Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

Monster Energy Yamaha Factory Team: Αναδιάρθρωση ομάδας με νέο αρχηγό και αναβάτες για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross του 2024

Η ομάδα θα εδρεύει στο Γκενκ του Βελγίου, υπό την ηγεσία του Hans Corvers και θα έχει συνολικά έξι αναβάτες, τρεις στην MXGP και τρεις στην MX2
motomag Monster Energy Yamaha Factory Team: Αναδιάρθρωση της ομάδας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

5/10/2023

Η Monster Energy Yamaha Factory Team προχωρά σε αναδιάρθρωση της ομάδας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στις δύο κατηγορίες -MXGP και MX2- με τις αλλαγές να αφορούν τόσο την ηγεσία της ομάδας όσο και τους αναβάτες που θα αγωνίζονται από την επόμενη χρονιά.

Αρχικά από την νέα χρονιά η Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team θα εδρεύει στο Γκενκ του Βελγίου και θα διοικείται από τον Hans Corvers ο οποίος διανύει την 28η χρονιά στην ομάδα της Yamaha με τον Louis Vosters να αποχωρεί από το τιμόνι της ηγεσίας. Η ομάδα θα αγωνίζεται και στις δύο κατηγορίες και θα έχει συνολικά έξι αναβάτες, τρεις στην κατηγορία MXGP και τρεις στην κατηγορία MX2. Στην μεγάλη κατηγορία της MXGP ο Maxime Renaux θα είναι και φέτος ο ηγέτης, με τον Calvin Vlaanderen να είναι ο δεύτερος οδηγός, με τον Jago Geerts να ανεβαίνει στην κορυφαία κατηγορία προερχόμενος από την MX2, ολοκληρώνοντας την σύνθεση της Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team για το 2024.

Yamaha MXGP

Όσον αφορά την MX2 εδώ έγιναν περισσότερες αλλαγές, η ομάδα της Hutten Metaal Yamaha η οποία αγωνιζόταν στην κατηγορία EMX250 “προάγεται” στην ΜΧ2 και από το 2024 θα ενσωματωθεί στην Monster Energy Yamaha Factory MX2 Team. Οι αναβάτες της ομάδας θα είναι οι Thibault Benistant και Rick Elzinga, με τον φετινό πρωταθλητή της EMX250 Andrea Bonacorsi να ανεβαίνει κατηγορία εξαργυρώνοντας τα πολύ καλά αποτελέσματα που πέτυχε κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς στην EMX250.

Ετικέτες