. Το μοβ και λευκό χρώμα βασίζεται στις δίχρονες μοτοσυκλέτες YZ250, YZ125 και YZ80 που έβγαλε στην παραγωγή η Yamaha για τη σεζόν 1993. Το ίδιο livery θα υπάρχει στις YZ450F και YZ250F της Monster Energy Yamaha Star Racing και στον αγώνα AMA Pro Motocross στο Washougal της πολιτείας της Ουάσινγκτον.

Ο Διευθυντής μάρκετινγκ και μηχανοκίνητου αθλητισμού της Yamaha Motor Europe Paolo Pavesio δήλωσε: "Είναι ταιριαστό να ξεκινήσουμε τον εορτασμό της 50ης επετείου της Yamaha YZ στο περιβάλλον στο οποίο, από την αρχή, σχεδιάστηκε για να διαπρέπει, τις πίστες. Ο ειδικός σχεδιασμός με τον οποίο συμμετείχαν οι αναβάτες μας στο Lommel ξύπνησε όμορφες αναμνήσεις στη γενιά των οπαδών του Motocross που θυμούνται το αρχικό χρώμα της YZ του 1993 στο οποίο βασίζεται, και είμαι σίγουρος ότι ενέπνευσε επίσης τη νεότερη γενιά των αναβατών της bLU cRU, δείχνοντάς τους πόσο cool ήταν οι γονείς τους. Είναι απίστευτο ότι γιορτάζουμε ήδη 50 χρόνια YZ. Υπάρχουν αμέτρητες αναμνήσεις και νίκες που μπορούμε να αναλογιστούμε, αλλά για μένα αυτό το εντυπωσιακό επίτευγμα-ορόσημο αποτελεί έμπνευση για τα επόμενα 50 χρόνια. Καθώς κοιτάμε πίσω στην ιστορία μας, έχουμε κίνητρο να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά για να προσφέρουμε στους οπαδούς και τους πελάτες μας πολλά ακόμη χρόνια εκπληκτικών μοτοσυκλετών και συναρπαστικών αγώνων."

YZ Special Livery
Ετικέτες

Husqvarna – Τέλος οι εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό AMA SΜX

Από το 2027 θα υποστηρίζει μόνο ιδιωτικές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα Motocross
husky-factory-mx
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Στο σχετικό δελτίο Τύπου η Husqvarna Mobility περιγράφει την απόφασή της ως “επανατοποθέτηση”, καθώς αποφάσισε οριστικά να σταματήσει να τρέχει εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα SMX – το οποίο οι Αμερικανοί αποκαλούν αυθαίρετα “Παγκόσμιο”, παρότι για όλον τον υπόλοιπο πλανήτη αυτόν τον τίτλο κατέχει προφανώς το πραγματικό παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP της FIM.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν, η επωνυμία Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing μάλλον συναντιέται για τελευταία χρονιά στις αμερικανικές πίστες ΜΧ φέτος, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει πως από το πρωτάθλημα του 2027 δεν θα έχει πια εργοστασιακές ομάδες. Αντ’ αυτών η Husqvarna θα διαθέσει σε ιδιωτικές ομάδες εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη εργοστασιακού επιπέδου.

Πρόκειται για μια απόφαση που στο υπόβαθρο μάλλον έχει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Bajaj, καθώς η νέα ιδιοκτησία των KTM, Husqvarna και GASGAS προφανώς θέλει να περιορίσει τα έξοδα του ομίλου στον οποίο απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σώζοντάς τον από τη χρεωκοπία.

Για να προλάβουμε σχετικές εικασίες που να συμπαρασύρουν και το MXGP στις περικοπές, να πούμε πως ως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία, ενώ το δελτίο Τύπου της Husqvarna Mobility είναι απολύτως ξεκάθαρο πως αναφέρεται μόνο στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) και όχι γενικώς.

Κατά καιρούς μάλιστα έχουν ακουστεί φήμες πως οι Ινδοί σκέφτονται να περικόψουν ακόμη περισσότερο τις αγωνιστικές επενδύσεις του ομίλου Pierer, με τη μπάλα της φημολογίας να έχει πάρει μέχρι και την ομάδα MotoGP της ΚΤΜ, κάτι που μάλλον διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Θα εξέλισσε η ΚΤΜ αγωνιστική 850cc αν αυτό το σενάριο είχε βάση;

Η μαρκετινίστικη γλώσσα της ανακοίνωσης της Husqvarna Mobility μιλά επίσης για “ευθυγράμμιση” στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που περιγράφεται πιο αναλυτικά στη συνέχεια ως “διεύρυνση της θέσης της Husqvarna εντός της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, όπου διαθέτει γκάμα με μοντέλα Motocross, Enduro, Travel, Naked, Supermoto και Ηλεκτρικά”.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως εξοικονόμηση πόρων από τις εργοστασιακές ομάδες προς στήριξη περισσότερων ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες που μπορεί να έχει παρουσία.

Το πλάνο που περιγράφει η ανακοίνωση μιλά για μια νέα στρατηγική, κατά την οποία η Husqvarna θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης (leasing) για επαγγελματικές αγωνιστικές ομάδες στη Βόρεια Αμερική, το οποίο θα πατά πάνω στις υπάρχουσες συνεργασίες και δομές, προσφέροντας στις ομάδες κινητήρες και αναρτήσεις εργοστασιακών προδιαγραφών.

Ο δε τελικός στόχος που περιγράφεται είναι αρκετά αποκαλυπτικός για το σκεπτικό τους: “το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να παραμείνει δραστήρια στο SMX και στο μέλλον”, έκφραση που αφήνει ένα υπονοούμενο πως, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα ήταν βιώσιμη η παραμονή της Husqvarna στο πρωτάθλημα.

Όπως και να έχει, ξεκαθαρίζει πως η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα παραμείνει ενεργή ως έχει κανονικότατα ως το τέλος του φετινού πρωταθλήματος AMA SMX, στο οποίο τρέχει εργοστασιακές ομάδες και στις δύο βασικές κατηγορίες: στα 450 με τους Malcolm Stewart και R.J. Hampshire, καθώς και στα 250 με τους Ryder Difrancesco, Daxton Benning και Casey Cochran.