SuperMotocross World Champhionship - Οι Αμερικανοί ξεκινούν πόλεμο ενάντια στο FIM Supercross

Και η FIM απαντά πως δεν αναγνωρίζει κανένα άλλο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εκτός από το δικό της
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/8/2022
Οι οργανωτές των αμερικάνικων Πρωταθλημάτων Supercross και Motocross συνασπίζονται ενάντια στο νεότευκτο FIM Supercross, δημιουργώντας μια νέα διοργάνωση που θα ονομάζεται… SuperMotocross, κάτι που οδήγησε τη FIM να εκδώσει ανακοίνωση σε έντονους τόνους στην οποία αναφέρει πως δεν αναγνωρίζει κανένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross πλην του δικού της.
 
Το νέο SuperMotocross Πρωτάθλημα θα είναι ανεξάρτητο από τη FIM, και θα διοργανωθεί από τη Feld Motorsports, που βρίσκεται πίσω από το Monster Energy Supercross και από την MX Sports Pro Racing που διοργανώνει το Πρωτάθλημα Lucas Oil pro Motocross.
 
Την αρχή στον πόλεμο είχε κάνει η FIM, όταν στις 18 Μαρτίου ανακοίνωσε τη δημιουργία του δικού της αντίπαλου δέος απέναντι στα αμερικάνικα SX&MX "Παγκόσμια" Πρωταθλήματα, με το μοναδικό "εγκεκριμένο από τη FIM" Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross.
 
Τη σκυτάλη πήραν οι Αμερικανοί στις αρχές Αυγούστου, με τους Feld Motorsports και MX Sports να ανακοινώνουν μια νέα πλατφόρμα Πρωταθλήματος, που περηφανεύεται για "τις πιο εντυπωσιακές αμοιβές των αναβατών της", μοιράζοντας 10 εκατομμύρια δολάρια στους νικητές. Βέβαια οι διοργανωτές του FIM Supercross έχουν κάνει δηλώσεις για αμοιβές 50 εκατομμυρίων δολαρίων, οπότε μάλλον εκείνοι πλειοδοτούν όσον αφορά στις αμοιβές.
 
Λάβετε υπόψη πως παρόλο που το SuperMotocross θα ονομάζεται “Παγκόσμιο Πρωτάθλημα”, θα διεξάγεται όπως τα νυν αμερικάνικα Πρωταθλήματα SX&MX στις Η.Π.Α. (κλασική πρακτική της χώρας), ενώ το FIM Supercross στόχο έχει να διοργανώνει αγώνες σε όλο τον κόσμο.
 
Η νέα αμερικάνικη πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2023, με τον τελικό να διεξάγεται στις 14 Οκτωβρίου στο Los Angeles Memorial Coliseum stadium στην Καλιφόρνια.
 
Η μορφή του SuperMotocross θα έχει ως εξής: Τα Πρωταθλήματα Monster Energy AMA Supercross και Lucas Oil Pro Motocross θα διεξάγονται κανονικά σε ετήσια βάση, και θα βραβεύουν τους δικούς τους Πρωταθλητές. Στο τέλος τους, οι κορυφαίοι 22 αναβάτες των 250 κ.εκ. και οι κορυφαίοι 22 αναβάτες των 450 κ.εκ. σε συνδυασμό βαθμολογίας (οι περισσότεροι αναβάτες στις Η.Π.Α. συμμετέχουν και στα δύο Πρωταθλήματα που διεξάγονται το ένα μετά το άλλο), θα αγωνίζονται σε δυο SuperMotocross Playoff γύρους και στον τελικό του Πρωταθλήματος.
 
Και τα εφτά εργοστάσια (KTM, Husqvarna, GASGAS, Kawasaki, Honda, Yamaha, και Suzuki) που συμμετέχουν στα αμερικάνικα Πρωταθλήματα SX&MX ανακοίνωσαν πως θα συμμετέχουν στο νέο SuperMotocross Πρωτάθλημα με τις αγωνιστικές τους ομάδες.
 
“Η δημιουργία του Supermotocross World Championship είναι το μεγαλύτερο και πιο θετικό βήμα που συνέβη ποτέ στο άθλημα μας”, ανακοίνωσε ο Roger De Coster, Διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος του KTM Group Βόρειας Αμερικής, ενώ σε αντίστοιχα κραυγαλέες υποστηρικτικές δηλώσεις προέβησαν και οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων εργοστασίων.
 
Δεν πρόλαβε να καταλαγιάσει ο θόρυβος μετά την ανακοίνωση για το νέο Πρωτάθλημα που έγινε στις αρχές Αυγούστου, και ήρθε η απάντηση της FIM σε έντονο ύφος.
 
“Σχετικά με την πρόσφατη εξέλιξη στην αγορά, η FIM, η Παγκόσμια αρχή των αγώνων μοτοσυκλέτας, επιβεβαιώνει πως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM World Supercross παραμένει το μοναδικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supecross που αναγνωρίζεται και έχει την έγκριση της FIM. Ενώ τα AMA Motocross και Supercross Πρωταθλήματα είναι πετυχημένα εγχώρια Πρωταθλήματα, αυτά τα Πρωταθλήματα δεν μπορούν να συνδυαστούν βαθμολογικά για κανένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που έχει την έγκριση της FIM, καθώς τα αποκλειστικά δικαιώματα διοργανωτή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supercross της FIM έχει η SX Global. Κανένα άλλο εγκεκριμένο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δεν υπάρχει στο άθλημα του Supercross, και κανένας νικητής άλλου διαγωνισμού δεν θα αναγνωριστεί ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής από τη FIM. Η FIM επέλεξε την SX Global κυρίως χάρη της προσέγγισης της για διεξαγωγή του Πρωταθλήματος σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά και χάρη της μεγάλης εμπειρίας της στους μηχανοκίνητους αγώνες και στους τηλεοπτικούς της συνεργάτες.”
 
Ο εναρκτήριος γύρος της πιλοτικής σεζόν του FIM World Supercross ξεκινά στις 8 Οκτωβρίου του 2022 στο Εθνικό Στάδιο της Ουαλίας στο Cardiff, ως προπομπός ενός πλήρους αγωνιστικού προγράμματος για το 2023. Για την ώρα, και για το 2022, έχουν ανακοινωθεί μόνο 2 αγώνες, με εκείνον της Αυστραλίας να έπεται τον αρχικό της Ουαλίας.
 
Αναμένουμε τώρα να δούμε τα επόμενα βήματα του πολέμου των Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Supercross, για να δούμε ποια διοργάνωση θα επικρατήσει. Θα είναι η αμερικάνικη που θα λέγεται “Παγκόσμια” και θα διεξάγεται αποκλειστικά στις Η.Π.Α. χωρίς την έγκριση της FIM, ή θα ευοδωθεί η προσπάθεια της FIM που επιθυμεί να δει ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross με αγώνες σε όλη την υφήλιο; 
Ετικέτες

MXGP Αναπάντεχο χειρουργείο για τον Tim Gajser - χάνει κάθε ελπίδα για τον τίτλο

Ο αναβάτης της HRC υποβλήθηκε με επιτυχία σε ιατρική επέμβαση στον ώμο – εκτός τίτλου για το 2025
Gajser Tim 2025 injury
Από το

motomag

8/5/2025

Ο αναβάτης της Honda HRC, Tim Gajser, υποβλήθηκε με επιτυχία σε χειρουργική επέμβαση στον τραυματισμένο δεξιό του ώμο, ως αποτέλεσμα της πτώσης του στη Σουηδία τη Δευτέρα 21 Απριλίου.

 Το ατύχημα στην πίστα του Frauenfeld αρχικά δεν φαινόταν σοβαρό, όμως η φυσικοθεραπεία δεν απέδωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα, και τελικά κρίθηκε απαραίτητη η χειρουργική παρέμβαση.

Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι οι φιλοδοξίες του Gajser για τον τίτλο του 2025 τελειώνουν πρόωρα, παρά το εντυπωσιακό ξεκίνημα στη σεζόν, με 6 συνεχόμενα βάθρα, 3 νίκες και ένα προβάδισμα σχεδόν 50 βαθμών. Ο Σλοβένος έδειχνε σε εξαιρετική φόρμα και όλα έδειχναν ότι κατευθυνόταν προς τον έκτο παγκόσμιο τίτλο του.

Πλέον, ο Gajser θα μείνει εκτός δράσης για αρκετές εβδομάδες προκειμένου να αναρρώσει πλήρως, με στόχο την επιστροφή του στο υψηλότερο επίπεδο όταν είναι απόλυτα έτοιμος.

Tim Gajser Injury 2025

Η Honda HRC συνεχίζει με τριμελή ομάδα στην Ισπανία

Η ομάδα της Honda HRC θα συνεχίσει στο Lugo της Ισπανίας αυτό το Σαββατοκύριακο (για τον 8ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Motocross), με τους εξής αναβάτες:

Ruben Fernandez (MXGP)

Ferruccio Zanchi (MX2)

Valerio Lata (MX2)

Tim Gajser:

 “Είμαι βαθύτατα απογοητευμένος που χρειάστηκε να κάνω επέμβαση, κάτι που ουσιαστικά με βγάζει εκτός μάχης για τον φετινό τίτλο. Δεν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή μου, αλλά σίγουρα θα χάσω αρκετούς αγώνες και θα χρειαστεί χρόνος για να επανέλθω στο 100%. Είχα τρομερή αίσθηση στη μηχανή και οι επιδόσεις μου το αποδείκνυαν, αλλά αυτό είναι το motocross – όλα μπορούν να αλλάξουν σε μια στιγμή. Ευχαριστώ όλους στη Honda HRC και τους οπαδούς μου παγκοσμίως για την υποστήριξή τους. Ελπίζω να σας ξαναδώ σύντομα στις πίστες.”

Marcus Pereira de Freitas – HRC General Manager (MXGP):

“Δεν είναι ποτέ εύκολο να μαθαίνεις ότι ο αναβάτης σου χρειάζεται επέμβαση, ειδικά όταν είναι πρώτος στο πρωτάθλημα με σημαντική διαφορά. Ωστόσο, αυτό μας έτυχε μετά την πτώση του Tim. Τώρα έχει χειρουργηθεί και ξεκινά την ανάρρωσή του. Δεν γνωρίζουμε ακόμα συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής – θα τον στηρίξουμε σε κάθε βήμα και θα τον βοηθήσουμε να επιστρέψει όταν είναι πλήρως έτοιμος. Συνεχίζουμε τη δουλειά μας με τον Ruben και τους δύο MX2 αναβάτες, αλλά φυσικά είναι μεγάλη απώλεια για όλη την ομάδα της Honda HRC.”